Ei-Rammelaars 2012 (deel 12)

Tnx :smiley:

Omdat mijn gastouderbureau nog klein is en ik er eigenlijk nog niet echt van kan leven, ga ik per januari 3 dagen in de week bij een gezin met 3 meisjes oppassen (tweeling van nu 6 mnd en meisje van 2,5). Daarmee ga ik mijn inkomen verdubbelen en kan ik eindelijk gewoon rondkomen en ook schulden afbetalen (bij moeder en vriend). En daarnaast wil ik ook toch nog wel graag onder de 90 kilo komen qua gewicht en wat conditie opbouwen.

Dus eigenlijk gewoon aan mezelf werken, leven helemaal lekker op de rit enzo, gastouderbureau verder opbouwen, zodat ik daar straks van kan leven, zodat ik er echt klaar voor ben :smiley:

Denk wel dat het verstandig is Noekie dat jullie jullie kinderwens nog even uitstellen totdat alles op de rit staat. Maar baal je aan een kant ook niet een beetje?

Leuk dat je per januair 3 dagen in de week bij een gezin gaat werken met 3 kinderen, fijn dat je inkomen verdubbelt wordt dan.

Ik heb net naar het ziekenhuis gebeld en de uitslag is binnen, op naar morgen… Zou zo snel betekenen dat alles goed is? Omdat het de vorige keer 3.5 week duurde en nu met een week de uitslag er is… ik ben zoooooo benieuwd maar vind het ook heel spannend…

Spannend Vlinder! Waarom krijg je de uitslag eigenlijk niet meteen dan als die toch al binnen is?

Ik baal aan de ene kant wel een beetje natuurlijk, ik wil dolgraag mama worden, maar als ik er over nadenk is het gewoon beter om nog even te wachten. Ik kan ook op mijn 30 of 31e mama worden. En als ik dan tevreden ben met mezelf en ook de financiën wat meer op orde zijn, dan is dat toch wel een betere basis. En mijn vriend heeft er ook geen haast mee nog.

Dusseh, ik rammel voorlopig nog wel even door :wink: En we zien wel wat de toekomst gaat brengen!

De assistente mocht de uitslag woensdag niet door de telefoon geven, dat mag alleen de internist, vandaar dat ik nog een dagje moest wachten.

Helaas is er in de linkerkant van mijn schildklier ook een tumor gevonden. Was nog wel heel klein en ingekapseld maar toch… het zat er wel. Tegen alle verwachtingen van de artsen in eigenlijk.

Voor mezelf kwam het niet helemaal als verassing, ik had er al rekening mee gehouden. Nu 3 tot 4 weken rust en dan krijg ik de behandeling met radio actieve jodium. Ben benieuwd… zal nog best lastig worden zei de arts.

Pas na die behandeling kan ik ingesteld worden op schildklierhormoon en we mogen een half jaar na die behandeling niet zwanger worden. Niet zo leuk maar ik ben nog steeds van mening dat gezondheid voor alles gaat. We hadden ook kunnen kiezen om eerst zwanger te worden en als dat gelukt is dan de behandeling maar dat zie ik niet zitten. Stel dat zwanger worden lang duurt dan zit het toch in mijn hoofd. En dan hebben we een kindje en dan mag ik daar een paar weken niet in de buurt zijn, dat lijkt me heel erg.

Ik vind het al een naar idee dat ik een tijdje in het ziekenhuis moet blijven zonder bezoek te mogen ontvangen, ook de verpleging zal niet binnen komen op de kamer, alleen in uiterste nood.

We zien het wel. De komende weken eerst aansterken en bijkomen van de operatie.

Ga zo boodschapjes doen met mijn moeder, nu niet heel veel zin in maar wel lekker als het weer gebeurd is voor het weekend.

Fijne dag allemaal!

He Vlinder, wat vervelend dat het toch niet goed is :frowning: Veel sterkte, rustig aan doen de komende weken, laat je maar een beetje verwennen, dat kun je wel gebruiken nu. :hug: :hug:

vlinder :hug: gadverdegadver :? wat heftig!sterkte meis!

en noekie, wat balen dat jullie het nog even uitstellen :?

ik ga zo eerst m´n goeie humeur terug zoeken!

voor de vakantie ontdekte we een vlo op onze hond. beestje behandeld, heel het huis voor de zekerheid op de kop gehad, alle kleren gewassen (we hebben ook katten en die komen ook boven, geen vlooien daar op ontdekt trouwens) , alle hoeken gaten en kieren en kleden behandeld etc…2 dagen mee druk geweest…geen vlo meer te zien!

…ontdekten we gisteravond laat dat onze hond echt volledig onder de vlooienuitwerpselen zit, aantal vlooien van 'm afgehaald…dus kon weer helemaal opnieuw beginnen met alles op de kop zetten ivm die larven en eitjes enzo :x

Maargoed, even doorzetten nog :slight_smile:

Is eigen keuze hoor, dus is niet zo erg. Is toch beter als mijn leven helemaal op de rit zit voordat er een kindje komt :wink:

Hier hebben we het huis nog nooit behandeld tegen vlooien, ook niet toen we een paar vlooien bij de hond hadden gevonden. Alleen de hond behandeld en daarna nooit meer een vlo gezien. Nu hebben wij geen katten, dus dat scheelt wel.

toen ik m’n eerste katje kreeg zat ze onder de nestvlooien, toen heb ik ook alleen haar behandeld en mijn huisje niet; ook geen problemen meer gehad. we hebben nu een jaar of 3 vier beestjes is huis en nooit vlooien gehad tot nu…

Op een of andere manier kan ik dat nu niet meer laten zitten bij het alleen behandelen van de dieren zelf :evil:

Ik ben normaal geen overdreven poetsmiep maar op dit moment wel haha!Krijg al jeuk van het idee!

We kunnen wel stellen dat onze hond “verkeerde vriendjes” mee naar huis heeft genomen :mrgreen:

ik heb nog even beter terug gelezen, had ik gisteren niet goed gedaan.

alles op de rit is inderdaad wel fijner, kan het me wel voorstellen dat jullie het dan nog even uitstellen. ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lopen!

Komt zeker goed! Vanaf januari ga ik flink meer verdienen, dus dat is wel lekker. Kan er ook eindelijk een nieuwe laptop komen, want mijn laptop is een beetje dood haha. En ja, het is ook wel jammer natuurlijk, maar uiteindelijk wel gewoon beter :slight_smile: Ben gelukkig nog jong genoeg, dus kan ook over 1,5-2 jaar nog prima, dan ben ik net 30. Wil sowieso de kindjes vrij vlot op elkaar, als alles goed gaat uiteraard, dus komt vast goed! :mrgreen:

ow grrrr dooie laptops zijn zwaar irri!

mijne was ook overleden, dat glas wijn kon die niet goed verdragen, heel vreemd :wink:

via marktplaats toen een netbook gehaald, voor wat ik er mee doe werkt dat helemaal super.

Zeker lekker vooruitzicht dat het vanaf januari financieel lekkerder zal gaan!

hub is aan het werk, straks eens een poging wagen om pasta carbonara zelf te maken (zonder saus uit potje) , hoop dat het lukt!hij is er niet zo dol op, dus als hij moet werken ga ik dingen uit proberen. Laatst een keer knoflooksoep gemaakt, super lekker :slight_smile:

Jeetje vlinder, toch aan de raj. heftig hoor! Ik hoop dat je er goed door heen komt en dat alle slechte cellen zullen verdwijnen!

Jeetje dat je helemaal dan geen bezoek mag krijgen enzo. pfff.

Met mij gaat het wel weer wat beter. Thuis heb ik gelukkig niet meer overgegeven. Ik heb nu zetpillen tegen de misselijkheid en dat helpt wel redelijk. Ik moet me heel rustig houden anders wordt het erger en ga ik wel overgeven dus dat doen we dan maar.

Gaaf Noekie je eigen gastouder bureau. Ik woon in Zuid Holland en jij in Noord holland zie ik, jammer, ik zoek ook nog een gastouder.

@natassia succes met rustig houden dan, in elk geval fijn dat je thuis nog niet hebt hoeven overgeven…

fijne zondag allemaal !

@Natassia: Mijn werkgebid ligt zo’n 100 km rondom Heemskerk :slight_smile: Grootste deel van Zuid-Holland valt daar ook nog onder.

Noekie ik woon naast Den Haag.

Dat zit ook in mijn werkgebied. Maar ik werk met gastouders via een franchiseformule. Tot zo’n 20 km rondom Heemskerk zoek ik vraag- en gastouders bij elkaar. Daarbuiten werk ik alleen met franchisers die naar mij over willen stappen, bijvoorbeeld omdat mijn werkwijze hen aanspreekt of omdat het veel goedkoper is.

Wat fijn Natassia dat het beter met je gaat en dat de zetpillen helpen. Probeer goed je rust te nemen!

Hier alles goed. Ik baal nog wel een beetje van de uitslag maar ik kan er niks aan veranderen en moet het ondergaan. Doe heel rustig aan omdat ik zo lang mogelijk mijn energie wil sparen tot het eind van de 4 weken wachten… anders lig ik waarschijnlijk over 2 weken op bed omdat ik niks meer kan en dat lijkt me ook niet fijn.

Hoewel we niet zwanger mogen worden ga ik wel door met het gebruiken van ovulatietestjes, dan heb ik gewoon een beeld voor hierna en stel dat we in het ziekenhuis terecht komen dan heb ik een schemaatje. Mijn ei lijkt er aan te komen want de ovulatietest was gisteren een stuk donkerder dan eergisteren, dus het werkt nog wel steeds allemaal…ben er blij mee!

Hoe gaat het verder met iedereen?

hey meiden…

Vlinder groot gelijk dat je rust neemt, geestelijk kost het ook al genoeg energie…

met mij gaat het even niet zo goed, ik kan er nu even niet op in gaan (dat komt nog wel) en linksom of rechtsom zal het ook wel weer goed komen, maar onze plannen moeten voorlopig de ijskast in en hoe lang dat gaat duren is nog maar de vraag.

voel me afwisselend boos en verdrietig om deze hele situatie, het moet denk ik eerst nog even bezinken. het kan altijd erger, dat besef ik me ook, proberen het positief te draaien alleen lukt dat nu nog even niet zo goed…

He meid, sterkte met wat er ook aan de hand is. Ik hoop dat je het op kunt lossen of dat het snel beter gaat. Iets met je relatie of hele andere problemen? Hoef je natuurlijk niet op te antwoorden als je dat niet wilt.

In ieder geval veel sterkte :hug:

Wat vervelend dat het niet zo goed gaat Puk! En helemaal niet leuk dat jullie plannen voorlopig de ijskast in moeten…

Ik weet niet wat er aan de hand is maar laat het boze en verdrietige gevoel maar toe hoor, beter dan opkroppen. Doe rustig aan, dikke :hug:!

Hey dames,

Ik ben Dijo… Ook mijn eierstokken rammelen… onze kinderwens is groot echter ons nieuwbouw huis is nog niet klaar en tot dat moment wachten we met de kinderwens. April 2013 word het pas opgeleverd en dan nog het huis aankleden en aanbouwen!

Ik ben echter al in januari gestopt met de pil dit omdat de hormonen me de das omdeden en ik niet mezelf was en kon zijn.

We hebben in 2010 al een prachtige dochter gekregen waar we nu nog volop van genieten en alle liefde daar in kwijt kunnen echter kriebelt t wel!

Ik schrijf niet dagelijks mee maar kom af en toe even buurten!!