Ergenissen in het verkeer..

Owwwwwwwww





Heerlijk Topic!




  • Bumperklevers: ik had er gister nog een paar voor me zitten.


  • Mensen die zich altijd aan de snelheid houden: zo moet ik harder rijden om ze voorbij te kunnen.


  • Mensen die te hard rijden, zo moet ik nóg harder rijden.



    Mensen die op de linkerbaan precies 120 rijden zodat ik rechts moet inhalen met minimaal 170…





    :mrgreen:

Ron en dan die vrouwen inhalen, zoals Karin2 en ik, ookal rijden de dames al lekker door.

Die hormoontjes vinden dat er je langs MOET he :mrgreen:

Mensen die een rood stoplicht zien en dan maar vast stoppen met gas geven, terwijl het stoplicht ernaast om af te slaan groen is en ik dus 4x per dag (als ik werk) voor jan joker voor een rood stoplicht sta :twisted:

@Sis wrote:

@karin wrote:
3: Onnodig rechts gaan rijden.





Tja de rest moet ik even over nadenken.


Ik moet over deze even nadenken… :think:



Jij kan zeker net zo goed als ik links en rechts uit elkaar houden. :mrgreen:




Oeps :oops: Hahahaha links bedoel ik dus. Hihihihi :lol:

@Cell wrote:

Nou eh…



Misschien rijdt ik dan als een vent :oops:

Want als ik me aan een auto erger en ik kijk wat er achter het stuur zit zijn het meestal vrouwen of oudere mensen… :shifty:




Tja het valt me wel op dat een groot deel hier zich ergert aan alles wat te langzaam gaat en dat probeer ik maar te accepteren - misschien moeten we zelf niet zo'n haast hebben.

Maar die mannen die blijkbaar allemaal hele belangrijke dingen te doen hebben en roekeloos rijden ed - dat vind ik pas echt a-sociaal.

En tja bejaarden zijn misschien niet de snelste maar een beetje respect voor ze opbrengen kan toch geen kwaad.

EN je gaan ergeren aan 45 km karretjes - ze bestaan nu eenmaal.

Het lijkt erop dat een deel van de ergenissen hier zich omzetten in vervelend rijgedrag - je zou ook gewoon heel relaxed aan het verkeer deel kunnen nemen met oog en respect voor de anderen. dan blijft het wel het langst gezellig lijkt mij.

45 km autootjes op een 80 weg waar je nergens in kunt halen … of op dezelfde weg achter een tractor rijden.

@Bella wrote:

EN je gaan ergeren aan 45 km karretjes - ze bestaan nu eenmaal.



Het lijkt erop dat een deel van de ergenissen hier zich omzetten in vervelend rijgedrag - je zou ook gewoon heel relaxed aan het verkeer deel kunnen nemen met oog en respect voor de anderen. dan blijft het wel het langst gezellig lijkt mij.


Je ergens aan ergeren en vervelend rijgedrag vertonen gaan niet altijd samen. Dat maak jij er van. Ik erger me aan die 45 karretjes op de provinciale weg, maar wie zegt dat ik me dan vervelend ga gedragen? Ik blijf er achter rijden (en nee, dan ga ik niet zitten drukken of signaleren met groot licht of noem maar op…) of ik haal ze in als daar ruimte voor is. Niks mis mee toch? Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet irritant mag vinden…



Je trekt volgens mij te snel een conclusie.

@Sis wrote:

@Bella wrote:
EN je gaan ergeren aan 45 km karretjes - ze bestaan nu eenmaal.



Het lijkt erop dat een deel van de ergenissen hier zich omzetten in vervelend rijgedrag - je zou ook gewoon heel relaxed aan het verkeer deel kunnen nemen met oog en respect voor de anderen. dan blijft het wel het langst gezellig lijkt mij.


Je ergens aan ergeren en vervelend rijgedrag vertonen gaan niet altijd samen. Dat maak jij er van. Ik erger me aan die 45 karretjes op de provinciale weg, maar wie zegt dat ik me dan vervelend ga gedragen? Ik blijf er achter rijden (en nee, dan ga ik niet zitten drukken of signaleren met groot licht of noem maar op…) of ik haal ze in als daar ruimte voor is. Niks mis mee toch? Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet irritant mag vinden…



Je trekt volgens mij te snel een conclusie.




Nou ik reageer gewoon even op de toon hier die nogal de boventoon lijkt te voeren - maar als je gewoon relaxed bljven ookal denk je bij jezelf goh vervelend is er natuurlijk niets aan de hand. Want anders draag jezelf net zo hard mee aan de neg fibes in het verkeer.



Viel me alleen op dat de meeste hier meer moeite hadden met alles wat voor hun doen te langzaam gaat dan alles wat te snel en roekeloos gaat.

Grappig topic dit. Regelmatig heb ik woorden met mijn man over het verkeer.



Ik blijf eigenlijk altijd rustig in de auto en wind me eigenlijk nergens over op.



Mijn man daarintegen is vreselijk op de weg.



Ik vind het zelf wel vervelend als mensen niet de aangegeven snelheid rijden. Maar ik ga geen rare dingen uithalen uit frustratie op zo’n moment ofzo. Ik blijf er dan meestal wel gewoon achter rijden.

Wij wonen in een dorp met allemaal van die 80 en 100km wegen en vaak is inhalen dan best een gevaarlijke bezigheid.

Oohh ja als ik in een file kom. Maar daar ergeren er wel meer aan. Dan moet je naar je werk, en dan erger ik me rot want dan kom ik te laat.

En als je dan weer verder rijdt dan is er niks aan de hand. Ik weet dat daar niks aan te doen is maar toch erger ik me dan. En soms ligt het wel aan de mensen. Vooral omdat ik dan te laat kom. Als ik niet naar werk heen hoef heb ik dat niet zo. Ik kan niet tegen te laat komen.



Dan zal er wel een vrachtwagen ingehaald hebben waar ik me dus ook altijd aan erger als ik over de snelweg rijdt en een vrachtwagen in gaat halen. Dan stopt het verkeer.



En waar ik dan helemaal aan erger is dat men dan maar als er file is over de vluchtstrook gaat rijden om je in te halen. Die dan die ene aflslag wil nemen verder op. En jij maar netjes wachten.

afhankelijk van mijn eigen humeur irriteer ik me aan alles of aan niks :mrgreen:



heb wel een grondige hekel aan duwers op de snelweg… en als het kan doe ik soms een truukje…

als iemand enorm achter me zit te drukken en ik kan nog niet naar rechts omdat ik zelf aan het inhalen ben… en ik zie dat die persoon mij rechts in wil halen en in de verte zie ik een vrachtwagen…

dan probeer ik dat die persoon achter de vrachtwagen komt te zitten…en dan halen eerst alle andere autos de vrachtwagen in en moet hij wachten hahahahha net goed…

klinkt wat ingewikkeld maar krijg het niet duidelijker op scherm… maar tis altijd grappig als t lukt… :mrgreen:

Mijn zwager vertelde gisteren ook een leuke. Hij reed op de A12 van Arnhem naar Utrecht. Bij Wolfheze ongeveer was hij aan het inhalen en hij had een klever achter zich duwen. Hij gaat vervolgens dezelde sneldheid rijden als degene die hij aan het inhalen was. Diegene vroeg zich af waarom hij niet doorreed en mijn zwager wijst naar achteren. De auto naast hem begreep de hint en ze hebben dit trucje samen volgehouden tot mijn zwager bij Veenendaal de snelweg af moest. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Je gelooft het of niet,maar ik erger me nooit in het verkeer.

Ik moet toch altijd wel een dik half uur naar het werk rijden,maar ik rijd met veel plezier. Radio lekker hard aan en zingen maar.

Ik vertrek op tijd,dus als ik wat voor me heb wat langzamer rijdt dan rij ik ook langzamer al sik er niet langs kan.

Ik ben gewoon makkelijk denk ik :lol: :lol:

Ik erger me aan mensen die je bedanken als je stopt bij een zebrapad. Waarom bedanken? Omdat ik me aan de verkeersregels houd? :doh: Dat is dan toch blijkbaar erg bijzonder… :snooty:

@Bella wrote:

@Cell wrote:
Nou eh…



Misschien rijdt ik dan als een vent :oops:

Want als ik me aan een auto erger en ik kijk wat er achter het stuur zit zijn het meestal vrouwen of oudere mensen… :shifty:




Tja het valt me wel op dat een groot deel hier zich ergert aan alles wat te langzaam gaat en dat probeer ik maar te accepteren - misschien moeten we zelf niet zo'n haast hebben.

Maar die mannen die blijkbaar allemaal hele belangrijke dingen te doen hebben en roekeloos rijden ed - dat vind ik pas echt a-sociaal.

En tja bejaarden zijn misschien niet de snelste maar een beetje respect voor ze opbrengen kan toch geen kwaad.

EN je gaan ergeren aan 45 km karretjes - ze bestaan nu eenmaal.

Het lijkt erop dat een deel van de ergenissen hier zich omzetten in vervelend rijgedrag - je zou ook gewoon heel relaxed aan het verkeer deel kunnen nemen met oog en respect voor de anderen. dan blijft het wel het langst gezellig lijkt mij.


Ik ben het met je eens Bella.

Ik heb gelest voor mijn rijbewijs in Rotterdam en Utrecht, dan leer je vanzelf tolerant zijn.

Ik heb nog wel een ding, dat als het lukt word ik helemaal blij: ritsen.
Maar helaas snappen de meesten niet het idee achter ritsen (en ontstaat er een file).

Ook merk ik de laatste jaren hoe opgefokt en agressief chauffeurs kunnen zijn. Ik denk dan altijd die heeft een slecht huwelijk of een klein p*kkie :mrgreen: (of ze is op dieet zeker :mrgreen: :mrgreen: ). Daar word ik wel triest van.

Een voorbeeld. Ik wandel met mijn boodschappentas. Moet een straat oversteken. Een paar meter verderop staat een file voor het rode licht. Maar een 'geblindeerde' hummer stopt voor mij (er zit niks achter hem), terwijl ik al was gestopt en wachtte. Dus nou ja dan steek ik over. Ben ik over, gaat het raam naar beneden, terwijl hij stapvoets doorrijdt naar de file voor het licht hoofd uit het raam, begint hij mij uit te schelden voor alles wat niet mooi is omdat ik niet 'bedankt' had gezegd (gewuifd)!!! Hij, de grote edelmoedige hummer, niet bedankt!! :o :shock: :? :cry: :roll: :thumbdown: :snooty:

@Sis wrote:

Mijn zwager vertelde gisteren ook een leuke. Hij reed op de A12 van Arnhem naar Utrecht. Bij Wolfheze ongeveer was hij aan het inhalen en hij had een klever achter zich duwen. Hij gaat vervolgens dezelde sneldheid rijden als degene die hij aan het inhalen was. Diegene vroeg zich af waarom hij niet doorreed en mijn zwager wijst naar achteren. De auto naast hem begreep de hint en ze hebben dit trucje samen volgehouden tot mijn zwager bij Veenendaal de snelweg af moest. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




Leuk, trucjes op de snelweg. :liar:



Als ik erachter had gezeten had ik maar flink afstand gehouden.

nee daar hou ik ook niet van. Over ergernissen gesproken!



Ik las iets van bejaarden stuk voor stuk uit hun auto trekken?? :shock: idd een beetje meer respect zou fijn zijn…



Waar ik niet goed tegen kan: auto’s die voor me rijden en dan stoppen om een fietser voorrang te verlenen die geen voorrang heeft.

Niet dat ik het die fietser niet gun, maar ik reken er niet op en bovendien doorbreek je de regels en vooral bij jonge fietstertjes moet je daar wel een beetje mee uit kijken.

Welcome to Wales…schapen op een landweggetje waar je dus achter moet blijven tot ze van de weg afgaan.



“Rubberneckers” mensen die langzaam gaan rijden en goed kijken als ze langs een ongeluk rijden.



Mensen die achter een ambulance of politie auto met sirene en licten gaan rijden, zodat ze lekker snel kunnen gaan.



Mensen die aan hun mobiel zitten te beppen tijdens het rijden.

@Nefarious wrote:

Welcome to Wales…schapen op een landweggetje waar je dus achter moet blijven tot ze van de weg afgaan.


Toeristen van het continent die verkeerd om de rotonde op draaien :think: :silenced: :lol:

in het verkeer kun je elke dag

een leven redden;

namelijk die van je zelf