elke morgen 1 a 2 uur naar opstaan een bloeding..

Kim, weet je al meer??? :pray:

succes vandaag :thumbup: :pray:

Helaas slecht nieuwsā€¦





De baarmoeder is gegroeid en het vruchtzakje is gegroeidā€¦alleen zit er niks in :cry: ā€¦er heeft ook niks ingezeten zei de verloskundigeā€¦gewoon een fout van het lichaam :frowning: het is een beginnende zwangerschap maar niet verder gegaanā€¦



Ik heb even alles eruit gehuild en nu gaat het wel weer, ik heb me erbij neergelegd en we gaan gewoon verder met proberen, volgende keer hebben we vast niet weer zoveel pechā€¦hoop ikā€¦



Tis een hele grote troost dat er geen embryo/vruchtje wasā€¦en ook niet heeft gezeten, dan heb ik in ieder geval niks verlorenā€¦



We wachten dit weekend af of de vruchtzak vanzelf naar buiten komt en anders moet ik pillen hebben of curettageā€¦dat vind ik eigenlijk nog het ergsteā€¦



Kan iemand van jullie vertellen hoe die pillen werken?

Krijg je heel veel buikpijn? en moet ik denken aan een paar uurā€¦of dagā€¦of paar dagen?



Zouden jullie de pillen doen of curettage?



Toch bedankt voor alle jullie duimen :-*

Hele dikke :hug: En wat was de reden van de bloedingen?

Ahhh nee Kimā€¦ wat onwijs jammer (understatement) had zo gehoopt dat het in orde was. Het zou fijn zijn als het vruchtzakje zelf je lichaam gaat verlatenā€¦ Over pillen e.d. weet ik niets, maar ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen! :-* :hug:

:hug: sterkte!

@Mariiyelle wrote:

Hele dikke :hug: En wat was de reden van de bloedingen?






Geen idee waar de bloedingen vandaan kwamenā€¦





en bedankt allebei :-*

Oh nee Kimā€¦ wat verdrietig :cry: :cry:



Krijg je Cytotec?

Die kan je het beste vaginaal inbrengen en dan zo diep mogelijk rondom je baarmoedermond. Op die plek werken ze het beste.

Meestal krijg je dan 6-8 uur daarna de eerste krampen, maar kan ook veel later zijn en pas zelfs als je de 2e gift toegediend hebt. Die krampen kunnen best heftig zijn, dus moet je niet van schrikken.

Het bloedverlies kan wel meer zijn dan een menstruatie en je kan ook stolsels verliezen. Gebruik geen naproxen of iboprofen, want die verdunnen je bloed en dat heb je dan juist niet nodig. Paracetamol mag je wel gewoon gebruiken.



Sterkte meidā€¦ :hug:

De pillen zijn het beste voor je baarmoeder, zeker als je nog kinderwens hebt.

Zou niet snel voor een curretage gaan vanwege de complicaties die het kan opleverenā€¦

pfff maar ik ben heel erg bang voor die pillenā€¦



ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn, en niet krom liggen van de pijn en helemaal leeglopen van het bloed en stukken zien op de wc enzo :cry: ik denk ook dat ik dat geestelijk niet goed aankanā€¦





een curettage ben ik op het moment meer naar geneigdā€¦dan is het meteen goed schoon en hoef ik ook niet te zien wat eruit komtā€¦



En zijn zoveel vrouwen die een curettage hebben gehadā€¦zoveel kans zal er toch niet zijn dat er iets fout gaat? ik bedoelā€¦kan je er onvruchtbaar van worden?? :shock:

Aaaah meis wat verdrietig. Heel veel sterkte gewenst

Balen :hug: veel sterke :-*

He, wat een verdrietig nieuws Kim :(, echt heel erg jammer :cry:. Ik hoop voor je dat het vruchtzakje er vanzelf uitkomt. Weet niet hoe dat gaat met pillen/curetage. Heel veel sterkte jullie beiden! En het komt de volgende keer inderdaad vast goed hoor! Liefs

Sterkte :hug: :hug:

Oh meid, wat een verdrietig nieuws. Je had er vast al wel rekening mee gehouden, maar als het definitieve nieuws komt, is het hard en moeilijk en is je hoop vervlogenā€¦ :hug:



Ik heb zelf helaas ook twee miskramen meegemaakt.

De eerste keer heb ik ook de pillen geprobeerd (Cytotec). Ik heb ze volgens mij 's avonds voor het slapen ingebracht en de volgende dag echt forse krampen en fors bloedverlies met flinke stolsels. Tot twee keer toe geprobeerd, een week later namelijk nog een keer na consult bij de gyn. die constateerde dat nog niet alles weg was. Maar ook na de tweede keer was nog niet al het weefsel weg en moest ik alsnog gecurretteerd worden.



Bij de tweede miskraam begon ze weer over de pillen, maar heb ik direct aangegeven voor een curettage te willen gaan. Vond dat trouwens ook wel heel heftig hoor (ruggenprik), zowel lichamelijk als emotioneel. Neem er echt de tijd voor en bespreek het met de gyn.



Veel sterkte! :hug:

@kim86 wrote:

pfff maar ik ben heel erg bang voor die pillenā€¦



ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn, en niet krom liggen van de pijn en helemaal leeglopen van het bloed en stukken zien op de wc enzo :cry: ik denk ook dat ik dat geestelijk niet goed aankanā€¦





een curettage ben ik op het moment meer naar geneigdā€¦dan is het meteen goed schoon en hoef ik ook niet te zien wat eruit komtā€¦



En zijn zoveel vrouwen die een curettage hebben gehadā€¦zoveel kans zal er toch niet zijn dat er iets fout gaat? ik bedoelā€¦kan je er onvruchtbaar van worden?? :shock:




Ik snap het Kim, maar een curretage kan verklevingen veroorzaken waardoor je daarna problemen kan hebben met zwanger worden.

Bij een curretage rekken ze ook je baarmoedermond wat op en dat is ook niet echt heel lief voor je baamoederā€¦

Ach meid tochā€¦ Heel veel sterkte hoorā€¦

@ruth81 wrote:

@kim86 wrote:
pfff maar ik ben heel erg bang voor die pillenā€¦



ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn, en niet krom liggen van de pijn en helemaal leeglopen van het bloed en stukken zien op de wc enzo :cry: ik denk ook dat ik dat geestelijk niet goed aankanā€¦





een curettage ben ik op het moment meer naar geneigdā€¦dan is het meteen goed schoon en hoef ik ook niet te zien wat eruit komtā€¦



En zijn zoveel vrouwen die een curettage hebben gehadā€¦zoveel kans zal er toch niet zijn dat er iets fout gaat? ik bedoelā€¦kan je er onvruchtbaar van worden?? :shock:




Ik snap het Kim, maar een curretage kan verklevingen veroorzaken waardoor je daarna problemen kan hebben met zwanger worden.

Bij een curretage rekken ze ook je baarmoedermond wat op en dat is ook niet echt heel lief voor je baamoederā€¦




bedankt voor je reactie,



ik heb het er met de vk over gehad, de kans op verklevingen na de curetagge is heel erg klein, 0.5% ongeveerā€¦in de 12 jaar dat ze vk is heeft ze het maar 2 keer meegemaaktā€¦



de pillen zie ik echt niet zitten, de vk heeft zelf ook een curetagge gehad hier in het ziekenhuis en je krijgt een roesje via vloeistof in je infuus, dus gelukkig geen ruggenprik.



maandag heb ik een gesprek met de gynaecoloog in het zh. en krijg dan nog een echo, dan plannen ze een curetagge in, dit is dan pas over een week ofzo, in die week geef ik het de tijd om vanzelf nog eruit te komenā€¦

@PƃĀ© wrote:

Oh meid, wat een verdrietig nieuws. Je had er vast al wel rekening mee gehouden, maar als het definitieve nieuws komt, is het hard en moeilijk en is je hoop vervlogenā€¦ :hug:



Ik heb zelf helaas ook twee miskramen meegemaakt.

De eerste keer heb ik ook de pillen geprobeerd (Cytotec). Ik heb ze volgens mij 's avonds voor het slapen ingebracht en de volgende dag echt forse krampen en fors bloedverlies met flinke stolsels. Tot twee keer toe geprobeerd, een week later namelijk nog een keer na consult bij de gyn. die constateerde dat nog niet alles weg was. Maar ook na de tweede keer was nog niet al het weefsel weg en moest ik alsnog gecurretteerd worden.



Bij de tweede miskraam begon ze weer over de pillen, maar heb ik direct aangegeven voor een curettage te willen gaan. Vond dat trouwens ook wel heel heftig hoor (ruggenprik), zowel lichamelijk als emotioneel. Neem er echt de tijd voor en bespreek het met de gyn.



Veel sterkte! :hug:




dank je wel :-*



wat super erg dat je het gewoon 2 keer mee hebt moeten makenā€¦



jij had ook geen problemen om weer zwanger te raken na de curetagge?

bij ons het zh geven ze een roesje door een vloeistof in je infuus te doen, dus dat is wel beter dan een ruggen prik,ik heb ook geen zin om alles verder mee te krijgen.



ik hoop eigenlijk dat het gewoon vanzelf gaat komen zodat ik helemaal geen curetagge hoef te krijgenā€¦ :frowning:

allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes :-*