Leuk een aantal nieuwe rammelaars erbij!! Goede zaak!!!
@Moon… ik heb eventjes gemist waarom jullie nog eventjes wachten… Wil je het kort nog een keertje vertellen??
@meggie… mijn WOD (hihi, wist niet dat ie ook bestond!!) is 19-12!!
ben vandaag weer ongi geworden… ik moet zeggen het is allemaal nog niet aan de orde maar houd het allemaal wel weer een beetje bij hoe mijn cyclus is. Had voor mijn bevalling een cyclus van 25 tot 26 dagen, met een korte luteale fase van ongeveer 9 a 10 dagen… Met hormoonpillen (utrogestan) hebben we uiteindelijk mijn luteale fase kunnen verlengen en zijn we zwanger geworden en gebleven (dit lukt namelijk niet goed, ook miskraam gehad hierdoor)… BLijkbaar is de hele situatie nog iets verergerd na deze zwangerschap, aangezien ik nu 8 dagen na mijn eisprong al ongi wordt, en nu een cyclus van 21 a 22 dagen heb… Zal wanneer we voor een tweede gaan beginnen, nu in ieder geval niet eerst een jaar aanmodderen met misschien wel miskramen en alle ellende van dien… Begin dan meteen weer met die pillen! snap soms niet waarom mijn lichaam niet gewoon werkt zoals het moet… Ik weet dat het nu nog niet uitmaakt, maar weet nu zeker dat ik straks weer aan de hormonen zit als we weer gaan beginnen… Had gehoopt dat een zwangerschap en bevalling mijn hormoonhuishouding weer zou normaliseren, maar helaas…
@Moon… ik heb eventjes gemist waarom jullie nog eventjes wachten… Wil je het kort nog een keertje vertellen??
In het kort: We hebben een hectische tijd achter de rug, veel dingen tegelijk. Vriend heeft in 2007 een niertransplantatie gehad, ben met erg veel geluk (via de natuurlijke weg) zwanger geraakt. Matthijs is in 2007 geboren. Nu dus nog even rust en genieten van elkaar. We weten niet of het ons nog een keer gegund is (artsen verwachten geen problemen). Wat groter leeftijdsverschil vinden wij ook geen probleem.
Zo meiden, ik heb het lijstje een update gegeven. Als het goed is staat iedereen die nieuw is er nu in En anders graag zo’n mooie PB.
@ Sabje: je hoort nog van me op je PB :-*
En verder is het hier alweer een paar dagen rustig. Komt misschien ook doordat de meeste van jullie al een kindje hebben en daar druk mee zijn. Ik gis ook maar wat hoor
Wij hebben gisteren weer wat spulletjes gekocht voor de kleine. Vandaag gaan we verf halen/uitzoeken. Dus al met al wordt het allemaal wat echter en concreter Gelukkig willen we dezelfde kleuren. Ook hebben we het gedichtje voor het geboortekaartje af. Weten we ook welke kleuren we daar willen.
Als ik nog zin en tijd heb vandaag zal ik wat fototjes maken van wat we gekocht hebben maar ben er nu anderhalf uur uit na een nacht van 10 uur en ik kak nu alweer in hahaha. Zometeen maar even douchen en dan mijn nieuwe positiebroek aan. Dat zit toch wel erg lekker
O heel leuk dat ik nu in het lijstje sta, wordt het toch wat echter :oops:
Ik hoop eerder te kunnen stoppen 2 of 3 maand voordat we gaan trouwen, we hebben nog geen datum gepland dus nog beetje afwachten.
@ Meggie: Voor welke kleuren gaan jullie? Moet vast heerlijk zijn lekker dingen uitzoeken voor jullie kindje. Het is jullie eerste toch?
Kan me die spanning heel goed voorstellen, die had ik ook. Ik heb echt naar de maand dat we zouden stoppen toegeleefd. En vond het soms best lastig dat anderen dan al zwanger werden.
Het is inderdaad onze eerste. Mijn man noemt het afrika tinten, oker en dat soort kleuren. Ik zeg oranje, rood, geelachtige kleuren. Beetje in die kleurengroep. We hebben hier beneden gordijnen met de kleuren die we mooi vinden haha. Maar niet de hele kamer hoor. Ik wil 1 muur wit/creme houden. Anders wordt het te druk denk ik. Maar we gaan vanmiddag eens kijken of er wat bij zit naar onze tevredenheid.
Maar goed hoorde net dat we pas rond 14:00 gaan hahaha dus heb nog even de tijd om lekker niks te doen.
oh meid!! Ik had precies hetzelfde hoor!! Trok het op een gegeven moment echt niet meer, iedereen werd zwanger en ik mocht nog niet… ivm opleiding…
En eigenlijk heb ik nu alweer hetzelfde!!! Zie en lees alle zwangeren hier, en ook om me heen, live zullen we maar zeggen, en dan denk ik… misschien kan ik er wel een paar maandjes afknabbelen volgend zomer of zo… aan de andere kant wil ik weer niet te vroeg weer beginnen…
Maar ja waren voor ons dochtertje een jaar bezig voordat het lukte dus wat dat betreft zou het niet uitmaken, verwacht namelijk echt niet dat het meteen raak zal zijn…
Stein helaas toch door aan het zetten met ziek worden denk ik. Nu heeft hij 39 graden koorts. En een hele hese kraakstem. Hij klaagt ook over zijn keel, hoest. Zielig dus.
Morgen moet ik werken dus oma gaat met hem naar de huisarts. En hij blijft lekker een dagje thuis van school
Zelf heb ik trouwens echt heel erg last van mijn buik. Echt hele lage buikpijn met steken enzo. Denk dat het mijn eisprong is. Hem namelijk ook pijn in mijn bosten :roll: .
Loesje: is inderdaad wel balen (zacht gezegd) dat je lichaam niet doet wat jij wilt. Wellicht dat alles nog bijtrekt als je iets verder bent.
Hier was het ook altijd een rommeltje que hormoonhuishouden. Bij mij is het na de bevalling wel redelijk ‘normaal’ geworden, maar heeft bijna een jaar geduurd.
Meggie: zeker met 5-12 voor de deur, heerst hier een mega drukte. De oudste moet voor school surpises maken, dus mama kan dan heel diep in haar crea-zakje graven.
Leuk he dat babyshoppen?!
Hier ook veel zwangeren om mij heen. Ook bij mijn maandmama’s. Voor veel was het de 1e. Maar ja, hier lopen er natuurlijk al 3. Van de week nog wel ff met hub over gehad. Hij twijfelt nog heel erg, en twijfel is gewoon een vette NEE. We moeten er wel alletwee achter staan. Dus ik rammel gewoon door en geniet van de verhalen van de zwangeren om mij heen
wow meissie, van harte gefeliciteerd :inlove: :inlove:
Pfff meiden, ik word een beetje gek van mijn eierstokken :oops:
ze beginnen met de dag harder te rammelen, ik bind ze binnenkort vast zeg.
Ik ga in elk geval keihard werken aan mijn revalidatie, we weten nu wat er aan de hand is met mijn bekken/rug en kunnen nu gericht gaan werken eraan.
eind maart ben ik 2jaar ziek en dan zal mijn werkgever me ontslaan, hopelijk kan ik dan een omscholing krijgen van het uwv aangezien ik mijn huidige werk niet meer kan doen, en mocht dat zo zijn dan hoop ik toch aan een 2de te kunnen beginnen.
Jannigje:beterschap met je ventje :hug:
Meggie heerlijk shoppen voor de kleine, ik kan t me nog zo goed herinneren,kinderkamertjes kijken, kleertjes en andere spulletjes.
Nu denk ik achteraf wat heb je een hoop onzin gekocht, maar ach bij een eerste moet je dat lekker doen, t is allemaal zo nieuw.
Leuke kleuren ook voor de kinderkamer, ik vond t heerlijk om daar bezig te zijn, en toen de meubels kwamen was t helemaal echt…
@meissie… wow!! wat een nieuws! Maar oh zo gefeliciteerd! Nog een wondertje, wel lekker snel op elkaar, hoop dat je lichaam voldoende hersteld is?..Maar dit beebje wil kennelijk heeeeeeel graag komen!!! en gewoon heeel bijzonder dat jullie nog zo’n wonder gegund is!!! Spannend!!
Na de vakantie zouden man en ik voor het echie gaan…
Maar we hebben het uitgesteld…er is wat veranderd qua gevoel of we wel willen of niet…misschien dat het nog komt…dit jaar, volgend jaar…misschien wel nooit…geen idee…
We zien het wel…
Vandaar dat ik ook niet meer zo actief op dit forum ben…
Girly1980: zo dat is wel een hele verandering meid. Maar jullie moeten er inderdaad wel beide achter staan. Als het gevoel zegt “nog niet” dan zeker niet doen.
Maar wel lief dat je het even laat weten :-*
Hou je taai en succes met de keuze (of juist het maken van nog geen keuze en het vanzelf wel zien wanneer het komt of juist niet).