Ei-rammelaars Deel 10

@*Esther wrote:

@tijger86 wrote:

En ik heb idd nieuwbouw gekocht. Het huis is incl. badkamer en toilet (excl. keuken)

Weet je al wanneer het ongeveer klaar is?

Al rammel ik op het moment zo hard dat ik bang ben dat omstanders het kunnen horen

Hihi herkenbaar, stel het me even voor ;) Maareh ik heb dat ook hoor, waar het hart vol van is loopt de mond van over. Ik probeer het er niet veel over te hebben, maar het komt er toch steeds op.. En dan vooral dat mensen beginnen te zeuren of ik niet te jong ben, en of ik niet eerst flink carriere moeten maken :roll: Tja, ik ben jong (21), maar voor mij maakt het niet zoveel uit eigenlijk..

In ons vorige informatiebulletin hadden ze het over september/oktober, maar het kan ook december worden.

En het uitstellen van je kinder wens voor een carriere vind altijd een beetje raar. Carriere maken kan tot je 65e, kinderen krijgen niet. Daarnaast is het carriere maken voor heel veel mensen nogal teleurstellend omdat dat niet zo gaat als ze in hun hoofd hebben.

Hier ook nog steeds gerammel!

Net mijn groene dagen gehad, jammer dat ik er geen gebruik van kon maken. Maar snap het ook wel, dan volgende maand maar :wink:

Heb nu steken in mijn onderbuik, ik kon altijd mijn eisprong voelen en heb het idee dat dat nu is. Ben benieuwd of ik dan een cyclus heb van 30 dagen.

Welkom Esther!

Goed zeg dat je je studie afmaakt maar snap dat het rammelen erbij ook niet makkelijk is!

Anita, het kan er zeker mee te maken hebben, ik had het ook :slight_smile:

Toch het idee dat je weer een kans heb laten schieten idd.

Ook maar even voorstellen:

Ik ben Monique, 29 jaar, 9 jaar samen met Michael (nog niet getrouwd) ook 29 jaar. We wonen sinds augustus 2009 in culemborg, daarvoor mijn hele leven in Meppel.

Dochter Sarah is geboren op 20 juni 2006 en zoon Kevin op 20-10-2008.

Ik ben al vanaf de geboorte van Sarah thuisblijfmoeder.

DA

Wat voor reden heeft jouw vriend om nog niet er voor te gaan?

Medicijnen die ik heb geslikt, in de bijsluiter stond dat het niet gebruikt mag worden als je zwanger bent. Hij wil liever een maand wachten zodat het zeker uit mijn lichaam is. Heb zelf de huisarts gebeld en die zei dat ik gewoon mag raken maar hij vertrouwd het nog niet.

Èn hij vind de stap ook nog best groot.

En de seks haha als ik zwanger ben wil hij liever geen seks meer en ja, dat duurt dan toch wel een jaar (ook na de bevalling, vloeien enzo).

Ik moet eerlijk zeggen dat het vandaag even weer een betere dag is, Weinig gerammeld.

Hoi hoi.

Da, het is idd beter te wachten tot jullie beiden een goed gevoel hebben.

qua seks is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hebben het de eerste en de laatste periode niet gedaan, maar voor de rest wel gewoon hoor. Kon prima. Maar dat is wederom gevoelsmatig.

Esther, tja, je bent idd wel jong, maar dat heeft gewoon ook zijn voordelen. Ik heb de eerste gekregen op m’n 23ste. Dat is relatief gezien best jong. Op mijn 24ste had ik de 2e in handen :inlove:

Nu ziet het er naar uit dat mijn werk veel van me eist. Ik vind dat ook leuk, steeds meer verantwoordelijkheden en een hogere functie. Dat heeft natuurlijk zijn financiele voordelen. Ik ben dus niet echt een carriere tijger. Ik zie mij dat ook wel combineren. De kids gaan naar de opvang en dan heb ik tijd om er voor 100% op mijn werk te zijn. Dus dat zie ik niet als een groot obstakel. :wink:

Het is hier gewoon zo’n rollercoaster…wij hebben het er weer steeds vaker en onze harten zeggen stiekem hetzelfde: Wij willen nog wel een kindje.

Maar er moet gewoon weer verbouwd worden. Hoe ik ook schuif en draai met meubels in onze slaapkamers, er is gewoon geen plaats voor een derde. Dat stemt me verdrietig.

Toch blijf ik ook wel op de gedacht: wat als het bij 2 blijft…dan kan ik daar ook wel een berusting in vinden. Ze zijn blij, gezond en gaan bijna naar school, waardoor ik weer wat rust en ruimte heb.

pffff moeilijk!

Hallo allemaal,

Reat, bij ons is het precies hetzelfde. Ik heb het er al een paar weken niet meer over met mijn man maar hij weet dat ik nog graag een derde kindje wil. Hij twijfelt net zoals ik. Soms verlang ik ook naar de tijd dat mijn dochtertje (nu 15 maanden) ook nar school gaat en ik weer wat tijd voor mezelf en soms (eigenlijk best vaak) verlang ik naar nog een zwangerschap en een kindje erbij aan tafel.

Ik zal me ook even voorstellen:

Ik ben Conny en 32 jaar oud. Ik woon in Enschede met mijn man en 2 kindjes.

Ben werkzaam bij een bank voor 20 uren per week.

Ons huis heeft nu muren op de benedenverdieping :dance:

Ik zal jullie nog vaak een update geven over ons huis, omdat we voor ons kindje gaan als we gesettled zijn in dat huis.

Reat, hopelijk komt er een oplossing voor je ruimteprobleem

Hallo allemaal,

Ik zou het gezellig vinden om hier mee te kletsen.

Ik ben 24 jaar en werk als adviseuse in een dienstverlenende sector.

Mijn vriend is 13 jaar ouder als ik. Wonen al zo’n 2 jaar bij elkaar en willen dolgraag een kindje. Aangezien wij dit nog niet met andere willen delen en ik over enthousiast ben, hoop ik dat ik hier mijn enthousiasme en vragen of ervaringen kwijt kan!

Voor iedereen s6 met zwanger worden, dat het allemaal vlot mag lukken!

Ik kom ook maar ff kletsen hier…

want hier ook volop een achtbaan tussen gevoel, verstand en alles…

Kort uitgelegd… ons manneke is afgelopen Januari geboren en hebben we maar 2daagjes van mogen genieten… De kinderwens was al een paar jaar groot… en nadat we beide klaar waren met school vorig jaar besloten om ervoor te gaan… nu dus wel een hele trotse mama geworden maar met lege armen en ik zou zo graag een kindje zien opgroeien…

Verstandig is sowieso om nog even geduld te hebben… allereerst wachten we nog op alle ziekenhuis uitslagen… en daarnaast is het natuurlijk nog maar zo kort geleden!

zou een nieuw wondertje ook zeker niet willen en gaan zien als vervanging van ons eerste manneke… al zullen sommigen dat wel denken denk ik…

R.uben is en blijft ons eerste ventje en daar zal niets of niemand iets aan kunnen veranderen!

maar goed… de wens blijft… alles was al aangeschaft…

Verstand zegt nog ff wachten… en we wachten sowieso ff op alle zkh uitslagen…

maar mn gevoel zegt… wie weet hoelang het duurt voordat er weer een wondertje zou mogen groeien. en elke maand is straks een weggegooide kans…

int zkh zegt men dat het geestelijk verstandig is om een jaar te wachten…

maar ben je er dan ooit wel klaar voor ??

want de pijn zal zachter worden… maar het gemis zal altijd blijven denk ik…

Nou twas toch een lang verhaal…

maar er spelen dan ook zoveel dingen mee…

het duurt sowieso nog minstens een maand voor het zkh bezoek…

lastig als de wens zo groot is… maar er zoveel factoren meespelen…

@ Marjoo Wat een verhaal zeg. Ik snap je wens naar een kindje. Ik kan je helaas geen advies geven wat je wel of niet kan doen. Maar iig luister naar je gevoel, want niemand anders, geen dokters of artsen kunnen daar iets over zeggen!

Marjo, wat een verhaal. Het lijkt me heel moeilijk zo’n situatie. Natuurlijk zal een ander kindje nooit Ruben kunnen vervangen. Sterkte en je bent hier van harte welkom als je je ei kwijt wilt.

Marjoo, wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat het heel rot is als anderen zullen denken dat een volgend kindje een vervanging is voor Ruben… Wat verstandig is vind ik moeilijk te zeggen… Het afwachten van de uitslagen uit het ziekenhuis lijkt me sowieso goed, maar daarna is het denk ik toch meer een kwestie van je eigen gevoel volgen!

En Loesje, jij ook welkom… ik denk alleen dat de meesten hier nog niet bezig zullen zijn met zwanger worden, maar nog even moeten ‘rammelen’ tot de tijd er wel rijp voor is, om welke reden dan ook. Maar in ieder geval succes! Klets je ook al mee met een “gestopt met anticonceptie-clubje”? Misschien dat dat dan ook leuk is!

Tijger, leuk hè die ontwikkelingen in je huis! Ik vond dat ook echt zo leuk dat je het ziet groeien :smiley: En lekker blijven posten over je huisje hoor, zeker als dat jullie graadmeter is voor het aftellen tot aan het echte werk (zwanger worden :wink: )

Conny ook welkom! Lastig hoor die twijfels over een derde… Hopen dat je er samen met je man uit kan komen :slight_smile:

Reat, hoe erg is je ruimteplobleem dan? Als ik zie dat mijn man uit een gezin van 7 in een huis woonde bij zijn ouders dat nog kleiner is dan het huis van mijn ouders met zn tweeen dan denk ik dat er altijd wel mogelijkheden zijn. Hij sliep bijv. met drie kinderen op één kamer. Nou zou ik er zelf niet aan moeten denken, maar aan de andere kant… ze zijn er ook niet slechter van geworden :smiley: Maargoed, ik ken je situatie natuurlijk niet precies!

Wat betreft mijn jonge leeftijd: Ik heb vaak het idee dat ik juist nu meer tijd en energie zal hebben voor een kindje dan later met een baan. Ik ben niet zo gehecht aan carierre maken, maar heb ook het idee dat dat altijd later nog wel kan. Mijn man zou er zelfs voor openstaan deels huisman te worden haha (Alleen denkt hij dat ie dan de hele dag kan trainen op zn racefiets, wel met een kar voor de kids erachter hihi :eh: ) Maar een echte poetser is het wel… ik zie het em wel doen eigenlijk… haha maar de tijd zal het leren!

Darkangel: Gaan jullie er nu voor?

Anita: Hoe gaat het nu met jou?

Nou heel verhaal weer :slight_smile: Ik heb gister een dagje rechtbank gedaan, 2 strafzaken meegemaakt en bij die ene zaak blijf ik het gevoel hebben dat die man onschuldig is, en hij zit al negen maanden vast. Merk dat ik er toch wel veel aan denk :o Dat wordt nog wat later als ik aan het werk moet!

Verder heb ik afgelopen week lekker vakantie gehad en dat vond ik heerlijk, zeker nu met het lekkere weer!

Fijn weekend dames!

@ Esther

Bedankt voor de tip. Ik ga daar eens kijken!

Welkom nieuwe rammelaars!

Marjoo, wat een heftig verhaal. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige reacties. Misschien idd beter even wachten tot de uitslagen bekend zijn maar daarna je gevoel volgen.

Ik zit nu op dag 30, ik hoop dat mijn cyclus een beetje hetzelfde is als vorige keren. Zo rond 31 Ã 32 dagen.

Rammelen is wat minder geworden, komt misschien omdat ik ongi moet worden.

he meiden.

Even wat rammelen hier hoor.

Ik ben gewoon wat emo, altijd rond deze tijd. het maakt me verdrietig dat een zwangerschap onzeker is voor ons. Zo graag willen, maar zoveel “maartjes” die het nu niet mogelijk maken een echte keuze te maken.

Ik klink wat warrig… :oops: :shifty:

Verder zit ik met een voedselvergiftiging thuis…zal later even weer op iedereen reagerne, had geen bericht gehad…

Hoi dames,

Ik wil ook weer even komen rammelen…

Reat:

deze periode vind ik ook erg moeilijk om mijn rammelende eierstokken een beetje in bedwang te houden.

Ik heb ook nog een collega pril zwanger (8 weken) ik ben eigenlijk heel jaloers maar ik gun het haar ook wel hoor :mrgreen:

Het is gewoon zó dubbel allemaal. Ik zit mezelf steeds wijs te maken dat ik het idee wel even in de ijskast kan zetten om het er over een jaar weer uit te halen of zo. De volgende dag kijk ik mijn collega aan en je ziet nog niets maar ze straalt het uit en dan zit ik alweer te rammelen.

Vandaag zag ik een kleine baby van 4 weken oud…oh oh oh zoooo lief :inlove: !

Wat heb je gegeten, dat je nu een voedselvergiftiging hebt?

Marjoo:

ik zou ook mijn gevoel volgen, maar wel eerst de onderzoeken afwachten. Heel veel succes ermee, als je je even moet afreageren omdat het te lang duurt dan ben je hier natuurlijk welkom.

Voor de andere dames ook welkom, samen rammelen is beter dan alleen!

Ik ben vorige week gestopt met de pil.

Alles is in overleg met mijn man gegaan.

Ik wil die rommel niet meer slikken dus gaan we tijdelijk over op condooms.

Wil zien hoe mijn lichaam het doet zonder pil.

Mijn ongi is een paar dagen geleden, op dag 36, doorgebroken. Eindelijk!

Maar wat een buikpijn heb ik zeg, gister was het heel erg.

Hopelijk is het snel voorbij en kunnen we echt voor een derde kindje gaan!

DarkAngel, heel veel succes. Hopelijk komt jullie wens snel uit.

Conny, hoe bevalt het zonder pil?

Reat, hoe gaat het nu? Nog zo emo?

Marjooo, wanneer ga je precies naar het ziekenhuis? Binnenkort al? Hopelijk krijgen jullie iets meer zekerheid.

Sabje, hoe gaat het op school? Alles z’n gangetje?

Met mijn huis gaat het hard, de eerste verdieping zit er op en de deuren en kozijnen zijn al geplaatst. Ook ben ik nog steeds gestopt met roken (al 4,5 maand) en druk aan het afvallen (al 3,5 kg kwijt).

Zo werk ik steeds meer naar een gezond lichaam toe (rookvrij en gezond bmi) voor een toekomstige zwangerschap. Ik heb nog wel even de tijd, ik denk dat we er in oktober misschien voor gaan.

hee tijger86, hier bevalt het goed zo zonder pil. Ik had de eerste paar dagen flinke hoofdpijn. Nu weet ik niet of dat van het stoppen met de pil komt…maar toch. Het bevalt wel goed tot nu toe.

Wat goed van je dat je zoveel bent afgevallen, wat doe je ervoor om af te vallen, gewoon minder snoepen en eten of volg je echt een bepaald dieet?

Dat stoppen met roken is ook knap van je, denk je dat je het vol kunt houden?

Ik ben een gelegenheidsroker en heb er dus geen moeite mee om te stoppen maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige vrouwen moeilijk is.

Het is rustig hier, weinig gerammel hahaha

Mijn gerammel is ook niet elke dag hevig aanwezig hoor.

Mijn man heeft het de laatste tijd wel vaker over een derde kindje. Zo heeft hij al in zijn hoofd hoe hij de zolder gaat verbouwen, mochten we toch een derde krijgen.

Hij doet ook geen moeite om zich te beschermen tegen een zwangere vrouw want hij heeft nog steeds niet gezorgd voor anti conceptie.

Eigenlijk wil ik wachten tot de zomer met zwanger proberen te worden en misschien wil ik nog wel wachten tot de zomer van 2012…

Dit zeg ik in de hoop dat mijn gerammel tegen die tijd ophoudt…

11 april hebben we het nagesprek met de artsen…

erg spannend ook met oog op de toekomst natuurlijk…

denk idd dat we ons gevoel moeten volgen hierin…

weet ook niet hoelang je na een keizersnee moet wachten, maar ook dat zullen ze int zkh wel weten…

eerst maar hopen dat er verder geen rare medische/erfelijke afwijkingen zijn…

en dan zien we weer verder…

eerst 11april maar ff afwachten…

Liefs Marjooo