ei-rammelaars kleppen en klapperen door (deel 3)

oh hahahaha zul je altijd zien!

nou leuk! komt ze vaker bij jullie logeren?

(het zou wel geinig zijn als je vriend daardoor ook het licht zal zien :mrgreen: )

Nee dit is de eerste keer :inlove: Ik vind het super leuk, maar ze is dan ook mijn kleine oogappeltje :inlove:

Waarschijnlijk is het alleen maar voor de middag en begin van de avond ,maar toch.

Nou, als hij het licht dan ineens ziet, horen jullie het als eerste hoor! :mrgreen:

Ik ben net een half uurtje wakker en moet echt even zo het huisje gaan doen aangezien mijn zus komt en een collega van hubby.

Maar ik heb toch zo geen zin he :wall:

Ik zei het toch, ik l*l strax in mijn eentje 50 pagina’s vol :mrgreen:

Mag ik nog eventjes mijn gedachten van mijn afschrijven??? Gooi het wel in een spoiler :mrgreen:

De feestdagen. Elk jaar is dat weer een crime hier. Wij vieren elk jaar 1ste kerstdag bij mijn ouders en tweede kerstdag bij hubby Dit omdat hubby zijn familie allemaal in Suriname en Curaçao wonen en hij al vanaf het begin 2e kerstdag bij deze vrienden viert.

Nu is het geval dat mijn vader oproepdiensten heeft en dus nooit met zekerheid kan zeggen welke kerstdag hij moet werken. En laat hij nu uitgerekend dit jaar op 2e kerstdag moeten werken. We kunnen de dagen ook niet omdraaien want onze vrienden vieren ook allemaal 1ste kerstdag bij hun ouders/familie.

Ik heb zojuist mijn moeder gesproken en krijg doodleuk te horen dat ik van mijn probleem niet haar probleem moet maken en dat ik zelf moet weten waar ik mijn prioriteiten stel. Hier schiet ik dus niets mee op. We moeten echter de lootjes al ruim op tijd gaan doen aangezien mijn vriendin begin november is uitgerekend en dan geen zin heeft om dan ook nog eens alle drukte van de lootjes te moeten gaan meemaken. (tenminste daar ga ik vanuit).

Ik wil het zo graag allebei, maar dat gaat dus niet. We kunnen ook 2e kerstdag niet bij beide vieren aangezien het bij mijn ouders over de gehele dag wordt verspreid en het dit jaar bij ons gevierd zou worden met de vrienden.

Ik ben dus weer even in de stress. Zoals mijn moeder overkwam op mij was het alsof ze vond dat ik daar niet eens over na moest denken, terwijl ze wel aangaf dat ik niet verplicht ben om het bij hun te vieren. Toch heb ik een nare bijsmaak in mijn mond.

:cry:

Goed, ik ga nog even hard nadenken wat we eventueel kunnen doen en anders heb ik gewoon pech. Want hubby werkt ook niet echt mee en wil koste wat het kost ook kerst met de vrienden vieren. :oops:

Klaagmodus weer uit

Hoe is het hier verder met de dames?

WWB? Gaat alles nu goed? Kan je een beetje op de roze wolk verder?

pfff kerst… ik kan je er niet bij helpen… ik vind het al jaren vreselijk, dat gedoe altijd, met families en bij wie enzo.

we vieren het al jaren hoe wij het zelf willen: lekker met zijn twee, of we zorgen dat we weg zijn.

pas de laatste jaren zijn we naar mijn ouders gegaan in spanje, maar dit jaar zijn we weer eens thuis met kerst.

geen idee wat ik ga doen, we zien het wel.

Wij zijn één kerstdag bij mijn ouders dit jaar. Maar nog geen idee welke dag dat wordt want ook ik moet mij aanpassen aan de dag dat mijn schoonzus kan. Haar vader moet altijd één kerstdag werken en die dag is het dus met onze familie en die andere dag is het met haar familie.

Ik heb wel al besloten, dat we dit jaar geen gasten bij ons hebben. Vorig jaar had ik beide kerstdagen bij ons en dit jaar wil ik rust.

Verder weinig te melden. Wij hebben een rustig luier dagje dus er gebeurt hier niets.

Ja ik moet zeggen dat met alle ellende elk jaar (is te lang om er uitgebreid op in te gaan) dat ik er elk jaar ook steeds minder zin in krijg :snooty:

Qwa gezelligheid vind ik het altijd veel gezelliger bij mijn ouders. Daar wordt echt interactief gepraat, muziek geluisterd, spelletjes gespeeld en over de hele dag worden er cadeautjes uitgepakt.

Bij vrienden vind ik het eten altijd gezellig. Met zijn alle om de tafel en praten en lachen. Maar dan wordt er in 1x cadeautjes uitgepakt. Nog geen 10 minuten werk :shock: en dan gaat de spelcomputer aan :silenced: Dat vind ik dus echt niets.

Dus ja dilemma. Als het bij ons wordt gedaan komt er zeker geen spelcomputer aan te pas! En wil ik ook over de hele dag cadeautjes uitpakken.

Cadeautjes worden wel van een budget gedaan trouwens! Maar bij mijn ouders werkt het ook goed. Dus dat wil ik nog een keer gaan overleggen met de vrienden.

De vriend van mijn vriendin is daarentegen erg fel. Hij lokt graag discussies uit en maakt je graag belachelijk. Denkt het altijd beter te weten en behandeld je echt alsof je dom bent. :evil: Alsof hij beter is dan de rest. (Dat ligt niet aan mij, meerdere mensen zijn het al opgevallen)

Hier gaan we dus nog even verder kijken wat we gaan doen. Het lijkt me ook wel leuk om het in het nieuwe huisje te vieren.

Gelukkig hebben we nog tot eind deze week alvorens we de lootjes gaan doen.

Hoi Meiden,

ik kreeg al een hele tijd geen melding meer van hier. Heel vreemd, maar goed ik schrok dus wel toen ik zag hoeveel hier gekwebbeld was. En Belly is weer terug.

Ik heb nu geen tijd om terug te lezen, dus ik spring hier weer in.

Ik ben van de week naar de gyn geweest, en heb een termijn gekregen waar ik het niet mee eens ben. Het is gemeten op een oud echoapparaat, en die zag bij 6 weken ook geen zwangerschap terwijl het goede apparaat zelfs een hartje zag kloppen.

Nu kreeg ik 9 weken en 2 dagen te horen (vbrijdag was dat), maar dat zou betekenen dat ik met 3 weken en 1 dag positief getest heb. Dat lijkt me technisch erg onmogelijk.

Verder kreeg ik te horen dat we een sterk vergrootte kans hadden op aangeboren afwijkingen omdat ik dus suikerziekte heb. Ook dit is geen zw.suiker, want het is te vroeg in de zwangerschap. Ook had ik het gevoel veel te laag te zitten met mijn bloedsuiker als ik goed zat. Pseudohypo’s noemen ze dat, en dat is een teken dat ik al langer te hoog zat.

Behoorlijk schrikken dus allemaal.

Maar met het kindje zit het nu goed (en met 20 weken krijg ik dus een uitgebreidere echo dan de gemiddelde zwangere)

Ik las snel iets over kerst. Wij gaan altijd 1 kerstdag naar mijn familie, en 1 kerstdag naar mijn mans moeder.

NU doen we altijd rouleren bij wie, dus het ene jaar bij mijn moeder, dan bij mijn zus, dan weer bij ons. En bij mijn man’s moeder idem.

Dit jaar is het voor iedereen bij ons, en ik ga ze allemaal op dezelfde dag uitnodigen. Mijn moeder doet daar moeilijk over, dat weet ik, maar ik ga neit 2 dagen achter elkaar koken enzo. Daar heb ik echt geen zin in.

Volgende keer reageer ik op jullie, want ik heb jullie verhalen nu een beetje gemist.

WWB :hug: hopelik heb je de volgende keer een nieuwe machine… en een aardigere gyn die alles wat beter uit kan leggen…

ik heb er geen verstand van en kan je ook niet helpen hiermee…

tja wat zal ik eens doen met kerst dit jaar :think: :think: :think: :mrgreen:

Belly… mijn vader heeft ook elk jaar kans op oproepdienst of zelf dienst…

maar goed wij vieren met mijn ouders altijd een 3e kerstdag :mrgreen: dat kan er voor zitten of erna… maar dan vieren we met hun ( en de rest van het gezin) kerst :mrgreen: net zo gezellig…en je hebt een kerstdag ‘vrij’

bij mijn s ouders zijn we altijd 1 dagje…( en het gezin) verder hebben we dus een dagje voor ons eigen.

eingelijk wilde ik een keertje het organiseren …maar ja op een een of andere manier komt het dit jaar dus niet uit :lol: 8) :mrgreen:

jeetje wwb… ik hoop dat alles goed zal gaan en dat er geen afwijkingen komen!

He bah wwb, het is je ook niet gegund he…(Door mij wel hoor!!!)

Colle, ja met dat idee hebben wij ook zitten spelen maar mijn moeder vind dat geen goed idee en vindt dat we maar moeten kiezen waar we ‘liever’ zijn :silenced: (prioriteiten stellen, noemt ze dat :shifty: )

tja… toen ik die keuze voorgelegd kreeg heb ik dus gewoon gezegd: dan naar niemand.

ik vond het vreselijk om die keus te moeten maken.

het is toch jullie kerst?

Ja da is dus mijn probleem. Ik ben heel erg met keuze’s maken. Ben daar dus echt niet goed in en dan wil ik ook nog eens iedereen plezieren.

Het zal alleen dit keer niet gaan :?

Belly, ik hoop dat ik je niet kwets, maar ik vind het wel een beetje emotionele chantage van je moeder hoor. Jij moet kiezen waar je het liefste bent. Ik persoonlijk zou daar heel boos van worden, en zeggen dan maar niet. Maar goed ik ben nogal opstandig van aard. Mensen die mij tot keuze dwingen, trekken aan het kortste end.

Nee hoor wwb, je kwetst me niet :wink:

Ja dat heb k meestal ook wel, dat men dan aan het kortste eind trekken, maar het is zo dubbel nu. Wil aan de ene kant graag kerst met mijn vader doorbrengen en aan de andere kant ook gezellig met vrienden :shifty:

ik zou dan deze keer zeggen sorry ma… dit was mijn oplossing ben je het er niet mee eens dan zijn we volgend jaar wel weer van de partij.

dan komen we wel even de volgende jaar op visite.

en aan lootjes trekken heb ik persoonlijk een hekel…dus daar doen we neit aan mee. wij kopen gewoon een cadeautje voor degene die gastvrouw/heer zijn en voor de kinderen…

wwb: toen ik na ging reken bij Stein heb ik met precies 3 weken positief getest bij stein.

Dus het kan wel.

Ow Jannigje, oke, ik vind het wel vroeg, maar goed, dan klopt het wel.

Toch wil ik donderdag proberen een echo te krijgen op dat betere apparaat. Als daar ook 13 mei uit komt, heb ik er vrede mee, maar nu voelt het als gokwerk, en niet als het betere meetwerk, snap je?

Hopelijk gaan ze er donderdag in mee.

@Belly wrote:

Nee hoor wwb, je kwetst me niet :wink:

Ja dat heb k meestal ook wel, dat men dan aan het kortste eind trekken, maar het is zo dubbel nu. Wil aan de ene kant graag kerst met mijn vader doorbrengen en aan de andere kant ook gezellig met vrienden :shifty:

je geeft zelf het antwoord al he… :wink:

Die kerstdagen hé.

Hier een sinterklaas dilema. Kreeg van de week een sms van mijn schoonzus, of wij nog sinterklaas wilde vieren en als wij dat leuk vinden dan op 6 december bij hun thuis.

Heb er nog niet op gereageerd. Maar ga haar eerst maar eens vragen waarom dan op 6 december.

Verder heeft Ronnie al gezegd dat hij het gewoon op 5 december wil vieren omdat het dan ook echt sinterklaasavond is en dan ook alle leuke programma´s op tv zijn voor Tycho.

Dus ik moet weer even tactisch vertellen dat wij niet willen op 6 december, zonder iemands leuke idee af te kraken.

Feestdagen, geef mij maar gewoon alleen vrij, hihihi