Ei-Rammelaars 2012 (deel 12)

Leuk Meissie ook een 4e!!



Soms ben ik wel eens bang dat het nooit op houdt, bij elke zwangerschap (behalve bij de 1e) zeiden we dat het de laatste zou zijn… maar ach zolang de omstandigheden het toelaten…



Ik denk overigens wel dat het bij 5 blijft, maar met zekerheid durf ik dat nu niet meer te zeggen :wink:

Leeftijd vind ik overigens ook wel meespelen, ik heb altijd gezegd na mijn 36e niet meer te willen, en bij ons is het nog maar de vraag of het medisch gezien lukt. ik ben nu 32, hoe oud zijn jullie?

Ja marda wij hebben altijd gezegt dat we toch wel graag 4 kindjes wilden als alles het toeliet. En kwa kamer zijn we in ons huis wel vol maar ach er kunnen er heus wel twee een kamertje delen.

Ik ben trouwens 29.

Ik word in september alweer 28, dus voordat ik er 4 heb (als het ons gegund is natuurlijk), zijn we al flink verder. Ik wilde altijd al jong moeder worden, rond mijn 25e, maarja, soms werkt het niet altijd zoals je zou willen. Hopelijk ben ik op mijn 29e verjaardag zwanger van onze 1e :wink:



Qua kamers zouden we wel 4 kinderen kwijt kunnen met elk een eigen kamer, maar dan is er geen bergruimte meer, dus nouja, dan moeten we gewoon troep ruimen :wink: Hihihihi

@Sennapen wrote:

@aapie wrote:
breekt in



@meissie wrote:
Ik kom voorzichtig om het hoekje kijken hier.

Altijd geroepen dat we dromen van een gezin met 4 kindjes maar na de komst van nummer 2 en 3 binnen 11 maanden na elkaar gezegt dat nummer 4 er niet komt. Maar nu we in rustiger vaarwater komen merk ik dat het weer gaat rammelen. Moet het nog wel kenbaar maken aan manlief hahaha en als hij er anders over denkt dan respecteer ik het maar wat nou als hij hetzelfde voelt…dat we nog niet klaar zijn met kindjes krijgen. Tjee hey het zou zomaar kunnen dat we voor een 4e kindje gaan vanaf volgend jaar.



Ik ga proberen jullie in de gaten te houden!!





En voor de mensen die mij op facebook hebben…SSSSSTTTTTTTT.



Thanx en groetjes




Wat een leuk berichtje :lol:

Ik houd mijn mond hoor :wink:



En hier is de deur ook nog niet gesloten. Alleen niet op korte termijn!



breekt uit




Wat een leuke berichten :lol: … Hier gaat de deur langzaam open, als we het met het huis hebben geregeld of een ander huis gaan we er voor :wink: :inlove:




Dat is ook een leuk bericht Sanne :wink:

@aapie wrote:

@Sennapen wrote:
@aapie wrote:
breekt in



@meissie wrote:
Ik kom voorzichtig om het hoekje kijken hier.

Altijd geroepen dat we dromen van een gezin met 4 kindjes maar na de komst van nummer 2 en 3 binnen 11 maanden na elkaar gezegt dat nummer 4 er niet komt. Maar nu we in rustiger vaarwater komen merk ik dat het weer gaat rammelen. Moet het nog wel kenbaar maken aan manlief hahaha en als hij er anders over denkt dan respecteer ik het maar wat nou als hij hetzelfde voelt…dat we nog niet klaar zijn met kindjes krijgen. Tjee hey het zou zomaar kunnen dat we voor een 4e kindje gaan vanaf volgend jaar.



Ik ga proberen jullie in de gaten te houden!!





En voor de mensen die mij op facebook hebben…SSSSSTTTTTTTT.



Thanx en groetjes




Wat een leuk berichtje :lol:

Ik houd mijn mond hoor :wink:



En hier is de deur ook nog niet gesloten. Alleen niet op korte termijn!



breekt uit




Wat een leuke berichten :lol: … Hier gaat de deur langzaam open, als we het met het huis hebben geregeld of een ander huis gaan we er voor :wink: :inlove:




Dat is ook een leuk bericht Sanne :wink:




Zeker, wel leuk 4 kindjes en als je er ruimte voor hebt, rijkdom :inlove:

Noekie: over een jaartje trouwen: leuk :mrgreen: Hopelijk zijn jullie dan al stiekem met zijn 3tjes



Vlinder: wat fijn dat ze het toch snel weg gaan halen. Maar kan me voorstellen dat het idee aan opereren ook wel weer eng is. Ik duim voor een snelle OK-datum en een daarna een goede pathologie-uitslag :pray:



Marda: een vijfde: wauw. Maar als de ruimte er zowel in jullie hart als praktisch is waarom dan niet :mrgreen: Hopelijk is de medische weg niet al te lang. Eerst nog ff doorrammelen tot de tijd rijp is :wink:

Wat leuk dat je E kent. Ik heb in die tijd wel veel met de Aprilmama’s meegelezen: zo ben ik op KoK terecht gekomen :angel:



Sennapen: ook welkom hier :slight_smile:



Veel ‘jonkies’ hier…ik ben 36 :wink: 8)

Leuk Sanne, dat je hier ook komt kijken!

@Szus: Hihi, dat zou leuk zijn :wink: En 36 joh, in de bloei van je leven :wink: Het gaat niet altijd precies zoals je het plant of zou willen! Maar straks heb jij gewoon een prachtig kindje!



Als mensen op het lijstje willen, kun je even een pb naar me sturen! Dan pas ik het van de week even aan allemaal! En wijzigingen kun je uiteraard ook doorgeven :smiley:

Szus, ik vind leeftijd ook gebonden aan de omstandigheden, in jouw geval en in heel veel andere gevallen waarbij mensen elkaar bijvoorbeeld pas later in de 30 leren kennen vind ik 36 helemaal niet oud voor een kindje. Zoals Noekie ook al zegt, je bent nog in de bloei van je leven en nog ruim in de vruchtbare jaren :slight_smile:



Noekie, dan zou jij dus over een jaar getrouwd zijn! Leuk idee!



Szus: ik kan je niet meer herinneren van de aprilmoeders, maar dat is ook weer zo lang geleden… ik had toen ook een andere nickname, mijn dochter heet D.agmar, misschien zegt je dat iets? Ik ben overigens na de geboorte van D. gestopt met schrijven omdat het te confronterend was, D. ontwikkelde niet goed, terwijl de andere kindjes van dat groepje dat wel deden, dat vond ik heel moeilijk.

Ik vind mezelf ook niet oud voor een eerste kindje. Het hangt af van hoe je je leven indeelt inderdaad en dit is voor mij de goede tijd. Vruchtbaarheid is waarschijnlijk al afnemende, maar heb zeker nog een paar goede jaren voor me :slight_smile:



Marda: ik heb ff in het oude topic terug moeten zoeken maar heb je gevonden :wink: Ik schreef daar ook niet mee hoor, maar las elke letter. Ik woonde in die tijd in Duitsland en via KoK kon ik elke dag meelezen wat Merel allemaal deed :wink:

Hoe is het nu met D?



Mijn weekend is begonnen. Morgen een dagje vrijwilligerswerk, zaterdag ook nog een paar uurtjes. Zaterdagavond een bruiloft: leuk weekend :slight_smile: Jullie ook alvast een prettig weekend!

Grappig dat het nog terug te vinden is, heb er lang niet meer gekeken…



Met D. gaat het nu goed. We hebben in januari de diagnose gekregen dat ze Autisme heeft in combinatie met ADHD en een vorm van gilles de la tourette. Ze gaat nu naar de gewone basisschool en ze is ondanks haar beperkingen een blij een gelukkig meisje. Toen ze nog een baby was zeg alles er heel anders uit, ze ontwikkelde niet en kreeg met 10 maanden de diagnose altijd een baby te blijven :frowning: . Met 14 maanden begon ze tegen alle verwachtingen in toch met ontwikkelen en dat heeft zich gelukkig doorgezet. Ze is met alles wel veel later geweest. Ik heb nu nog steeds af en toe contact met een aantal vrouwen van dat topic waaronder jou lieve zus, maar heb heel lang afstand genomen omdat het contrast met ontwikkeling tussen D.agmar en de andere kindjes pijnlijk groot was. Inmiddels is dat heel anders, maar toen wisten wij ook niet wat er aan de hand was.



Hoe kom jij deze weken door, heb je nog contact met de mensen van het kid-centrum, of moet je gewoon afwachten tot het volgende gesprek?

Fijn weekend alvast!



Hoe gaat het met de andere rammelaars?

Hier nog een ontzettende ei- rammelaar…

Ik heb drie zoontjes van bijna 6, bijna 3,5 en bijna 16 maanden. Ik zou heel graag nog een vierde willen, nog 1 keer zwanger zijn en alle kleine baby dingen nog 1 keer meemaken. Maar ik ben bang dat het ondanks mijn gerammel het niet gaat gebeuren… Sowieso niet op korte termijn, maar misschien ook wel nooit… Ik vind dat heel moeilijk, maar mijn man kan het waarschijnlijk niet aan nog een kindje, hij heeft vermoedelijk add, en het gaat psychisch niet even lekker… Ik hoef ook niet meteen nu een kindje maar zou graag volgend jaar 2013 of 2014 voor nog een kindje gaan.

Welkom smartygirl! Hopelijk gaat een 4e lukken in de toekomst voor jullie en dan vooral ook voor je man.





Nog even oproepje voor het lijstje: Alle dames (of heren :)) die op het lijstje zouden willen, of een voorstelverhaaltje in het 1e bericht willen, stuur mij even een PB met de gegevens. Dan ga ik vanmiddag/vanavond het lijstje even updaten!





Edit: Tnx voor de berichtjes zo ver. Het wordt morgen dat ik het aanpas. Net uit eten geweest en nu gaan we nog even film kijken en daarna slapen, dus tot morgen!!

Edit2: Sorry, ik loop achter! Ik beloof vandaag (maandag) het lijstje aan te passen!

Geen stress Noekie: neem de tijd :slight_smile:



Echt ongesteld in het kwadraat vandaag en das op zich niet zo erg, maar heb er ook hoofdpijn bij. Toch maar aan het huishouden gegaan, want dat moet ook gebeuren en als ik stil zit voel ik me toch niet echt beter dan als ik bezig ben. Hopelijk trekt de hoofdpijn zo wel een beetje weg dan heb ik nog wat aan m’n avond.



Iedereen lekker weekend aan het vieren?

Zo, lijstje is eindelijk aangepast :mrgreen: Sorry als ik iets vergeten ben!



Wanneer hoor je meer over dat intakegesprek Szus?

Lijstje ziet er weer top uit!!

Vandaag mail gehad n.a.v. mijn intake bij de spermabank: ik mag door! :mrgreen:

Volgende afspraak is alleen pas over een maand. Maar dat komt eigenlijk niet eens zo heel slecht uit: heb belangrijk project op mijn werk wat precies de dag daarvoor ophoudt. Dat is ook mooi een goede reden om die middag vrij te plannen zonder al te veel vragen van mijn collega’s :wink:



:dance:

:dance: :dance: Fijn Szus !!! :dance: Wat gaat er op de volgende afspraak gebeuren? Mag je dan een donor uitzoeken of eerst nog andere dingen?

Donor uitzoeken kan eigenlijk niet. Ze zoeken voor mij een donor die zoveel mogelijk op mij lijkt qua uiterlijk en daarnaast mag ik wel voorkeuren aangeven, maar kunnen ze niet beloven dat ze daar rekening mee kunnen houden.

Maar details daarover hoor ik bij de volgende afspraak. Afspraak is bedoeld om meer te vertellen over wat er verder gaat gebeuren en voor mij om vragen te stellen (bijvoorbeeld over waar zij bij donoren op letten en of er bijvoorbeeld ook eisen aan hun intelligentie enzo worden gesteld).

Als ik het goed begrepen heb moet ik daarna via de huisarts nog wat bloedtestjes en kweekjes laten doen en als ze die resultaten binnen hebben gaan ze in hun bestand een donor voor me zoeken.

To be continued… :wink:

Ohh, mag je niet uitkiezen? Dat dacht ik altijd… Boekje doorbladeren en een leuke man uitzoeken die ook nog slim is en lief enzo :lol: :lol:



Ik zou inderdaad ook wel een donor willen met een beetje hersens enzo en wat prettige eigenschappen. Al enig idee wat voor voorkeuren je zou willen aangeven?

Hier weer eens een update van mij. Eigenlijk schrijf ik hier te weinig.

Momenteel krijg ik een kuur primolut om een bloeding op te wekken, dan mag ik op de derde dag van de cyclus beginnen met clomid. Hopelijk krijg ik dan eisprong en is het mij gegund met Clomid zwanger te worden.



Leuk dat hier veel dames zich hebben aangemeld. Ook veel dames die voor een wat groter gezin gaan. Leuk



Noeki, wat goed dat je zo bent afgevallen. Daar mag je trots op zijn.



Szus, fijn dat je binnenkort echt kan beginnen. Lijkt me heel spannend om op deze manier een kindje te krijgen.