Ei-Rammelaars 2012 (deel 12)

hey noekie, super dat het zo geslaagd is!

vond je het niet eng ofzo?

Hmjah, hier in de omgeving zijn ook dorpjes waar de mensen nog erg streng gelovig zijn en hun zoon/dochter zich laten verloven op 18 jarige leeftijd met hun verkering om die reden, al denk ik ook dat er een flink stuk “wat zullen de buren er anders van zeggen” bij zit…maar dat moet ik misschien helemaal niet denken, die mensen hebben het beste met hun kids voor. maar wat je zegt, ik vind het ook niet meer van deze tijd eigenlijk.

Jullie hebben toch trouwplannen?

straks de vrijgezellendag, erg spannend wat mijn vriendin er van gaat vinden! ik heb de dingen geregeld en weet bijna wel zeker dat ze het leuk gaat vinden maar heb er toch een beetje buikpijn van (misschien komt van die spanning ook wel die misselijkheid afgelopen week haha)

Vlinder, hoe waren de cupcakes? :smiley:

Er zijn wel trouwplannen, maar niet echt concreet nog, maar het idee is 18 juni (dan zijn we 5,5 jaar samen), maar dan hoop ik eigenlijk al wel zwanger te zijn haha :slight_smile:

Nouja, we gaan het zien :slight_smile: Ik ga ondertussen nog even verder met mijn lichaam & gewicht. Vandaag start to run with evy voor het eerst proberen, ik ben benieuwd!

De cupcakes zijn heerlijk Puk! Ik had een ander merk om ze te maken maar vind ze zelfs lekkerder dus die ga ik voortaan halen.

Wat leuk dat jullie cupcakes hadden bij jullie bruiloft. Dat zou voor ons ook wel wat zijn denk ik. Ik zal het eens met mijn vriend overleggen hoe hij er over denkt.

Ik zit al vanaf 26 juli in de ziektewet :shock:. Er stond een week of 5/6 voor het herstel en dan zou ik langzaamaan weer gaan beginnen maar toen ik de slechte uitslag kreeg heb ik dat niet gedaan. Even tijd voor mezelf genomen om het op een rijtje te zetten maar ook om aan te sterken.

Wat betreft de slok, de artsen raden niet echt iets aan of af. Zeggen wel dat als het niet nodig is, het ook niet goed is om te doen want hoewel het niet schadelijk is voor je organen bijvoorbeeld is het ook niet goed om te krijgen als het niet hoeft. Maar stel dat ik het perse wel zou willen dan houden ze me niet tegen. Ze laten de beslissing echt bij mezelf.

Denk dat ik er vandaag wel een beetje uit ben… als het niet nodig is dan doe ik het niet (en hopelijk blijft mijn mening hierover nu zo hihi)

Wat vervelend dat je steeds duizelig en misselijk bent joh. Hopelijk was het van de spanning voor de vrijgezellendag en is het nu voorbij… Was het een leuke dag?

Super dat de ballonvaart leuk was Noekie, jullie hebben het getroffen met het weer, wat fijn! Is het met Saar ook goed gegaan in het huisje?

Hoi Dames,

Het is best rustig hier, dus ik doe maar weer eens een berichtje :wink: Hoewel eigenlijk weinig nieuws: in Amsterdam gaat iemand één dezer dagen aan de slag met het matchen van mijn profiel met de donoren en dan krijg ik bericht zodra dat gebeurd is. Maar dat kan nog wel tot November duren…Geduld is een schone zaak. Maar dan ben ik daarna ook wel klaar met rammelen en kan ik echt zenuwachtig gaan worden over het slagen van de inseminaties :slight_smile:

Vlinder: als het goed is gisteren geopereerd. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat de uitslagen gunstig zijn :pray:

Hoi Szus, geduld is inderdaad een schone zaak, maar vertel dat maar eens tegen de “rammelende delen” :wink: Wat spannend allemaal zeg! Maar het komt nu wel echt dichterbij, oktober vliegt zo ook al weer langs ons heen en dan is het al november!

Vlinder, hoe is het met je?

Geen misselijk-toestanden meer gehad, denk echt dat het de spanning was of zo,en nog voor niks ook want alles is super goed verlopen; de vrijgezellendag en de bruiloft waren allebei fantastisch, ze hebben echt hun droomdag gehad :smiley:

elke avond zit ik nog te zoeken naar de pilstrip, automatisme, en dan denk ik “oh nee! niet nodig!”

Ik blijf alleen een soort van ongesteld, mag het niet echt zo noemen want het stelt nauwelijks wat voor maar ik moet ineens flink de inlegkruisjes - industrie sponsoren!

hadden jullie dat ook?

Ik denk ook elke avond " ik vergeet wat" hahaha :slight_smile: Wel vreemd na 11 jaar pil slikken, ineens niet meer. Ik heb gelukkig geen last van een blijvende ongesteldheid, maar geen idee wat er nog komen gaat. Geen flauw idee hoe mijn lichaam reageert zonder pil.

Wat wel lastig is, is dat ik nu geen controle meer heb over mijn ongesteldheid. Als het middenin de vakantie is, dan kan ik daar niets aan veranderen, dat is wel lastig, maarja, het is niet anders!

Dat is inderdaad een lastig iets, je bent zo lang gewend geweest om je menstruatie te controleren…dat deed ik bijna nooit, alleen de laatste paar maanden heb ik doorgeslikt en daarvoor was het al zeker een jaar geleden.

het zal wel normaal zijn dat ik nu steeds wat "bloed"verlies, m’n lijf zal wel moeten wennen aan hormoonloos te zijn of zo :stuck_out_tongue:

Ik slikte altijd zo’n 3 maanden door, omdat ik me altijd flink ellendig voel tijdens de ongesteldheid, dus dat wilde ik niet elke maand. Maarja, nu heb ik geen keus meer :slight_smile:

had je er voor de je de pil slikte ook al zo veel last van?

ik kreeg tijdens het doorslikken ineens last van dingen die ik normaal niet had, best irri!

Ik heb geen idee meer eigenlijk… Ik was net 17 dat ik begon en dat was vooral omdat ik seksueel actief begon te worden zegmaar :lol: Volgens mij was het niet heel regelmatig, maar weet echt niet meer of ik er nou veel last van had elke maand. Afwachten dus maar hoe het gaat de komende tijd!

Ik mistte in het begin ook de pilstrip… net of je elke avond iets vergeet zeg maar. Heerlijk dat jullie gestopt zijn, benieuwd hoe het nu met jullie cylus gaat. Bij mij was het toen zowaar gelijk regelmatig, had ik niet verwacht.

Het niet kunnen uitstellen van je menstruatie kon ik met de pil al niet dus dat mis ik niet echt. Via de huisarts kan je wel pilletjes krijgen hoor om je menstruatie uit te stellen, primolut heet dat geloof ik.

Ikzelf ben sinds zaterdag weer thuis uit het ziekenhuis. De operatie is me mee gevallen, wel meer pijn dan de vorige keer maar dat gaat weer over.

Veel gesprekken gehad met de internist, chirurg, oncoloog, dietits. Confronterend op dat moment maar nu ik het heb laten bezinken ook wel goed.

Als het goed is donderdag de uitslag, ik duim maar dat die er is maar een weekje is best wel krap dus dikke kans dat ik toch nog even moet wachten. Zie het wel. Eerst maar aansterken en bijkomen de komende dagen.

hey vlinder, goed dat het is meegevallen met de operatie. ben je nog van gedachten veranderd over die jodium slok?

spannend, wéér wachten op een uitslag :pray: ik hoop dat alles goed is!

ja vreemd he, die pil niet slikken! ik word wel een beetje kriegel van die bruine vegen (eetsmakelijk), gister heel de dag niets, en dan s’avonds ineens weer wel, vandaag heel de dag niet, tot zojuist weer.

5-9 laatste pil, 10-9 ongi tot de ca 16e/17e, en vanaf die dag steeds die afscheiding. Verder merk ik weinig, soms wat buikkramp, that’s it.

maargoed, zo lang natuurlijk ook nog niet gestopt :mrgreen:

ik weet ook niet meer of het nou wel of niet regelmatig was voor de pil…kan me wel herinneren dat voor al toen ik net ongi werd dat het heel heftig was. En dat ik toen nog geen tampons durfde te gebruiken, dus iedere keer dat gedoe met Always. 1x na een operatie aan m’n amandelen (ik was 18 ofzo toen die er uit gingen) werd ik het ook, hadden ze in dat ziekenhuis alleen maar van die ellendige matrassen (zonder vleugels ;-)) , brrr die waren stikvervelend die dingen haha!

Vlinder, laat je lekker verwennen en rust goed uit! :hug:

Fijn dat het is meegevallen Vlinder! Spannend, wachten op de uitslag.

Hier gelukkig alleen gewoon ongesteld geweest paar dagen na het stoppen en verder nog niks. Hopelijk blijft dat zo :slight_smile: Tampons gebruik ik trouwens ook niet, zitten niet lekker bij mij. Heb t paar keer geprobeerd, maar blijkbaar kan ik het niet of kan gewoon niet bij mij, want als ik nies dan doet het pijn en voel zo’n ding zitten, voelt echt naar. Dus ik zit ook vast aan de Always, met vleugels uiteraard. Heb na een paar dagen wel altijd een beetje last van die vleugels die toch een beetje gaan schuren bij mn liezen, maarja zonder vleugels blijft dan weer niet zitten… Drama :roll:

Hej vlinder, fijn je hier weer te ‘zien’. Heb aan je gedacht hoor! Ik lag zelf afgelopen week ook in het ziekenhuis ivm extreem overgeven ( ja al vanaf week 6) was bezig mijn spierweefsel te verbranden. met de baby gaat alles gelukkig wel goed.

Ik duim met je mee voor goed nieuws donderdag

Ow jeetje Natassia… dat is heftig geweest dat je moest worden opgenomen! Voel je je nu weer wat beter? Heb je nog over gegeven nadat je weer thuis was want ik kan me voorstellen dat er niet een wondermiddeltje bestaat dat het nu ineens klaar is met overgeven.

Gelukkig dat het met de baby goed gaat, ik hoop met jou ook snel weer! :hug: !

Het is wat he meiden met maandverband of tampons. Ik was uitgerekend ongesteld toen ik in het ziekenhuis lag van de week en daar mag je geen tampons gebruiken, ben ook aan de Always gegaan (wilde niet die matrassen van het ziekenhuis gebruiken hihi). Gedoe hoor vind ik het, maar gek genoeg lijkt mijn menstruatie wel sneller over te zijn. Net of het bij tampons altijd wat langer duurt.

Ik ben nog steeds niet van gedachte veranderd Puk, als de slok niet nodig blijkt te zijn dan doe ik het ook echt niet. Preventief heeft geen nut en ik blijf goed onder controle, elke 3 maanden, dan elk half jaar en na 5 jaar eens per jaar dus mocht er ineens toch wat zitten dan wordt het op tijd ontdekt (ga ik van uit…).

Natassia, ai…krijg je daar nu medicatie ofzo voor?

tja, als zo’n slok preventief ook geen nut heeft…kan wel snappen dat je er dan voor kiest om dat niet te nemen.

haha inderdaad, het is wat; tampons of maandverband. tja, hoort er toch bij :slight_smile:

Deze week lijkt wel babyweek, 1 down, deze week (als het goed is) nog 2 to go in m’n omgeving :smiley: van 1ntje weet ik nog niet of het een jongetje of een meisje wordt, blijft toch altijd weer leuk "wat wordt het, hoe gaat hij/zij heten? " de ouders wilden het zelf ook niet weten, of liever… 1 wel en de ander niet…dus dan maar niet…ik zou denk ik zo nieuwsgierig zijn dat ik het wel zou willen weten, man denkt er ook zo over …zijn we het daar in elk geval over eens :wink:

Hahaha ja dan zijn jullie het daar over eens :wink:

Toevallig dat ik het er laatst met mijn vriend over had. Hij zou het niet willen weten en ik het liefst wel. We zien het tegen die tjd wel, maar als hij het echt niet zou willen dan kan ik mijn niewsgierigheid vast ook wel bedwingen tot het eind hihi!

Ik twijfel nog of ik het wil weten, denk dat ik het wel leuk vind om als verrassing te houden. M’n vriend maakt het volgens mij niet zoveel uit.

Hier zijn wat veranderingen en de kinderwens gaat waarschijnlijk een beetje uitgesteld worden en misschien ga ik nog wel een jaartje aan de pil, maar eerst even kijken wanneer ik weer ongesteld word, hoe mijn lichaam het doet zonder pil.

Zo, lijstje even aangepast. Wat mensen eraf en wat mensen erbij :slight_smile: Als ik iets fout heb staan of heb gemist, geef even een gil :smiley:

Lijstje ziet er goed uit Noekie :smiley:

Wat is er veranderd dat je toch nog gaat wachten?

Wat vervelend dat je opgenomen moest worden Natassia. Hoe voel je je nu?

Vlinder Fijn dat de operatie mee viel. Ik hoop met je mee voor een goede uitslag :pray:

Ik vind tampons niet fijn. Gebruik ze af en toe wel, maar meestal gebruik ik gewoon maandverband (met vleugeltjes :angel: ). En aangezien ik al jaaaaren niet aan de pil ben hoef ik niet te ontpillen, is ongesteld worden tijdens de vakantie heel gewoon, en heb ik 's avonds niet het idee dat ik iets vergeet. Maar ik snap wel wat jullie bedoelen hoor :wink: [/b]