Ei-rammelaars Deel 11

@Noekie… Gefeliciteerd!!! Wat ontzettend leuk! Verder wel een beetje lastig missschien, maar gewoon eerlijk zijn! Das het beste!!

Bedankt allemaal voor jullie lieve welkomswoorden :smiley:

Het is geen makkelijke beslissing geweest, maar voel me zo ‘bevrijd’ sinds ik heb besloten er alleen voor te gaan. Het is een drie-stappenplan:

1.ander huis zoeken om dichter bij mijn famillie en vrienden te wonen, want ik heb uiteraard wel wat ondersteuning nodig zo nu en dan.

2. Ander werk wat dan weer dichter bij het nieuwe huis is en

3. kindje proberen te krijgen.

Stap 2 en 3 kunnen tegelijk starten, maar ik zal toch eerst een huisje moeten zoeken want daarvoor heb ik mijn huidige (vaste) contract nodig.

Maar heb de eerste bezichtiging aanstaande donderdag al, dus het zou best hard kunnen gaan :mrgreen: Maar realistisch bekeken denk ik dat ik op zijn vroegst in zomer 2011 door de wachttijd bij de spermabank heen ga zijn.

@Noekie: gefeliciteerd met je niewe baan :smiley: en succes met vertellen bij je huidige baas. Nooit fijn dat soort gesprekken, maar het is ff nodig en daarna is het voorbij :wink:

@Liz: hoop voor je dat het door gaat bij Meeus :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Lieve, lieve Szus,

Ik heb echt respect voor de keus die je hebt gemaakt. Ik weet hoelang het al ‘rammelt’.

Weet zeker wanneer jij mag mama worden jou kindje het aan niets zal ontbreken, zeker niet aan moederliefde!

Als ik zie hoeveel je onze kinderen al geeft, kan niet wachten op een neefje of nichtje!

Stap voor stap en onze deur is altijd open!

:-*

Houjou!!

Kan me voorstellen dat het geen makkelijke beslissing was Szus.

Wat goed dat je aanstaande donderdag al een bezichtiging hebt, dat is positief! En dan stap 2 en 3 misschien al in de zomer 2012, dat zou best snel zijn toch?

Leuk en spannend allemaal en best een hoop geregel maar als je straks op een fijn plekje woont met je familie en vrienden in de buurt en dan hopelijk snel zwanger weet je waar je het allemaal voor gedaan hebt. Veel succes met de bezichtiging.

Hier ook even het hele verhaal:

Stukje van gister:

Ohhh, vandaag was echt een vervelende dag op 't werk! Morgenochtend ga ik contract tekenen als het goed is, dus wilde vandaag nog niets zeggen, er is immers nog niets 100% zeker (wel 99%) en anders zit ik straks zonder baan ofzo. En juist vandaag komt de vestigingsmanager naar me toe dat ze zo blij met me zijn en dat ik het zo goed doe en dat we weer even een gesprekje gaan houden hoe ik het vind enzo en bla bla… Ohhh man, ik vond het zo vervelend dat ik nog niks kon zeggen… Ik moet ze echt teleurstellen morgen… (ga er vanuit dat het contract tekenen door gaat en goed gaat enzo). Als het rond is, bel ik morgenmiddag maar vast, dan is dat gedaan en kunnen ze ook weer op zoek naar iemand anders enzo. Ik weet nu al dat ik met vreselijke buikpijn ga bellen morgen en waarschijnlijk eerst een uur naar de telefoon staar en dan niet uit mn woorden kom enzo…

Vandaag:

Contract is vanmorgen getekend. Toen meteen werk gebeld om er maar meteen vanaf te zijn, 2x was er nog niemand van leidinggevenden en 3e keer wel en ik heb het dus verteld en ook dat ik het daar leuk vond, maar dat ik hiervoor gekozen heb, omdat het meer dagen is en een babygroep. Oh, wat vond ik dat vervelend om te doen zeg, maar ben heel blij dat dat achter de rug is!

En nu zit ik me af te vragen of ik wel of geen berichtje op facebook moet zetten met de reden dat ik weg ga. Ik heb namelijk een aantal collega’s van nu op mn facebook (toen mn eerdere sollicitaties niks werden heb ik ze geaccepteerd, niet wetende dat ik alsnog een andere baan aangeboden zou krijgen voor het einde van mijn proeftijd). Is het slim om het daar even uit te leggen? Ik ben pas vrijdag weer op mn werk en wil niet dat ze denken dat ik weg ga, omdat het niks is of wat dan ook… Dus zit even in dubio…

Ik zou dat niet via faceboek doen. Gewoon als je op je werk bent het face to face uitleggen. Niet de makkelijke manier, maar mi wel de beste

Noekie, gefeliciteerd! Wat leuk!

Net als Tijger zou ik het ook ‘live’ doen.

Szus, spannend een bezichtiging, leuk. Hopelijk is het wat. Wat een lange wachtlijsten zeg. Moet je trouwens ook nog een traject in het ziekenhuis doorlopen? Op tijd aanmelden maar.

Spannend Suzs allemaal…maar je hebt t goed in je hoofd zitten,hopelijk gaat het snel allemaal voor je en dan komt t vast helemaal goed!Succes donderdag…

Nou fijn dat het gedaan is Noekie…en ik zou het inderdaad ook face to face doen hoor…dan wachten ze maar even.

Hoe was de reactie van de leidinggevende dan? Spannend hoor…

Nou ik hoor het morgen dus nog even afwachten…

Spannend Liz!

Ze reageerde wel goed, ze feliciteerde me zelfs met mijn nieuwe baan, maar vond het wel heel jammer en ze vond het ook jammer dat ik niet eerder had gezegd dat ik bezig was met een andere sollicitatie. Maarja, als ik dat zou zeggen en t was niks geworden, dan zit t ook niet lekker op je werk, dan denken ze alleen maar dat je weg wil ofzo…

Live zeggen is op zich wel beter alleen dat duurt nog wel 3 dagen, dus ben er nog niet helemaal uit…

Wat leuk Noekie, gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je opgelucht was toen je je leidinggevende had gesproken en het verteld had.

Zelf zou ik het ook niet op facebook zetten maar zelf vrijdag tegen collega’s vertellen.

Ik ben een aantal weken geleden verhuisd met mijn werkplek maar mijn werkzaamheden heb ik wel meegenomen. Kreeg ik vandaag een brief in de bus van mijn werk dat ik in een andere functiegroep kom en dat ik salarisverhoging krijg… Ben er erg blij mee want ik zat al 3 jaar aan het maximum van mijn huidige schaal maar apart vind ik dan wel dat ik hetzelfde werk blijf doen maar dat ik nu ineens wel een schaal omhoog kan. Ach het zal wel allemaal… ik ben erg blij met de waardering die ik op mijn nieuwe afdeling krijg en werk nog met heel gezellige collega’s ook :smiley:

Wat een leuke berichten allemaal meiden!!

@Noekie… Wat het vertellen betreft sluit ik me volledig bij de rest aan, zou het als collega ook leuker en fijner vinden om het live te horen en niet via facebook of zoiets! Succes!!

@Vlinder!! Lekker toch!!! Altijd welkom salarisverhoging!!

@szus… Sicces donderdag! Hopelijk wordt het gelijk wat!!

Oh wat heerlijk Vlinder!!

Dat is altijd goed Vlinder…als ik bij M wordt aangenomen dan ga ik ook wel lekker omhoog dus dat is nooit verkeerd haha.

Nu hopen op snel bericht van ze…

Wanneer kan jij gaan testen Vlinder?

hej Meiden,

Hie r weer een berichtje van mij. Het gaat allemaal nog niet zo lekker. Heb inmiddels nierbekkenonsteking. Kon ook niet anders na 3 maanden blaasonsteking. van de week heb ik een echo gehad en volgende week weer een afspraak in het ziekenhuis.

Vlinder ( toch? ik onthou de namen niet zo goed) Hoe gaat het nu met je zus? en heeft zij er nog veel last van? hoelang moet ze die antibiotica blijven slikken?

Ik maak me ook wel zorgen want zolang ik dit heb kan ik ( denk ik) ook niet zwanger worden. (het idee van sex alleen al brrrr dat doet al pijn.)

Met het afbouwen van de medicijnen gaat het bijzonder goed. nog een week en ik ben clean!!

Szus: welkom hier! en wat spannend allemaal. Vervelend dat je de juiste man nog niet bent tegen gekomen maar wel super dat je voor je wens gaat. Spannend de bezichtiging donderdag ( dat is morgen al!!) laat je weten hoe het ging?

Noekie: gefeliciteerd met je baan! Rot is dat he, om te moeten vertellen dat je gaat bij je oude baan. Gelukkig heb je het nu gezegd, heb je het gehad.

Vervelend ook dat het afvallen niet lukt. En heel je leven dieeten is ook geen pretje!

Ik ben gisteren ongesteld geworden Liz, balen en ietsje teleurgesteld maar volgende maand een nieuwe kans. Was 2 dagen te vroeg en had het echt niet verwacht dus het overviel me best wel.

Wat fijn Natassia dat het goed gaat met het afbouwen van je medicijnen. Nog maar een weekje en dan ben je clean? Dat is snel gegaan!

Om eerlijk te zijn gaat het met mijn zus op dit moment niet zo goed. Mijn zus slaat de blaasontsteking over en krijgt gelijk nierbekkenontsteking. Het kan binnen een uur gebeurd zijn en dan wordt ze hartstikke ziek. Ze heeft vanaf mei een onderhoudsdosering van antibiotica, dat betekent dat ze elke dag antibiotica moet slikken. En nu heeft ze een stootkuur erbij gekregen van het weekend omdat ze weer nierbekkenontsteking had, in de hoop dat dat aan slaat. Maandag moet ze terug naar de uroloog en dan kijken ze verder. Mocht het slechter gaan deze week dan moet ze gelijk komen.

Ze loopt er al vanaf maart vorig jaar mee en gebruikt ook al heel lang antibiotica. In april dit jaar moest ze daarmee stoppen want zo lang gebruiken is ook niet goed en toen werd ze gelijk een week later in kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen met acute bloedvergiftiging. De bacterie was in haar bloed gaan zitten. Na een opname van 2 weken mocht ze weer naar huis maar nu opnieuw met een onderhoudsdosering.

Ik wil je echt niet bang maken maar ik zou er op staan dat je wordt door gestuurd naar de uroloog (als je daar nog niet loopt). Zij kunnen gerichter onderzoeken welke bacterie je hebt en hopelijk dan ook gerichter behandelen.

Ik denk dat het beter is als je nog niet zwanger wordt omdat je misschien nog een kuurtje antibiotica krijgt en dat lijkt me niet zo goed dan. Verder is het beter om eerst te weten te komen welke bacterie je bij je draagt. Stel dat hij erger de kop op steekt als je zwanger bent… je moet er niet aan denken. Ik ben geen dokter natuurlijk maar dit is puur mijn eigen gevoel. Kan me wel goed voorstellen dat je pijn hebt want een blaasontsteking is al pijnlijk laat staan een nierbekkenontsteking.

Sterkte!

@Noekie: heb je al iets op FB gezet of ga je het je collega’s toch persoonlijk vertellen? Moeilijke beslissing altijd zoiets :shifty:

@Vlinder: mooie meevaller dat je een schaal omhoog gaat :thumbup: Balen dat je ongesteld bent geworden :?

@Liz: mijn duimen draaien nog voor je

@F’lien: ik vind het zo lief van je hoe je achter me staat :inlove: geeft een soort veilig gevoel dat ik het niet helemaal alleen doe. Houjou ook! :-*

Morgen dus bezichtiging. Nooit eerder gedaan, dus ben sowieso benieuwd hoe zoiets gaat. Wel ff gecheckt of het handig is bij een eerste bezichtiging al een aankoopmakelaar mee te nemen, maar dat hoeft gelukkig nog niet. Afgelopen week op het werk was redelijk hels; veel te druk. Dus ik ga niet rouwig zijn om stap 2 (andere baan zoeken) in mijn stappenplan.

Veel succes vandaag Szus! Ik heb dit jaar een huis bekeken en we hadden alleen met de makelaar afgesproken en gewoon het hele huis bekeken en van alles gevraagd, ook over onderhoud enzo. We hadden geen zin om in een huis te komen waar je na een jaar de hele fundering kan gaan vervangen of zoiets, ik noem maar even wat. Gaat er iemand met je mee? Twee horen altijd meer dan één, dus is wel fijn om nog iemand erbij te hebben. Succes in ieder geval!

Ik heb nog niets op facebook gezet, komt vrijdag dan wel… :shifty:

@Vlinder: Jammer dat je ongesteld bent geworden, hopelijk volgende maand dan!!

@Natassia: Wat vervelend zo’n aanhoudende blaasontsteking en nu nierbekkenontsteking… Fijn dat je de medicijnen nu af kunt bouwen en hopelijk blijft het dan weg! :hug:

@Liz: Spannend, ik hoop met je mee dat je wordt aangenomen!

@ vlinder, ik hoop dat het bij mij niet zo ver komt als bij jouw zus. Jeetje wat heftig.

Ik heb volgende week weer een afspraak bij de uroloog. ben benieuwd wat er uit komt.

Ik ben nu ook ziek thuis van werk want ik kan bijna niet lopen en zitten van de pijn. Al gaat het nu wel weer iets beter dan gister.

Ik laat voorlopig tot dit achter de rug is mijn spiraaltje zitten, wil geen risico lopen.

zo spannend een bezichtiging! Wij hebben nu een jaar geleden een huis gekocht en we hadden er in totaal 5 gezien. Het is zo leuk om te bedenken hoe jouw spulletjes in het huis zouden staan.

heel veel plezier!

:inlove: :-* Tuurlijk ben je niet alleen!

Hopelijk is het een leuk huisje alleen hoop ik dat je ook in aanmerking mag/kan komen voor de W de Wstraat hier in het dorp dat zou nog makkelijker zijn :wink: :silenced:

Misschien wel meer opknap werk, maar dan woon je 10 min bij ons vandaan en is alle opvang/hulp veel makkelijker :inlove:

Lieve szus, wat een mooi bericht lees ik hier :shifty: :inlove: :inlove: :inlove: Supermooi dat je ervoor gaat, heel knap dat je het ook alleen gaat doen :thumbup: Je hebt een fijne, lieve schone zus :wink: die altijd voor je klaarstaat en je hebt al zoveel geoefend de afgelopen jaren :inlove: Hoop dat je idd zomer 2012 door de SB wachttijd heen bent en dat het je snel gegund is allemaal :pray: :inlove: :inlove: Gefeliciteerd sowieso met deze keuze :-* :-* :-*

Zo en nu ga ik weer weg :shifty: