Omneo zit geen jbpm in, dat zit in de A.R. wel
Nou… het lijkt al een beetje dikker te worden… tenminste…
De eerste poep die eruit komt is duidelijk dikker en daarna komt de dunne drab. Hij spoot net de hele box onder… inderdaad wel een meter ver!! Ik kijk het zowiezo nog een weekje aan, ook omdat hij nu net friso standaard krijgt en daardoor weer een beetje meer darmkrampjes lijkt te hebben. Te vaak switchen lijkt me ook niet goed. Ik duim dat het goed gaat. In ieder geval bedankt voor jullie ervaringen.
Ja en nu is hij dus verstopt heel veel pijn bij het poepen en gisteren zat er zelfs wat bloed aan de ontlasting… zo zielig. Hij weigert ook te drinken als er ontlasting voor de uitgang zit. Ik word hier echt moe van… eerst diarree en nu verstopt. Hij kreunt ook echt … Ik heb al druppeltjes van vsm maar die werken niet afdoende. Misschien morgen maar lactulose gaan halen (is dat zonder recept?). Ik ga ook maar eens wat minder JHBPM in die fles doen. Hopelijk is het spugen al wat minder. Heeft er iemand anders nog tips?
ik heb hier nu ook een meneertje met te harde ontlasting en ik doe nu half friso standaard en half friso comfort vanaf vandaag dus moet nog even zien hoe dit gaat
want rijstebloem is drama geworden daar werd het steeds meer mee verstopt maar hij is en blijft hongerige baby dus nu proberen we dit met advies van cb
Bij ons is jbpm echt een uitkomst! Onze jongens hebben/hadden beide reflux. Er bleef echt niets in, bedjes al schuin gezet (couveuses stonden zelfs al schuin) met de jbpm gaat het echt super!
We geven net zoveel schepjes jbpm als we scheppen voeding geven (6+6 nu dus) wij hebben ook gedoe gehad met de ontlasting. Toen maar allerlei doseringen uit gaan proberen en met deze hoeveelheid gaat het goed. Ze hebben ook een poos nog een schep jbpm extra gehad.
Ben nu een beetje aan het afbouwen. Ze krijgen al drinken zonder de verdikker, zoals water, thee, groentesap. Ook gaat er al minder door de pap. Nu de melk nog afbouwen.
Cloud, is je kleine mannetje nog steeds verstopt? evt eens een paar drupjes zonnebloemolie door de fles, misschien lucht dat op en kan hij dan weer gewoon verder.
Ik gebruik nu kindicol van VSM om de ontlasting zachter te maken… werkt heel goed! Het duurde wel even voor ik de juiste hoeveelheid had gevonden. De verpakking zegt de eerste dag om het uur 3 druppeltjes en daarna 3x per dag maar dat was niet voldoende. Nu geeft ik 4x per dag 3 druppeltjes en hij poept weer helemaal zelf :dance: . Het johannesbroodpitmeel hebben we ook een fijne samenstelling gevonden. 180 cc en 6x friso 1 en 2 volle scheppen JBPM met een Aventspeen nr 3 met aangepaste gaatjes (lees groter gemaakt). het was effe vogelen maar nu gaat het goed! Hij heeft ook geen krampjes meer.
ik gebruik sinds vandaag ook jpm ben benieuwd hoe het werkt en of het werkt
me meisje spuugt steeds in de eerste weken kwam de hele voeding eruit toen ben ik overgestapt naar de dr brown fles en cinababy druppen dit ging een hele tijd goed alleen spuugt ze nu soms 2 uren later nog na een voeding en is het net water alleen dan erg zuur
op advies van het cb ben ik nu aan de jpm overgestapt nu heb ik een s fles gekocht met 3 standen speen want uit die andere speen van de dr brown fles kreeg ze niets
ben benieuwd hoe dit gaat hoop niet dat ze er verstopping door krijgt want ze krijgt al om de dag lactulose :?
Hallo,
Omdat de voeding bij Ella ook steeds omhoog komt (en Finn destijds al een slokdarmontsteking had en zover moet het nu niet komen!), ben ik aan het kijken of ik overstap op Comfort voeding of bij de huidige voeding (Kruidvat) JBPM doe.
Waarom hebben jullie gekozen voor jbpm en niet voor de comfortvoeding waar het al in zit? Ik weet nog niet wat handiger is, los toevoegen is mss makkelijker later af te bouwen dacht ik zelf. Maar dat is erg zoeken naar de juiste dosering lees ik wel. Dus weet ik nog niet wat ik nu zal doen…
Bedankt!
Groetjes Hilda
Wij hebben in het begin niet kunnen kiezen, omdat ze prematurenvoeding kregen en die is er niet kant en klaar met jbpm.
Daarna zijn we met het losse poeder verder gegaan, omdat je dan tenminste zelf kan bepalen hoeveel jbpm je erdoor wilt hebben en kan je dus op zoek naar de juiste samenstelling voor je kindje.
ik zou kiezen voor losse poeder met als reden wat hierboven al geschreven wordt.
Het ene kindje heeft meer nodig dan het andere kindje. Kun je het precies doen zoals het goed is voor je kind.
Daarbij is het bij afbouwen ook wel fijn.
Het zoeken van de juiste dosis is er wel maar goed, met een paar flessen ben je er wel achter.
Het zoeken van de juiste dosis is er wel maar goed, met een paar flessen ben je er wel achter.
Merk je inderdaad zo snel effect dat je het per fles al ziet of het verschil maakt? Hadden jullie ook het idee dat het krampjes verergerde of maakt dat eigenlijk niet uit?
Het is zo sneu, na de fles moet Ella vier/vijf van de zeven keer hard huilen, hoor je haar kokhalzen, opboeren, hikken, slikken. Zit er melk/melkvlokken in het mondje. Met een beetje pech valt ze tussen de voedingen niet in slaap hierdoor en volgen na een uur/anderhalf ook nog krampjes :( .
Ik ga inderdaad dan los jbpm halen en hopen dat dat helpt bij het terugkomen van de voeding!
Bedankt!
Ja, hier wel. Ik merkte na de eerste fles al verschil. Het was mee zoeken als in; we maken 1 fles met 3 schepjes. Nog wat spugen, dan worden het er 4, gaat dat goed maar twijfelde we nog dan deden we 5 om te kijken of dat beter ging zo niet dan gewoon weer naar 4.
Maar merkte het wel echt direct al hoor, dat er jbpm in de fles zat. Het wordt er ook iets dikker van, dus wel even opletten met de grootte van de speen.
Ik kan je niet vertellen of de krampjes minder/meer werden omdat we in die tijd ook over zijn gegaan van hypoallergeen naar pepti.
Vervelend he, als je merkt dat de melk haar zo dwars zit :hug: . Hoop dat ze zich beter voelt met de jbpm.
Eindelijk een berichtje om te laten weten dat sinds we Johannesbroodpitmeel gebruiken, het echt erg goed gaat met Ella. Gebruik per schepje voeding, een schepje Nutrilon.
Alleen is mijn vraag: tot welke leeftijd hebben jullie de voeding ingedikt? En als je straks rijstebloem in de fles wil geven (weet niet of ik dat ga doen), kan dat dan wel in combi, want lijkt me een erg dikke voeding geven.
Nu heeft Nutrilon de samenstelling veranderd. Net zes schepjes voeding + zes schepjes Nutrilon gedaan, doe de verpakking dicht en zie staan ‘nieuw samengesteld, let op, nieuwe manier van bereiden’. Heb je dus nog maar de helft van de aantal schepjes nodig, dus in ons geval een 1/2 schepje per schepje voeding. Heb niet gekeken of het duurder is geworden, dus hoop dat we nu voordeliger uit zijn. Maar kon wel een voeding weggooien omdat het anders te dik wordt. Nou ja, weer even wennen .
En ben benieuwd tot wanneer jullie dus jbpm hebben toegevoegd en of jullie rijstebloem nog hebben gebruikt (Jula en Finn nooit gehad eigenlijk, dus weet niet of ik het nu wel doe, voor het slapen heeft ze het niet nodig, maar vroeg het me af!).
Groetjes Hilda
Super dat het werkt!!!
Wij hebben echt verdikt tot ze bijna 1 waren.
Ook met rijstebloem en pap gewoon toch nog jbpm bij gedaan. Wel wat minder rijstebloem dan. Meer voor de smaak en het lekkere dikke. En dan gewoon een grote speen erop. Zoiets dronken ze dan echt met een L-speen (difrax)
Mailmeat, ik dik de melk nog steeds in. Meerdere afbouwpogingen waren niet of deels geslaagd (soms helemaal met dezelfde dosis verder, soms een schepje eraf).
De laatste afbouwpoging ging goed, alleen werd ze ziek, dus even gewacht. Nu wachten we weer met afbouwen omdat ze waarschijnlijk niet goed reageert op een wisseling van merk voeding, dus weer terug, als dit goed gaat proberen we weer verder af te bouwen. Overigens zat we met de oude dosering op 3 schepjes in een fles van 200 ml, dus erg veel gebruiken we niet meer. Ik heb eigenlijk de neiging nu maar coldturkey te stoppen ivm die nieuwe dosering, maar durf het niet aan omdat het sowieso niet helemaal goed gaat en ik dan dus niet kan bepalen of het afbouwen geslaagd is of niet :roll:
Jullie dikken dus nog in tot zeker wel een jaar! Hoe ging het dan later met diksap bijvoorbeeld en fruit/groente? Ging dat wel goed?
Groetjes Hilda
Wij hebben bij T.ygo ook ingedikt tot ongeveer een jaar.
Toen hij ging kruipen ging het een stuk beter met de reflux. Hij deed dit pas met 11/12 mnd. Hij kreeg behoorlijk veel in een fles, zat echt aan de max.
Fruit en groente kwam ook regelmatig terug dus na een voeding lang in de stoel laten zitten en niet op zijn buik leggen.
Diksap was ook geen succes…maar met JBPM niet te pruimen :sick: dus kleine beetjes tegelijk gegeven zonder indikken en het spugen maar voor lief genomen.
mijn meisje heeft ook reflux, spuugt ook behoorlijk wat terug. Ze heeft nu zantac tegen het zuur. Krijgt borstvoeding. Probeerde gister wat jbpm te geven voor en na de voeding een lepeltje, maar ze had er heel erg last van krampen is dit normaal?
Ik kan niet zeggen dat Ella door de jbpm meer krampjes had. Ze had al krampjes en dat heeft zijn tijd nodig gehad, maar na acht - tien weken was het toch zo goed als over en ging ze ook de avonden goed slapen.
Met zes weken zijn we begonnen met jbpm (wel door de flesvoeding) en dat verergerde de krampjes niet (was ik eerst wel bang voor).
Maar ik weet niet of jouw dochtertje hiervoor ook al krampjes had natuurlijk of dat het wel een direct gevolg is van de jbpm.
Sterkte ermee!