Hoi meiden,
Ik heb goed nieuws gekregen afgelopen vrijdag… definitief geen uitzaaiingen!!! Er zit nog een mini stukje vertakking van de schildklier, het grootste deel is vernietigd met de RAJ maar het kleine restantje zal met de tijd weg gaan omdat de RAJ nog een tijdje door werkt. Goed om dat nu te weten ook en dat is ook wat ze op de scan hadden gezien. Ben echt zo opgeluch!!
Nu kan ik ingesteld gaan worden op medicijnen. Over 2 weken bloed prikken om te kijken hoe de spiegel is en dan de dag erna een telefonisch afspraak met de internist om het door te nemen. Dan 4 weken later weer bloed prikken om weer te kijken. De lichamelijke klachten die ik nu nog heb zijn waarschijnlijk van de RAJ en het missen van mijn schildklier. Als ik eenmaal op weg ben om ingesteld te worden of dat ik goed ingesteld ben zullen de klachten langzaamaan verdwijnen. Ik vind de klachten lastig maar nu ik weet dat er niks ernstigs aan de hand is kan ik het wel beter los laten.
Ik ga zo op kraambezoek bij mijn collega. Haar dochtertje is nu 5 weken oud, heb er zin in. Lekker even kroelen
Besef nu langzaamaan dat wij er vanaf mei ook weer voor mogen gaan. Hoewel dat nog even duurt is het vooruitzicht wel ontzettend fijn :).
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Wat fijn om te horen Vlinder!!! Zou heel mooi zijn als jullie in 2013 dan toch voor een kindje mogen gaan!
Dat zou voor ons een mooie afsluiting zijn voor een nare periode
Hoewel ik juist in de maand mei ook voor de eerste na-controle moet… dat is de komende 5 jaar elk half jaar maar daarna wordt het 1 keer per jaar want dan heb ik net zoveel kans als ieder ander mens om ziek te worden.
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest… omstandigheden waren er niet echt naar om aan een nieuwe zwangerschap te denken… ik denk ook regelmatig dat het wel prima is zo, we genieten vol op van de meiden, en ik heb een burnout gehad, waardoor ik grenzen ben gaan stellen.
Nu ik minder bv geef en mijn cyclus (voor zover ik die heb) de laatste dagen voelbaar weer een beetje op gang begint te komen, begin ik toch wel wat twijfels te krijgen… en komen vragen op als: doen we wel of niet aan anticonceptie enz… de kans om spontaan zwanger te worden is niet zo groot, maar zoals in het verleden is gebleken wel aanwezig.
Ik denk dat we het maar gewoon op zijn beloop laten, ik geloof dat onze kindjes graag bij ons wilden komen, als er nog een kindje is dat dat graag wil, dan is het welkom.
Vlinder ik duim met je mee!
En hoe gaat het met iedereen?
Ik heb de bloeduitslagen gehad. Mijn schildklierfunctie is nu te snel, toch wil de internist het nog even aankijken. Het kan zijn dat dat komt doordat mijn lichaam nog moet wennen aan de medicijnen.
In januari weer bloed prikken om verder te kijken. Ik heb wel klachten als een onrustig gevoel, hartkloppingen en afvallen en als dat erger wordt dan moet ik eerder aan de bel trekken.
Verder gaan ze in januari ook weer de tumormarkers prikken. Dit zou pas in mei zijn maar uit voorzorg gebeurd dit nu eerder.
De andere lichamelijke klachten die ik heb gaan op en neer. Hopelijk ga ik me snel echt wat beter voelen…
Wat is het hier stil… hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat alles z’n gangetje. Zoals het er nu naar uitziet wordt het eind 2013 dat we hier gaan stoppen met de pil :inlove: Als alles goed gaat en meewerkt enzo zou ik net 30 zijn als ik mijn 1e kindje krijg, zou leuk zijn! Maargoed, eerst nog een jaartje wachten en dan maar zien of het lichaam ook meewerkt
Hoe gaat het met jou?
Leuk Noekie dat jullie eind 2013 gaan stoppen met de pil, superleuk vooruitzicht! Lukt het afvallen nog steeds of ben je op je streefgewicht?
Met mij gaat het vandaag best goed, gelukkig! Was een nare week met veel lichamelijke klachten en erg emo. Ik vind het allemaal net iets te langzaam gaan en dan doe ik weer teveel en krijg ik nog meer klachten. De emoties komen van het verwerken. Allemaal te verklaren maar ik wil zo graag door en dat lukt nog steeds niet. Vrees dat ik mijn geduld even terug moet gaan zoeken…
Het is een tijdje stil geweest vanaf mijn kant…maar ik ben er weer!
De kinderwens is er nog steeds alleen hebben webesloten wat langer te wachten met het “maken” ervan.
Na de zomervakantie van 2013 gaat onze S.tijn naar school en heb ik het wat rustiger. Dan is dat een goede periode om te stoppen met de pil en voor een vierde kindje te gaan.
Ik ga even bijlezen zodat ik weet waar er over gepraat word!
Leuk vooruitzicht meissie, zomervakantie 2013 er voor gaan!
Hoe gaat het verder met iedereen?
Met mijzelf gaat het best redelijk. Had extra bloed laten prikken omdat ik me zo beroerd bleef voelen. Afgelopen maandag de uitslag gehad en de bloedwaarde was nu nog hoger dan de vorige keer. Toch heb ik in overleg met de internist besloten om op 150 mcg te blijven tot en met januari. Misschien dat mijn lichaam het toch nog op gaat pakken, ik wil het wel de tijd geven die er voor staat. Dus nog even doorzetten als het lukt.
Behalve allerlei klachten ben ik vanaf gisteren hyperactief waardoor ik ook 's nachts niet kan slapen. Mocht dat nou echt aanhouden dan bel ik misschien toch eind van de week eventjes om te overleggen.
Dinsdag moet ik naar de bedrijfsarts en dan bespreken met haar om in januari weer een paar uurtjes te gaan werken. Ben benieuwd.
Fijn weekend allemaal!
Hier ben ik weer even…van het weekend nog even met manlief gehad over onze 4e kinderwens en we hebben besloten er gewoon voor te gaan na deze ongesteldheid. Ik heb een onregelmatige cyclus dus het word weer even speuren naar mijn eisprong dus er gaat vast nog wel wat tijd overheen eerdat het raak is.
Wat leuk meissie dat jullie toch nu al voor een vierde kindje gaan! Ik hoop voor jullie da het snel raak is.
Hoe gaat het verder met iedereen?
Met mij gaat het redelijk. Nog steeds last van de hyper klachten maar dat zij zo. Ga in de week van 7 januari weer 2 uurtjes per week werken, heb er zin in! Verder in januari alweer de eerste controle op tumor waardes dus het wordt ook wel een beetje een spannende maand.
Eerst nog de feestdagen door, kerstmis kijk ik naar uit maar tegen oud & nieuw zie ik wel wat op…
Allemaal hele fijne feestdagen gewenst!
Wat is het hier stil dames!!
Hier goed nieuws te melden! Op 23 december heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd, toen zaten we in Parijs. Natuurlijk heb ik ja gezegd, 18 juni gaan we trouwen! En vanmorgen hebben we afgesproken dat we 1 mei 2013 met de pil gaan stoppen en dan ook niks anders meer, dan gaan we er eindelijk echt voor, hoera!!!
Ik had 1 september in mijn hoofd, dacht dat ik hem toch niet eerder zo ver kreeg en nu kwam hij zelf met 1 mei :inlove:
Hoe is het hier met iedereen?
@Noekie wrote:
Hier gaat het zijn gangetjeEne dag vind ik het moeilijk dat we het uitstellen en de andere dag heb ik er vrede mee. Ik wilde rond mijn 25e ongeveer mama worden en dat gaat nu richting de 30 dat we er pas echt voor gaan… Dus dat is best even slikken soms.
Hallo Noekie,
Ik ben nog vrij nieuw hier. Heb 1 topic laatst aangemaakt.
Ik zat een beetje terug te lezen hier en zag dat je wens was om rond je 25e moeder te worden maar dat het helaas wat uitgestelt wordt.
Ik weet hoe je je voelt. Ik had altijd in mijn hoofd om voor mijn 30e moeder te worden omdat ik zelf een wat oudere moeder heb (ze was 32 toen ze mij kreeg) Op zich geen ramp maar ik wilde toch liever wat jonger zijn. Maar dat mocht helaas niet zo zijn. Mijn vriend was er nog niet aan toe. Nu ben ik 32 en mocht ik deze maand zwanger worden dan ben ik alweer 33 als ik moeder wordt. Soms baal ik er behoorlijk van maar probeer nu vaker te denken dat ik blij mag zijn als het lukt en dat leeftijd maar een getal is!!!
Ik hoop dat jij je er ook bij neer kunt leggen. En ga duimen voor jullie dat het tegen die tijd snel raak mag zijn!
Liefs Petie
Moeilijk he? Die mannen ook… Ik heb me er inmiddels ook wel bij neergelegd, heb gewoon bedacht het komt wel, er zijn zat vrouwen van 30 die dan pas voor de 1e gaan (mijn eigen zussen zijn bijna 32 en bijna 34 en hebben ook nog geen kindje, maar zijn er nu ook mee bezig). En ik wist wel al die tijd dat mijn vriend graag vader wilde worden, dus daar hield ik me in ieder geval aan vast. Hij wordt volgende maand 31, dus een mooie leeftijd vind ik om vader te worden
Wij gaan er nu dus toch voor, zie mijn berichtje boven jou Ik word in september 29, dus als het een beetje meezit, ben ik nog net voor mijn 30e mama, dat zou wel erg leuk zijn. De grens van 25 ging het niet worden, dus toen heb ik in mijn hoofd de grens eigenlijk gelegd op voor mijn 30e de 1e en dat lijkt nu te gaan lukken (als we ‘gewoon’ binnen een aantal maanden zwanger worden)!
Jullie zijn nu wel bezig om zwanger te worden?
Ik las het ja! Goed nieuws dat jullie eerder gaan beginnen! Vergeet niet dat je nog even moet ontpillen he? Was je voordat je met de pil begon regelmatig ongesteld? Ik hoop het voor je! Dat scheelt al iets!
Ja wij zijn nu ook bezig. Vorig jaar juli de knoop doorgehakt. Nog wel een keer even een twijfel moment gehad. Vriend dan he Maar nu gaan we er weer voor. Het is alleen jammer dat mijn vriend erg allergisch is voor vrijen op de klok, het ‘moeten’ zeg maar. Dus dat vergt nogal wat geplan van mijn kant om hem niet twee weken lang om de dag te laten ‘moeten’ Ik weet het, het klinkt raar want welke man wilt nu niet zo vaak mogelijk? Nou de mijne dus. Hahahaha!
Ik ben op mijn 17e met de pil begonnen, mede doordat het vrij onregelmatig was. Afgelopen september ben ik met de pil gestopt om eens te kijken en toen werd ik wel netjes ongesteld na een paar weken. Omdat er toen wat dingen veranderden ben ik toch weer begonnen met de pil, tijdelijk.
We rekenen ook zeker op een aantal maanden dat het minimaal zal duren voordat we zwanger zijn. En een jaar is ook niet vreemd (helaas), dus daar houden we wel rekening mee. We gaan het wel zien. Ik kan niet wachten tot mei haha. En qua seks, mijn vriend zou het liefst dagelijks of meerdere keren per dag wel willen haha, dus dat is geen probleem, daar ben ik meer het probleem in. Maar voor een kindje wil ik wel wat vaker haha :lol:
Super Noekie dat je ten huwelijk bent gevraagd, gefeliciteerd! Leuk alle voorbereidingen!
En dan ook nog 1 mei stoppen met de pil, allemaal leuk en goed nieuws,
heerlijk!
Spannend Petie dat jullie ook begonnen zijn, hopelijk zijn jullie snel zwanger!
Met mij gaat het wel goed. Ben ‘beter’ verklaard voor nu, wat wil zeggen dat ik pas over 6 weken terug moet voor controle en als die controle goed is dan pas weer in mei.
Door dit goede bericht mogen we ook van mei voor een kindje gaan. Dan is het 6 maanden na de kuur en kan het geen kwaad meer. Leef zelf erg naar die maand toe. Na alle onzekerheid enzo eindelijk weer iets positiefs in het vooruitzicht
In juni word ik 38 jaar en het wordt ook echt wel tijd hahaha! Sowieso omdat we het graag willen maar het het afgelopen jaar niet mocht/kon maar ook leeftijdtechnisch gezien
Wat een goed nieuws Vlinder!!! Zou heel fijn zijn als je ook in mei echt voor een kindje kunt gaan, en dan natuurlijk snel zwanger raken, dat zou super zijn. Ook gezien je leeftijd inderdaad. Misschien worden we wel mede-maand-mama’s :mrgreen:
Super Vlinder! Weet niet je hele verhaal maar begrijp dat je goed ziek geweest bent en nu eindelijk super nieuws. En een heerlijk vooruitzicht voor je! Ik duim voor je dat je 1 van de gelukkig bent waarbij het in 1 keer raak zal zijn. Dat heb je wel verdiend na alle ellende!
Afwachten maar Noekie wat je lichaam gaat doen. Niets is zo veranderlijk als je eigen lichaam!