Ei-rammelaars Deel 11

Hoi allemaal,

Was alweer even geleden, maar was druk, druk, druk! Weer studeren, begonnen met baan, oude baan nog even afronden deze maand en mn huishouden kon ook wel een beurt gebruiken :wink:

Mariamaria welkom! Leuk dat je meeschrijft al is het minder leuk dat je man er nog niet klaar voor is natuurlijk…

Noekie, weet niet alles meer maar wil nog wel even reageren over wat je schrijft over je relatie: als jouw vriend jullie lonen als strikt gescheiden ziet, hoe ziet ie dat dan als er kinderen komen? Verder lijkt het me heel vervelend als hij zich zo neerbuigend uit over jou opleiding e.d. Ik weet niet, maar zorg wel dat jullie echt zeker van elkaar zijn hè! Een gezin met zeer gewenste kinderen is al een stuk minder fijn wanneer je als ouders niet de steun en liefde bij elkaar kan vinden die je nodig hebt. Eerlijk gezegd ben ik echt wel een beetje geschrokken van wat je schreef…

Vlinder, wat een heftige dingen idd in je omgeving. Is niet niks, en idd dan zie je wel wat je wel hebt.

Tijger, lekker aan het klussen? (in je huis dan hè, niet zoals de terminologie van dit forum :stuck_out_tongue: )

Liz, succes met je sollicitatie!!! Fijn dat je iig weer een uitnodiging hebt! Hopelijk wordt dit em dan :slight_smile:

Groetjes!!

hey Esther leuk dat je er weer bent…

En inderdaad ik denk er hetzelfde over als jij m.b.t. Noekie haar relatie!

Ik weet hoe het is om een kindje te hebben en daarbij is het heel belangrijk dat papa en mama ook een goede band hebben!

En met gescheiden rekeningen wordt ook erg lastig lijkt mij…

Vind het ook allemaal nogal wat hoor!!

En jaaa ik hoop dat dit em wordt haha!

Bevalt de nieuwe baan?

Jaa… nieuwe baan is erg leuk! Maar voelt soms nog wel een beetje als een sprong in het diepe. Zo ben ik betrokken bij het organiseren van een werkbezoek van iemand uit het Europees Parlement in onze provincie en dat vind ik dan gelijk best wel een verantwoordelijkheid. Maargoed, gelukkig word ik geholpen. Tis denk ik voorlopig nog een beetje zoeken naar wat de verwachtingen zijn en wat ik allemaal moet doen, maar zal wel loslopen. Het is in ieder geval een heel fijn team, waar ik me (nu al) erg welkom voel!

Maar Liz, stel hè, dat je nu idd aangenomen wordt, blijft jullie plan dan nog steeds op juni 2012? Of kan dat alles weer veranderen? Gewoon even nieuwsgierig :wink:

Nou komt vast wel goed, en het is een goed teken dat ze je veel toe vertrouwen toch!

Haha goede vraag…Nou daar ben ik zelf ook nog niet helemaal over uit hihi! Ik denk dat het gewoon een kwestie van aanvoelen is…Mocht het straks november/december zijn en alles loopt goed financieel en op mijn nieuwe werk en het kriebelt heel erg misschien dat we er dan wel gewoon voor gaan…Maar mocht om wat voor reden dan ook niet uitkomen of niet goed voelen dan wachten we tot eind mei/juni.

De reden dat we dan tot juni wachten is puur ook beetje praktisch hihi…want wij hebben bijvoorbeeld heel veel familie en vrienden die jarig zijn in november en december dus de maand februari en maart slaan wij over met klussen hihi…

En ik heb altijd erg graag een voorjaarskindje gewild, dus dan zou het maart-april-mei 2013 ongeveer geboren worden.

En daarbij komt dat ik 2.5-3 jaar wel een mooi verschil vind omdat Lesley dan ook zelf wat zelfstandiger is (uit de luiers, traplopen, praten etc) en dat vind ik wel handig maar ook voor haar leuk zodat ze kan helpen met de baby en haar er echt bij kan betrekken…En ze zou het dan ook meer snappen als ik zwanger ben zeg maar…Als ze nog zo klein zijn krijgen ze er weinig van mee.

Dus tja wellicht dat we eind dit jaar toch stoppen wanneer het goed voelt etc. en anders wachten we nog een half jaartje!!

Mijn zusje en ik schelen ook 2.8 jaar en dat ging altijd heel erg goed en mijn moeder gaf aan dat dat super was…

Zo duidelijk???hihi…Maar blijft spannend hoor! En kan nu nog wel optimaal genieten van mijn meisje en dat is ook lekker!

Volgens mij denken jullie nu dat ik een vreselijke relatie heb haha. Dat is niet zo hoor :smiley: Op sommige momenten, als we ff ruzie hebben of als ik ff in de put zit, dan zie ik alles wat negatiever, dus dat komt dan misschien wat extra negatief over als ik het even kwijt moet.

We hebben trouwens gewoon een gezamenlijke rekening hoor, en daarnaast onze eigen rekeningen voor onszelf, dat vind ik ook heel fijn. Als ik bij sommige stellen zie dat ieder een bepaald bedrag krijgt per maand voor zichzelf en je elk dingetje dat je wilt kopen moet overleggen, dat zou ik niet trekken. Dus in dat opzicht gaat het prima gelukkig!

En heb wel tegen 'm gezegd dat ie wel af en toe tijd moet maken, ook als hij het druk heeft en hij heeft deze week al 2x een lief smsje gestuurd, wat hij dus echt nooit doet, dus hij snapt het wel dat ik zulke dingetjes fijn vindt :smiley:

Ik denk dat het na de verhuizing en als ik weer lekker 4 dagen aan de slag ben, het ook allemaal weer wat rustiger wordt. Het is nu best druk en stress allemaal vanwege verbouwing en tussen werk in zitten en nadenken over de verhuizing etc etc etc.

Dus in het nieuwe jaar is alles hopelijk weer helemaal tot rust gekomen, dan ben ik ook gestopt als gastouder enzo, dus dan eens zien hoe het verder gaat. En mocht het echt zo zijn dat het niet werkt ofzo, dan kunnen we altijd nog uit elkaar gaan, maar ik denk dat dat wel mee valt :slight_smile:

Nou ja als je zelf maar weet dat het goed zit dan!! Komt vast wel goed allemaal…

Wij hebben wel gewoon een gezamenlijke rekening en daar gaat alles op en af en als we iets voor ons zelf willen kopen is dat geen probleem hoor…maar meestal is zoiets toch kleding en dat mag altijd! En als het iets anders is kijken we of het kan en zo ja dan is het prima…vind het wel erg makkelijk zo!

M’n vriend is veel bezig met computers, dus hij koopt wel eens een nieuwe laptop of computeronderdelen en dat soort dingen. Dat moet ook gewoon kunnen. Hij werkt hard en mag dus ook zijn eigen geld gewoon uitgeven aan dingen die hij wil. En zo dus ook met mijn geld. En samen hebben we een rekening waar we beide elke maand een bedrag op storten voor alle huishoudelijke dingen, huur, boodschappen, samen uit eten, dagjes uit, etc.

Het enige is dat het bedrag wat we beide elke maand overmaken niet echt een bepaald percentage is van wat we verdienen. Ik verdien veel minder (werk ook minder dan hem) en dus is het voor mij eigenlijk meer dan voor hem als we kijken naar wat ieder van ons per maand binnen krijgt. Want daar moet dus wel over gesproken worden, als ik stras bijvoorbeeld 2 dagen thuis ben bij de kinderen en daardoor minder verdien, dan moet dat wel eerlijk blijven natuurlijk en niet dat ik mn hele inkomen naar de huishoudpot gooi en hij maar de helft ofzo.

Dat ben ik met je eens…dan zou je inderdaad allebei een bepaald percentage van je inkomen moeten overmaken aan de huishoudpot…zo houd je allebei hetzelfde over voor je eigen dingen!!

Wat vind hij daarvan dan?

Hij betaalt wel meer dan ik hoor, dus het is wel redelijk, maargoed. Straks even kijken als ik weer gewoon 4 dagen aan de slag ben even zien hoeveel er bij beide binnenkomt en dan weer eens over hebben. Sowieso wordt het straks al een beetje anders, want hij koopt het huis op alleen zijn naam en betaald de hypotheek dus ook zelf en ik betaal hem eigenlijk huur, dus daar moeten we het nog over gaan hebben, hoeveel dat dan wordt. Het is ook nog niet helemaal duidelijk hoeveel de hypotheek gaat kosten, wel ongeveer, maar de rente is weer iets omlaag gegaan, hypotheek is nog niet afgesloten, dus dat staat nog niet vast.

Zo, ben ik ook weer even. Ik kom er nog niet zo goed in hier. :shifty: Ik vertelde een tijdje terug dat ik hoopte op een vaste baan voor 3 dagen, naast mijn freelance klussen. Maar dat zit er voorlopig nog niet in bij het bureau waar ik dat graag had willen doen. Waarschijnlijk pas per 2012. Dus ik ga nu toch maar kijken of er nog andere plekken zijn waar ik dat kan invullen. Hub wil tenslotte graag meer zekerheid voordat er een tweede mag komen. Maar de laatste tijd hoorde ik hem toch af en toe wat opmerkingen maken dat C. zou leuk is dat hij dat nog wel een keer zou willen. Ik ben er maar niet op in gegaan om niet te ‘desperate’ over te komen en het moment weer te verknallen. Ik wil hem graag zijn eigen besluit laten maken. Liever een 100% JA, dan een 75% omdat ik het zo graag wil. Maar het wachten valt me zwaar…

Hoe gaat het met je rug Noekie? Lastig dat het er in geschoten was, hopelijk is het van het weekend met misschien meer rust wat beter nu.

Kan me voorstellen dat het wennen is als je weer zo vroeg op moet. Altijd even omschakelen dan, kan me goed voorstellen. Maar met een paar weekjes weet je vast niet beter meer.

Wat goed Liz dat je morgen een sollicitatiegesprek hebt, vast heel veel succes ik ga weer duimen voor je :thumbup: :thumbdown:.

Hoe gaat het in jullie huis Tijger, nog opgeschoten van het weekend?

Klinkt goed Esther dat ze op je werk veel vertrouwen in je hebben. Best eng voor jezelf omdat je er nog maar kort werkt maar je werkt in een fijn team dus dat komt vast goed.

Kan me voorstellen dat het wachten je zwaar valt Naatje, ik heb dat ook gehad. Nu we besproken hebben wanneer we willen gaan beginnen ben ik een stuk rustiger.

Wij hebben ook een gezamenlijke rekening waar we allebei een vast bedrag per maand op storten en de rest van ons salaris is voor onszelf. Dat werkt prima. We hadden een prima verdeling omdat we vorig jaar bijna hetzelfde inkomen hadden maar nu mijn vriend een uitkering heeft wil hij toch perse het afgesproken bedrag blijven betalen, verantwoordelijkheid enzo vind hij. Maar wat mij betreft kan dat minder omdat hij ook minder geld per maand krijgt dan ik. Hij wil het zo houden en dat is ook goed natuurlijk maar hij weet dat ik er wel achter sta als hij minder geld over zou maken.

Ik heb een heerlijk weekend gehad en kan er weer helemaal tegen morgen. Gisteren naar een braderie geweest en lekker op een terrasje gezeten, thuis ge-bbq-ed en vandaag zijn we heerlijk naar het strand geweest. Zo fijn allemaal, ben weer heerlijk ontspannen na de drukke week vorige week. Nog 1,5 week en dan krijg ik de uitslag van de echo van mijn schildklier en precies op die dag krijgt een vriendin ook de uitslag ivm mogelijke tumor in haar bijnier en van de hoorde dat ze haar ook verdenken van een tumor in haar darmen. Dus ook daar heeft ze onderzoeken voor gehad en dat hoort ze ook volgende week dinsdag. Spannend allemaal…

Sterkte Vlinder met de uitslag en die van je vriendin. Hopelijk allemaal goede uitslagen :pray:

Rug is een beetje af en aan. Gisterochtend had mn vriend de zere plek gemasseerd en dat heeft goed geholpen, had de hele dag weinig last. Was 's avonds naar concert van Blof, waren alleen staanplaatsen (was buiten, lekker meespringen en zingen en dansen in de stromende regen en een onweersbui boven ons hoofd :lol: ) en gelukkig helemaal geen last gehad van rug, ook niet tijdens springen enzo! Maar toen ik in bed ging liggen, voelde ik het weer een beetje en 's nachts werd dat weer erger. 's Ochtends trok ik het helemaal niet meer en ben ik maar vroeg mn bed uit gegaan, hoewel ik nog wel moe was.

Vandaag overdag valt het weer mee, maar ben bang dat het straks weer erger is. Misschien heb ik niet zo’n goede matras ofzo, ik weet 't niet…

Morgen weer kwart voor 6 de wekker, oef! En dinsdag sollicitatiegesprek, ik ben heel erg benieuwd!

Naatje…Ja begrijp dat je het wachten vervelend vind! Vooral als je geen zekerheid hebt he? Ik vind het wachten ook niet leuk maar wij weten gewoon wel dat we van het voorjaar er voor willen gaan dus heb je iets om naar toe te leven en dat helpt wel!

Hopelijk is je mannetje er snel over uit en heb jij gauw meer zekerheid met je baan!

Vlinder…Klinkt als een lekker weekend! Succes met de uitslag…hopelijk is voor jullie beide goed!

Noekie…Succes voor morgen!

Hier vandaag sollicitatiegesprek gehad en het ging GOED! Heb er een positief gevoel over en volgens mij waren hun ook wel enthousiast…hoor deze week of ik op 2e gesprek mag komen! Dus nog even duimen…

Heb woensdag ook nog andere sollicitatie maar is niet echt wat ik wil, maar ga wel gewoon heen en dan zie ik wel!

Het is idd vooral het wachten zonder dat ik weet hoe lang nog. Als ik een datum zou hebben zou het minder erg zijn. Of misschien juist wel spannender omdat het steeds dichterbij komt. Ik weet het niet. Maar ik vind het vooral moeilijk dat het leeftijdsverschil nu dus steeds groter aan het worden is. Dat had ik toch anders bedacht… :shifty:

Liz, spannend zeg! Ik hoop voor je dat je snel wat te horen krijgt.

Spannend Noekie dat je morgen een sollicitatiegesprek hebt, ik ga weer duimen :smiley:

Misschien is het toch een spiertje dat verrekt is, dat als je gaat liggen die spier gaat ontspannen en je daardoor meer last kan krijgen? Overdag als je bezig bent staat er druk op maar juist met ontspanning kan je denk ik ook last krijgen. Hopelijk gaat het snel wat beter, dan kan je in ieder geval lekker slapen ’s nachts.

Wat fijn Liz dat je gesprek goed ging vandaag en dat je er een positief gevoel hebt. Hopelijk mag je op 2e gesprek komen. Ik blijf ook voor jou duimen.

Het is denk ik altijd goed om nog wel naar het andere sollicitatiegesprek te gaan. Gewoon om te kijken hoe dat gaat.

Vandaag is mijn schoonvader geweest om de voordeur in de grondverf te zetten en mijn vriend heeft de plintjes in de slaapkamer gedaan, dus het wordt weer mooi. Nu willen we nog graag beneden schilderen maar we komen er qua kleur niet echt uit en dat duurt eigenlijk al een maand of 7 hahaha! Ooit komt het vast goed. Het stoort me verder niet hoe het nu is maar meer dat het huis dan nog meer van ons samen wordt.

Even heel kort bericht van mij, ik heb geen tijd om op iedereen te reageren.

In het huis gaat het prima. De keukenkastjes staan, de meeste apparatuur nog niet. Het tegelen van de muren (dat doen mijn man en ik samen) is af op 4 (moeilijke) tegels na. 1 slaapkamer is al behangen, 1 andere is grotendeels behangen.

Morgen de muurtegels afmaken en aan de vloertegels beginnen

Net een verschrikkelijke nacht gehad. Zodra ik ging liggen mega veel pijn. Elk half uur wakker van de pijn en rond 1 uur in huilen uitgebarst van vreselijke pijn en moeheid. Vriend werd er natuurlijk wakker van en probeerde me te troosten. Toen heeft ie een andere matras van zolder gehaald om te kijken of dat hielp. Die is wat harder.

Gelukkig hielp dat een beetje. Kon weer liggen zonder dood te gaan van de pijn. Wel alleen op mijn rug of op de zere zij/rug. Heb uiteindelijk nog redelijk geslapen daarna. Maar nu doet het ook nog erg pijn. Straks dus maar even de dokter bellen, want dit gaat niet echt goed dus…

Even ego bericht, kom later op anderen reageren…

Zo, daar ben ik weer. Kan vanmiddag bij de dokter terecht. Nog steeds pijnlijk, maar niet zo erg als 's nachts…

Net sollicitatie gehad, was echt heel vaag zeg. Man en een vrouw zaten er, partners volgens mij. Die man deed het word wel even en die vrouw zat er een beetje bij, terwijl zij volgens echt de eigenaar is en hij meewerkt, administratie en dingen regelen enzo. Hij was flink dominant en zat alleen maar “nou je hebt ook niks afgemaakt”“nou je stopt ook overal” etc… :shock: Hij had mn cv en brief niet gelezen nog, zat ie nu een beetje door te kijken, was echt heel erg vaag. Die vrouw had mn brief wel gelezen neem ik aan, want zij belde me om me uit te nodigen, maar ze zei niets verder.

En het is maar voor 3 dagen ipv 4, dat betekent dat ik mijn gastouderbureau er dus wel naast wil blijven houden voorlopig, maar zij willen niet dat je in dezelfde branche nog werk hebt als je bij hun werkt. Nou dat botst dus ook al. Met alleen 3 dagen werken red ik het niet hoor, dus nee, dit gaat niks worden. Voelde me er heel raar, totaal niet op mn gemak, al was ik niet zenuwachtig. Het was niet eens een sollicitatiegesprek te noemen. Die vent had het er ook moeilijker mee dan ik dat ik een half uurtje reistijd heb :think: Dus tsja, een particulier kdv is ook niet altijd wat zeg, pfffff!

Gister wel lekker gewerkt trouwens, misschien wordt dat nog wel leuker. Het is een hele grote organisatie natuurlijk, dus kan misschien nog wel naar een babygroep intern een keertje. En maar eens bespreken dat ik het gek vind dat de handjes nooit gepoetst worden en de monden ook amper. De kinderen krijgen na de lunch wel een washandje, maar ze doen het zelf, dus ze blijven vies eigenlijk. Enige waar ik echt niet aan zal kunnen wennen is zo’n enorme slaapzaal met 32 bedjes… Ik kan hier in ieder geval wel zat werk krijgen, want er is altijd zat invalwerk, dus dat zit wel goed als m’n gastouderopvang straks stopt.

@Tijger: Schiet al aardig op dus in het huis!! Succes ermee!!

@Vlinder: Lekker altijd he, als dingen weer even een nieuw kleurtje krijgen, weer even opgefrist worden. Voelt altijd weer zo lekker fris vind ik!

@Naatje: Lijkt me ook wel moeilijk als je een bepaald leeftijdverschil in je hoofd hebt en dat gaat m niet meer worden. Jammer dat je vriend nog niet toe is aan de 2e.

@Liz: Fijn dat het een goed gesprek was! En veel succes morgen! Hopelijk gaat een van de twee het worden!!

Naatje…Ja met een datum kan je je ergens aan vast houden. En ja teveel leeftijdsverschil is ook niet leuk. Vind 2.5-3 jaar wel de max. eigenlijk…

Nou hopelijk weet je snel meer!

Vlinder…Lekker he even je huis weer opknappen!

Tijger…Nou dat schiet al lekker op, leuk zeg!

Noekie…Balen van je rug! Anders toch maar ff langs de fysio gaan!

En wat stom van je sollicitatie, wanneer krijg je te horen dan of ze je wel willen hebben???

En 32 kindjes op een zaal??Pffooee das wel veel ja, dat zou ik niet willen voor mijn kind, Lesley ligt met max. 2 andere kindjes in een slaapkamer!Ik ben heel erg tevreden over onze creche, is super geregeld!!

Nou hopelijk vind je snel je draai in je werk!

Hier alles goed verder, alleen een zwaargekneuste wijsvinger…bleef gisteren bij Lesley op de creche achter de deurklink haken, auw auw…maar weer wachten tot het over is!

Oei, dat is pijnlijk! Gelukkig meestal met een dag of 2 weer redelijk over.

Vanmiddag even naar de dokter en dan hoor ik het wel wat ze daar zeggen. Misschien krijg ik doorverwijzing van fysio. Probleem is dat die volgens mij niet 's avonds of in het weekend werken en ik pas dinsdag weer doordeweeks tijd heb…

Ik krijg volgende week te horen of ik voor een 2e gesprek of meeloopdag of iets mag komen. Maar denk het niet eigenlijk en weet ook niet echt wat ik er zelf van moet denken…