Ei-rammelaars Deel 11

Hoi allemaal

Ik wil heel graag een kindje met mijn vriend

Alleen moeten we helaas wachten omdat we samen wonen bij mijn ouders in huis samen met mijn ouders en broer dus we zouden de kleine spruit niet kwijt kunnen

Maar als het goed is is volgend jaar ons nieubouw huur huis af en kunnen we er voor gaan

Ik kijk er echt naar uit

Alleen hoop ik niet dat t een extreme zware zwangerschap zal worden want ik mankeer helaas nog wat dingen maar gaan gewoon door

Gr knuffel

Code:

ff via foon dus weer ff tussendoor

@tijger86 wrote:

Ik denk dat je Noekie bedoeld, Shirley :wink:

Hier hoeft er beslist geen 20 kg af

Maar 10 kg eraf zou niet verkeerd zijn

Het aankomen door stoppen met roken herken ik trouwens helemaal, toen ik een jaar geleden stopte kwam ik 7 kg aan

t’is allemaal ook zo verwarrend. :oops:

diploma’s, afvallen enz :stuck_out_tongue: :wink:

Beertje, welkom! :smiley:

Hoi meiden, ik ben aangenomen!!! Werd dinsdag een uurtje na het gesprek al gebeld dat ze me graag willen hebben. Ben zo blij!!.

Nu moeten mijn afdelingshoofd en mijn leidinggevende nog akkoord gaan en dat is nog een puntje. Mijn leidinggevende is op vakantie tot 16 januari dus dat duurt nog even. Het hoofd van mijn nieuwe werkplek had mijn afdelingshoofd een berichtje gestuurd en mijn afdelingshoofd is op zijn zachtst gezet niet blij. Ze voelt zich voor het blok gezet omdat ze er niet vanaf wist.

Ik voelde me niet verplicht om het te vertellen omdat ik totaal geen zekerheid had en ik pas maandag hoorde dat ik dinsdag een gesprek had, voor mijzelf is het ook snel gegaan. Omdat ons afdelingshoofd geen persoonlijk contact heeft met medewerkers onder een bepaalde salarisschaal hoor ik dit allemaal ook via mijn nieuwe afdelingshoofd. Heel bijzonder vind ik het allemaal, maar goed, ik zie het wel. Wacht af tot januari en dan hoor ik wat dat betreft wel meer.

Wat lekker Shirley dat je ook vakantie hebt, heerlijk!

Welkom beertje, gezellig dat je mee komt schrijven!

Gefelicteeeeeeeerd!! Wat goed!! Natuurlijk hoef je dit soort dingen niet te vertellen, ik snap dat ze er niet blij mee is, maar wat dit betreft heb je geen enkele verplichting toch!!

@Beertje… welkom!! Kan me voorstellen dat het nu nog niet zo handig is om een kleintje te krijgen! Lekker meerammelen dus!!

Hier kerstboodschappen en andere voorbereidingen gedaan. Hoop zaterdag nog eventjes alleen de stad in te kunnen om nog even een goeie spijkerbroeg te halen. Wil graag een mooi vale strakke jeans (zo’n slimfit) Nou weet die maar eens te vinden rond kerst haha!

En kadootje gehaald voor de verjaardag van mijn jongste… Die wordt 4 januari 1 jaar! Zucht, wat vliegt de tijd, bijna eng (wordt dus zelf ook steeds ouder :oops: …)… zie me nog zo vorige rond deze tijd lopen met die dikke buik… Wat was ik er klaar mee toen, wist zeker dat ik dit keer die buik niet ging missen. Veel voorween steken, zeeeer slecht slapen (kreeg zelfs slaappillen…) enz… Maar god wat heb ik die buik gemist :D. Is nu over gelukkig hoewel ik het nog steeds geweldig vind hoor. Zullen toch ook wel beetje hormonen zijn geweest… Hopelijk volgende met kerst weer een dikke buik!!! :inlove: :inlove: :mrgreen:

beertje, welkom hier!

vlinder gefeliciteerd! wat voor functie ga je nu precies doen?

hier alles rustig ik had woensdag besloten om vandaag vrij te nemen en ik vind het een top idee!! ik heb heerlijk geslapen tot half 11 en nu in mijn pyjama op de bank. ik ga zo lekker onder de zonnenbank en in bad , ik hou van vrije dagen!!

Ik vind op spijkerbroekjacht gaan altijd zo vervelend. Moet er echt tegenaan lopen anders wordt het niks. Hopelijk slaag je zaterdag Loesje. Zal best wel druk zijn in de stad, voordeel is wel dat er bijna overal uitverkoop is dus wie weet ook op spijkerbroeken.

Kan me voorstellen dat je je buik miste hoor toen je niet meer zwanger was, van tevoren denk je blij te zijn als je buik weg is maar is tie echt weg dan is het wel even anders denk ik.

Hopelijk inderdaad volgend jaar met de kerst weer een dikke buik voor jou :smiley:

Heerlijk dat je lekker vrij bent vandaag Natassia. Niks is dan lekkerder dan heerlijk in je pyjama te blijven lopen, vind ik ook altijd fijn.

Ik ga werken als medewerker Internationalisering. Dat doe ik nu ook maar de nieuwe faculteit heeft veel meer studenten die op uitwisseling gaan of naar NL komen dus dat is een extra uitdaging. Leuke meiden werken daar, klein team, we zijn maar met zijn viertjes dan.

Ik voel me vandaag erg verdrietig. Zullen mijn hormonen wel zijn. Moet al huilen als mijn vriend iets liefs zegt. Lastig vind ik het. Had heel veel plannen vandaag maar heb besloten dat ik lekker helemaal niks doe alleen maar waar ikzelf zin in heb en dat gaat best goed hihi!

Iedereen vast hele fijne feestdagen :lol: !

Ik wil iedereen even hele fijne dagen wensen!!

En dat we volgend jaar kerst maar allemaal zwanger mogen zijn/een kindje hebben!

Vlinder gefeliciteerd met je nieuwe baan/plek…

Hier alles goed!

Snap er geen zak van en wordt er ook een beetje zenuwachtig van…

maar heb vrijdagavond om dezelfde tijd als altijd mijn ervaring verwijdert en wordt dan altijd zon ong… nu nog steeds niets… Geen druppel, sliertje niets!! zal vannacht of morgen wel.komen wrs… maar toch… iets anders kan het toch niet zijn??? Hebben maar twee keer geklust deze maand en gebruik heel braaf de nuvaring! Lichaam zal wel beetje van slag zijn of zo…

Pf… gelukkig vals alarm… ik wil het heel graag maar het was nu echt niet ht moment geweest… zeker niet nu een collega/goeie vriendin zaterdagochtend is opgenomen in het ziekenhuis met een zeer ernstige en ondertussen levensbedreigende vorm van ohss … dit is een complicatie van ivf… Ze heeft afgelopen week haar eerste ivf behandeling gehad die volledig is misgegaan… ze verslechterd elke 24 uur zo hard dat ik bang ben voor de berichten van vandaag… moet je voorstellen dat ik nu zwanger zou zijn… hoe graag ik het ook wil, dat zou zo verkeerd voelen… :cry:

Loesje, wat erg van je vriendin. Hopelijk hersteld ze snel weer.

Misschien dat door de spanning je menstruatie wat verlaat was.

jeetje heftig!! wat is ohss?

ovarieel hyperstimulatie syndroom…

Een zeldzame maar potentieel levensbedreigende aandoening…

Kort gezegd, zijn door overstimulatie (door hormonen) de eierstokken zo opgezwollen dat de bloedvaten in de eierstokken vocht, en bloedplasma en soms ook bloed lekken naar de buikholte… Met alle gevolgen van dien. Je organen komen in de verdrukking, je nieren gaan slechter werken, je bloed dikt in met alle gevolgen van dien… Uiteindelijk kan een MOF (Multi Organ Failure) ontwikkelen en dit is vrijwel altijd dodelijk… (voor MOF --> ff googlen)

Dit kan in milde gevallen (en dan is het 99 van 100 keer) bestreden worden met veel drinken en veel rusten…

Zij heeft afgelopen maandag haar punctie gehad (waarbij ze eitjes wegnemen) en kreeg di al klachten van buikpijn en opgezwollen buik…

Dit zijn dingen die ook wel een beetje bij de klachten na een punctie horen, alleen bij haar zijn de klachten binnen een paar dagen snel erger geworden. Ze heeft meerdere malen met haar klachten naar de betreffende fertilieteitskliniek gebeld, maar die zeiden alleen dat ze het wel verwachtten bij haar omdat ze zoveel eitjes had… En hebben haar doorlaten lopen.Afgelopen vrijdag is ze meer dood dan levend richting de kliniek gegaan omdat ze eigenlijk de terugplaatsing zou krijgen. Ze dacht alleen zelf ook wel dat dat beter niet door kon gaan. Ondertussen was ze erg ziek, buikpijn overgeven diarree en uitdrogingsverschijnselen (aangezien al het vocht in jelichaam naar je buikholte lekt) maar ze hebben de terigplaatsing wel gedaan… Dit had NOOIT mogen gebeuren. Ze hadden haar met haar klachten meteen naar het ziekenhuis moeten sturen, en alle hormoonbehandelingen meteen stop moeten zetten.

Nu ligt ze alleen op een kamer, mag absoluut geen bezoek ontvangen, kan niet meer praten van benauwdheid, plast niet meer (kortom haar nieren functioneren niet goed), haar bloed is veel te dik omdat al het bloedplasma weglekt, ze krijgt enorme doseringen anti-stolling om longembolie, trombose, herseninfarct enz te voorkomen, leverfunctiestoornissen enz, ze is momenteel bijna in levensgevaar… Ik hoop dat ze vannacht niet nog weer verder verslechterd is…

Ik heb vandaag nog niets gehoord…

En het ergste is, alle doktoren hopen dat ze niet zwnager is van deze poging (terwijl het iets is waar je zolang naar toe werkt…) want mocht ze wel zwnager blijken dat worden de klachten nog veel erger… Mocht ze zwanger blijken dat gaan de doktoren het meteen afbreken dmv een curretage (als ze daar lichamelijk aan toe is…)

Volstrekte ramp dit dus… :cry:

En het enige wat ze zielsgraag wilde was gewoon een kindje…

Ze is naar groningen verplaatst…

Wat een regelrechte ramp. Wat erg dat die artsen, bij iemand waarbij ze op voorhand het syndroom al verwachte, niet serieus nemen bij ernstige klachten.

Krijgt ze ook donorplasma?

Jeetje wat heftig Loesje…das niet niks, nou hopelijk komt alles toch goed!

jeetje wat heftig!! ik hoop heel erg mee dat het allemaal goed komt met haar!

Wow loesje! Heftig verhaal van je vriendin… Hopelijk komt het goed met haar. Sterkte :hug:

Jullie duimen heeft al een beetje geholpen, in die zin, het is niet slechter geworden en ze is weer een klein ietsie beetje aanspreekbaar. Maar ze is er nog niet… Maar het lijkt ten goede te keren nu…

Gelukkig!! Pff… Tja meiden, kindjes krijgen is lang niet altijd een zekerheid en vanzelfsprekend zucht, het blijft een wonder als alles goed gaat…

Wat goed om te horen Loesje dat het ietsje beter gaat en dat het in ieder geval niet slechter is geworden.

Als je dit dan weer hoort wordt je inderdaad extra met je neus op de feiten gedrukt dat het echt allemaal niet zo vanzelfsprekend is om een kindje te krijgen…