Ei-Rammelaars 2012 (deel 12)

poppenkind was ik ook, barbie’s, steffi’s, petra’s, grote poppen, babypoppen, duftie’s …m’n moeder heeft op zolder nog steeds de pop met buggy die ik kreeg toen ik 4 was ofzo. ze zit steeds te miepen dat ik het mee moet nemen maar dan verdwijnt het weer bij mij op zolder :wink:

Toch is dat gevoel er nooit geweest, zag het gewoon niet bij mezelf terwijl ik wel altijd gek ben geweest met kids van anderen; paste veel op, hielp mee bij kinderactiviteiten etc. maar ja dat was anders.

Nee ik heb me nooit voor kunnen stellen dat ik geen mama zou worden. En hoop dus ook dat het allemaal lukt als we er eenmaal voor gaan! Anders zal ik wel in een flinke put vallen… Maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk. Positief blijven!

dat hoop ik ook voor jullie :slight_smile:

slaap lekker ! :zzz:

Wat een heerlijk weer vandaag hé! 'k Heb lekker een halve vrije dag genomen, het was toch rustig op het werk! Straks fietsen, kan ik echt van genieten. Of lekker in 't zonnetje in de tuin!

Ik heb ook altijd al dolgraag moeder willen worden, speelde ook veel met poppen en broertjes en zusjes (ben de oudste van een aardig gezin) Bijna een jaar geleden zijn wij getrouwd, we wilden nog niet gelijk kinderen ivm. het afbetalen van een lening en persoonlijke omstandigheden. Nu begint het meer en meer te kriebelen. In onze omgeving ook een aantal baby’s geboren, gisteren op kraamvisite geweest. Alleen een cadeautje kopen geeft al heel erg rammelende eitjes :slight_smile: En dan dat kleine ukkie, zooo schattig!

Dus ik hoop zo dat ik volgend jaar rond deze tijd al een aardig eind onderweg ben in een zwangerschap!

Heerlijk weer inderdaad! Ik werk thuis, dus kan zo even de tuin in lopen. En moet ook tussendoor even wandelen met onze pup, dus kan ook van het weertje genieten gelukkig :slight_smile:

Ik hoop volgend jaar zomer zwanger te zijn! We hebben hier samen afgesproken, nog 9 kilo eraf, dan gaan we een trouwdatum plannen :smiley:

Hoe dan ook, of ik nou laat ben of vroeg; ik rammel gewoon mee inmiddels :stuck_out_tongue:

Net terug van een weekendje weg. we waren heerlijk uit eten geweest gisteravond en vanmorgen stond er een super ontbijt klaar in het hotel maar zat nog zo vol van gisteravond dat ik er bijna niet van kon eten. :o

Nu nog maar even genieten van de zon want morgen is het weekend weer voorbij…Fijne zondag!

Ik wilde ook altijd graag moeder worden. Mijn huidige vriend heb ik pas op mijn 33ste ontmoet, nu ben ik 37 jaar en er echt helemaal klaar voor alleen wil het nog niet echt vlotten…Eigenlijk mochten we in augustus naar de fertiliteitsarts maar omdat nu de schildklier operatie er tussen kwam hebben we dat even geparkeerd.

Ik zou afgelopen vrijdag de uitslag krijgen van de bult die weg is gehaald. Helaas… de definitieve uitslag was er nog niet. Dat was een behoorlijke tegenvaller.

Er zijn wel 2 kleine onrustige plekjes gevonden in de bult maar ze kunnen er niet goed achter komen of dat nou goed of kwaardaardig is en het weefsel is opgestuurd naar een anders, uitgebreider laboratorium.

Vanmiddag moet ik in ieder geval wel naar de internist om de bloedwaardes te bespreken en al mijn vragen te stellen die ik afgelopen vrijdag vergeten ben. De internist belde vanmorgen al om door te geven dat de uitslag er in ieder geval nog niet is. Heel misschien vrijdag maar dat was nog niet zeker. Ze vertelde dat ze na vrijdag 2 weken op vakantie gaat, ik heb gelijk gezegd dat ik dan wil dat een andere arts mij de uitslag verteld want ik vind het niet nodig om nog eens 2 weken extra te wachten, ik maak me best zorgen. Dat begreep ze wel en bespreken we ook gelijk vanmiddag.

Ook nog positief nieuws… Ik had gisterochtend en vanmorgen super positieve ovulatietesten wat betekent dat mijn eisprong er aan zit te komen. Niet dat we dat ei kunnen benutten nu maar de linkerkant van mijn schildklier lijkt het dus echt op gepakt te hebben, was zo blij!

Jeetje wat vervelend dat het nu zo lang duurt zeg! En nog op vakantie ook, goed dat je hebt aangegeven dat een ander het dan aan je doorgeeft. Anders zit je nog langer te wachten! Ik hoop dat je snel de uitslag krijgt en natuurlijk dat er niets kwaadaardigs wordt gevonden!

Ik ben aan mijn laatste pilstrip begonnen! Ben heel benieuwd of ik iets ga merken als ik stop met de pil! En ben ook heel benieuwd hoe lang mn vriend met condooms wil gaan klooien :wink: Hopelijk niet al te lang haha. Van het weekend vertelde schoonzusje dat ze zwanger is van de 2e. Ze is 1 jaartje ouder dan ik. Hopelijk kan ik in de zomer van 2013 ook vertellen dat er hier een kindje aan komt! Vind het heel leuk voor ze, hun 1e is nu 2,5 dus was ook wel te verwachten dat het eraan zat te komen op zich. Maar toch beetje jaloers als in dat ik het ook zo graag wil!

Veel sterkte met deze spannende dingen, vlinder! Hopenlijk heeft de internist goed nieuws vanmiddag. Wat attent dat ze belde dat de uitslag er nog niet was! Tis jammer dat het allemaal zo lang moet duren zeg.

Ik heb na deze strip nog 2 hele pil strips, ik kan ook haast niet wachten! Gelukkig is m’n lieve man ook steeds meer overtuigd dat een kleintje van ons samen echt heel bijzonder is. Nog even geduld! We kijken eerst uit naar onze vakantie over 6 weken!

Spannend Noekie dat je met de laatste pilstrip bezig bent… leuk! Hopelijk wil je vriend inderdaad niet zo lang met condooms aan de slag :wink:

Ik weet wel toen ik stopte met de pil ik me zoveel beter voelde. Was eindelijk weer mezelf had ik het idee. Ik begin ook echt nooit meer aan anticonceptie met hormonen. Dan eventueel condooms ofzo maar voor mij geen hormonen meer…

Ow leuk Johanne… jij nog maar 2 hele pil strips… gaat voor jou ook opschieten! Goed om te horen dat je man steeds meer overtuigd is dat een kleintje van jullie samen echt heel bijzonder is.

Wat heerlijk dat je nog een vakantie in het vooruitzicht hebt. Gaan jullie nog ergens naar toe?

Ikzelf voel me vandaag goed en best ontspannen. De bloeduitslagen gisteren waren prima, dus de linkerkant heeft het goed over genomen. Dacht ik eerlijk gezegd ook al omdat ik positieve ovulatietestjes had op het ‘juiste’ moment van mijn cyclus.

21 augustus krijg ik de uitslag, dat is nog even spannend maar is pas volgende week. Kan alles nu even los laten en ontspannen, maar denk dat van het weekend de kriebels wel weer op komen zetten…

Fijne dag allemaal!

Spannend Vlinder! Fijn in ieder geval dat de bloeduitslag prima was, nu nog even op de 21e wachten voor een goede uitslag!

Ik hoop dat ik ook verschil ga merken, positief dan! Jullie horen het wel over een paar weken :slight_smile:

Dit klinkt allemaal goed vlinder! Hopelijk kun je het inderdaad lekker loslaten, dan gaat dat weekje ook zo voorbij. Wanneer zou je dan evt voor een kleintje mogen gaan?

Ben ook benieuwd of je verschil merkt als je gestopt ben met de pil, Noekie. Ik heb niet het gevoel dat ik heel anders ben met de pil, maar wie weet, voel ik me als ik stop ook wel anders.

We hopen naar Tenerife op vakantie te gaan, soort van verlate huwelijksreis. Ben erg benieuwd en heb er zin in!

Ik heb geen idee of ik anders ben geworden door de pil. Ik was 16 dat ik begon, zat dus sowieso middenin de pubertijd, dus extra verandering zou ik dan niet echt gemerkt hebben :slight_smile: Is nu zo lang geleden alweer, ik voel me oud haha

Oh lekker Tenerife! Ben je in ieder geval verzekerd van zon 8). Ik wil niet gelijk de pret drukken hoor maar ik dacht dat ik hoorde dat er bosbranden waren, of haal ik nu 2 landen door elkaar?

Zodra we dinsdag goed nieuws krijgen mogen we er gelijk weer voor gaan. Zou het zo super vinden… een cadeautje om naar toe te werken na een lastige periode…

eej meiden, ook allemaal lam in de tuin-aanhetwater-ophetterras?

Het schiet al op vlinder, het is bijna de 21e…!! duimdraaiduimdraai…

fijn zeg, tenerife!! moet erg lekker zijn daar!

ik ben ook begonnen aan de laatste pil strip…of althans…ik heb er daarna nog 1 over maar daar ga ik niet meer aan beginnen. volgende week deze tijd zitten we als het goed is heerlijk te genieten van een zuidfrans zonnetje, kan haast niet wachten!

Fijn weekend verder allemaal!!

Hoi meiden… hoe gaat het met iedereen? Met mij even niet zo goed…

Ik heb afgelopen dinsdag de uitslag gekregen van de bult. Helaas heb ik geen goed nieuws… ik heb schildklierkanker…

Hoewel ik zelf al een slecht gevoel had de hele tijd is het toch niet te bevatten als het bevestigd wordt. Het is zo, onwezelijk.

Ik wissel heel erg in emoties, huilen, lachen, heel boos zijn op alles.

Over 2 weken heb ik gesprekken met de internist en de chirurg. De nieuwe operatie gaat gepland worden want de linkerkant moet er ook uit nu. En afhankelijk of het daar in zit of niet word ik nabehandeld met radio actief jodium. Laat het allemaal maar gebeuren en moet kleine stapjes vooruit denken.

Gisteren een fijn gesprek gehad bij de huisarts en iets rustgevends meegekregen.

Verder weet ik het allemaal even niet… ik blijf nog wel schrijven hier maar dat zal wat wisselend zijn omdat het zo druk in mijn hoofd is waardoor ik eigenlijk nergens zin in heb. Zit soms zomaar een uur op de bank voor me uit te staren.

Dan word je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid en staat alles even stil, ik weet het even niet meer…

Ach, vlinder, wat verschrikkelijk rot… Ik heb er geen woorden voor… Je kinderwens kan dan ook voorlopig in de koelkast… Vreselijk, wat naar…

Veel sterkte zeg, kan me goed voorstellen dat je weinig behoefte hebt om hier rond te ‘hangen’.

Oh Vlinder… :cry: Wat is dit een vreselijke uitslag, vreselijk dat het toch wel echt iets blijkt te zijn. We hoopten allemaal zo voor je dat het mee zou vallen en jullie gewoon dit jaar nog voor een kindje konden gaan. Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen van je berichtje en weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Ik wil je in ieder geval ontzettend veel sterkte wensen de komende tijd. Ik hoop dat je veel steun in je omgeving hebt en dat je er over kunt praten met mensen die dichtbij je staan. :hug: :hug: :hug:

Wat erg!Heel heel heel veel sterkte meis :hug:

Dank jullie wel voor jullie reacties, lief!

Eigenlijk heb ik er voor nu geen problemen mee dat we niet zwanger mogen worden. Ik moet eerst echt beter worden voordat ik voor een kindje kan zorgen en als dat pas over een half jaar is dan is dat maar zo… gek hoe hetgene wat je het liefst zou willen nu ineens ietsje minder belangrijk blijkt omdat je gezondheid toch op numme 1 staat.

Het ziet er naar uit dat als ik straks helemaal ben hersteld en beter ben we gelijk door mogen naar de fertiliteitsarts, ik loop dan al tegen de 38 dus ja. Maar goed eerst beter worden en dan zien we wel verder.

De ochtenden vind ik het moeilijkst. 's Morgens word ik wakker en dan is het besef er gelijk. Ga zo gezellig met mijn moeder boodschappen doen, mijn vriend is morgen jarig en dat houden we heel klein maar er moet wel iets in huis zijn hihi!

Verder bekijken we alles van dag tot dag… en elke dag dichter naar september betekent elke dag een dag dichter naar de behandeling. Komt goed allemaal, ik ga er, maar het is wel zwaar zeg, pff!

Hoe gaat het met jullie allemaal?