ervaringen johannesbroodpitmeel ???

ervaringen johannesbroodpitmeel ???

wat doet het ?

vanaf hoe oud ?

ervaringen ?

prijs ? Inhoud ? Hoeveel voedingen ?

vertel vertel vertel ???

ik heb het eens horen vallen maar weet niet goed hoe en wat ?

Misschien een idee om een modie te vragen om verplaatsen naar babyvraagjes? JBPM wordt ook bij BV gebruikt, dus wie weet dat daar ook meer BV mama’s reageren.

Hier heb ik het een dag gebruikt (ben gestopt omdat we naar de chiropractor gingen en ik wilde weten of dat ook effect had op het spugen).

Van te voren werd mij vertelt dat de ontlasting dunner zou kunnen worden (was in mijn dochters geval niet mmogelijk :mrgreen: , lekker dunne gele BV poep). Zij kreeg er wat verstopping van, heeft een aantal luiers niet gepoept.

Bedoeling is dat t minder spugen geeft, dat werkte bij ons dus niet.

Mijn dochter was iets meer dan 7 weken oud toen we startten, maar kan vast ook al wel eerder.

Pakje kost 5 euro ongeveer en volgens mij kun je er een behoorlijke tijd mee toe. Ff kijken, zit 135 gram in, per 100 cc flesvoeding gebruik je 1,4-2.8 gram

Pete moest veel spugen, daar wordt het meestal voor gebruikt. De jbpm zorgt ervoor dat de voeding in het maagje indikt, zodat je minder kans hebt dat het weer omhoog komt.

De eerste periode kan het krampjes veroorzaken, omdat het lichaam even eraan moet wennen. Ook kan je dunne poep of juist verstopping krijgen.

Pete ging minder spugen en het had gelukkig geen effect op zijn ontlasting. Volgens mij zijn we gaan afbouwen toen hij meer ging steeds, rond 8 a 9 maanden.

Ik ben echt ontzettend enthousiast over dat spul.

Noortje spuugde erg veel, en sinds ik dat in haar fles doe spuugt ze niet meer, en na 2 dagen gebruiken sliep ze de nacht door! :dance: . Ineens ging ze van een onrustige baby overdag die niet wilde slapen naar een tevreden meisje wat nu tussen de voedingen door heerlijk ligt te slapen.

Ik had nooit gedacht dat het zo’n effect zou hebben, maar ik ben er natuurlijk reuze blij mee. (het lijkt wel zo’n reclamepraatje, maar ik heb geen aandelen hoor, haha)

De voeding is in de fles ook al wat dikker, en daardoor drinkt Noortje ook veel en veel rustiger.

Ze krijgt er wel enorm vieze poepluiers van :sick: . Ze stinken vreselijk, zijn een rare kleur geel en dun. In het begin had ze er wel wat krampjes van, maar nu al helemaal niet meer. Dat was vrij snel over.

En de prijs…ik betaal 5 euro nog wat bij het kruidvat voor een pak. Geen idee hoe lang je er mee doet, want dit is pas het eerste pak bij ons.

hier vanaf de eerste week ivm kma en spugen het werkt super.

het verdikt in het maagje zodat de voeding niet terug kan en dus spugen minder of helemaal weg blijft en het geeft een voldaan gevoel

de prijs ja goedkoop is het niet maar het werkt wij halen het bij de ah en kost iets van 4.99 per pakje

de oudste is nu bijna 15 maand en krijgt het nog steeds op een fles van 180 cc water doen we dan 5 onafgestreken schepjes

hier ook erg blij met JBPM :smiley:

Zijn gestart toen T.ygo een paar weken oud was ivm (verborgen) reflux.

Het heeft even geduurd voordat de dosering was afgestemd hij bleef kokken en last van maagzuur houden. Na overleg met CB hebben we de maximale dosis ingezet en toen hielp het pas!

Hij krijgt nu 4 flessen van 210cc + 7 scheppen pepti + 10 scheppen JBPM.

En dat gaat echt super hij spuugt bijna niet meer.

Alleen tijdens hoestbuien wil hij nog eens flink spugen.

Wij halen het bij kruitvat/etos en kost daar 5.49. We doen er ongeveer een week mee.

ik begrijp uit jullie ervaringen het is meer voor spugen maar ik zoek iets wat is voor hongerige kindjes

ik heb nu 150cc water in de fles en doe er

friso 1 standaard 3 scheppen in

friso 1 extra 2 scheppen in

en snachts voor het slapen 5 scheppen friso 1 extra en geen standaard

hij komt nu om de 5 uur

dus het gaat aardig de goede kant op eerst was het 3 uur later kwam er steeds iets meer tijd tussen

Waarom stap je niet over op voeding voor hongerige beebsen? hebben wij ook gedaan, en doet goed zijn werk!

Hier doen we toch weer een nieuwe poging… Bij de vorige voeding weer begonnen, ze krijgt het wel naar binnen zonder al te veel kokhalzen, maar spuugde na deze voeding meer dan normaal…

Ik hoop eigenlijk dat als ze minder gaat spugen, ze overdag ook beter slaapt (maakt nog steeds korte slaapjes, ondanks inbakeren). Is dat bij jullie gebeurd?

Merkten jullie snel verschil? Direct minder spugen, of hielp het eerst niet of werd het juist erger?

Ik geef BV, dus t gaat niet door een fles maar met een lepeltje, lekker knoeien :wink:

Volgens mij is jbpm alleen tegen spugen en niet voor hongerige baby’s.

Mijn dochtertje (8 weken) spuugde ook veel. Ze krijgt op 200cc voeding 4 flinke schepjes jbpm. Dat helpt goed, maar ze komt er even vaak om.

Mijn dochtertje van 3 maanden oud spuugt nauwelijks meer sinds ze het krijgt. Alleen heeft ze nu gemiddeld 5 dunne poepluiers per dag. Dat kan ook niet goed zijn :think:

Wij gebruiken het nu sinds een week en het spugen is veel minder geworden. Zijn ontlasting was vandaag geel. De ene keer is het dun en de andere keer dikkig.

Ons zoontje is nu 8 weken.

Welke speen gebruiken jullie hierbij?

Een maatje groter…fase 2 os een papspeen? of iets anders?

Welk speentje geschikt is is helemaal afhankelijk van de zuigkracht van de kleine, welk merk flesjes/speentjes je gebruikt en de hoeveelheid pitmeel die je toevoegt.

Wij hebben hier enorm zitten hannesen. Niet alleen met de juiste speen, maar ook de juiste hoeveelheid…

Uiteindelijk krijgt onze kleine meid nu 3 schepjes Pitmeel op 150 cc melk uit een Aventfles met speentje nr 3.

Eerst hadden we de meerstandenspeen maar daarvan was zelfs stand 1 al veel te groot. Ze verslikte zich constant.

Met de nr.2 raakte de gaatjes van de speen constant verstopt.

Die gele ontlasting komt me bekend voor. Erge dunne en gele ontlasting.

Ik heb gezien dat dit topic is van even geleden maar ik heb er ook een vraag over. Mijn oudste kreeg jhbr pitmeel en die raakte er verstopt van maar het hielp wel tegen het spugen!! Mijn jongste (6 weken)… krijgt het nu ook en heeft zoveel dunne luiers dat het bijna niet meer bij te houden is. Na ieder voeding is het prijs en heel lichtgeel en dun. Doordat hij zoveel poept lijkt ie ook meer behoefte aan voeding te hebben (ergens wel logisch natuurlijk aangezien hij anders misschien uitdroogt Kent iemand dit probleem en weet iemand of het ook beter gaat worden na een paar weken?? Ik wil graag jullie ervaringen horen.

Onze kleine krijgt er ook diarree van. Wij zij er daarom mee gestopt.

In het begin had Kyano het ook maar na een tijdje werd het weer dikker .

Ik zal het dan nog maar even volhouden… Als het volgende week nog hetzelfde is misschien een andere voeding proberen?? Ik was net aan het overstappen van friso hypoallergeen naar standaard. Ik hoop niet dat ik nu over moet naar nutrilon omneo of friso comfort. Maar daar zit volgens mij ook JBPM in… ervaringen??

Ik lees net op de website van nutrilon dat daar ook JBPM in zit… nu nog even bij Friso kijken

Zelfde verhaal daar :think: …

Staat ook nog eens bij dat het de darmwerking stimuleert :frowning:

Ik word er zo onzeker van, je wilt toch het beste voor je kindje.

bij T.ygo ook de eerste twee weken spuitpoep, echt tot een meter ver :lol: Maar daarna werd het weer dikker. Dus zou het idd even aankijken. Heb deze uitwerking wel vaker gehoord en in de meeste gevallen duurde het idd een week of 2 :wink: