Ei-rammelaars Deel 11

Liz, ik ben 36 jaar. En Esther, mijn vriend werkte in een drukkerij. Hij is wegens bedrijfseconomische ontslagen, en het lukt hem niet om ergens anders aan de slag te gaan. Het gaat niet heel goed met de drukkerijen in het algemeen omdat heel veel digitaal gaat. Hij loopt nu stage als grafisch vormgever, dan doet hij in ieder geval ervaring op en hopelijk kan hij daar blijven hangen, ze zijn tot nu toe tevreden met hem. Na de vakantie heeft hij een gesprek met de directeur van dat bedrijf, even afwachten en tot die tijd wel verder solliciteren.

Vandaag zijn we een dagje naar Ouwehands Dierenpark Rhenen geweest. Wat een leuke dierentuin is dat! Alle beestjes hebben lekker de ruimte en het personeel is erg vriendelijk, was een geslaagde dag, zeker ook met het heerlijke zonnetje erbij :smiley: .

Morgen krijg ik de uitslag van het uitstrijkje wat ik eind juni heb laten maken bij de gynaecoloog, ben benieuwd. Verwacht niks geks omdat ik het anders vast al gehoord zou hebben. En woensdag gaan we onze ‘nieuwe’ auto ophalen :dance: , heb er zin in, gaan we lekker een dagje toeren! Deze week ons laatste weekje vrij, maandag moet ik weer werken, dus nu vooral nog genieten van het samen thuis zijn.

Tja dat is inderdaad al wel aan de ‘oude’ kant haha, nou hopen dat je vriend na de vakantie goed nieuws krijgt…wellicht mag hij wel blijven in loondienst!

Klinkt als een leuk dagje in het dierenpark, gezellig!

Waarvoor had je een uitstrijkje laten maken als ik vragen mag?Nou hopen dat dan alles goed is…

Ik heb vanmiddag om 16.00 uur een sollicitatiegesprek, duimen jullie voor me??

Ow succes Liz! Voor wat voor baan ga je solliciteren? Ik studeer trouwens Rechtsgeleerdheid (Nederlands Recht)… Dus nu heerlijk vakantie, ook van mn werk in het onderwijs. Vorige week was mn man vrij dus hebben we van alles in huis gedaan, dus ga zo onze nieuwe kledingkast maar eens verder inruimen.

Hmm Vlinder, de drukkerijen zijn idd wel een lastige branche nu. In onze familie werken er een aantal mensen in drukkerijen en zij hebben enorm veel geluk gehad doordat ze hogere functies hadden en daardoor ‘onmisbaar’, maar er zijn in hun bedrijven veel ontslagen gevallen. Idd hopen dat zn stage goed nieuws brengt en dat jullie dan wat kunnen gaan doen met jullie kinderwens!

Ow en Liz, zie net bij je voorsteltopic dat jij ook nog lekker jong bent. Vind ik leuk om te zien, want ik stuit op veel onbegrip bij mensen als het gaat over mijn leeftijd en kinderwens. Ik ben net 22 als we zullen beginnen en vind dat zelf een mooie leeftijd, maar krijg alleen maar reacties van ‘wat jong’ en ‘je vergooit je jeugd’ e.d. (van mensen die het weten… lang niet iedereen weet van onze plannen hoor :wink: ) Nou zit ik er opzich niet echt mee, maar leuk is het ook niet om je over alles te moeten verantwoorden… Was wel benieuwd hoe jij dat hebt ervaren?

Oh Liz wat spannend, succes hoor, ik ga aan je denken! Waar ga je op solliciteren?

Ik had een afspraak gemaakt omdat ik zomaar veel bloedverlies heb gehad de afgelopen maanden (heel helderrood bloed en verder eigenlijk geen klachten). Het was maar vaak 1 dagje maar best heel veel dat ik het wel uitgezocht wil hebben. Een keertje ook nadat we gevreeen hadden en dat vond ik ook best gek. Net een goede uitslag gekregen dat alles goed is, dus dat is fijn!

Omdat ik de afgelopen maand geen last heb gehad hoeft er voor nu verder geen actie. Ik ben op aanraden van de gynaecoloog wel gestopt met het gebruiken van tampons dus misschien heeft dat wel al voldoende geholpen?

Dat is inderdaad niet leuk Esther dat je van die reacties krijgt uit je omgeving. Als jullie er zelf achter staan is het prima toch en uitspraken als ‘je vergooit je jeugd’ die kan ik niet goed snappen… Komt op mij over of dat het leven niet leuk meer is als er een kindje is terwijl het denk ik juist een verrijking is van je leven. Ook al zit je niet echt met die uitspraken het is niet leuk om te horen.

Esther…Ja ik kreeg soms ook wel wat opmerkingen van goh wel jong etc. Maar aan de ene kant snapten ze het ook wel omdat mijn man 6,5 jaar ouder is, ik ben al vanaf mijn 17e bij hem en we hebben eigen koopwoning en ik had een vast contract etc. Dus tja dan maakt leeftijd niet uit volgens mij!

En als ze opmerkingen maken van je ‘vergooit je jeugd’ kan je gewoon zeggen dat jij op jonge leeftijd de kids de deur weer uit hebt en je dan nog lekker kan reizen en feesten etc. Dat is bij ons ook de bedoeling haha…

Niks van aantrekken hoor, want een kindje verreikt je leven en het is heerlijk! En om jong moeder te worden heeft ook veel voordelen; nog jonge opa en oma voor het kindje, je herstelt sneller na de bevalling, je kan als je kind ouder is nog lekker veel met ze doen omdat je zelf lichamelijk ook nog jong bent etc!

Dus als jullie er aan toe zijn gewoon lekker doen hoor!!

Vlinder…Fijn dat de uitslag goed is, nou hopen dat je snel een wondertje mag dragen!

Gesprek ging wel redelijk (zit in de financiele branche) maar ze vroegen veel naar mijn arbeidsverleden en niet echt naar mij zelf…dus heb geen idee wat ik moet verwachten!Hoor volgende week meer…afwachten dus!

He meiden!

Ik heb dus domweg geen bericht meer gehad en gedacht dat het hier rustig was! ZIjn jullie gewoon 4 pagina’s verder!!!

Vlinder,beroerd van je man, wij hebben er vorig jaar net zo voor gezeten. Gelukkig vond mijn man werk weer (bouw) en kon hij nu zelfs terug naar zijn oude werkgever. Hopelijk kan hij toch snel iets vinden!

Esther, het heeft gewoon echt voordeel als je jong begint aan kinderen. Ik was 23 toen we E.smée kregen enne…ook nog 24 toen ik beviel van T.om.

Als je jonger bent kan je dingen soms net ff wat beter aan. Soms moet ik wel wennen dat ik 1 van de jongste moeders ben op het schoolplein, terwijl ik toch echt al 28 ben inmiddels.

Het voelt wel fijn,en ik krijg nu wat meer tijd voor een eventuele carriere.

Noekie, je bent op vakantie maar fijn dat je op 2e gesprek mocht!

Liz, spannend hoor! Hopelijk wordt je aangenomen!

Hier gaat het op en af met de babywens. Heel raar.

Ik verlang echt nog heel erg naar een kindje, maar soms heb ik het echt het gevoel dat het niet meer gaat gebeuren :cry:

Tuurlijk is het fijn dat straks de kids beide naar school zijn en ik wat meer in mn werk kan investeren. Maar dat knagende gevoel van niet compleet zijn overheerst toch steeds weer…

Verder gaat het erg goed. Ik ben mn burn-out al een heel eind de baas, gelukkig!

De kids hebben vakantie, heel gezellig. Beetje lummelen in huis, luieren, wasje doen. Och, komt het vandaag niet dan wel morgen…

We gaan zaterdag op vakantie, gewoon met de caravan en dicht ind e buurt, maar wel lekker weg.

Tot later!

Goh Liz, wat grappig, onze situaties lijken wel op elkaar. Mijn man is bijna 6 jaar ouder (27) en we zijn bij elkaar sinds mijn 16e. Ook hier een koopwoning, het enige wat hier ontbreekt is een vast contract voor mij :wink: maar dat is natuurlijk omdat ik nog studeer. Maar financieel zie ik niet echt beren op de weg… we komen nu prima rond van één loon (en een beetje van mij) we zullen dan waarschijnlijk gewoon wat minder kunnen sparen, maargoed ik kan dan ook gaan werken dus dan heft dat elkaar wel op denk ik zo… Daarnaast heb ik zoiets van je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Ik ben dol op marktplaats en ga het ook zeker gebruiken voor allerlei babyspullen.

Wat betreft die carriere lijkt het mij juist fijner om op wat latere leeftijd carierre te maken en dan is het dus eigenlijk perfect om al jong kinderen te krijgen. Dus ik zie het helemaal zitten :lol: Het is gewoon soms irritant dat andere mensen zo moeilijk kunnen doen, ik heb dan altijd zoiets van: waar maak je je druk om, jij hoeft toch geen kind te baren :oops:

Vlinder, fijn dat je uitstrijkje goed was! Toch wel een opluchting?!

Liz, spannend joh het afwachten van je sollicitatie. Komt er nog een 2e ronde daarna of weet je dat niet? Anders best kans dat ze dan pas meer ingaan op het persoonlijke vlak?

Reat, fijne vakantie alvast!! Wat betreft je kinderwens… lastig hè, aan de ene kant blij dat je je leven lekker op orde begint te krijgen (een baby zal natuurlijk wel weer veel veranderen) aan de andere kant het gevoel niet compleet te zijn… Ik kan je niet helpen, maar ik hoop dat jullie uiteindelijk een goede beslissing kunnen maken.

Reat…Fijne vakantie alvast!En inderdaad lastig om die keuze te maken…tja echt even goed over nadenken want als je weer te lang wacht gaat het waarschijnlijk sowieso niet meer gebeuren!Ik hoop dat je er uit komt…

Esther…Ja dat is inderdaad beetje hetzelfde schuitje, ik vind ook dat als de basis goed zit (relatie, financieen, woonplek) dan maakt de rest weinig uit toch…dan komt het echt wel goed!

En met de carriere kan je later beter gaan scoren want dan kun je wat meer eisen en je hebt meer levenservaring, ik zie ook alleen maar voordelen erin hoor haha!

Er komt met de sollicitatie nog een 2e gesprek en ik moet dan ook nog een rekentoets maken en als dat dan allemaal goed is ben ik aangenomen, dus wordt nog even spannend! Heb nog wat lopen dus dat ook nog even afwachten…we horen het wel!Kan nu wel lekker veel genieten van mijn kleine meid! :smiley:

Spannend Liz van je sollicitatie, ben benieuwd… hopelijk krijg je volgende week te horen dat je op tweede gesprek mag komen :smiley:

We hebben nu nog een paar daagjes vrij en dan gaat mijn vriend vanaf maandag weer solliciteren, ik ga dan ook weer werken. Hoewel hij het lekker vond om even thuis te zijn, het waren voor hem geen gemakkelijke laatste maanden bij zijn vorige baan, wil hij nu weer erg graag werken. Hopelijk gaat het snel lukken…

Het is zeker een opluchting dat het uitstrijkje goed is. Al dacht ik het al wel omdat er bijna 3 weken tussen zaten en dan zou je al sneller wat horen maar de bevestiging is altijd fijn.

Wat fijn Reat dat je je burn-out al een eind de baas bent. En zaterdag heerlijk op vakantie, lekker van genieten en ontspannen. Ook al is het dicht in de buurt het is toch fijn om er even uit te zijn. Veel plezier.

Wij hebben vandaag onze nieuwe auto opgehaald. Was nog even gedoe bij de garage want we kwamen volgens afspraak vandaag de auto halen was hij nog niet klaar. Dus een paar uurtjes gewinkeld in het centrum en toen eindelijk opgehaald. Hij is zooo mooi! We zijn net pas thuis van het showen aan onze ouders, broer en zus, super!

Hey meiden, ik kom hier zomaar binnenvallen… heb niks teruggelezen. Maar ik wil graag mee komen schrijven in jullie topic.

Ik rammel zo hard dat voorbijgangers op straat het volgens mij bijna kunnen horen. :wink: Maar hub wil er nog niet aan. We hebben een huis gekocht (eerste koophuis) waar we beging volgend jaar naartoe zullen verhuizen. Door de veranderingen (vooral financieel) ziet hij het nog niet zo zitten. Ik werk nu freelance en hub wil graag dat ik wat meer zekerheid heb voordat we voor een tweede gaan. Ik baal stiekem wel een beetje omdat ik zelf vind dat het best wel kan. Maar goed, ik leg me bij zijn wens neer omdat ik vind dat we er allebei voor de volle 100% voor moeten gaan. Zo was het bij de eerste zwangerschap ook en ik gun nummer 2 ook een vader die hem of haar heel graag in ons gezin wil hebben. Dusssss… ik rammel nog even door. :shifty:

Vlinder…Leuk dat jullie een nieuwe auto hebben, hopelijk heb je er lang plezier van!!

Naatje…Klets gezellig mee! Wat jammer dat je mannetje er nog niet aan wil, nou hopelijk dat als jullie verhuisd zijn hij meer rust heeft en hij er wel voor wil gaan! Wie weet zijn we dan wel samen zwanger… :wink:

Welkom hier Naatje, gezellig dat je mee komt schrijven.

Wat leuk dat jullie een huis gekocht hebben en begin volgend jaar de sleutel krijgen. Moeten jullie veel klussen of is het vooral schilderen en behangen? Kan me voorstellen dat je hub graag wat meer zekerheid wil financieel gezien. Ikzelf zit een beetje in hetzelfde schuitje want mijn vriend is werkloos en wil eerst werk vinden voor we er voor gaan. Terwijl ik het NU het liefst al zou willen. Maar wat jij ook zegt, het is belangrijk om er allebei voor de volle 100% voor te gaan. Ik rammel dus lekker met je mee :wink:

Vandaag lekker met de nieuwe auto weg geweest, voelt zo luxe :smiley:

Naat, welkom! Rammel maar gezellig mee :wink:

Leuk is dat hè een nieuwe auto. Wij hebben toevallig ook vorige week onze nieuwe auto opgehaald. Voor het eerst in ons leven een ‘echte nieuwe’, geeft toch wel een machtig gevoel :stuck_out_tongue: (voor zolang als het duurt…)

Ik heb net gezellig bijgekletst met een vriendin en vanav naar de verjaardag van mn opa. Heb er helemaal geen zin in… vind mn opa en oma echte lieverds en ben heel erg blij dat ze nog leven, maar de rest van mn familie heb ik vandaag weinig behoefte aan :wink: Ga maar lekker bijkletsen met mn moeder denk ik :slight_smile:

Jullie nog plannen voor vanav of alvast het weekend?

Ja, nieuwe auto’s… altijd fijn. Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe fiat 500 gekocht. Ik heb nog heel lang dat nieuwe gevoel gehad als ik erin stapte. Nu is het geloof ik wel een beetje weg. :? Maar hij rook echt nog best lang naar nieuw. Gelukkig ziet hij er nog best nieuw en in ieder geval onbeschadigd uit. klopt af

Fijn dat ik met jullie mee mag tikken. Het is echt zo’n onderwerp waar je nou niet bepaalt zomaar bij iedereen mee terecht kan. Al helemaal niet bij hub, want die vind dat al snel dat ik loopt te drammen als ik het onderwerp aansnijd. Terwijl ik dat echt helemaal niet zo bedoel. :silenced: Dus probeer ik het maar zo veel mogelijk voor me te houden of er heel duidelijk een ‘grapje’ van te maken. (terwijl ik echt wel serieus ben. :frowning:

Vandaag mijn laatste vakantie-dagje en denk dat ik op de boodschappen na, overdag niks ga doen. Vanavond hebben we een verjaardag.

Morgen gaan we naar een festival, dus hopelijk wordt het een beetje redelijk weer. En zondag doen we waar we zelf zin in hebben en na het festival schat ik zo in dat dat niet heel veel is en dat is ook niet erg natuurlijk.

De nieuwe auto voelt heel luxe, super! Ik heb er zelf nog niet in gereden maar vanavond ben ik de bob dus dan is het mijn beurt :smiley:

Nou Vlinder geniet nog even van je laatste paar daagjes, klinkt wel gezellig!

En Naatje zo kun je er lekker over kletsen en klagen zonder dat je man er ‘last’ van heeft haha…wellicht begint ie er dan uiteindelijk zelf een keer over!

Hier vandaag schoonmaakdagje gehad, huis is weer schoon!!

Van het weekend niet veel bijzonders in de planning…gewoon lekker waar we zin in hebben haha!

Heeeeeeeeeeeeeeeee dames!!! Ik ben er weer!!

Ik was om kwart over 6 thuis vanavond van de vakantie, daarna even bij schoonpa gegeten en nu net weer thuis, na even een paar boodschapjes te hebben gehaald voor morgen. Ik ben aangenomen!! Kreeg een mail tijdens mijn vakantie. Even een verklaring goed gedrag aanvragen en dan kan ik beginnen!

Morgen lees ik even alles rustig door en pas ik de lijstjes aan. Welkom voor de mensen die er nieuw bij zijn gekomen!! Voorstelberichtjes voor in het 1e bericht van dit topic kunnen via een privéberichtje gestuurd worden als iemand erop wil! :smiley:

Hey Noekie…fijne vakantie gehad??

Wat fijn dat je bent aangenomen…wat ga je doen??

Wat goed dat je bent aangenomen Noekie, gefeliciteerd! Kan je nog lekker na-genieten van de vakantie of moet je al snel beginnen?

Hebben jullie een fijne vakantie gehad? Ik heb vandaag mijn laatste dagje vrij en moet morgen alweer werken :? , geen zin maar na een dag weet je vaak alweer niet beter.

Wij gaan vandaag vooral bijkomen van het festival van gisteren, was supergezellig maar wel een beetje brak vandaag…