Ei-rammelaars deel 9 -kom er gezellig bij!-

Joehoe!!! Poeizie, spiraaltje eruit!!! Nu maar afwachten hoe je cyclus is. Spannend. Mag ik vragen waarom je de vorige keer hulp nodig hebt gehad bij het zwanger worden?

Ben erg moe, heb er weer 2 dagen werken opzitten. Morgen weer een dagje en dan weer 2 vrij :smiley: .

Groetjes.

ja hoor dat mag jij vragen :mrgreen:

ik heb al zolang ik ongesteld ben een onregelmatige cyclus… het rommelde enorm en kon geen polshoogte krijgen

heb er vaak over aan de telefoon gehangen bij mijn huisartsen maar zolang ik geen plannen had deden ze er niks mee zeiden ze

toen ik eenmaal wel plannen kreeg ben ik hiermee meteen naar mijn arts gegaan… deze zei als je over 6 maanden nog niet zwanger bent dan kom je terug en verwijs ik je door naar de fertiliteitpoli

ik had me ook al ingelezen dat ze dan schema;s van je cyclus wilde opstellen

dus daar was ik meteen al mee begonnen… heb 6 mnd lang getempt en schema’s bij gehouden ook genoteerd wanneer ik weer eens een bloeding had etc

6 mnd later en voor mijn observatie 9 cyclussen verder ben ik doorverwezen

heb toen clomid voorgeschreven gekregen

ze vroeg nog wat over dat ik waarscheinlijk moeilijk af viel… geen idee waarom (had ik moeten vragen eigenlijk)

en heb na 3x clomid progestoron ingespoten gekregen en ben toen zwanger geraakt

ze zeiden dat waarscheinlijk de wanden van het blaasje waar het eitje uit springt te dik was en het hormoon gehalte dus niet groot genoeg was zodat er wel eicellen rijpte maar niet konden springen

hoop nu dat het is veranderd… maar houd het voor alsnog in de gaten en ga straks weer tempen en schema’s opstellen voor het geval dat ik weer door verwezen word

Jeetje, ik hoop met je mee op een betere cyclus en misschien zonder hulp zwanger worden?

Hier een beetje “bang” om meteen zwanger te raken na stoppen met anticonceptie :oops: . Bij Matthijs nl zwanger geraakt terwijl vriend werd geacht zeer verminderd vruchtbaar te zijn. :oops:

Ga nu maar eens slapen, morgen om 7:30 uur beginnen en het wordt een drukke dag.

Groetjes

Hallo allemaal,

Moon78 heeft me een hint gegeven voor dit onderwerp. Ik had nl. een topic gestart omdat ik graag zwanger wil worden, maar het nog niet kan.

Vandaar dat ik hier graag mee zou willen kletsen.

Ik zeg er wel even bij dat ik geen regelmatige bezoeker ben van KOK.

In iedergeval niet dagelijks.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben reeds moeder van een dochter van 4.

Eind 2010 willen we pas voor de tweede gaan. De reden hiervoor is mijn studie. Eigenlijk wilde ik al een jaar geleden een tweede. Als ik tenminste naar mijn eierstokken luister. :lol:

Maar nu kan ik het wel weer en is het geklapper steeds harder geworden.

Voor mij liever gisteren dan morgen. Mijn man past zich helemaal aan naar mij,…maar van hem mag het eigenlijk ook al wel een tijdje.

Ik wens iedereen hier veel succes en dat we allemaal maar snel zwanger mogen worden(als het kan/mag).

hoi kenza

hier ook door studie de eierstokken in de vriezer gezet

maar nu ik volgend jaar rond deze tijd zal afgestudeerd zijn staan ze inmiddels nu in de koelkast op een schoteltje te ontdooien :mrgreen:

ook eind van het jaar willen wij er weer voor gaan

heb dinsdag mijn spiraaltje eruit laten halen zodat mijn boeltje weer een beetje op gang kan komen.

hier ook liever gisteren dan morgen hoor

maar wat moeten we een gedult hebben he :roll: :wall:

hallo… ik ben dus hier terecht gekomen omdat kenze in de huiskamer een topic had staan… wist niet eens dat dit bestond… :oops:

Zoals je kunt zien zijn wij gezegend met 2 dochters… maar het kriebelt nog steeds (al moet ik zeggen dat het steeds erger wordt)

Voor ons is het duidelijk dat een 3e in de toekomst er zal komen (teminste al het lukt natuurlijk)

Over de oudste hebben we 3 jaar gedaan om zwanger te worden (tijdens die tijd 1x een mk gehad) en nadat we in het zkh terecht zijn gekomen zijn ze tot de ontdekking gekomen dat ik het PCO Syndroom en heb hormonen moeten slikken om zwanger te worden van onze oudste.

Voor de jongste waren we al in het zkh en zouden de eerst vlgde cyclus beginnen met onderzoeken… maar mevrouw had haast en ben toen spontaan zwanger geworden.

Ga er vanuit dat het bij ons ook wel weer even zal duren… dus voor nu zwijmel ik lekker hier mee…

oja probeer het allemaal bij te houden… maar ukkies willen ook wel hun aandacht… :mrgreen: oja en niet te vergeten lieffie ook… :wink:

nouja zeg… tygo is de heledag al aan het rond rennen… geen zin om ff een tukkie te doen

dus ik denk nou ff de laatste was van de lijn (heb er nu 3 gewassen en gevouwen) en dan gaan we nog ff een paar boodschapjes doen

bolderkar had ik al paraat staan met lege flessen en leeg glaswerk

ga naar boven , even de was wegleggen

even onder de douche gesprongen

kom ik beneden ligt ie te pitten op de bank :roll:

nouja dan maar ff uitpuffen met een glaasje fris

vind van mezelf sowieso dat ik erg goed bezig ben geweest vandaag :thumbup:

we hebben ook min of meer besloten dat ik vanaf volgend jaar tijdelijk het werk op een laag pitje ga zetten

we hebben zitten puzzelen … maar komen er gewoon niet uit hoe we het straks moeten gaan doen

als we allebei blijven werken dan zou tygo smorgens naar voorschoolse opvang moeten en na school na de naschoolse opvang.

ik vind dat nogal wat… zeker omdat hij dan tussendoor niet meer slaapt

mijn man werkt straks weer op de vrachtwagen en maakt veel uren

ik moet smorgens om max 6 uur de deur uit en ben dan als het mee zit 18 uur weer thuis als ik dagdienst heb

tygo is nu al kapot als hij 3 dagen kdv erop heeft zitten

moet ie ook 5.30 uur op terwijl hij zijn slaap zo hard nodig heeft en heb gemerkt dat het heel veel van hem vraagd

en straks zit hij dan misschien te slapen in de klas … nee dat wil ik niet hoor

misschien dat ik oproepwerk blijf doen… maar wil een goede basis voor mijn gezinnetje hebben straks

vind het echt heel lastig

hoi pitje

wat leuk dat jullie denken aan een 3de

hier voor een 2de maar wil graag ook mijn studie kunnen afronden

eind dit jaar gaan we weer voor het eggie :inlove:

ik ben trouwens ook van tygo zwanger geworden met een beetje hulp

van clomid en progesteron

ik had een goeie cyclus maar veel doorbraakbloedingen waardoor het leek dat het niet goed liep

en ook de wanden van het blaasje waar je eitje uit moet springen waren stug en nadat ik 3x clomid waarbij met de laatste keer ook progesteron had ingespoten ben ik wel zwanger geraakt

misschien dit keer op de natuurlijke weg … maar ja je weet nooit he

Kenza en Pitje welkom!

Poeizie, ik kan me goed voorstellen dat je wat minder wilt werken zodat je Tygo niet zo veel naar de BSO hoef te laten gaan.

Ik werk onregelmatig/freelance, dat is ook neit zo ideaal. Ik werk vrijwel iedere dag, maar nooit hele dagen. Vind dat wel lastig en pittig en hoop gauw met een deel ervan te kunnen stoppen.

Pitje, willen jullie nu al voor een derde gaan of staat het nog even op een laag pitje (sorry, heel flauw)

Enne, hier ook niet altijd evenveel tijd/zin om te schrijven hoor!

Kenza, wat studeer je?

Kenza en Pitje: Welkom, klapper maar lekker mee hoor!!!

Nou van de week echo van mijn baarmoeder gehad en alles was prima! Spiraal zat goed en verder geen enge dingen te zien. Dus waar de tussentijdse bloedingen en buikpijn vandaan komen??? Naja, volgende week maar eens met de huisarts overleggen.

Vandagg een dagje vrij gehad, ook heerlijk met de was bezig geweest en bij een collega-tje op visite geweest. Morgenavond komen vrienden BBQ-en en dan zaterdag weer werken.

Groetjes Moon.

Kenza en Pitje: WELKOM!

** gaat weer verder met de drukte, al die verjaardagen ook**

@mereltje85 wrote:

Pitje, willen jullie nu al voor een derde gaan of staat het nog even op een laag pitje (sorry, heel flauw)

Enne, hier ook niet altijd evenveel tijd/zin om te schrijven hoor!

vond m wel goed bedacht hoor... op een laag pitje.. :lol:

een 3e is welkom, maar willen toch even wachten, met de jongste hebben we een heftig jaar gehad, en dit loopt nu allemaal goed. dus willen eerst even genieten en dan zien we wel weer... wil het zo met half jaar bekijken (sept en mrt omdat de dames dan jarig zijn) maar wij moeten nog verbouwen enzo.
maar komt vanzelf... vind het ook wel een fijn vooruitzicht dat ik nog 1x zwanger zal zijn en al die kleine dingen nog een keer meemaak... kan merken dat omdat de dames zo kort op elkaar zitten je anders geniet...

Moon... vreemd dat je toch steeds buikpijn hebt..

@sabje373 wrote:

Kenza en Pitje: WELKOM!

** gaat weer verder met de drukte, al die verjaardagen ook**

Gefeliciteerd…

Hallo klapperaars!

Ik zou ook graag met jullie mee willen klapperen, ik heb al een aantal keren meegeschreven bij meiden die voor de derde willen gaan maar ook ik moet nog wachten om voor een derde te gaan. Sterker nog, we zijn er nog niet helemaal uit.

Mijn eierstokken klapperen als nooit tevoren en dat terwijl ik al 2 kinderen heb! Mijn zoontje is nu 4 jaar en 2 maanden en mijn dochtertje is nu 7 maanden oud.

Onze wens was altijd: 2 kinderen en dan is het goed.

Toen ik de tweede nog maar net had, zat ik al te denken aan een derde.

Het zullen de hormonen wel zijn dacht ik. Maar het is alleen nog maar erger geworden. :inlove:

Mijn man is nu eigenlijk wel tevreden zo, al denk ik niet dat het al te moeilijk zal zijn hem over te halen want ook hij heeft soms zijn zwakke momenten :naughty:

Nee, nee, nee, ik ga daar geen misbruik van maken want ik wil dat wij er samen voor de volle 200% achter staan. :angel:

�ls we voor een derde zouden gaan dan wil ik daar het liefste nog even mee wachten. Ik ga ervan uit dat dat dan écht de laatste zwangerschap zal zijn en dan wil ik het ook allemaal zeer bewust mee gaan maken.

Het liefste… (en dan loop ik wel heel erg op de zaken vooruit) zou ik in juni 2011 willen stoppen met de pil.

Dus over een jaar, dan is mijn dochtertje 1,5 jaar en ik ben dan 33.

Ik heb ook wel mijn twijfels hoor, bijvoorbeeld: waarom zou ik mezelf storten in zo’n druk gezin. Ik heb nu soms al moeite met de oudste, want die is erg druk en aanwezig.

Kan ik het wel aan en kunnen we het wel betalen?

Ik weet het allemaal niet maar gelukkig kan ik hier mijn verhaal even kwijt en we hebben nog even tot volgend jaar om eruit te komen.

Zo, nu is de wasmachine klaar en kan ik de was ophangen.

Ik wil jullie bedanken voor de aandacht en het lezen van mijn nogal lange verhaal.

Conny

Conny, welkom hier! Jouw dochter is net zo oud als de mijne :). Succes met twijfelen en nadenken, je hebt dus nog wel even om een beslissing te maken.

Hoe is het met de rest?

Hier alles prima. Lekker genieten van het mooie weer en dit weekend is het lekker druk, want ook hier zijn er verjaardagen te vieren :slight_smile:

conny… leuk dat wel elkaar hier ook zien… wij zitten in hetzelfde schuitje en ook ik schrijf mee met het topic wie gaat er voor een 3e… :mrgreen:

Welkom Conny en klets maar lekker mee!!

Hier ook aan het genieten van het mooie weer en een vrije dag. Verder op dit moment niet zoveel te melden.

Groetjes Moon.

welkom conny … klets maar lekker mee hoor

hier rammelt het ook aan alle kanten… maar goed ben ook een stopper

ben aan het ont spiralen :mrgreen:… eind van het jaar gaan we voor het echie … dan is de kans het grootst dat ik veilig het einde van je schooljaar haal :mrgreen:

heb trouwens knallende koppijn … bah… geen bal aan

maar zal wel aan het weer liggen.

heb het snel te warm.

Welkom Conny!

Ik meld me ook ( als ik het topic goed begrepen heb is het o.a. ook bedoeld voor degene die zwanger willen worden maar nu nog even niet ???)

Wij willen er ook een tweede bij, op dit moment nog niet maar na de zomervakantie gaat de spiraal eruit.

Wat wel raar is is dat ik met dit spiraal nog NOOIT ongesteld ben geweest en sinds we hebben besloten dat we na de zomervakantie het spiraal eruit laten halen ben ik al een week gewoon ongesteld :?

Heeeel vreemd!!! snap er niets van! En het houd ook niet op!