Ergenissen in het verkeer..

Ik werk sinds een paar weken een half uur rijden van mijn huis vandaan.

En wat erger ik me dood zeg op de weg.

Vooral scholieren die stug met hun 3/4en naast elkaar blijven fietsen.

En auto’s die geen richting aan geven (op rotondes vooral).

En een enge: vrachtwagens die zo laat stoppen dat ze bijna boven op je zitten.



Wat zijn jullie ergenissen?

bumperklevers :evil:

Ik fiets alleen maar, maar als fietser erger ik me inderdaad aan auto’s die hun richting niet aangeven of auto’s die niet duidelijk zijn in wat ze willen gaan doen (wel/niet parkeren, wel of niet uitstappen).



Zo ben ik pas frontaal tegen een autodeur aangereden omdat ik niet zag dat een persoon wilde uitstappen en hij niet achterom keek. Gelukkig zat Nancy niet achterop, maar ik heb thuis alsnog een potje zitten janken van de schrik :doh:

mensen die uiterst links op de snelweg ónder de maximum snelheid rijden :twisted: :twisted:

mensen die elders ónder de maximum snelheid rijden :twisted:

mensen die géén richting aan geven :twisted:

mensen die dénken dat ze voorrang hebben, omdat ze hun richtingaanwijzer wél een keer gebruiken :twisted:

moet ik doorgaan? zucht



Ik ben voor elke vijf jaar opnieuw afrijden!

Mensen die je afsnijden.

Zowel op de snelweg, als in de parkeergarage.



Afgelopen vakantie werden we bijna de vangrail ingeduwd.



En verder alles wat hierboven al staat.



Oh ja en flitspalen op 50 km wegen, als je dan al even inhaalt, zit je al boven de snelheid en flitss

Maaike, dat is idd schrikken zeg! ‘Gelukkig’ zat je alleen op de fiets, maar dan nog, door onoplettendheid van een ander krijg jij de schrik.





Oh ja… ik vergeet de mutsen die niet durven te rijden :doh:



Zucht… waar je eindeloos achter blijft plakken.

scholieren die stug met zijn 4 naat elkaar rijden en dan je boos aankijken als je ze afsnijdt, gek waarom zoveel gevonden vallen met scholieren op de fiets. en zomaar oversteken

fietsers zonder licht

mensen die onder de snelheid zitten

fietsers die geen hand uitsteken

mensen die niet opletten bij stoplcht

mensen de je inhalen vlak voor (of zelfs tijdens) het invoegen op een drukke weg



mensen die rechts inhalen (in woon in Engeland :D)



mensen die maar op de middelste baan blijven rijden als er 3 rijstroken zijn



vrachtwagens die andere vrachtwagens inhalen en daar dan 5 minuten over doen

ik erger me niet heel erg in het verkeer.

erger me eigelijk meer aan de mensen die zich overal aan ergeren , die vloekend en tierend achter het stuur zitten…mensen die niemand iets in het verkeer gunnen en denken dat iedereen van alles met opzet doen , terwijl ze gewoon niet kunnen rijden .

fietsers die gewoon het hele wegdek bedekken … :evil:

en zeker ook wagens die geen richting aangeven …



Bumperkleven :wall: :evil:





ik heb geen rijbewijs … maar erger me er wel altijd aan … :wall:

inderdaad die fietsende scholieren. En waag het eens om er iets van te zeggen, dan krijg je nog de wind van voren ook.

@Rijntje wrote:

mensen de je inhalen vlak voor (of zelfs tijdens) het invoegen op een drukke weg



mensen die rechts inhalen (in woon in Engeland :D)



mensen die maar op de middelste baan blijven rijden als er 3 rijstroken zijn



vrachtwagens die andere vrachtwagens inhalen en daar dan 5 minuten over doen




Ooooh…undertaking in plaats van overtaking. Zoooon schijt hekel aan! (Woon in Wales)

En zeker als de een links en de ander rechts inhaalt en jij moet op je rem trappen omdat er een langzamere auto voor je rijdt. GRRRRRRR

@sensje wrote:

inderdaad die fietsende scholieren. En waag het eens om er iets van te zeggen, dan krijg je nog de wind van voren ook.


Idd, als je toet ofzo dan kijken ze je vuil aan. En dat zijn niet alleen 15 jarigen, maar ook bruggers.



Ik zou me doodangsten uitstaan als moeder. Als je ziet hoe ze fietsen en met elkaar omgaan op de fiets :think:





Maar schelden doe ik niet in de auto. Sowieso vloek ik zelden (alleen als ik me echt heel erg pijn doe) Ik ben altijd mee aan het zingen met de radio :wink:

Grappig, pasgeleden zat ik te dubben of ik ook zo’n topic zou openen.

Dat denk ik dan in de auto, gelukkig vergeet ik het thuis vaak weer.



Mijn irritatie punten in het verkeer:

  • Idd een groep scholieren naast elkaar die niét aan de kant gaan.

    Ik heb dan altijd de neiging om er óf heel kort achter te gaan rijden, óf ze af te snijden. Ik kan me altijd netjes inhouden, omdat dat de verkeersveiligheid geen goed doet, en ik dan maar de verstandigste ben, maar het jeukt wel.


  • Fietsers die voorschieten op een rotonde.

    Regel is, dat degene óp de rotonde voorrang heeft (of het staat aangegeven, maar dat is vaker uitzondering dan regel), en fietsers rijden áltijd door.

    Ik moet op een rotonde dus stoppen, voor een fietser die de rotonde opgaat.

    En in de 2,5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik echt nog nooit meegemaakt, dat een fietser wacht tot hij erop kan. Nooit.

    Soms wil ik gewoon doorrijden, maar je ziet de fietser geen vaart minderen, dus dan rem je toch maar, voordat je er eentje op je motorkap hebt.

    Vaak ook scholieren, maar zeker ook gewoon volwassenen die dit doen.


  • Geen richting aangeven. En dan vooral de auto’s die zomaar ineens spontaan gaan remmen, of vaart gaan minderen.

    Pas op het moment dat ze een afslag nemen of gaan draaien gaat dat knipperlicht pas aan, en in sommige aso gevallen gewoon helemaal niet.


  • Onder de snelheid gaan rijden, zondagsrijders dus.

    Maar ook als je ziet dat de persoon zit te kletsen met de bijrijder, te bellen of weet ik wat aan het doen is.

    Dan gaan ze 40 rijden waar je 50 mag, of 60 waar je 80 mag ofzo.

    Heel erg irritant. Zeker als je ergens op een afgesproken tijd wil zijn, of na je werk graag naar huis wil.


  • Bumperklevers. Dan ga ik vaart minderen om ze te irriteren.

    In 1 geval zat een dame zó dicht achter me, dat ik kort mijn rem heb laten zien.

    Zij kreeg uiteraard een hartverzakking, en bij het eerst volgende stoplicht stapte ze uit, en begon ons de les te lezen. :hand:


  • Verder vind ik fietsers vaak gevaarlijk. Geen of slechte verlichting, schieten overal tussendoor, laatst zelfs een scholier die snel ineens overstak en ik met piepende banden moest remmen.

    Sinds ik zelf auto rijd ben ik me er pas bewust van hoe slecht je eigenlijk gezien kan worden soms, en ben ik op de fiets ook veel netter.

Oja, nog een toevoeging.



Als iemand zijn auto zo dicht op de jouwe parkeert dat je bijna niet meer in kunt stappen. Ik kan dan nog via de passagierskant, maar als dat aan de kant is waar Robin in zijn autostoel moet, dan is dat soms niet te doen.



Vraag me altijd af waar die mensen hun ogen hebben zitten, zoiets zie je toch?!

@famkegb wrote:

mensen die uiterst links op de snelweg ónder de maximum snelheid rijden :twisted: :twisted:

mensen die elders ónder de maximum snelheid rijden :twisted:

mensen die géén richting aan geven :twisted:

mensen die dénken dat ze voorrang hebben, omdat ze hun richtingaanwijzer wél een keer gebruiken :twisted:

moet ik doorgaan? zucht



Ik ben voor elke vijf jaar opnieuw afrijden!




Me toooooooo!!!

Boven de ergenissen die jij noemt, ook fietsers die geen richting aangeven, vooral op rotondes waar zij voorrang hebben :wall:



Ik snap het niet, maar als ik eens op de fiets zit, steek ik wel mijn arm uit… misschien doe ik dat wel vanuit een autmobilistenoogpunt omdat ik het gewend ben om richting aan te geven in de auto :think:

dubbel gepost… :think: sorry

Moeders met fietskarren :evil:

Sorry dames :wink:



ik erger me daar echt verschrikkelijk aan. Ik snap dat je met zo’n kar de ruimte moet hebben om bijv. een bocht te nemen, maar de hele tijd in het midden gaan rijden, met tegenliggers en dan fiets ik met mijn dochter er achter en wil er langs. Eng.



En ik erger me ook aan kinderen :oops: Mijn dochter is net zo dus ik weet wel dat het bij kinderen hoort, maar dat gezwaai en gerommel en dat net niet in de berm rijden en dan net niet slippen, vreselijk.

Ik erger me ook regelmatig aan haar dus :oops:



Maar kinderen, scholieren, moeders en fietspaden :roll:



En auto’s die je geen voorrang verlenen.

@famkegb wrote:

mensen die uiterst links op de snelweg ónder de maximum snelheid rijden :twisted: :twisted:

mensen die elders ónder de maximum snelheid rijden :twisted:

mensen die géén richting aan geven :twisted:

mensen die dénken dat ze voorrang hebben, omdat ze hun richtingaanwijzer wél een keer gebruiken :twisted:

moet ik doorgaan? zucht



Ik ben voor elke vijf jaar opnieuw afrijden!








zou ik zo geschreven kunnen hebben!!



pfff word echt gek van het NIET aangeven van de richting!!

racefietsers die menen dat ze midden op de rijbaan mogen rijden, terwijl er een apart fietspad naast ligt! :roll: