Ei-rammelaars Deel 11

Daar ben ik ook weer… had zo’n drukke week… maar nu lekker weekend :smiley:

Hoe gaat het met iedereen? Hier alles prima, druk met de laatste voorbereidingen voor de bruiloft van mijn zus en daarbij nog werken dus genoeg te doen.

Mijn vriend is nu echt druk op zoek naar werk want financieel is het heel lastig te doen. Hij gaat maandag naar het uitzendbureau om zich in te laten schrijven. Hopelijk vind hij snel werk, niet zozeer qua zwanger worden maar wel dat ik dan misschien minder kan gaan werken vanaf 1 januari. En daarna zien we wel weer.

Ik had nog wel een vraagje… ik had vandaag ineens mijn eisprong (paar dagen eerder dan normaal) en nu hebben we gisteren en eergisteren geklust, ik las ergens dat de kans om zwanger te worden dan groter is of zit ik er nu helemaal naast? Fijn weekend allemaal!

Vlinder…Druk druk dus!

Hopelijk vind je mannetje snel werk!!

Ja je moet juist klussen rond je eisprong want dan ben je vruchtbaar en heb je dus de kans om zwanger te worden. Ik weet niet wat voor cyclus je hebt maar bij een normale cyclus van 28 dagen heb je vaak rond dag 14 je eisprong, het is dan verstandig om die week ervoor tot 2/3 dagen daarna ongeveer om de dag te klussen. Dat is namelijk je vruchtbare periode.

Na je eisprong (en bevruchting) gaat je eitje zich innestelen en dan kan je dus op dag 28 gaan testen of je zwanger bent.

Als je een kortere of langere cyclus hebt dan moet je dit uiteraard wat verrekenen.

Gebruik je ovulatietesten??Dan weet je precies wanneer je vruchtbare periode is.

Dit alles is ook wel weer terug te vinden op internet.

Ik heb destijds ook ovulatietesten gebruikt en voelde mijn eisprong ook echt, wij hebben dus ook in die periode flink geklust en met resultaat want ik was in 1x zwanger!!

Nou succes meid!

Wij gaan zo lekker naar Nienoord, is een grote speeltuin met grote kinderboerderij…Lekker genieten met zijn 3tjes!

Thanx Liz voor je antwoord, nu heb ik het weer op een rijtje :slight_smile:

Ik heb een cyclus van 27 of 28 dagen. Normaal heb ik dan mij eisprong inderdaad rond de 13/14de dag maar nu heb ik hem ineens een halve week eerder. Ik voel mijn eisprong altijd dus vandaar dat het me op is gevallen.

Mijn vriend is ineens ‘om’ en nu hebben we besloten dat we waarschijnlijk vanaf oktober gaan proberen om zwanger te worden ben blij! Of er moet nog echt iets tussen gaan komen…

Ik wil het komende maand nog aankijken en als mijn eisprong dan weer ietsje anders is wel ovulatie-testjes gaan gebruiken, voor de zekerheid dat we er niet net naast zitten als het gaat wisselen.

Oh wat leuk Vlinder…fijn dat hij er nu eerder voor wil gaan, super!!

Inderdaad gewoon lekker ovulatietestjes gebruiken (ik had die van kruidvat…zitten 5 of 7 in geloof ik) en dan weet je zeker wanneer je moet klussen en dan afwachten maar!

Nou spannend hoor…Zet em op :smiley:

Wij nog 3 maandjes…

Ik had juist van Kruidvat ovulatietestjes niet zulke goede verhalen gehoord en was aan het kijken naar sensi-testjes. Ben er nog niet uit maar voor nu laat ik het maar even. Ben te druk met de bruiloft van mijn zus maar na dit weekend gun ik mezelf weer alle tijd om van alles erover op te zoeken :).

Het is mijn vriend niet gelukt om zich in te schrijven bij het uitzendbureau. Ze hebben het hem afgeraden omdat er toch geen vacatures zouden komen en hij zou het via via moeten proberen. Heel apart vond ik dat maar goed het zal wel. Ga straks nog wel even op internet kijken of er ook uitzendbureau’s zijn die grafisch personeel zoeken, dan kan hij zich misschien ergens gericht in gaan schrijven.

Heb je nog nieuws over een sollicitatie Liz?

Hallo dames ik ben hier al heeeeeeeeeeeeeel lang niet geweest en zal mezelf dus opnieuw voorstellen

Ik ben 25 jaar en inmiddels ruim een jaar getrouwd met mij lief. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht en zodra dat ingericht is stoppen we met de pil. Nu komt dat erg dichtbij, op 6 september krijg ik de sleutel. De pilstrip die ik nu heb slik ik nog af, en daarna nog en en dan gaat de pil de vuilnisbak in. Nog 1,5 maand dus voordat we echt aan de slag gaan.

In de “voorbereiding” ben ik inmiddels 9 maanden gestopt met roken. Toen werd ik eerst 5,5 kg zwaarder, maar ben inmiddels ook weer 7 kg kwijt en dus 1,5 kg lichter dan daarvoor. En nu heb ik dus een gezond gewicht.

Ik wil jullie allemaal veel succes wensen met wachten

Vlinder…Succes met de trouwerij! Bij mij deed KV het prima, maar sensitest is ook goed hoor…heb daar toen de zwangerschapstest van gedaan!

Ben vandaag op 2e gesprek geweest en hoor voor vrijdag of ik ben aangenomen…dus zodra ik het weet horen jullie het! Even duimen dus…

Tijger…Welkom hier! Dat komt al dichtbij…spannend zeg, hopen dat je snel zwanger bent!

Ik nog 3 maandjes wachten (als alles goed gaat) en dan gaan wij voor een 2e…

Succes!

Dat is gelukkig ook niet zo heel lang meer Liz :slight_smile:

Ik zie nu pas dat ik helemaal niet heb gezegd dat we voor ons eerste kindje gaan :doh:

Haha daar was ik al wel vanuit gegaan :wink:

Welkom tijger, gezellig dat je mee komt schrijven. Leuk dat jullie 6 september de sleutel van jullie nieuwe huis krijgen, veel te doen… maar een leuk vooruitzicht daarna :wink:

Ik heb vandaag een extra dagje vrij, heerlijk! Mijn vriend is jarig en hoewel we het niet vieren vind ik het zelf heel fijn om vandaag met zijn tweetjes thuis te zijn. Gaan straks wel lekker uit eten.

Morgen de bruiloft van mijn zus… vind het best een beetje spannend. We hebben met haar veel moeilijke jaren gehad, ze heeft zelfmoordpogingen gedaan, anorexia gehad, ed., uiteindelijk is er bordeline geconstateerd bij haar. Op dit moment gaat het redelijk goed. Nu gaat ze trouwen met iemand die haar jammergenoeg niet in haar waarde laat en zich weinig in kan leven in haar achtergrond. Ik heb haar de afgelopen maanden zo vaak huilend aan de telefoon gaat dat er iets was voorgevallen, en dan hoorde ik haar vriend op de achtergrond tekeer gaan… Vind het best lastig maar we gaan er met zijn allen voor zorgen dat het een heerlijke dag gaat worden. En getrouwd of niet, ik zal er altijd voor haar zijn (al wil haar vriend liever niet dat we nog contact hebben als ze eenmaal getrouwd is…)

Jeetje vlinder, wat een lastige situatie met je zus en haar aanstaande. Ik hop voor je dat je daarna een normale relatie met haar kunt behouden of haar partner dat nou wil of niet.

Geniet van de verjaardag van je vriend

Jeetje Vlinder dat is niet niks…je zou bijna denken dat ze beter niet met hem kan trouwen!

Nou ja ik hoop dat jullie toch een goede band kunnen houden en dat het goed gaat met je zus…

Veel plezier vandaag en hopelijk wordt het een mooie dag!

Kreeg geen meldingen meer hier :think: Maar daar ben ik weer dus!

@Vlinder: Das niet niks… Waarom trouwt ze dan in hemelsnaam met hem…?

Als ik merk dat de vriend van mijn zus haar niet in haar waarde laat of pijn doet op wat voor manier dan ook, dan zou ik het echt niet kunnen opbrengen om naar die trouwerij te gaan. Ik zou het haar afraden en zeggen dat ze beter iemand kan zoeken die haar wel waard is… En als ze dat niet wil geloven dan ben ik er wel een beetje klaar mee, dan heeft ze een bord voor dr kop en moet ze er zelf maar achter komen.

(Ik doel nu dus op mijn eigen zus he, daar zijn ook wel eens dingen mee en dan raden we het haar allemaal af en dan toch doen en dan erachter komen dat het toch niet zo handig was… Tsja, dan ben ik er ook een keer klaar mee, kom er dan maar zelf achter)

@Becky: Wat leuk, al begonnen! Succes!!! Jeetje, iedereen begint of is bezig of begint binnenkort… Spannend dames. Hopelijk kan ik dat ook over een tijdje zeggen… dat ik een datum weet dat we gaan beginnen…

Hallo Noekie, zou ik ook op het lijstje mogen. Ik stop begin oktober

Hoi Tijger! Welkom terug!

Ik zal morgen het lijstje even aanpassen. Ga zo weg namelijk, naar theater :smiley:

Veel plezier vanavond Noeki

Lijstje is aangepast!

Ha dames!

Ik ben er weer, terug van vakantie :slight_smile: Heerlijk weer gehad en lekker genoten, en dan kom je terug… het is gewoon koud hier, verschil van 20 graden :?

Tijger, welkom terug, was alweer tijdje geleden hè! Leuk dat het nu zo op gaat schieten met jullie huis :smiley:

Koud hier? Je bent gek :stuck_out_tongue: Ik heb t hier dagelijks snikheet man! Afgelopen donderdag was t hier 23 graden in huis, had 't echt snikheet toen!

Als je twee weken in bijna 40 graden hebt gezeten is 23 graden ook nog frisjes :wink: :mrgreen: