Ei-Rammelaars 2012 (deel 12)

Hallo allemaal,

Ook ik wil me hier aansluiten. Ik ben Johanne (niet m’n echte naam), 23 jaar, en m’n man en ik willen ook dolgraag een klein ukkie van ons samen.

We willen alleen nog even op volle kracht doorsparen, want we horen van iedereen dat een kindje veel kost! Maar zoals het er nu uitziet, hoop ik m’n laatste pilstrips op te maken en eind november te stoppen met de pil.

Ik ben al volop aan 't lezen geweest hier, en vind het zo gezellig! En Omdat we het graag geheim willen houden, ben ik blij dat ik hier m’n ei kwijt kan! :wink: Ik ben nog maar een ruim half jaar aan de pil, dus ik hoop dat ik ook snel weer ontpil! We willen eerst een cyclus afwachten, en in januari er echt voor gaan.

Als je tijd hebt, mag je me op 't lijstje zetten, Noekie (jij doet dat toch?)

Groetjes Johanne

Puk en Johanne welkom! Gezellig dat jullie mee komen schrijven.

Ik ben er ook eindelijk weer. Ben afgelopen zondag uit het ziekenhuis gekomen na een operatie aan mijn schildklier. Ik had een bult op de rechterkant van mijn schildklier en die moest er uit om te kijken of het goed of kwaadaardig is.

Operatie is goed gegaan, moest wel wat langer in het ziekenhuis blijven omdat mijn bloedwaardes niet goed waren maar nu inmiddels lekker thuis.

Ben nog moe, sloom en erg vergeetachtig maar dat schijnt van de narcose te zijn. Pijn van de operatie is redelijk te doen.

Nu mag ik 2 weken totaal niks doen ivm wondgenezing. Ik wil dat het mooi geneest dus ik hou me er ook echt aan. Het is best een groot litteken in mijn nek, wat volgens mij wel erg mooi gaat worden.

Wat ik wel apart vond was dat de bult in mei nog 3.2cm was en na de operatie sprak ik de chirurg en toen was hij al gegroeid naar 7 cm… dat is best heel veel groter.

10 augustus krijg ik de uitslag, dus het is nog even spannend.

Hoe gaat het met iedereen hier?

Welkom hier Johanne! Je zegt dat je hoort dat een kindje veel kost. Misschien ook wel slim om er zelf even goed naar te kijken? Luiers & voeding is sowieso al erg duur en daarnaast zul je een bedje, een wagen, verzorgingsspullen, kleding, etc nodig hebben. En wat denk je van kinderopvang?

Natuurlijk kost een kindje veel geld en als je niets te besteden hebt, zou ik ook echt nog even wachten. Ik neem aan dat je je kindje wel iets wilt kunnen bieden. Er wordt wel gezegd dat een kindje alleen liefde nodig heeft, maar een kindje heeft ook echt wel voeding, luiers, verzorging en kleding nodig natuurlijk.

He Vlinder, fijn dat de operatie goed is gegaan. lekker uitrusten nu, laat je maar lekker verzorgen door je vriend/man :slight_smile: Hopelijk ook een goede uitslag de 10e en dan kunnen jullie hopelijk voor een kindje gaan!!

Hoi Noekie, een goeie tip van jou, om het allemaal in kaart te brengen. We werken nu allebei fulltime, maar als we een kindje hebben wil ik een heel stuk minder gaan werken. Ik werk in de zorg, en wil dan een flexibele baan, zodat we zoveel mogelijk zelf voor onze kleine kunnen zorgen (dus voornl. In de weekenden / 's avonds werken, maar ook weer niet zoveel, dat m’n man en ik geen tijd meer voor elkaar hebben). Ik reken nu vooral met ons huidige leef patroon, maar het is wel slim om die dingen ook in de berekeningen mee te nemen!

Ik zal het er met m’n man eens over hebben. We hebben het nu gewoon heel goed, en ik denk dat we een kindje echt wel wat kunnen bieden, maar het word dan toch allemaal anders!

Spannend zeg, vlinder, zit je er erg mee? kan me voorstellen dat je er slecht door slaapt! Maar met jezelf gek maken bereik je niks, dus kun je 't het beste maar loslaten, maar dat valt vast niet mee!

Minder werken betekent natuurlijk ook minder inkomen. Dus inderdaad wel slim om een lijstje te maken :slight_smile: Willen jullie helemaal geen opvang? Persoonlijk vind ik kinderopvang wel goed voor een kind, leren met andere kinderen om te gaan enzo en niet altijd bij papa of mama zijn. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Maar misschien wel iets om mee te nemen :slight_smile:

We willen ons kindje niet naar een opvang brengen omdat we zelf willen werken, met onregelmatig werk is dat sowieso al ingewikkeld. Mijn schoonmoeder wil evt een dag per week oppassen, we weten nog niet of we daar gebruik van gaan maken. En als het kindje wat ouder is, kan het wel 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal, dus leert het alsnog met andere kindjes spelen.

Maar goed, we weten nog helemaal niet of we kindjes kunnen krijgen, dus laten we maar niet te voorbarig zijn!

Zijn jullie daar bang voor, dat het niet kan? Ik denk wel eens aan de mogelijkheid, maar ik kom uit een vruchtbare familie en ga er eigenlijk niet vanuit! Er zijn op zich ook geen aanwijzingen voor, dat een van ons onvruchtbaar zou kunnen zijn, maar je weet het natuurlijk nooit!

Al met al blijft het gewoon superspannend!

Een gastouder kan met onregelmatig werk :slight_smile: Ik wil ook een gastouder, in ieder geval de eerste 2 jaar, daarna weet ik het nog niet. Ik werk zelf thuis en kan dus de eerste maanden waarschijnlijk helemaal zelf voor kindje zorgen, maar vanaf een maand of 6 denk ik wel aan een gastouder voor 2 dagen.

Ik denk er wel eens aan dat het niet zal lukken, maar vergeet het maar snel weer, heb er toch niets aan om daar aan te gaan denken. Ik hoop gewoon dat het allemaal goed gaat en als het niet lukt, dan zien we dat tegen die tijd wel. Eerst maar positief blijven :slight_smile:

ha vlinder, bedankt voor het welkom! Johanne, leuk een mede-rammelaar :mrgreen:

vlinder, heb je veel stress van het wachten op uitslag of ben je er juist heel rustig onder? Narcose kan je inderdaad vrij lang last van hebben…

ging je schildklier ook anders werken door die bult of…?

Ik wissel met de dag wat betreft de uitslag. De ene dag kan ik het goed los laten terwijl ik de andere dag heel bang ben… Moet van het positieve uit gaan maar soms heb je van die dagen dat dat even niet lukt.

Mijn schildklier werkte eigenlijk goed, het was alleen dat die bult er zat dat hij er uit moest. Nog maar een weekje…

Wat ik wel gek vind is dat de hechtingen er ook pas volgende week vrijdag er uit gaan. Dan zitten ze er 16 dagen in, best lang vind ik. Het is ook van binnen gehecht met oploshechtingen maar ook aan de buitenkant met gewone. Hebben jullie ervaring dat hechtingen zo lang kunnen blijven zitten?

Onze mening is dat we zelf graag een kindje willen, en dat we er ook zelf voor moeten zorgen, tenzij er omstandigheden zijn dat het echt niet kan. Dus daar gaan we ook zoveel mogelijk ons best voor doen! Hoe het allemaal uit zal pakken weten we nog niet, maar m’n man zal het i.i.g. Niet helemaal alleen kunnen draaien qua salaris, dus ik zal wat moeten blijven werken. 'k zou het ook jammer van m’n diploma vinden om helemaal te stoppen hoor.

En thuis werken is in mijn vak niet mogelijk :slight_smile: dat lijkt me wel ideaal, hoewel je door zo’n kleintje ook wel afgeleid kan worden denk ik. Hoeveel willen jullie blijven werken?

Dat rammelen is trouwens best vervelend! Als ik alle verhalen lees hier op t forum, denk ik: ik wil ook! Maar we moeten nog ff geduld hebben!

Wat is jou streefgewicht Noekie? Ik ben zelf 1.65m en weeg 76 kg. Dus wel wat te zwaar. M’n man vindt dat ik wat moet afvallen, aangezien er na een zwangerschap ook vaak wel wat gewicht blijft hangen, maar ik heb er helemaal geen zin in… ik voel me goed, dus ja…

Willen jullie borstvoeding gaan geven? Het lijkt mij heel mooi en het beste voor 't kindje, maar het schijnt best pittig te zijn. Er zijn zo heel wat dingen om over na te denken hè. Maar wel erg leuk allemaal!

Iedereen heeft inderdaad een andere mening over opvang. Je moet doen waar jullie je het beste bij voelen en wat je denkt dat het beste is voor het kindje!

Ik heb een eigen gastouderbureau en ben dus wel af en toe op huisbezoek bij klanten, maar ben veelal thuis voor al het andere werk. Daarom hebben we nu ook een puppy, dat gaat prima zo. Als we een kindje krijgen, dan zal ik mijn afspraken op 2 of 3 vaste dagen gaan plannen, waarop kindje 2 dagen naar opvang gaat en 1 dag met papa. Ik wil sowieso 2 dagen echt thuis zijn voor mijn kindje, waarbij ik niet perse werk hoef te verrichten, maar tijdens slaapjes eventueel iets kan doen.

En tijdens papadag plan ik waarschijnlijk ook weinig in als dat lukt, zodat we dan ook af en toe iets met z’n drietjes kunnen doen. Maargoed, dat is allemaal afwachten en dat duurt sowieso nog meer dan een jaar, dus dat zien we tegen die tijd wel :slight_smile: Ik wil in ieder geval 2 dagen opvang bij een gastouder of bij een klein kdv met een babygroep, omdat ik opvang goed vind voor de ontwikkeling van een kind.

Ik vind dat rammelen ook vervelend… Ik rammel al jaren, maarja partner heeft niet zoveel haast helaas…

Mijn streefgewicht is 80-85 kg (zit nu op 99), ik ben 1,69, dus dan ben ik nog steeds te zwaar hoor, maar dan ben ik wel tevreden denk ik. Ik kom van de 130 kilo, dusja, op 85 ben ik wel eens klaar met het dieet wat ik nu volg en dan is het tijd voor trouwen en kindjes :wink: Ik richt me op 83,5 kg trouwens, omdat ik dan precies 50 kilo kwijt ben sinds mijn zwaarste gewicht ooit.

Ik twijfel over borstvoeding. Ik zeg op dit moment nee, totaal niks voor mij, moet er niet aan denken. Ik vind gefriemel aan m’n borsten nu ook niks. Maar misschien denk ik er wel anders over als ik eenmaal zwanger ben. Ik vind het ook totaal niet praktisch. Een flesje kan mijn vriend ook gewoon geven of een ander, bv niet, dan moet ik gaan kolven en dat zie ik al helemaal niet zitten. Plus dat ik van mening ben dat fv prima is voor kindjes. De pro-bv-mensen vind ik ook erg overdreven, maarja, ieder heeft zo zijn eigen mening. Ik vind niet dat een ander zijn mening aan mij moet opdringen omdat diegene van mening is dat iets beter is.

even terug denken hoe het met die hechtingen zat…:think: er is een gezwelletje(goedaardig) verwijderd achter mijn oor tijdje terug, zat op speekselklier (wist niet eens dat ik zo’n klier had haha) , daar zat een drain in en hechtingen…de drain mocht er na 3 dagen uit (heel erg au!) en de hechtingen …ik geloof twee weken na de operatie (deed geen zeer)…das dan 2 dagen korter als bij jou nu. heb je last van ze?

kan me voorstellen dat het wisselt, “laat het maar op je af komen” tja, dat is ook zo maar makkelijker gezegd dan gedaan.

Geen idee trouwens of het BV word of fles, dat wisselt per keer dat ik er over nadenk :lol: heb echt nog geen idee. Dat kolven als je weer gaat werken lijkt me wel vervelend. :eh:

@noekie, dat heb ik ook inderdaad met de pro-bv instanties, je krijgt bijna het gevoel dat je slecht bent als je niet kiest voor bv en dat irriteert me enorm. Maar tegen die tijd denk ik er misschien wel net zo over…ik denk nu ook “dat temperaturen etc…daar ga ik niet aan beginnen hoor, moet er niet aan denken” maar ja, ook dat kan wel veranderen :mrgreen:

Temperaturen enzo? Dat je kijkt wanneer je vruchtbaar bent zegmaar? Heb me daar nog totaal niet in verdiept. Eerst maar eens zien wanneer we er echt voor gaan. Je hebt ook van die dingen van clearblue toch, dat je kan kijken wanneer de beste dagen zijn?

uhm ja maar het resultaat blijft hetzelfde toch? “schaaaaat, nu!!schiet op!” :mrgreen: maar dat is een overdreven voorbeeld natuurlijk :wink:

Hahhaaha. weet niet of ik dat al meteen ga gebruiken hoor. Misschien eerst maar eens gewoon proberen. Gewoon elke dag hahahaha, vindt mn vriend niet erg haha

Puk, ik had jouw berichtje niet gezien:-) Meestal worden de hechtingen 10-14 dagen na de operatie verwijderd, maar bij uitzondering blijven ze wel eens wat langer zitten. Waarschijnlijk is er weinig ruimte op de polikliniek ivm. de zomerperiode, waarom jij een paar dagen langer moet wachten. Kan verder op zich geen kwaad.

Ik ben misschien een beetje overdreven, dat ik er al mee bezig ben uit te zoeken hoe je weet dat je vruchtbaar bent enzo. Er zijn idd vruchtbaarheidstesten, maar ik wil eerst maar eens kijken of we het ook zonder die dingen kunnen redden, want daar gaat al met al een hoop geld in zitten. Ik had altijd een regelmatige cyclus dus ik verwacht dat we een eind moeten kunnen komen.

In pro-borstvoedingsinstanties heb ik me niet verdiept hoor, maar ik heb wel gehoord, als je borstvoeding wilt geven moet je echt gemotiveerd zijn en je partner ook, anders is het gedoemd te mislukken.

Mijn moeder lukte het niet om borstvoeding te geven, misschien dat ik daarom ook zoiets heb van, ik wil bewijzen dat ik het wel kan :slight_smile: Ik zie kolven ook wel zitten voor ik moet gaan werken. Ik heb ook goeie voorbeelden in m’n omgeving bijv. bij m’n schoonzus, misschien scheelt dat ook wel! Het lijkt mij juist erg handig, je hebt het altijd en overal kant en klaar bij de hand. Maar goed, er zijn overal voor- en nadelen van.

Ik denk dat ik gemiddeld 12 uur per week wil werken (1,5 dag). M’n man is op dinsdag vrij, dus dan zou ik kunnen werken, evt. 's zondags, en 1 of 2 avondjes per week. Ik werk nu in 't ziekenhuis als verpleegkundige, daar moet ik minimaal 3 dagen blijven werken. Dat vind ik teveel. Dus ik denk erover om bij het flexbureau of als wijkverpleegkundige te gaan werken. We gaan het allemaal wel zien, hoop ik!

@Noekie de mijne ook niet gok ik :mrgreen:

@Johanne ik vind het niet overdreven hoor. ik heb het mezelf ook wel afgevraagd. ik heb nog 1 eierstok over en die zou de functie van die ander over moeten nemen qua “eiproductie” heb ik toen wel begrepen en toch zit ik er dan wel eens mee in m’n hoofd van “ja dat zeggen ze nou wel…” :?

Ook qua pil-stoppen, ik ben al zo lang aan de pil, ca 17 jaar ofzo, dan denk ik ook wel na over hoe lang zou het duren voordat het weer "normaal"is etc. Ik weet eigenlijk helemaal niet of het effect heeft hoe lang je de pil slikt voor het weer z’n normale beloop gaat…

En in mijn directe woon-omgeving gaat het zwanger worden bij iedereen eigenlijk van een leien dakje dus statistisch gezien moet er eens 1 komen waarbij het minder van harte gaat, maar ja…je kan er toch niks van zeggen zolang je nog niet bezig bent.

Zolang ik niet zwanger ben kan ik ook nog lekker genieten van een bubbeltjeswijntje in het zonnetje :mrgreen:

Ik werk onder andere met gyneacologiepatienten, en de gynaecologen beweren dat je niet minder vruchtbaar bent met een eierstok. Maar volgens mij hoor je inderdaad dat die vrouwen toch vaak minder snel zwanger worden als diegene die er gewoon twee hebben. Waarom was je eierstok verwijderd? Dat kan natuurlijk ook nog een rol spelen! Wanneer ga je stoppen met de pil?

Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat het allemaal weer normaal is, maar over het algemeen lees je dat je zodra je stopt met de pil toch weer snel vruchtbaar zou zijn.

En inderdaad, we genieten er nog maar even van dat we een lekker wijntje en een goed stukje biefstuk nu zonder problemen kunnen nemen!

Scheelt dat ik geen wijn lust en geen fan van biefstuk ben :wink: Ben nu sowieso op dieet trouwens, dus ik mag helemaal niks, ik zit aan de shakes :slight_smile: Af en toe een eitje of champignons, dat neem ik dan nog wel :slight_smile: