Ik gebruik ook de s-fles van difrax. Vind ze echt geweldig! Door het ventiel in de bodem zuigt de fles geen vacuum waardoor de baby geen lucht inslikt. Hierdoor dus minder last van buikkrampjes!!
In het begin kan je ook gewoon de S-fles gebruiken. Ook al drinken ze maar 50 cc. De dop is namelijk ook een maatbeker. Hier kan je heel gemakkelijk de overgebleven restjes melk in gieten waardoor je precies ziet hoeveel je kindje (niet) heeft gedronken. Ik zag op de site van difrax dat ze nieuwe kleuren hebben!!! Echt super leuk! http://www.difraxshop.com
Wanneer gebruik je nu de ‘kersspeen soft’ en wanneer de ‘brede speen soft’?
En is het bij beide spenen (‘kersspeen soft’ en de ‘brede speen soft’) de bedoeling dat het hele mondje om de speen heen ligt? Of die kleine wel de mond er helemaal om heen en bij de brede speen de mond tegen het brede gedeelte aan? :think:
@liefie wrote:
Wanneer gebruik je nu de ‘kersspeen soft’ en wanneer de ‘brede speen soft’?
En is het bij beide spenen (‘kersspeen soft’ en de ‘brede speen soft’) de bedoeling dat het hele mondje om de speen heen ligt? Of die kleine wel de mond er helemaal om heen en bij de brede speen de mond tegen het brede gedeelte aan? :think:
dat is een hele goeie vraag :think: ik zou het ook niet weten eerlijk gezegt.ik heb vanaf het allereerste begin de brede speen al gebruikt.en zit nu sinds een dikke maand op de 123 (brede)
Helaas geen antwoord op je vraag. Ik denk dat het gewoon te maken heeft met de voorkeur van je baby (net zoals sommige baby’s een voorkeur hebben voor de avent fles en anderen voor de difrax).
Hier sinds gisteren de papfles geïntroduceerd (rijstebloempap). Goed laten intrekken en toen met 123 speen gegeven. Ging erg goed, op standje 1.
Ook M speen geprobeerd maar dat gaat nog wel errug snel. daarom met een vork het gaatje in de S-speen wat groter gemaakt en dat gaat goed
(Ik weet het, bericht heeft weinig toegevoegde waarde maar wilde het even met jullie delen :lol: )
@merel33 wrote:
@liefie wrote:
dat is een hele goeie vraag :think: ik zou het ook niet weten eerlijk gezegt.ik heb vanaf het allereerste begin de brede speen al gebruikt.en zit nu sinds een dikke maand op de 123 (brede)
En heeft jouw baby dan het mondje helemaal om die brede speen heen of ligt de mond tegen het brede gedeelte van de speen aan?
het mondje ligt tegen het brede gedeelte aan…
Ja, oké, Lijkt me ook het meest logisch.
Maar bij de kleine ‘kersspeen’ gaat het mondje er helemaal omheen.
Nou, ik ben hem gaan gebruiken hoor en ben erg enthousiast! Ik vind hem prettiger dan de optiefles, die voorganger zeg maar.
En ik gebruik de kersspeen die meegeleverd wordt met de fles. Daar gaat het mondje idd helemaal omheen. Ik vind trouwens dat dit ventiel aan de onderkant ook beter werkt dan die van de optiefles.
Overigens gebuik ik nu nog de kleine fles. Vind hem erg fijn in de hand liggen. En ik ben blij met de tips hier over de dop, dat daar ook maten op staan. Heb er veel aan gehad :thumbup:. Thx!
Ga nu de nieuwe kleuren bekijken (zal mijn man blij mee zijn, want dan wil ik natuurlijk weer een andere kleur :mrgreen: :oops:).
Weet iemand in welke flessenwarmers die s-flessen passen. Ik heb een flessenwarmer van tefal, maar daar passen ze dus niet in :?
geen idee sorry ik heb er ook nooit naar gekeken aangezien ik de flesjes altijd opwarm in de magnetron
Ik had een flessenwarmer van Prenatal eigen merk en daar pastte de difrax gewoon in.
Ik heb ook een s-fles gebruikt bij Juul, maar ben toen snel overgestapt op Avent. Die s-fles lekte van alle kanten, de bodem, de dop het speentje… Ik vond het een verschrikking…
Hebben jullie flessen dat ook??
@merel33 wrote:
geen idee sorry ik heb er ook nooit naar gekeken aangezien ik de flesjes altijd opwarm in de magnetron
Ik geef borstvoeding en dat mag je niet in de magnetron opwarmen, of het mag wel, maar dan moet je tussendoor zo vaak schudden dat een flessenwarmer een stuk makkelijker is. Ben ff illigaal op het flesvoedinggedeelte :lol:
@sassie1980: ook die 310 ml fles van difrax, die hele grote??
@Moosje wrote:
Ik heb ook een s-fles gebruikt bij Juul, maar ben toen snel overgestapt op Avent. Die s-fles lekte van alle kanten, de bodem, de dop het speentje… Ik vond het een verschrikking…
die van mij doen dat ook dat lekken als ik ze nat in elkaar zet of onder de kraan hou…maar als ik alles droog in elkaar zet en dan vul met melk dan is er niets aan het handje… :thumbup:
@Loesje79 wrote:
@sassie1980: ook die 310 ml fles van difrax, die hele grote??
Wij hebben die niet in huis, dus dat zou ik niet weten, die van 270 ml past wel gewoon.
@Moosje wrote:
Ik heb voor de 2e laatst ook de S-fles gekocht om vast te oefenen voor als ik weer ga werken (geef dus BV). Ook bij ons lekt hij aan alle kanten. Denk dat we de fles niet helemaal snappen :?
Om de toevoer te regelen, moet je dan alleen aan de onderkant draaien (i.t.t andere merken, waarbij je aan de speenkant moet draaien)?
Gister heeft ze ook het ventiel naar binnen gezogen (kan je zeggen dat het dan een flinke knoeiboel wordt, want je kan de fles niet meer neerzetten :oops: )
Voordat ik toch weer over ga op een ander (bij de eerste de Dodie fles gebruikt) zou ik het fijn vinden om te horen hoe jullie de S-fles gebruiken. Het principe staat me nl wel heel erg aan…
Wij hebben de S-Fles (250ML!), we hadden eerst een Dodi fles zo een rechte.
Ideaal de S-Fles!
We hebben de speen die er op zit er gewoon op gehouden, soms valt Riley al in slaap op de 120ml (want hij drinkt 180ml), dan draai ik de fles los aan de onderkant…
Dan drinkt het wat makkelijker (of ik verwissel de speen. naar de speen die iets makkelijker te drinken is waar hij zijn best niet voor hoeft te doen.)
Ik heb ook geen last van lekken, als je fles heb schoongemaakt en hij is nog nat en je zet hem dan in elkaar lijkt het alsof hij lekt, maar dat is gewoon water wat er nog in zat, maar als ik hem droog in elkaar zet geen problemen! fles lekt niet! (als ik de onderkant open heb gedraaid en ik doe wat lekt ie wel… maar dat is me eigen schuld, moet je de fles maar niet recht op zetten terwijl de onderkant los zit.)
Ik heb een keer een S-fles gehad die lekte uit de bodem, maar dat was gewoon een productiefout, waarschijnlijk iets met de schroefdraad. Deze heb ik weer in mogen leveren en een nieuwe gehad, hier waren geen problemen mee.
Past de kersspeen trouwens ook op de brede S-fles van 310 ml.? Weet iemand dat?
Groetjes!
Amy is een snelslaper zeg maar ;). De aventfles was een ramp, Dodifles (die ik had bij Nicky) liep ook niet goed. Dus heb nu sinds een week de S-fles en tot nu toe vind ik 'm super! Het ventiel losdraaien doe ik alleen voor schoonmaken maar niet voor het aanpassen van de snelheid van het drinken. Da’s geen doen trouwens! Als ik nl. de fles uit Amy haar mond haal, wil ze 'm niet meer terug.