elke morgen 1 a 2 uur naar opstaan een bloeding..

@ruth81 wrote:

@kim86 wrote:
pfff maar ik ben heel erg bang voor die pillen…



ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn, en niet krom liggen van de pijn en helemaal leeglopen van het bloed en stukken zien op de wc enzo :cry: ik denk ook dat ik dat geestelijk niet goed aankan…





een curettage ben ik op het moment meer naar geneigd…dan is het meteen goed schoon en hoef ik ook niet te zien wat eruit komt…



En zijn zoveel vrouwen die een curettage hebben gehad…zoveel kans zal er toch niet zijn dat er iets fout gaat? ik bedoel…kan je er onvruchtbaar van worden?? :shock:




Ik snap het Kim, maar een curretage kan verklevingen veroorzaken waardoor je daarna problemen kan hebben met zwanger worden.

Bij een curretage rekken ze ook je baarmoedermond wat op en dat is ook niet echt heel lief voor je baamoeder…




bedankt voor je reactie,



ik heb het er met de vk over gehad, de kans op verklevingen na de curetagge is heel erg klein, 0.5% ongeveer…in de 12 jaar dat ze vk is heeft ze het maar 2 keer meegemaakt…



de pillen zie ik echt niet zitten, de vk heeft zelf ook een curetagge gehad hier in het ziekenhuis en je krijgt een roesje via vloeistof in je infuus, dus gelukkig geen ruggenprik.



maandag heb ik een gesprek met de gynaecoloog in het zh. en krijg dan nog een echo, dan plannen ze een curetagge in, dit is dan pas over een week ofzo, in die week geef ik het de tijd om vanzelf nog eruit te komen…

@kim86 wrote:





jij had ook geen problemen om weer zwanger te raken na de curetagge?




De eerste keer zwanger worden na de miskraam duurde langer dan ik gewend was (8 maanden), maar ik was toen hormonaal van slag. Dit had niets te maken met verklevingen oid.
Dit werd ook weer een miskraam.
Maar na mijn tweede curettage was ik binnen een maand al weer zwanger!
Een vriendinnetje van mij heeft ook geen problemen gehad om zwanger te raken na een curettage.

En volgens mij heb je je keuze al gemaakt, zo te lezen. :-*

@Pé wrote:

@kim86 wrote:




jij had ook geen problemen om weer zwanger te raken na de curetagge?




De eerste keer zwanger worden na de miskraam duurde langer dan ik gewend was (8 maanden), maar ik was toen hormonaal van slag. Dit had niets te maken met verklevingen oid.
Dit werd ook weer een miskraam.
Maar na mijn tweede curettage was ik binnen een maand al weer zwanger!
Een vriendinnetje van mij heeft ook geen problemen gehad om zwanger te raken na een curettage.

En volgens mij heb je je keuze al gemaakt, zo te lezen. :-*


ja idd...ik heb wel 100 verhalen gelezen over curettage en over de pillen...maar ik lees zoooveeel negatieve ervaringen over de pillen dat ik dat echt niet meer durf..

Ook zie ik heel erg op tegen moeten wachten op buikpijn bloedingen enz...misschien de hele dag of zelfs dagen pijn hebben en bloedingen (ondertussen gewoon voor mn zoontje moeten zorgen/spelen) en dan daarna misschien nog niet eens helemaal schoon zijn van binnen..en dan alsnog een curettage moeten krijgen...

Dan kies ik liever voor een dag opname, onder roesje, ik krijg er niks van mee...en weet daarna zeker dat mn baarmoeder schoon is.. klinkt beter voor mij..

Maar vind het gewoon allemaal dood eng :shifty: :(

Wat alleen door mn hoofd blijft spoken…



Op de dag van mn NOD (19-04-12) was de test negatief…ik was toen pas net zwanger door blijkbaar een late eisprong en er zat nog niet genoeg HCG in mn urine om het te kunnen meten



Ik weet pas vanaf vorige week woensdag (2-05-12) dat ik zwanger ben, ze hebben toen een echo gedaan en daar was een vruchtzak te zien en de vk vertelde me dat ik nog maar heeeeel pril zwanger was, net amper aan 4 weken…



Als ik vorige week woendag nog maar heel pril zwanger was…waarom/of hoe kunnen ze dan nu al weten dat er geen vruchtje in komt… ik ben nu pas 5 weken… er zijn toch meerdere vrouwen waar nog geen vruchtje of dooier bij te zien is met 5 weken? :? :shifty:

Kim, als je twijfelt moet je voor volgende week nog een echo afspreken.

Anders ga je die curretage niet gerust in.

@ruth81 wrote:

Kim, als je twijfelt moet je voor volgende week nog een echo afspreken.

Anders ga je die curretage niet gerust in.




Ik heb maandag een gesprek met de gyn in het ziekenhuis, die doet ook nog een echo om te kijken, daarna word er een afspraak gemaakt voor een curettage (die ik altijd nog af kan zeggen) maar die gaat zowiezo al weer een week later zijn…

En dan wil ik het liefst dat ze de dag van de curettage nog een echo maken…dan ben ik anderhalve week verder dan nu…en een stuk meer gerust gesteld dat er echt niks gaat groeien…

Wat onzeker zeg :hug: Ik zou je zorgen zeker even bespreken maandag. Veel sterkte meis :hug: :-*

:frowning: Sterkte!



Voor een curettage doen ze sowieso nog een echo ter controle volgens mij (is dat standaard).

Ik heb ook een curettage gehad, eerst afgewacht of het spontaan zou komen, maar dat ging niet zo goed (om je de horror maar te besparen). Als ik weer had moeten kiezen had ik meteen weer voor een curettage gekozen.

Ik heb na de curettage 1 eigen menstruatie gehad (na 6w) en was daarna weer zwanger. Het zegt dus helemaal niks over opnieuw zwanger worden. :hug:

Kim, ik las je verhaal en ook het teleurstellende nieuws wat je te horen hebt gekregen. Maar ik was ook meteen aan het rekenen en dacht precies het zelfde als jij zelf aangaf. Met 4 weken is er nog bijna niets te zien op een echo. Met 5 weken zagen ze bij mij ook geen vruchtje, 2 weken later lag er een garnaaltje met kloppend hartje rond te zwemmen…



Nu wil ik je niet onnodig blij maken, maar ik denk in ieder geval wel dat het inderdaad verstandig is om nog een echo te maken.

had je die vandaag??



In ieder geval heel veel sterkte! en ik duim stiekem voor je…

Meiden, ik zal jullie maar even vertellen dat Kim inmiddels een mk heeft met veel pijn en blv… :frowning:

:hug: :hug: :hug:

ze hadden mn eierstokken niet na gekeken, heb gisteren nog veel buikpijn gehad, vannacht en vanmorgen ging het beter, had vanmorgen een afspraak bij de gynaecoloog in het ziekenhuis, bij de echo zag ze meteen dat het geen vruchtzakje was in de baarmoeder maar bloed..
De hele buikholte is vol gelopen met bloed door iets dat geknapt is in de eileider

het is inderdaad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

ze hebben me meteen opgenomen en ik word tussen 7 en 8 uur vanavond geopereerd.
Ze moeten waarschijnlijk ook de aangetaste eileider verwijderen..

Is wel ff schrikken..ben echt bang voor de narcose..en hoop dat er geen complicaties komen want dan moet de hele buik open.,nu alleen met 3 gaatjes in de buik, en een cameratje wat naar binnen gaat

ik heb veel geluk gehad zei de gynaecoloog, omdat er al veel bloed in de buikholte zit..

Bah..wat eng :'(


Dit is wat ze schreef bij Zwanger zijn in een topic: miskraam en pijn.
Ze heeft dus een bbm zwangerschap gehad...