Ei-rammelaars Deel 11

Vlinder, jeetje meid, kan best begrijpen dat je dan even zekerheid wilt.

Ik heb toevaliig 2 weken geleden een uitstrijkje gehad, maar gelukkig was bij mij alles goed.

Ja eindelijk loopt alles een beetje op rolletjes hier. We hebben beide een zware en drukke periode achter de rug, en zijn nu wel toe aan wat positiviteit :slight_smile:

Heb ik ook gehad hoor, dat ik elke maand teste. Dat ga ik nu ook niet meer doen, heb ik mezelf voorgenomen,. Kost handenvol geld en heel veel stress :shifty:

Nou ik ben ondertussen wel weer ongesteld geworden, ruim een week te laat maargoed. Wij hanteren momenteel een niet al te betrouwbaar systeem. Ik gebruik namelijk geen pil meer omdat ik er zo’n hormonster van werd, dus nu rekende we zo ongeveer uit wanneer we dan een ander hulpmiddel moesten gebruiken, maarja nu was mn cyclus opeens van de leg, dus klopte het niet helemaal meer :wink: Maargoed, het heeft bij mij flink doorgezet :? dus dat is dan ook weer duidelijk!

Aan de ene kant was ik ook wel een beetje teleurgesteld toen ik ongi werd, maar ivm mijn studie is het toch echt beter nog een paar maandjes geduld te hebben! Over studie gesproken, ik heb alles gehaald en dus vakantie!!

Vlinder, toch wel spannend joh! Vind het wel knap dat je nog niet getest hebt. Ik heb er vorige week toch echt 3 testen tegenaan gegooid, gelukkig wel goedkoopjes. En die bloedingen zijn ook wel vreemd, hopen dat de gyn je meer kan vertellen.

En Becky, lekker dat alles een beetje op de rit is! En waarom was jij al aan het testen geslagen dan? Of hanteren jullie net zo’n onbetrouwbare methode als wij :wink: ?

Esther, Nou we hanteren nu inderdaad een beetje de onbetrouwbare periode :angel: maar een paar jaar geleden wilden mijn ex en ik ook al voor een kindje gaan en toen dacht ik elke maand dat ik zwanger was als ik weer eens een dag te laat was. En ik heb met mijn huidige vriend afgesproken dat we dat nu niet gaan doen.

Deze maand heb ik wel ovulatietesten gebruikt, maar dat was eigenlijk om om de vruchtbare dagen heen te klussen :mrgreen: en zodat het iets duidelijker zou zijn wanneer ik ongesteld moet worden. Maar heb nmijn ei helemaal niet gespot :wall: Dus ik heb nu echt geen idee wanneer ik ongesteld moet worden. Als ik uit ga van mijn vroegere cyclus, kan ht tussen dag 29 en 35 komen :silenced:

Wat goed dat je je studie hebt gehaald! Dat moet een lekker gevoel geven?

Nou, dan ga ik nu maar even werken :shifty:

Hir ben ik ook zojuist ongesteld geworden
Dacht het al want had zo een kramp in mijn buik :sick:

Ik heb geen flauw idee wat mijn cyclus is. Ik slik al bijna 10 jaar de pil nu, dus geen idee! Kom ik vanzelf wel te weten als ik ga stoppen met de pil :slight_smile:

Dan is het aan een kant wel fijn he Esther als je toch ongesteld wordt, maar kan me voorstellen dat je ook wel een beetje teleurgesteld bent. Ik ben ook niet aan de pil en mijn vriend wil geen condooms gebruiken dus wij proberen de vruchtbare dagen te omzeilen. Nu had ik vanaf dat ik gestopt was met de pil, eind december, een cyclus van precies 28 dagen dus uitrekenen is dan goed te doen :thumbup: . Ik heb besloten dat ik morgen een testje ga halen als ik het dan nog niet ben, dan ben ik bijna een week te laat en ik wil sowieso duidelijkheid voor woensdag.

Wat goed dat je alles hebt gehaald met je studie, gefeliciteerd! Nu lekker van je vakantie genieten :D.

Toevallig zei ik vanmorgen tegen mijn vriend dat het me goed lijkt om ovulatietestjes te gebruiken de komende maand om de vruchtbare dagen te omzeilen. Ik ben nu de tel echt kwijt qua vruchtbare dagen. Doe je dan elke dag een ovulatietestje Becky? Of alleen wanneer je denkt dat je vruchtbaar bent om te kijken of dat ook klopt?

Eerst maar eens kijken wat het zwangerschapstestje zegt morgen
best een beetje spannend wel :shifty:

Vlinder, je maakt het wel spannend hoor :lol:

Ik deed dan alleen een testje wanneer ik dacht rond de vruchtbare periode te zitten. Achteraf hebben we deze maand dus een enorm risico genomen omdat ik blijkbaar al mijn vruchtbare dagen had gehad voor ik begon met testen :shifty: Maar gelukkig werkte mijn pil nog goed :mrgreen:

Toen ik eerder gestopt was met de pil, toen voelde ik uiteindelijk heel duidelijk mijn eisprong, dus daar hoop ik nu weer op :pray: :lol:

Zo, ik ga nog even het een en ander afmaken en dan lekker naar huis. Heb wat uurtjes opgenomen vandaag. Lekker vroeg weekend :mrgreen:

Lekker hoor :smiley: Ik ben eigenlijk vrij op vrijdag, maar gastkindje heeft een dag geruild en zo meteen komt mn neefje ook nog (1,5). Opa heeft een BBQ van zn werk, dus die komt hem zo brengen. En hij blijft tot 23.00 uur.

Net met gastkindje (6 maanden) eendjes wezen voeren :inlove: Hij zat in de buikdrager en zat die eendjes en zwanen zo aan te gapen hihi

Oh heerlijk, vrij zijn op vrijdag! Dat wil ik ook wel :mrgreen:

Misschien tegen de tijd als er een beeb komt dat ik dan de vrijdag lekker thuis blijf, maar dat moeten we tegen die tijd maar bekijken :wink:

Dan zal ik maar niet vertellen dat ik op één dagje werken na, vakantie heb tot eind Augustus. :silenced: En dat dagje werken is een dagje efteling met een brugklasje mee :wink: Ook geen ramp dus! Ow oeps nu heb ik het toch verteld haha

Vlinder, spannend! Zeker als je zo’n regelmatige cyclus had
 Voel je niks aan je lijf?

Noekie, klinkt wel erg gezellig zo met al die lieve kleintjes om je heen :slight_smile:

Becky geniet van je weekend zou ik zeggen!

Wij zitten er ook over te denken ovutestjes te gaan gebruiken, lijkt me wel fijn, maar vind het aan de andere kant wel zonde van het geld

Wat heerlijk Becky dat je wat uurtjes op hebt genomen en eerder naar huis kan, dat vind ik altijd net een extra-tje zo vlak voor het weekend :slight_smile: .

Gezellig Noekie dat je gastkindje er vandaag was en dat je neefje ook nog komt en blijft tot 23.00 uur. Lekker keutelen met de kleintjes, heerlijk :smiley:

Tot eind augustus vakantie Esther? Dat is heerlijk zeg, ik zou er geen problemen mee hebben :wink:

Ik ben alleen erg moe en heb pijnlijke borsten maar dat kan ik ook hebben als ik ongesteld moet worden. Wel ben ik vandaag al haast de hele dag misselijk en heb vanmiddag heerlijk 2 uurtjes geslapen omdat ik het echt niet meer trok. Ik sta morgenochtend waarschijnlijk om 9 uur bij de kruidvat hihi!

Succes Vlinder! Klinkt wel een beetje zwanger hoor :wink:

Met de kleintjes is wel leuk inderdaad, alleen soms vind ik het ook wel heel moeilijk, omdat ik zelf zo graag wil

net een testje gedaan en ik ben niet zwanger. Hoewel mijn vriend toch liever eerst werk zou willen zijn we allebei wel teleurgesteld
 Nu ik het weet hoop ik echt dat ik zo snel mogelijk ongesteld wordt, alhoewel, zou fijn zijn als ik woensdag niet ben ivm bezoekje aan de gyn.

We gaan zo de nieuwe gordijnen halen voor de slaapkamer en ophangen en dan wil ik nog even op pad voor nieuwe schoenen, feestje vanavond dus genoeg te doen maar wel leuk allemaal. Morgen uit eten met m’n ouders en dan is het weekend alweer om.

Hebben jullie nog leuke plannen?

M’n vriend is vandaag de hele dag in 't huis van m’n schoonvader bezig, daar zijn we de badkamer aan het verbouwen. Onze badkamer :mrgreen: Want eind van het jaar gaan we daarheen verhuizen! Zij hebben namelijk een nieuw huis gekocht en wij kopen hun huis en nu kwam 't goed uit om de badkamer alvast te verbouwen.

Aan de ene kant wel makkelijk, maar aan de andere kant ook heel lastig. We wonen er zelf niet en hoewel het heel dichtbij is, moet je alles met iedereen afspreken enzo. En daarnaast hebben we dan een mooie nieuwe badkamer en dan maken anderen er eerst nog een half jaar gebruik van
 Dat vind ik echt vervelend eigenlijk :oops:

En m’n schoonvader en z’n vriendin zijn ook wel beetje zo dat ze zich met alles bemoeien en alles beter weten en soms kan ik me daar ontiegelijk aan ergeren :oops: (Kan 't normaal prima met ze vinden hoor, maar met zulke dingen is 't soms even negeren en 't maar even best vinden)

Yesssssssssss, net gebeld dat ik volgende week dinsdag weer op sollicitatiegesprek mag komen!!!

Bij een kdv voor maandag & vrijdag en ze vroegen om een 3e dag beschikbaar te zijn en dat komt precies goed uit, want wo en do blijf ik voorlopig nog gastouder, dus dinsdag is dan nog over!

Iemand nog voorbereidingstips? Ik moet deze baan binnen halen!! Is ook per 1 augustus, dus perfect!!

Wat goed noekie, spannend!! Ik ga duimen voor je hoor, dit zo perfect zijn he :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: ?

Hmmñ€© voorbereidingstips :think: ik zou de website van het kdv doorlezen want misschien vragen ze naar een visie (had ik ooit bij een gesprek in de zorg en doordat ik de website door had gelezen was ik op de hoogte), goede kanten van jezelf kunnen benoemen en vaak vragen ze naar je minder sterke kanten, goed om daar ook even over na te denken. Als wij nu op het werk (overigens niet meer in de zorg) sollicitatiegesprekken voeren en sollicitanten geven aan geen minder sterke kant te hebben merk ik dat we naderhand vooral daar met elkaar op blijven hangen als de beslissing gaat over wel/niet door naar de volgende ronde. En verder gewoon jezelf zijn, dat is het belangrijkst denk ik :smiley:

Zwakke punten is zo moeilijk altijd. Je moet het ook zo brengen dat ze niet meteen zoiets van van, oh dan moeten we je niet. Maar je moet ook weer zwakke punten kunnen noemen. Dat vind ik zooooo lastig altijd!!

Ik zou het ook lastig vinden op zwakke punten te noemen. Ik had laatst een gesprek met mijn nieuwe coordinator en die vroeg me ook een zwak punt te noemen. Zomaar uit het niets iets noemen vind ik nog lastiger dan in een sollicitatiegesprek. Ik zei dat ik lastig ‘nee’ kan zeggen en daardoor mezelf vaak met teveel werk op zadel. Gelijk gezegd dat ik me niet in wil zetten maar meer dat ik dan soms ondergesneeuwd kan raken met werk en dat dat niet de bedoeling kan zijn. Hij reageerde positief op dit puntje. Mss kan je ook echt iets ‘lichts’ noemen?

Morgen naar de gyn
 moet zeggen dat ik het nu wel spannender ga vinden. Niet zozeer het gesprekje maar meer dat ze denk ik wil onderzoeken en in het verleden heb ik dat soort dingen bij een gyn niet als positief ervaren. Heb een vervelende ervaring achter de rug met een ex en als iemand dan hardhandig te werk gaat daar dan kan ik me gelijk niet meer ontspannen. Duimen voor een begripvolle gyn dan maar

Succes morgen, gewoon uitleggen hoe je je voelt ergens bij en dan zijn ze hopelijk wel begripvol.

Ben nu bezig om me goed voor te bereiden, heb een lijst met vragen die gesteld kunnen worden en die beantwoord ik nu :slight_smile:

Zo
 dat heb ik weer gehad
 ging eigenlijk hartstikke goed. De gynaecoloog was wel erg zakelijk en snel, bij binnenkomst wilde ze gelijk dat ik naar de behandelkamer zou gaan, net of ze maar 2 minuutjes tijd had, maar ik vroeg of ik eerst even mijn verhaal mocht doen voordat ik naar de behandelkamer zou gaan. Dat vond ze prima en daarna was ze gelijk wat rustiger in het benaderen en uitleggen wat ze ging doen. Was fijn :smiley:

Opnieuw een uitstrijkje gehad en krijg over 3 weken de uitslag (kon ook eerder maar dan ben ik op vakantie). Als het uitstrijkje goed is kan het zijn dat mijn baarmoedermond heel gevoelig is. Dit zou verholpen kunnen worden door mijn baarmoedermond te bevriezen en dan zouden de bloedingen verleden tijd moeten zijn. Het bevriezen kan geen kwaad voor een eventuele zwangerschap straks.

Deze keer viel alles mee, nu is ze op de hoogte van mijn verleden ook dus ik denk dat het de volgende keer makkelijk zal verlopen, maar dat zie ik dan wel weer

Lukt het een beetje met voorbereiden Noekie?