Ei-rammelaars Deel 11

Jaaaaa!

Ik blijf per slot van rekening een ei-rammelaar!!!

En het gaat er ook wel van komen hoor…

Alleen kan nu eventjes niet meer zeggen wanneer… misschien dat ik zo over 2 maanden de geest wel weer krijg! hihi

Niets zo veranderlijk als een vrouw!!

Daar heb je helemaal gelijk in Loesje :wink:

Gezellig dat je mee blijft lezen en schrijven.

rammel rammel

het gaat steeds meer…

nog ander halve week en dan is het zo vel…

Hier alles top…1 april stop ik met de pil dus bijnaaa…

Gefeliciteerd Esther, geniet ervan…

Spannend Vlinder, hopelijk is het nu raak…

Hallo allemaal, mag ik hier even mij ei kwijt? Ik ben Maria, en sinds 2010 moeder van een geweldige zoon. Inmiddels is hij bijna 1,5 jaar en een heerlijk eigenwijs peutertje aan het worden.

Bij mij rammelen de eierstokken al weer voor een tweede kindje, maar mijn man wil niet. Hij vind dat ons leven zó ontzettend is veranderd met de komst van zoonlief, dat hij de boel niet nog een keer overhoop wil gooien, nu hij eindelijk een beetje gewend is geraakt aan het gezinsleven.

Daar komt bij dat hij denkt dat we het financieel niet redden, terwijl ik denk dat dat wel op z’n pootjes terecht komt.

En het is voor mij zó verwarrend! Het ene moment gooit hij de deur potdicht en zegt dat hij nooit een 2e wil. Het andere moment streelt hij lief over mijn buik, kijkt me aan met zo’n blik of reageert luchtig als ik het heb over een 2e zwangerschap dat hij dan zegt dat we dan dingen anders gaan doen?!

Ik snap het niet meer. Wat moet ik hier nou mee? Wil niet te veel pushen, bang dat hij dan helemaal niet meer wil, maar wil ook geen eeuwen meer wachten, want het liefst wil ik niet dat het leeftijdsverschil zo groot wordt.

Sorry voor zo’n lang verhaal, maar moest het even kwijt en een topic als de eirammelaars leek me wel de goede plek.

Wat zouden jullie doen?

Welkom Mariamaria! Tuurlijk mag je hier je ei kwijt.

Het lijkt wel of je man toch wel twijfelt over een tweede kindje omdat hij de ene keer zegt dat hij het niet wil en een andere keer positief reageert dat hij het wel wil. Ik snap dat het voor jou verwarrend en lastig is. Ikzelf zou hem inderdaad niet teveel pushen en het onderwerp ‘tweede kindje’ even laten rusten voor nu en dan met een paar weken voorzichtig over beginnen en nogmaals je gevoel vertellen maar ook luisteren naar hoe hij er in staat.

Misschien is het ook goed om qua financiën op te schrijven wat jullie ontvangen qua inkomsten en wat je uit geeft, zodat je kan laten zien dat een tweede kindje wat dat betreft geen probleem hoeft te zijn. Wie weet heeft je man zo’n overzichtje nodig om dat deel naast zich neer te leggen. Dan komt nog wel het puntje dat je man niet wil dat jullie leven nog een keer overhoop wordt gegooid… en dat is best lastig want dat gevoel kan je niet zo makkelijk weg nemen bij hem denk ik. Als jullie er veel over praten (gedoseerd misschien ;-)) wie weet veranderd zijn gevoel wel en is hij met de tijd wel klaar voor een tweede kindje.

Wachten voor jou en dus een groter leeftijdsverschil tussen jullie zoontje en het tweede kindje is misschien niet zo leuk maar beter dat hij er echt helemaal klaar voor is dan dat jullie er aan beginnen en het er nog niet samen over eens zijn, dan wordt de situatie er denk ik niet leuker op.

Tot die tijd kom je gewoon gezellig hier mee schrijven en kan je fijn je verhaal kwijt. Succes en fijn weekend!

Vlinder, dank voor je welkom!

Manlief twijfelt inderdaad nog over een 2e kindje. Dat geeft hij nu ook weer ronduit toe. Dat hij er op dit moment nog niet aan toe is. Maar vaak genoeg ook zegt hij dat hij helemaal niet meer wil. Dat is zo verwarrend. Ene moment krijg ik dus hoop op later dit jaar, en andere moment wordt die hoop zo de grond weer ingeboord.

Ik snap hem ook wel qua standpunten, maar dat schakelt mijn rammelende eierstokken nog niet uit natuurlijk.

Denk idd dat ik het maar even moet laten rusten.

Qua financiën zal ik het nog eens doorrekenen, maar met de financiële meevaller die we nu hebben en een stel-dat-scenario waarbij de kosten voor de kinderopvang wegvallen, moet het hem toch ook duidelijk worden dat het geld het probleem niet is.

Dat van je leven weer overhoop, tja wat dat betreft helpt het ook niet echt dat andere ouders die wel een 2e kindje hebben gekregen ook allemaal ronduit toegeven dat het niet makkelijk is. Soms kan ik ze wel door elkaar rammelen (spreekwoordelijk!), want zo helpen ze mij natuurlijk niet. Tuurlijk is het weer even wennen, maar (pas op cliché, maar wel waar) je krijgt er zooo veel voor terug!

Maar je hebt gelijk, ik moet wachten. Geduld opbrengen, en accepteren dat het leeftijdsverschil alleen maar groter wordt. :frowning:

Ik ga weer rustig in een hoekje zitten en genieten van het gezin dat ik al heb :slight_smile:

Jullie fijn weekend gehad trouwens?

Ik heb een heerlijk weekend gehad. Was vrijdag al vrij en ben even lekker de stad in geweest, ’s avonds hadden we nog een feestje, was leuk! Zaterdag visjes gekocht voor in het nieuwe vijvertje en mijn nieuwe bikini opgehaald, superblij mee en gelijk zondag mee in de zon gezeten :smiley: Mijn zwager, schoonzusje en kids zijn even langs geweest en heb lekker kunnen knuffelen met de kindjes, schatjes zijn het :inlove: .

Verder niet zoveel gedaan, vooral erg genoten van het heerlijke zonnetje.

Heb jij ook een fijn weekend gehad Mariamaria?

Lastig he met die rammelende eierstokken. Bij ons wilde ik ook al een tijdje graag een kindje maar mijn vriend was er nog niet aan toe. Daarbij had hij geen werk en dat vond hij te riskant, financieel gezien. Nu heeft hij nog steeds geen werk maar vanaf oktober hebben we besloten er gewoon voor te gaan, we zien het wel. Ik ben ‘al’ 36 jaar dus enigszins voel ik mijn klokje wel doortikken zeg maar.

Wat jij verteld, dat andere ouders gingen bevestigen dat het niet makkelijk is, dat herken ik wel hoe het bij ons ging. Vrienden van mijn vriend gaven toe dat ze het toch wel erg zwaar vonden met een kindje erbij, waardoor mijn vriend nog langer twijfelde. Ik kon ze ook wel spreekwoordelijk door elkaar rammelen toen, maar gelukkig is mijn vriend nu om en was gisteren mijn NOD maar ben nog niet ongesteld.

Heb besloten om morgen een testje te doen als ik het dan nog niet ben… vind het best spannend hihi! Vanmorgen was ik erg beroerd maar eenmaal begin van de middag ging het weer goed. We zien het wel, ik verwacht niet veel van afgelopen maand maar ja misschien als je het juist niet verwacht….

Ja hier word heel hard gerammeld vanmiddag rond half 4 ben ik aan de beurt !!!

Oh spannend ingemamavan2… benieuwd hoe je cyclus is na het verwijderen van het spiraaltje.

Ik ben vanmiddag ongesteld geworden. Best een beetje balen maar op naar de volgende maand maar weer.

Hoe gaat het met de rest? Wat is het hier stilletjes…

ahh jammer vlinder!

Mariamaria…welkom!Balen dat je man nog niet wil…tja ff laten rusten en dan toch laten weten dat jij wel heel graag wil en dat je graag wil weten waar je aan toe bent…en vragen of hij kan aangeven wanneer hij er wel uit is of eventueel een 2e wil zodat je duidelijkheid hebt…

Hier dat probleem nooit gehad want beide keren wilde mijn man juist al eerder dan ik haha

Nog 4 daagjes en dan hier de pil weer de deur uit…ben benieuwd hoe snel ik zwanger ben…

Spannend Liz dat je de pil voor het laatst hebt, ik hoop dat jullie snel zwanger zijn!

Hoe gaat het verder met iedereen hier?

Wat is het hier stil meiden, hoe gaat het met iedereen?

ja het is behoorlijk stil hier…

hier gaat het goed het is nu wachten op ongie en dan gaan we er voor alleen dat laat wel op zich wachten… dus afwachten geblazen

en hoe is het met de rest ???

Ikzelf zit op het wachtbankje, 21 april is mijn NOD. Mijn vruchtbare dagen goed benut dus ik ben weer benieuwd :slight_smile:

Spannend vlinder! ik hoop het voor je!

Zo ik ben weer terug van weg geweest. Heb er even helemaal door heen gezeten en ben nu weer rustig aan het opbouwen met werken.

Qua zwangerschap heb ik nog geen duidelijkheid. Ik moet eerst een afspraak hebben in het ziekenhuis ( speciale afdeling) om te horen of het veilig is om met mijn medicijnen zwanger te worden. Ik hoop dat ik er snel terecht kan. Morgen maar weer eens bellen wanneer ik aan de beurt ben.

Zooo, daar ben ik ook weer eventjes! Wat een rust hier, kreeg trouwens ook geen meldingen meer, dus moet nog even bijlezen. Schema loopt ook achter ben ik bang…

Updates graag even via PB, dan kan ik het gaan aanpassen!

Ik ben 1 april begonnen met een nieuwe afvalpoging en er is tot nu toe 5,9 kilo af :smiley: Nog een kilo of 27,5 te gaan… :wink:

Oh ennuhh, de stokjes rammelen hier nog flink hoor, ook al ben ik hier even weinig te vinden! Gister weer even een ukje van 3 maanden in slaap gewiegd, wat heeeerlijk zeg :wink: En vrijdag sta ik weer alleen op de groep (de babygroep wordt opgeheft en ik verlies per 1 mei mijn baan, maar sta doordat alle kindjes gaan wennen op vrijdag alleen op de groep) en dan heb ik in mn eentje 4 kindjes van 3 maanden, 7 maanden, 8 maanden en 11 maanden :inlove: Lekker knuffelennnnnn :mrgreen:

@Vlinder75 wrote:

Ikzelf zit op het wachtbankje, 21 april is mijn NOD. Mijn vruchtbare dagen goed benut dus ik ben weer benieuwd :slight_smile:

Spannend Vlinder!!! Ik duim mee voor je!!

ik dacht gister mijn ei te voelen al weet ik niet zeker of dat klopt want na het verwijderen van spiraal kan ik er nog geen pijl op trekken… cyclus is ver te zoeken en na mijn idee ben ik nog niet ongi geweest…

dus mocht ik dat nog niet zijn tussen nu en vrijdag de 27 ga ik dan testen… dus afwachten …

Wat naar Natassia dat je er helemaal door heen hebt gezeten. Fijn dat je nu weer aan het opbouwen bent met werken, dat is een goed teken.

Oh Noekie ik kan me voorstellen dat het rammelen nog erger wordt als je een ukje van 3 maanden in je armen hebt…

Vervelend dat je je baan verliest. Ben je al wel weer aan het rond kijken?

Ingevanmama hopelijk heb je snel een beetje zicht op je cyclus.

Vandaag ben ik uit mijn humeur, heb de hele week al slecht geslapen en dat breekt nu op denk ik. Mijn vriend heeft steeds pijn op zijn borst, last van zijn maag of last van zijn arm en dat allemaal 's nachts. Hij slaapt niet maar ik ook niet… jullie snappen dat het nu even niet zo heel gezellig is hier :?

Hij is al wel bij de dokter geweest en het is niet iets engs. We dachten eerst dat hij last van zijn hart had met de pijn op zijn borst en last van zijn arm maar dat is het gelukkig niet. Hopelijk met spierontspanners, die hij gekregen heeft, wordt het met een paar dagen beter en kunnen we weer lekker slapen.