Ergenissen in het verkeer..

mensen die geen richting uitgeven

mensen die niet de juiste snelheid rijden (te langzaam)

fietsers die naast elkaar blijven fietsen

mensen die zo ff snel oversteken en dat jij dan in de remmen moet :wall:



heel erg irritant

Van die idioten die toch door groen licht rijden en dan vervolgens het hele kruispunt blokkeren omdat er file staat :evil: Kan jij ook niet meer verder :twisted:



BLIJF DAN WACHTEN BIJ T STOPLICHT OOK AL IS T GROEN, eikels



Beetje nadenken ja



Verder aan mensen die zich ergeren aan moeders met fietskarren :angel: :mrgreen:

@miriam wrote:





Verder aan mensen die zich ergeren aan moeders met fietskarren :angel: :mrgreen:




:liar: :-*

Met stip op nr. 1 Mensen die niet doorrijden!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

nr. 2 Mensen die op de snelweg beneden de 100 rijden!! (neem dan een andere weg, levensgevaarlijk! :shock: )

nr. 3 Bumperkleven!

nr. 4 Mensen die de rotonde niet op durfen of een kruising niet over durven te steken!

nr. 5 Mensen die blijven wachten terwijl ze van rechts komen :roll:



Ik erger mij er niet aan, ik verbaas me er alleen over :wink:

Bij sommige bestuurders denk je “hebben ze hun rijbewijs bij een pak wasmiddel gekregen?” :mrgreen:

Het meeste erger ik me toch aan van die gehaaste lui die pas op het laatst willen invoegen of van rijstrook veranderen omdat dat ws in hun voordeel is.



Laatst een vent (valt me op bij wegmisbruikers dat het vrjiwel mannen zijn die gepakt worden en halsbrekende toeren uithalen) gaat op vluchtstrook rijden terwijl wij in file- ik dacht hij gaat alvast naar uitvoeg - gaat inderdaad op uitvoeg rijden om vervolgens verderop weer de file in te duiken.



Grofweg asociaal.



En ik probeer met niet te ergeren maar dat soort lui maken het verkeer onnodig gevaarlijk. Dat zij nu een gehaast leven willen leiden ok - maar val mij daar niet mee lastig.



Sinds ik vaker op de rijksweg zit valt het me wel op hoeveel hoofdzakelijk mannen asociaal rijgedrag vertonen.

mensen die je gaan pesten als ze zien dat er een rij achter ze zit.

dan mag je 80 dan loopt ie steeds verder terug naar 50 zodat er honderd auto’s achter zitten.



Als je dan bij 2baans wilt inhalen trekt ie zo hard op zodat hij alsnog de voorste auto is… :S

en bumperklevers, mensen die zonder richting van de snelweg afgaan en jou dus afsnijden…





';s winters: MENSEN MET GROOT LICHT :shock:

Nou eh…



Misschien rijdt ik dan als een vent :oops:

Want als ik me aan een auto erger en ik kijk wat er achter het stuur zit zijn het meestal vrouwen of oudere mensen… :shifty:



Ja, ik rijdt wel pittig, haal makkelijk in, duik rustig tussen 2 auto’s in als ik een gaatje zie (gebruik wel mijn richting hoor) en blijf echt niet plakken achter een vrachtwagen omdat het toevallig druk is.



Maar ik erger me dus aan:



Je mag 100 en uit angst dat je te hard rijdt, rijd je maar 95 :roll:

Je mag 120 en uit angst dat je te hard rijdt, rijd je stug 110 en haalt in met een krappe 120 :roll:

Het is druk, er zijn gaatjes zat maar je bent bang en dus blijf je kort op een vrachtwagen rijden omdat je niet durft in te halen :roll:

bang zijn om op iemand te duiken en dus constant bij elke beweging van een ander op je rem gaan staan :roll:

90 rijden omdat je zit te bellen :wall:

File ontwijken via vluchtstrook of pompstation :thumbdown:

Matrix borden die van 90 naar 50 aangeven ivm file, negeren en stug 140 blijven rijden met het gevolg dat je ogen in je achterhoofd moet hebben om zo een idioot uitwijkruimte te geven (ja dat zijn dan vaak wel mannen ja)

Treuzelen op een rotonde, vooral die mensen die echt wachten tot de rotonde leeg is… men die zijn erg :wall:



mezelf, omdat ik me zo erger en dan verwensingen uit als “schijterd, autokluns, rijbewijs bij pakje boter, idioot enz” en mijn kinderen meteen roepen “wat is er mama?!”



Relax… take it easy 8)

Hahaha zoooooo herkenbaar allemaal…



Ik stoor me ook aan mensen die voorrang hebben en het hoe dan ook nemen!!!

Voorbeeld:

Ik rij bij ons in de wijk altijd 30 ivm kinderen. Dus nog langzamer bij zijstraten, ik kijk, zie niks en trek weer op, komt er een auto van rechts in beeld. (ergens vanaf halverwege de straat.)

Ik ben al halverwege kruising en die automobilist helemaal door het lint :shock: :roll: HIJ komt toch van rechts?



En als diegene dan zelf een keer van links komt, dan is het: Ja, maar de regel is: “Rechts heeft voorrang bij gelijk tijdige nadering…”



:roll: ZUCHT

Ik erger me aan…



*bumperklevers.

*mensen die geen richting aan geven gebeurd vaak bij rotondes hier.

*en mensen die in 30 km-zones gewoon 60 of harder rijden, gebeurd hier in de straat dus heel veel, ze staan hier dan ook bijna elke week te controleren en worden ze ook nog boos omdat ze meerdere boetes krijgen hoe stom ben je dan als je weet dat er hier bijna weekelijks gecontroleerd word! :wall:

Waar ik me vreselijk aan erger zijn fietsers die zo de weg op komen schieten. Ze fietsen dan van een zijweg zo de fietsstrook op, maar ondertussen kijken ze niet op of om. Soms moet je als auto wel even op die fietsstrook rijden, en heb je die niet uitkijkende fietsers haast op de motorkap.



En ik irriteer me ook aan de bussen. Het is echt: richtingaanwijzer aan en meteen rijden. Ik schrik me iedere keer weer een ongeluk. Soms zit ik al voor een gedeelte naast de bus, maar ze rijden gewoon door :x .

Weet je wat ook héél erg is??

Ik ben een vrij pittige rijdster en als ik dan met mijn voet flink het gaspedaal intrap en een mannelijke “collega” inhaal dat ze dan met een nóg hogere snelheid mij weer inhalen omdat ze er niet tegen kunnen om door een vrouw ingehaald te worden… :doh:

Daar word ik zoooooooooooooooooo moe van he?

Of als je bijv. van de stad naar het platteland rijdt (t’is dat mijn ouders er wonen anders reed ik er nooit meer!)

Je rijdt op een 80 km weg.

Kom je op een gegeven moment weer zo’n gehucht binnen en diegene voor je trapt ineens boven op de rem, omdat ie het bord 50 ziet :wall: :snooty:

Zo erg he… :thumbdown:

Bumperklevers… gevaarlijke rijders… vrachtauto’s die inhalen op de snelweg en gewoon hun stuur omgooien, datzelfde trouwens ook voor auto’s… te hard inrijden op iemand en dan vol op de rem moeten, de rotonde opvliegen voor je neus, etc. :twisted: M.a.w. er zijn heel wat idioten op de weg! :twisted:

Maar Greetje: diegene voor jou houdt zich gewoon aan de verkeersregels?Ik moet zeggen: ik ga niet bovenop de rem bij het 50km bordje, maar zodra ik het bordje zie aankomen laat ik gas los en ik zorg ervoor, dat ik 50 rij als ik het bordje voorbij ben.

Ik erger me juist aan mensen die zich niet aan verkeersregels houden. Die te hard rijden waar je 50 mag rijden bijvoorbeeld.



Mijn allergrootste ergernis is: mensen die 110-115 rijden op de snelweg. En dan haal je ze in en dan gaan ze je even later weer voorbij om vervolgens weer terug te zakken naar 110…whaaaaaaa…

Op nr 1: Bumperkleven :evil: Kan je beter niet achter mij doen, geheid dat ik dan net ietsjes later naar de rechter baan zal gaan.

Op nr 2: Onnodig links blijven rijden, als je kan, dan ga je naar rechts! (uitzondering als je een bumperklever achter je heb :wink: )

Op nr 3: Rechts inhalen. Levensgevaarlijk…

Op nr 4: Te langzaam rijden, dat gaspendaal zit er nier voor niets in

Op nr 5: Geen richting aangeven, een richtingaanwijzer is geen optie!

Op nr 6: Van die #$%^^# die je er niet tussenlaten. Ik heb wel eens een rondje ring rotterdam moeten maken… (oke, had net mijn rijbewijs, dan zet je je auto er niet zo snel voor, nu zou dat een ander verhaal zijn… Als ik eraf moet, moet ik eraf, hoe dan ook!)



En flitspalen die heuvelaf staan… Heel, heel, heel gemeen die dingen :evil:

nog een ergernis… vanmiddag voor handen gehad.

Ik ben “even” heen en weer naar Zwolle gereden om Peter uit logeren te deponeren. Het was vrij druk, veel vrachtverkeer, maar oke.

Ik reed voor de verandering eens echt keeeeuuuurig 120 (oke 1 mm boven de meter :mrgreen: ) Zit er aldoor een witte sharan achter me die dezelfde snelheid lijkt te hebben. Ik ga een vrachtwagen voorbij, hij achter me aan. Ik weer naar rechts en inplaats dat hij ook achter me aan naar rechts gaat, haalt hij mij ook in en duikt pal voor mijn neus naar rechts tussen mij en mijn voorganger in waar eigelijk geen ruimte was.

Gevolg, ik had of 110 moeten gaan rijden om afstand gezond te maken, of hij had iets harder moeten gaan rijden. Maar dat deed hij dus niet met gevolg dat ik automatisch zonder het te willen een klever bleek te worden.



Ineens was het gedaan met mijn fatsoenlijke bui hoor, ben hem voorbij gegaan en heb de rest van de weg naar huis gewoon weer " mijn gas op 130 gezet"



Tjonge wat een idioot man… levensgevaarlijk om jezelf er op die wijze tussen te proppen :snooty:

bejaarden…je zou ze stuk voor stuk achter het stuur vandaan moeten trekken…levens gevaarlijk zijn ze op de weg :thumbdown:

1: Bumperkleven.



2:Iemand die heel zacht rijdt waar je harder mag.



3: Onnodig rechts gaan rijden.





Tja de rest moet ik even over nadenken.

fietsers die denken dat heel de wereld van hen is en niet hoeven te stoppen bij een stopstreep (en als je ze aanrij oid ben je als automobilist nog schuldig ook :think: )



Mensen die 2 stappen naast het zebrapad oversteken omdat het hun beter uit komt en ze niet ‘om’ willen lopen.



Auto’s die niet willen stoppen voor mensen die wél op het zebrapad oversteken en dus voorrang hebben



Automobilisten die op een verlaten weg links blijven hangen en nog niet de max snelheid rijden



Geen richting aangeven, zowel voor automobilisten als fietsers

@karin wrote:

3: Onnodig rechts gaan rijden.





Tja de rest moet ik even over nadenken.


Ik moet over deze even nadenken… :think:



Jij kan zeker net zo goed als ik links en rechts uit elkaar houden. :mrgreen:

Oh ja, van die 45 km karretjes op de provinciale weg. IRRITAAAAAAAAAAAAAAANT!



Bumperkleven is ook vreselijk. Ik ga niet later naar rechts als ik er tijdens het inhalen 1 achter me heb, daar heb ik alleen mezelf mee want ik zit langer in een gevaarlijke situatie. Ik pas mijn snelheid aan, aan de afstand van de klever… :roll: meestal ben je ze dan zo kwijt