Ei-Rammelaars 2012 (deel 12)

ik heb het net al in het andere topic gezegd: vlinder heel veel sterkte, echt niet te bevatten

Ik vind je erg dapper hoor, vlinder, zoals jij met je ziekte omgaat. Gelukkig maar dat je het wat los kan laten dat je niet zwanger kan worden nu. t lijkt mij erg moeilijk, zeker omdat je niet piepjong meer bent! Fijn dat jullie gelijk door mogen naar de fertiliteitsarts! Geeft zeker ook wel rust?

Gefeliciteerd met je vriend, trouwens!

Veel sterkte, Geniet van de kleine dingen!

Met mij gaat het prima, t is erg rustig op m’n werk, heel veel collega’s zijn weer terug van vakantie, daardoor kijk ik er des te meer naar uit. Nog even volhouden!

Vlinder :frowning: :thumbdown: : Hopelijk gaat de operatie voorspoedig en kunnen ze je daarna snel 'schoon’verklaren. Kan me helemaal voorstellen dat de kinderwens even op de achtergrond is geraakt: eerst zelf gezond worden. :hug:

Ik ben twee weken geleden voor m’n voorlichtingsgesprek bij de spermabank geweest. Allemaal duidelijk nu. Moest nog voor wat bloedtestjes en een vaginale kweek naar de huisarts. Ik van de week bellen voor de uitslag…zijn ze de kweek gewoon kwijt geraakt :evil: Gelukkig kan/mag ik die kweek ook zelf ‘afnemen’ dus komende week even langs om een kitje te halen en weer in te leveren. Zucht.

De andere uitslagen waren allemaal als verwacht (hebben te maken met antistoffen die ik wel of niet heb, waarbij ze rekening moeten houden met de selectie van de donor). Dus nu de kweekresultaten afwachten en de hele zooi opsturen naar Amsterdam. Dan een week of 8 wachten en dan kan ik beginnen :shifty: :mrgreen:

Szus, wat spannend!! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig!

Hoi meiden, daar ben ik ook weer en het klinkt misschien gek maar ik voel me wat beter dan vorige week. Het vele huilen heeft plaats gemaakt voor boosheid en strijdlust…

Vooral die boosheid is lastig voor mijn omgeving want ik schop, figuurlijk, tegen alles wat in mijn ogen niet goed is, aan. Het hoort bij de emoties die ik nu door maak dus het zij zo.

Aan een kant baal ik nu dat 5 en 6 september nog zo ver weg zijn. Ik wil die andere kant er ook NU uit hebben, maar snap natuurlijk wel dat ik lichamelijk goed hersteld moet zijn van de eerste operatie om de volgende en het hele natraject aan te kunnen.

Ondertussen val ik wel veel af, al 5 kilo… sowieso omdat die schildklier te snel werkt en ook door de stress. Weeg nu 52 kilo en dat is wel een puntje want bij een lengte van 1.74 is dat veel te licht. Ik probeer wel nromaal te eten maar de verbranding lijkt wel 10 keer zo snel te gaan door alles.

Nou Szus! Hoe kan het nou dat ze de kweek kwijt geraakt zijn, wat slecht zeg! Prettig dat je het nu zelf af kan nemen. Spannend dat je over een week of 8 dan echt kan beginnen…

Ik kan het even niet meer terug vinden maar ging jij nou nog op vakantie Johanne?

Hoe was jullie weekend? Mijne was redelijk. Zaterdag was mijn vriend jarig, dank je wel nog voor de felicitatie Johanne, en gisteren hadden we een house warming bij mijn zus. Dat vond ik wel lastig maar is best goed gegaan. Vandaag een heel rustig dagje.

Hi Vlinder. Tis bijna 5 september! Dan is het wachten in ieder geval voorbij. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig met je verloopt de komende dagen/weken. Ik zal aan je denken! :hug:

Nu ik hier toch ben even kort over mezelf: alle labresultaten vandaag op de bus gedaan. Nu gaan ze aan de hand van die resultaten en mijn uiterlijke kenmerken een donor zoeken…één met superzaad uiteraard :wink:

Spannend Szus!

Vlinder: Succes/sterkte met de operatie! Die is morgen toch?

Nou ik was afgelopen zaterdag jarig en mijn cadeautje aan mezelf was stoppen met de pil :mrgreen: We gaan er zoals eerder gezegd nog niet meteen voor, maar ik wil in ieder geval die pil uit mijn lichaam hebben en ik ben heel benieuwd hoe mijn cyclus is, want ik heb geen idee. Ik heb de pil nu 11 jaar geslikt, dus dat is flink lang geleden en wat ik mij herinner was het niet heel regelmatig, maar goed, we gaan het zien!

Vrijdag gaan we trouwens een weekje op vakantie en er is geen internet in het huisje, dus op af en toe even mobiel internet na voor de mail zal ik verder weinig online zijn.

Ik heb met Concert at Sea een ballonvaart gewonnen en die gaan we komende zaterdag doen als het weer meewerkt en zo lijkt het er wel uit te zien, dus dat wordt gaaf!! De ballonvaart is in België en aangezien we zelf in Noord-Holland wonen, hebben we een huisje geboekt en maken we er meteen vakantie van. We zijn verder ook nog niet op vakantie geweest dit jaar, dus ik heb er veel zin in, even lekker weg! Onze pup mag alleen nog niet naar het buitenland (nog niet daarvoor laten inenten), dus hebben we een huisje tegen de grens geboekt (Zeeland). Pup blijft dan een paar uurtjes alleen, dat gaat gelukkig al heel goed. Ik heb er zin in!

Even niks laten horen, lekker druk geweest, nachtdiensten enzo.

Hoe gaat het met jou vlinder? Morgen moet je weer naar het ziekenhuis als ik het goed begrijp? Naar allemaal joh, hopen maar op een goede uitslag. Balen dat je zoveel kilo afvalt, ik zou het wel kunnen missen, maar jij hebt het hard nodig! Zeker als je tegen kanker moet vechten…

Wij hopen eind van de maand op vakantie te gaan, gaat eindelijk opschieten!

Lekker dat je er een weekje tussenuit gaat Noekie! Geniet ervan! Gaaf, een ballonvaart. Heb het nog nooit meegemaakt maar lijkt me wel bijzonder. Veel sterkte met ontpillen, ik moet nog ruim 1,5 strip…

Heb een keer eerder een ballonvaart gedaan, is erg gaaf! Je kunt de mensen op de grond gewoon horen, dat is zo gek! En de auto’s zijn net speelgoedauto’s hihi, ziet er ontzettend leuk uit, fietsers en wandelaars ook. Vorige keer was het een cadeau voor mijn schoonvader die 50 werd, kreeg hij van zijn vriendin en wij mochten allemaal mee en deze keer dus gewonnen, dus beide keren gratis :mrgreen:

Waar gaan jullie heen op vakantie?

Dank jullie wel meiden voor jullie sterkte wensen! Morgen en overmorgen heb ik eerst gesprekken met de chirurg en de internist en dan hopelijk zo snel mogelijk de operatie. Ben heel benieuwd wat ik allemaal te horen krijg maar nog niet echt nerveus. Ik hou jullie op de hoogte!

Ow spannend Szus! Vind het leuk om je verhalen te lezen en echt superknap dat je dit gestart bent, vraag me af hoe ik er in had gestaan als ik geen relatie zou hebben…

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Noekie! Leuk cadeautje voor jezelf :smiley:

Supergaaf dat je een ballonvaart hebt gewonnen, lijkt me zo leuk om dat ene keer mee te maken. Gezellig dat jullie een huisje geboekt hebben, lekker er even uit, het schijnt ook lekker weer te worden, dat is heerlijk voor jullie! Vast veel plezier (mocht ik dat in alle hectiek met mezelf vergeten…)

Lekker Johanne dat jullie nog vakantie krijgen. Gingen jullie nog weg? Hmm… nog 1,5 strip is niet heel veel maar als je graag wil stoppen is alles teveel he?

Hoe zijn de gesprekken gegaan Vlinder? Heb je een datum voor de operatie inmiddels?

Wij vertrekken over een uurtje ongeveer richting het zuiden van het land dusseh, tot over een weekje dames!!!

Wat heerlijk Noekie, geniet ervan!

Ik heb woensdag een gesprek met de chirurg gehad en donderdag met de internist. De chirurg liet ons het hele verslag lezen van het onderzoek van het weefsel in het antonie van leeuwenhoek ziekenhuis. Dat voelde goed!

Verder sta ik weer op de lijst om geopereerd te worden, operatie en risico’s doorgenomen en nu wachten op een telefoontje. Kan wel 2-3 weken duren, maar dat maakt me niet. Het belangrijkste is dat het nu weer in gang is gezet allemaal.

Dan het verhaal van de internist, daar zag ik wel een beetje tegenop maar ze had eigenlijk supergoed nieuws… op de PET-scan in juni zijn geen uitzaaiingen gevonden!!! Ben zoooo blij want daar zat ik eerlijk gezegd wel een beetje over in.

Nog met haar gehad over de nabehandeling. Als er in links ook foute cellen worden gevonden dan moet de behandeling met radio actief jodium sowieso; wordt daar echter niks gevonden dan hoeft het radio actieve jodium niet perse. Ik kon gisteren niet goed zeggen wat ik wilde… aan alles zit een voor- en nadeel. Dus nu afgesproken dat we dat verder bespreken na de operatie, als de uitslag bekend is.

Wordt alleen niet gelijk na de operatie ingesteld op schildklierhormoon medicijnen ivm de mogelijke behandeling die nog moet gebeuren en die kan dan zo snel mogelijk. Voor die behandeling mag je 4 weken geen schildklierhormoon gebruikt hebben dus is het beter als ik niet begin. En stel dat nabehandeling niet nodig is dan wordt ik gewoon vanaf het moment van de uitslag ingesteld. Ga me die periode dat ik niks gebruik wel ziek voelen maar dat is dan maar zo.

Nog een positief punt is dat ik de gunstigste vorm van schidlklierkanker heb, daar binnen gezien heb ik ook de gunstigste vorm dus ik was er mooi op tijd bij Zo blij dat ik toen naar mijn gevoel heb geluisterd.

Kortom… we zijn blij!!! Nu even ontspannen en dan straks de volgende stap.

Ik ben er nog niet maar dit is al een flinke stap in de goede richting :smiley:

Fijn weekend allemaal!

Noekie heel veel plezier met jullie vakantie!

Vlinder, dat klinkt in elk geval positief, wat super dat er geen uitzaaiingen zijn zeg, wat een opluchting!

nog 2-3 weken wachten, dat is te overzien (al duurt wachten altijd lang!)

Ben eergisteren terug gekomen van 2 weekjes vakantie, heerlijke weken gehad, het vliegt zo maar weer voorbij! op onze laatste dag daar ook de laatste pil ingenomen! (Noekie, ik las jij ook recent!)

Ben benieuwd hoe dat zal gaan met die cyclus van mij haha

:slight_smile:

Fijne zaterdag allemaal!!

Spannend Puk dat je de laatste pil hebt ingenomen… even afwachten hoe je cyclus is inderdaad. Willen jullie redelijk snel beginnen met kinderen of eerst je cyclus ontdekken en dan over een paar maanden starten zeg maar?

Waar zijn jullie naar toe geweest op vakantie?

Ik heb bericht gehad dat ik 20 september al geopereerd ga worden, lekker snel! Deze week een ontspannen weekje en dan daarna gaan we er weer voor.

Fijne dag allemaal!

super dat je de 20e al wordt geopereerd!hoe sneller hoe beter natuurlijk!

we zijn naar frankrijk geweest, voor het eerst, andere jaren gingen we verder zuidwaarts. Het is erg goed bevallen, zowel qua rij afstand als de rest :slight_smile:

eerst maar eens zien wat m’n cyclus gaat doen, ik lees er zulke verschillende dingen over van dat het na 1 maand weer op orde was tot dat het een half jaar kan duren. Verder wil ik ook eerst stoppen met roken. Komende tijd wordt het dus durex sponsoren :lol:

Deze week nog vakantie en daarna krijg ik het behoorlijk druk met allerlei dingen, misschien maar goed ook; op vakantie was ik boeken aan het lezen van heleen van royen en saskia noort en die gingen voornamelijk(naast seks en moord) over vrouwen in de 30, zwangerschappen, kinderwensen, noem maar op. heb 4 nachten achter elkaar gedroomd dat ik zelf zwanger was! hoezo rammelen? :shock:

voor wie aan het werk is vandaag; werkse!!

Even vanaf mobiel :slight_smile:

Ik heb ook gedroomd dat ik zwanger was hahaha :smiley:

Fijn dat je de 20e al kan Vlinder!

hahaha Noekie, onderbewustzijn is een raar ding he!

Veel plezier nog deze week!

Wat geinig Puk en Noekie dat jullie hebben gedroomd dat je zwanger was. Ik heb dat ook gehad, langer geleden. Apart he wat je onderbewustzijn met je doet hihi!

Hier gaat het goed. Lekker relaxte week gehad, weinig gedaan maar de tijd vloog voorbij. Vanavond krijgen we gezellig visite, heb ik net lekker cup cakjes voor gebakken, ruikt nu zo lekker in huis :smiley:

Verder weinig plannen dit weekend maar dat is prima. Ben veel aan het na denken over de afweging wel of geen behandeling met radio actief jodium als de linkerkant van mijn schildklier schoon is. Die beslissing mag ik dan zelf nemen en dat vind ik best lastig. Heb nog 2 weken om er over na te denken maar vrees dat ik er niet echt gemakkelijk uit zal komen…

Jullie nog plannen voor het weekend?

hmmmmm cupcakes!! Heerlijk zo´n geur in huis, en nog heerlijker om ze op te eten :wink: wij hadden cupcakes ipv taart toen we gingen trouwen, zijn we allebei gekker op dan op taart :slight_smile:

Ben je aankomende week vrij, Vlinder, of ga je werken? Lastig zo’n keus voor zo’n slok, wel of niet. wat adviseren je artsen?

Dit was mijn laatste week van de vakantie, er zit een vrijgezellenfeest en een bruiloft aan te komen van vrienden waar nog het e.e.a. voor gedaan moest worden dus daar nog wel druk mee geweest. Vanavond nog even een tekst maken voor op de bij de vrijgezellendag behorende kleren…

Beetje raar, eind vorige week en deze week een aantal keren was ik uit het niets heel erg misselijk, soms ook duizelig, hoefde niet over te geven gelukkig, maar wel een paar keer dat ik moest kokhalzen :think: erg irritant!(afgelopen maandag ongesteld geworden na de woensdag daarvoor de laatste pil) In de loop van de middag zakt het dan weer af.

Vanmiddag was ik bij m´n superlieve schattige neefje op bezoek en zijn oma was er ook en die bleef maar vragen of ik zwanger ben, waarom ik nog niet zwanger ben, waarom uitstellen, wij zijn toch ook al 2 jaar getrouwd, ik moest meer eten want als er een baby komt moet je sterk zijn, ik was te dun…:eh: ze bedoeld het echt goed maar pfffff…hahaha!

Ben weer terug van vakantie. Ballonvaart is gelukt, het was erg mooi weer zaterdag, alleen heel weinig wind, dus we gingen niet zo ver haha. Maar wel erg mooi uitzicht over België!

Moeilijk is dat joh als mensen gaan vragen waarom je nog niet zwanger bent enzo.

Wij zijn trouwens nog niet getrouwd. Van mij hoeft dat niet perse eerst, mn vriend wil dat liever wel, aangezien zijn moeder en broertje/zusjes flink gelovig zijn. Schoonmoeder vond het eigenlijk al niks dat we gingen samenwonen zonder getrouwd te zijn. Persoonlijk vind ik dat niet meer van deze tijd, maar dat is verder allemaal geaccepteerd hoor, heb een prima band met mijn schoonmoeder gelukkig!

(Had dit vanmiddag getypt, maar blijkbaar vergeten te plaatsen haha)