Voor mijn oudste gebruikte ik helemaal in het begin flessen van Avent. Maar deze flessen dronk ze niet helemaal leeg en ook kreeg ze best veel lucht binnen.
Toen ben ik overgestapt op de kromme fles van Difrax met de medium speen. Dit bleek de oplossing. Deze dronk ze helemaal leeg en nog steeds gebruik ik deze, want ze krijgt nog steeds een flesje voordat ze gaat slapen. Wel met gewone halfvolle melk, allang niet meer met poedermelk.
Nu heeft Difrax ook een nieuw model, de S-fles. Is er iemand die hier ervaringen mee heeft? Is deze net zo goed als zijn voorganger? En ik vroeg me af hoe jullie dat de eerste dagen na de geboorte hebben gedaan, want ik geloof dat de streepjes op de kleinste fles pas bij 50 ml. beginnen. Hoe hebben jullie dit dat de eerste week afgemeten? Ik zit er namelijk over na te denken om voor onze tweede die we in februari verwachten, de S-fles aan te schaffen.
Wij hebben eerst ook Aventflessen gebruikt en de kleinste flesjes van het Kruidvat (Bambino). Op een gegeven moment kon Lianne ook niet goed meer uit die flesjes drinken en kreeg ze een hoop lucht binnen. Wij zijn toen overgestapt op de S-fles van Difrax. Ons is dat erg goed bevallen. Als je een grote fles hebt, beginnen de streepjes inderdaad pas bij 50 ml. Dat is niet echt praktisch. Ook vind ik zo’n hele grote fles niet handig bij een klein beebje. Je hebt ook kleine S-flesjes van 170 ml, die zijn in gebruik wat praktischer. Alleen weet ik zo niet waar de schaalverdeling begint, ik zal zo even voor je kijken. Ik denk ook bij 50 ml, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb even voor je gekeken, maar de kleine S-fles begint ook bij 50 ml.
Het kleine Bambino-flesje (Kruidvat) begint bij 20 ml.
Ik heb bij Laurens ook de S-flessen gebruikt en die bevielen super. De dop is ook een maatschepje tot 30 ml geloof ik.
Wij gebruiken ook de s fles van difrax en dat bevalt heerlijk, vanaf ik em gebruik voor Jana heeft ze geen een keer meer krampjes gehad En ze drinkt nu een stuk rustiger.
wij hebben ook de s flessen van difrax. op het dopje staan ook streepjes met cc. dus de eerste dagen kun je via het dopje meten.
ik zweer echt bij de difrax. onze dochter wil ook nog steeds een fles pap (smorgens) en onze zoon krijgt ook alleen difrax flessen ideaal
Ik zweer ook bij de S-fles! Je had dan eerst de Optifles geloof ik, of niet? :think: Die hebben een galdde speen iig, en de S-flessen hebben een soort matte, wat stuggere speen. Als je overstapt van een gladde naar zo’n matte speen (Daddy’s choice heet het geloof ik) vergt het soms wel enige aanpassing van je kindje, Jayden had er eerst wel moeite mee, en verkoopster bij de Prenatal zei dat er veel klachten oer binnen kwamen. Maar goed Jayden drinkt er nu prima uit, en idd nauwelijks krampjes, dus helemaal :thumbup:
Ik wist dat helemaal niet van die dop :oops: . Wij hebben het met een “ziekenhuisflesje” afgemeten de eerste week, na de 50cc kon het met de S-flesjes.
Enne ze bevallen hier super :thumbup: , zowel de kleine als de grotere en zelfs de bredere. Alle spenen doen het hier, de gewone, de 3 standen en die hele brede.
Wij hebben gisteren alvast een kleine s-fles aangeschaft! En die dop is handig zeg. Haha, daar wordt dus toch over nagedacht :D.
de breede variant is weer handiger als je een gulzig drinkertje hebt…de speen is dan ook een stuk breeder en drinkt voor de baby veel fijner dan de smalle variant,maar dat is mijn persoonlijke mening hoor.het kan zijn dat het voor jouwn baby weer heel anders werkt…
de avent was hier ook zwaar waardeloos :thumbdown: hij verslikte zich constand .
Lienke dronk altijd uit Avent flessen en dat ging prima, maar bij Rick bevielen die helemaal niet. Rick had ook erg veel last van krampjes.
Sinds we met hem overgestapt zijn op de s-flessen drinkt hij veel rustiger en heeft hij ook een stuk minder last van krampjes gehad.
Het ligt dus ook heel erg aan hoe je kind drinkt en waar je kind fijn uit kan drinken.
En idd, die dopjes zit een maatverdeling tot 30 cc in. (kwam ik ook pas achter toen het niet meer nodig was :doh: )
Groetjes Renate
Hallo mede difrax-fles gebruikers
Ik gebruik voor Nikki ook de difraxfles en momenteel zit daar een maat S speen op… wanneer is het tijd om over te stappen op een maat M ? Iemand enig idee?
Ik gebruik voor Rick nu nog steeds de s-speen. Heb pas wel een keer de m-speen gebruikt maar die gaat hem veel te snel. Met de s-speen doet hij ongeveer 15 min over een fles van 200 cc.
Groetjes Renate
Hier ook nog steeds de s speen op de fles, de m gaat hier ook nog veels te snel dan is de fles binnen 5 minuten leeg, en dat is de bedoeling niet.
Jana vind het allemaal nog wel erg fijn met de s speen, dus ik wacht nog even met veranderen
ik heb de 123 speen nu en dat gaat heel goed…het verschil is dat de 123 speen twee gaatjes heeft in plaats van 1 :thumbup:
Ik heb wel de 123 speen hier liggen maar 1x geprobeerd en ging toen wel errug snel (liep veel langs haar mond), maar toen was ze ook wel weer een maandje jonger. Misschien dat ze het nu wel kan hebben… Maar de S gaat nog steeds wel goed…vroeg me alleen af wanneer er overgestapt kon/moest worden.
Voor Lotte hadden we de Avent flessen en daar staat een leeftijdsindicatie bij.
ik kan alleen zeggen dat de 123 hier prima gaat en onze kindjes zijn bijna even oud
maar om even op je vraag terug te komen…ik heb ook geen idee wanneer bv de 123 naar standje 2 moet :think:
Ik kom nu vast met een vaag antwoord, want ik weet niet meer precies waar ik het heb gelezen en voor welke speen het gold, maar het schijnt zo te zijn dat de melk in eerste instantie altijd als een sgtraaltje uit de speen komt. Nu heb ik dus ergens gelezen dat als je de fles 1 keer kanteld, dus als je de melk erin hebt gedaan even de fles op zijn kop houden en dan weer terug, dat de melk dat uit de speen druppelt.
Ik heb het zelf met de optiefles nog niet geprobeerd, dus weet niet of dat echt zo werkt, maar het kan dus wel een tip zijn voor als je kindje te snel drinkt…
Sorry als het een vaag verhaal is…
het onderste streepje op de fles (onder de 50) is 30 ml
@Wijnanda wrote:
Ik kom nu vast met een vaag antwoord, want ik weet niet meer precies waar ik het heb gelezen en voor welke speen het gold, maar het schijnt zo te zijn dat de melk in eerste instantie altijd als een sgtraaltje uit de speen komt. Nu heb ik dus ergens gelezen dat als je de fles 1 keer kanteld, dus als je de melk erin hebt gedaan even de fles op zijn kop houden en dan weer terug, dat de melk dat uit de speen druppelt.
Ik heb het zelf met de optiefles nog niet geprobeerd, dus weet niet of dat echt zo werkt, maar het kan dus wel een tip zijn voor als je kindje te snel drinkt…
Sorry als het een vaag verhaal is…
ik snap je wel hoor…maar er een keer in buiten heeft het zelfde effect …ben ik ook pas gisteren achter gekomen :oops: