Ervaringen S-fles Difrax

Misschien wat sassie1980 als reactie op het probleem van Wijnanda geeft: “als je die 3 standen speen koopt. dan zit de snee/opening nog tegen elkaar. Dan moet je deze even open knijpen. Ik weet niet of je dat al gedaan had?”?

@Tamara30 wrote:

Wij gebruiken ook de s fles van difrax en dat bevalt heerlijk, vanaf ik em gebruik voor Jana heeft ze geen een keer meer krampjes gehad :wink: En ze drinkt nu een stuk rustiger.
eens! :inlove:

Op de site van difrax word middels een filmpje uitgelegt hoe je de 3 standen speen op de fles zet.

Ook het schoonmaken en in elkaar zetten is op een filmpje te zien.

Nog even een vraagje:

Na al jullie ervaringen te lezen, denk ik dat ik toch ook maar een Difrax S-fles ga halen. Ik had hem al eens gezien bij de kleine van een vriendin, maar ik zat zo te knoeien met de schepjes melk erin te doen. toen ik een dagje oppas was.

Nu zie ik dat ze ook brede flessen hebben, dus dat probleem heb ik dan niet meer. Ik gebruik nu Avent flessen met speen nr. 3, welke speen kan ik dan het beste kopen voor de Difrax fles? Mijn dochtertje is nu 4,5 maand.

Waarom zou je dat probleem met een Difraxfles wel hebben en met een andere smalle fles niet? Je moet alleen zorgen dat de hals ‘goed’ staat (met de lage kant aan de kant waar je de schepjes poeder er in doet), dan is het goed te doen (in ieder geval net zo goed als bij andere flessen met een smalle hals)?

Heb nooit een andere smalle fles gehad, de Avent-fles is breed, maar…ik ben inmiddels in het bezit van de Difrax-S-fles mét brede hals :dance: :dance:

ik heb bij odin altijd de difrax M gebruikt…mahja Odin was dan ook een goede flinke zuiger.

Ik was ook begonnen met de aventflesjes…totdat mijn stiefdochter hier op vakantie kwam en mij een difraxfles kado gaf hahaha.

Ik heb m die dag meteen uitgeprobeerd (odin was toen 8wk) en vanaf die dag sliep ie door. :inlove:

ik ben er dus zeer tevreden over geweest.

@angie72 wrote:

Nog even een vraagje:

Na al jullie ervaringen te lezen, denk ik dat ik toch ook maar een Difrax S-fles ga halen. Ik had hem al eens gezien bij de kleine van een vriendin, maar ik zat zo te knoeien met de schepjes melk erin te doen. toen ik een dagje oppas was.

Nu zie ik dat ze ook brede flessen hebben, dus dat probleem heb ik dan niet meer.

Ik doe zelf de schepjes eerst in een poedertorenbakje (snap je, ik wist niet zo goed het juiste woord :lol:). Dan dopje eraf en kan ik het heel makkelijk in de fles schudden :thumbup:. Op die manier heb ik ook nooit een probleem als ik even de tel kwijt ben ofzo. Kan ik gewoon opnieuw beginnen :mrgreen:.

Lange leve de difrax S fles. We hebben hier alle flessen gehad en zweren bij de Didrax S fles.

Het dopje van de fles fungeert ook als maatschepje.

:dance:

mijn dochter drinkt van haar geboorte uit deze fles , ik vind goede flessen hoor :thumbup:

@Wijnanda wrote:

Ik doe zelf de schepjes eerst in een poedertorenbakje (snap je, ik wist niet zo goed het juiste woord :lol:). Dan dopje eraf en kan ik het heel makkelijk in de fles schudden :thumbup:. Op die manier heb ik ook nooit een probleem als ik even de tel kwijt ben ofzo. Kan ik gewoon opnieuw beginnen :mrgreen:.

Wow wat een slim idee… ik zit er zo mee te knoeien steeds :roll:

Ik moet even wennen aan het hele flessengedoe geloof ik :lol:

hier was de s fles de verlossing echt

onze dochter is 5 wkn te vroeg geboren en kockte bij alle spenen miste het zuigreflex en met de korte s speen deed ze het na even wennen perfect … nu nog en geen krampen te bekennen

Ik vind het een rotding.

Of hij lekt, of hij ventileert niet en zuigt dus alsnog vacuum.

Heb hem heel snel vervangen door een dr. brown fles.

ooooooh hier echt nog nooit last van gehad van lekken enige nadeel vind ik wel dan de ventieltjes los te krijgen zijn mara op 1 of andere manier vind ik ze niet :frowning:

Mijn ervaring is, dat voor het ene kindje de s-fles een perfecte uitkomst is, maar voor de ander absoluut niet.

Wij hebben de Smalle S-fles, me vriend wilden deze graag, omdat hij zo prettig in de hand ligt. We hadden ook nog een fles van Disney er bij gehaald, (winnie the pooh, bij kruidvat voor 5 euro ofzo), en daar drinkt Riley alleen uit, de S-fles heeft hij heel even gepakt, maar het werkt absoluut niet voor hem.

@Kittycat wrote:

Als hij lekt, dan moet het vertiel (dat rubberen ding in de bodem) vervangen worden’.

Als hij niet vertileert, dan zit het spleetje in het midden van het ventiel dicht/verstopt en moet dit gewoon even opengedrukt worden,

@miranda433 wrote:

ooooooh hier echt nog nooit last van gehad van lekken enige nadeel vind ik wel dan de ventieltjes los te krijgen zijn mara op 1 of andere manier vind ik ze niet :frowning:

Ik heb ze gekocht bij de prenatal :slight_smile:

@sassie1980 wrote:

@Kittycat wrote:

Als hij lekt, dan moet het vertiel (dat rubberen ding in de bodem) vervangen worden’.

Als hij niet vertileert, dan zit het spleetje in het midden van het ventiel dicht/verstopt en moet dit gewoon even opengedrukt worden,

Het was een nieuwe fles, we hebben hem maar een week geprobeerd, toen was ik het echt zat :? Neem aan dat het ventiel het gewoon nog moet doen dan.

Opendrukken van het ventiel heb ik heel vaak gedaan, hij was gewoon open. En tijdens de voeding kun je hem niet open drukken. Heb alles geprobeerd. Nat in elkaar zetten, droog in elkaar zetten. De hele fles voor elke voeding uit elkaar en steriliseren…niets hielp. Plus dat ze dus krampen bleef houden. Ik heb nog een dental speen geprobeerd omdat de normale s maat zo snel ging, maar uiteindelijk hebben we het opgegeven.

Hij was wel mooi :angel:

Daar kunnen ze bij Dr. Brown nog wat van leren.

@Kittycat wrote:

@sassie1980 wrote:
@Kittycat wrote:

Het was een nieuwe fles, we hebben hem maar een week geprobeerd, toen was ik het echt zat :? Neem aan dat het ventiel het gewoon nog moet doen dan.

Er kan wel eens een fabricagefout in de bodem of het ventiel zitten, dat heb ik ook een keer gehad met een nieuwe fles. Gewoon teruggegaan naar de winkel, gezegd dat de bodem lekte en ik kreeg een nieuwe fles. Hiermee waren geen problemen.

Hallo,

Ik heb voor onze toekomstige kindertjes ook al de s flessen staan.

Lijkt me een ideale fles.

En wat ik hier nu lees, over die dop. Ik vind het briljant.

Mijn moeder is kraamverzorgster en heeft al heel vaak mensen eropuit gestuurd om een fles te gaan kopen met een minimale maat van 10cc.

Maar heb haar gelijk gesmst dat ze dat nu niet meer hoeft te doen en uitgelgt waarom niet.

Hier is inderdaad erg goed over nagedacht! :thumbup: