Poezen om me heen hebben ( We hebben er zes dus dat is druk gezellig )
Pukketljes in mijn nek, koortslip ineens weer krijgen terwijl ik die normaal alleen wel eens kreeg als ik ongi moest worden en nu al maanden niet meer heb gehad ( de koortslip) , en een rare uitslag op mijn slaap.
Klunzig zijn! Had van de week mn string op een hele rare manier aan en kwam er pas op het werk achter! ( vraag niet hoe ie zat want snap zelf niet hoe ik t voor elkaar heb gekregen! )
Nog weinig ontlasting gehad, wel veel plassen en dan af en toe dat je denkt: Moest ik daarvoor zo nodig!
Maar waar ik nog geen last van heb is gevoelige borsten, zo op het eerste oog heb ik wel het idee dat ze wat groter zijn maar heb er nog geen last van!
Ben wel nog iedere keer bang dat als ik naar de wc ga ik toch nog ongesteld zal gaan worden.
Ik heb al veel verschijnselen van zwangerschap gelezen en ik moet zeggen dat er heel veel nieuwe dingen voor mij bijstaan! Ik zit met het volgende en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen…
Sinds 2 weken + wat daagjes ben ik gestopt met de nuvaring. Mijn vriend en ik hebben maar een keertje een condoom daarna gebruikt, want hij vindt het maar niks. Nou ja, ik heb er geen moeite mee (gebruik van condoom) maar ik weet ook dat voorvocht al sperma kan bevatten, dus kans op zwangerschap is aanwezig. Hij ‘gaat voor het zingen de kerk uit’ zeg maar.
Maar goed, ik heb sinds iets meer dan een week, de volgende klachten (niet alle klachten constant, maar wel van tijd tot tijd aanwezig) die ik daarvoor niet had, maar weet niet of het komt omdat ik gestopt ben met de ring:
Hikken
Niezen
Half verstopte neus
Moe
Erg draaierig
Steken in hoofd
Van de week heel erg last van hartkloppingen samen met heel erg misselijk en bij de minste beweging zo erg draaien
Veel cremekleurige afscheiding (sinds een paar dagen) en soms wat heel licht bruinig, daarvoor had ik een soort van ‘lijmdraden’ glazig en dat moest ik er echt uittrekken (voelde me net een bevallen koe)
Sinds vanochtend heel zere borsten, voelen erg beurs aan, met name aan de zijkanten
Ik kon van de week niet op mijn buik liggen omdat die zo pijn deed; gewoon liggen ging wel, maar druk op die buik kon ik niet verdragen
Steken in buik
Gerommel in buik
Gister deed het vrijen zo’n pijn ter hoogte van beide eierstokken en dit heb ik nog nooit zo erg gehad
Van de week kreeg ik enorme krampen in mijn kuiten
Erg poetserig
Gevoel van ongesteld worden
Meer pukkeltjes
Veel moeten plassen, met name een enorme drang om te plassen, maar dan komt er wel een plas maar niet zo veel als dat de drang deed verwachten
Meer moeite met ontlasting, het komt wel, maar het kost me moeite om het er uit te persen; aandrang is er maar dan lijkt mijn buik het tegen te houden
Heel knuffelig zijn; het liefst mijn partner de hele tijd lekker vasthouden en tegen hem aanliggen
Bloedend tandvlees; bij flossen deed het ineens erg pijn en bloedde flink, terwijl ik het daarvoor nooit zo heftig had
Vreemde smaak in mijn mond; bedorven is een beetje te groot woord, maar lekker is anders
Gevoel hebben zwanger te zijn, er over fantaseren maar het me dan weer niet kunnen voorstellen; ben bang dat ik me er teveel op verheug en dat het dan uiteindelijk niet zo zou zijn.
Ik stond niet zo heel erg stil bij deze ‘nieuwe’ dingen voor mij, maar toen ik het allemaal las op het forum, herkende ik heel erg veel.
Maar… Ik kan nog geen test doen, moet volgende week normaal gesproken pas ongesteld worden, maar na het stoppen van die ring, kan het allemaal natuurlijk anders zijn.
Mijn vraag: zijn er mensen die ook zo’n pijn bij de eierstokken hadden tijdens het vrijen? En kan ik een test doen rond de datum dat ik normaal ongi zou moeten worden , ookal is mijn hormoonhuishouding veranderd omdat ik nog maar zo kort geleden gestopt ben met de ring? En als jullie die klachten hierboven lezen, is dat gepast bij een zwangerschap of komt het ook voor bij mensen die gestopt zijn met de pil of, in mijn geval, de nuvaring?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! En sorry voor de wat onfrisse verschijnselen!
ik vind het altijd moeilijk om te zeggen of het kan of niet. aan de ene kant zou het wel een giga toeval moeten zijn zo snel, maar goed kan natuurlijk wel.
Vrees dat je nog even moet afwachten en er een testje tegen aan moet gooien op je NOD.
Leuk om de lijstjes met zwangerschapsverschijnselen van iedereen te lezen. Er komen veel verschijnselen bekend voor: o.a. moe zijn, vergeetachtig, stemmingswisselingen, misselijk, knuffelig, duizelig en gerommel in buik. Wat ik vervelend vind is dat ik zoveel haaruitval ineens heb (ik ben nu 4 weken en 4 dagen zwanger). Ik slik vitamine B pillen met foliumzuur, maar dat helpt niet. Is daar iets aan te doen of gaat het vanzelf ook weer over naarmate de zwangerschap vordert?
nu 5 weken zwanger…( na maand of 8 regelmatige menstruatie 23/26 dagen. ) verschijnselen met 4 weken toen ik het nog niet wist:
Vergeetachtigheid, ik zat gewoon op de verkeerde dag bij een afspraak…
Sagrijding, weinig geduld, kortlontje zeg maar; net als toen ik aan de pil was, hormonen dus…
Geen buik die wat dikker is, wat ik normaal wel heb voor een menstruatie…en juist slappere borsten. Nu met 5 weken hebben de boobs dat weer ruimschoots ingehaald .
kliertjes rondom de tepel wat meer opgezet, bij opstaan mega gevoelige borsten.
heel vaak plassen
droge huid / droge lippen ( kan ook aan de herfst liggen, maar het viel me wel op )
en om 19.00 uur al het gevoel hebben dat het 23.00 is …haha
Ik ben nieuw hier! Ik heb het idee zwanger te zijn, heb de volgende verschijnselen: bij vlagen misselijk, moe, me beroerd voelen, net alsof ik veeeel te weinig slaap heb gehad, steken/krampen in de onderbuik, en ik heb ingetrokken tepels, en daar trekt het soms doorheen. Ik heb het idee dat ik bij vlagen ook gevoelige borsten heb, maar druk er ook wel heel vaak op :lol: We hebben al een dochtertje van 20 mnd, had met die zwangerschap ook echt het idee dat ik niet zwanger was. En wat ik ook heb: net alsof ik de baby voel schoppen, het zijn natuurlijk mijn darmen, maar kan me herinneren dat het schoppen toen ook zo voelde. En daarna heb ik m’n darmen ook nog wel gevoeld, maar niet zo vaak als nu. En idd, de kat kwam vandeweek ook bij me op schoot, dat doet ie anders niet zo vaak! En ik heb wel wat meer afscheiding. Ik heb sinds onze dochter de pil niet meer geslikt, we deden het veilig. Laatst 1 keertje dus niet, dan zou het wel een hele goeie treffer zijn dus! Ben zo ontzettend benieuwd! Ik weet nog niet wanneer ik kan testen, werd steeds op verschillende dagen ongesteld…
Heb afgelopen zaterdag gevreëen (ongeveer in dat weekend ook mijn eisprong), en nu heb ik dus sinds zondag last van mijn baarmoeder of blaas…kan dat niet goed onderscheiden…
MAar het kan toch haast niet dat je meteen krampen krijgt in je baarmoeder?? Heb al een dochtertje van 2, maar toen ik van haar zwanger was, kwamen die vervelende krampen pas bij een wk of 6 a 8!!
Ik dacht ook aan een blaasontsteking maar heb geen last met plassen…Heb gewoon alleen een zeurende krampachtige baarmoeder…
Ik ben ook geen dag misselijk geweest bij mijn eerste zwangerschap! Moe was ik wel, maar linkte dat niet aan een eventuele zwangerschap…
Had toen wel kwaaltjes zoals pijnlijke borsten en krampen in mijn baarmoeder, maar dat heb ik ook als ik mentrueer, dus dacht gewoon ongesteld te worden…
Heb inmiddels mijn urine laten controleren, geen blaasontsteking. Inmiddels zijn de krampen wat minder, maar voel ik mijn baarmoeder wel verkrampen iedere dag…Verder meer afscheiding, en pijnlijke tepels…
Hallo, Ik ben nu 24 wkn zwanger. Heb nooit boven de wc gehangen! Heb alleen erg last van moeheid. Dit samen met een scheurtje in mijn bekken (door een aanrijding pas geleden) werkt niet echt mee. Maar verder mag ik nergens over klagen!! Mijn buurvrouw, ook zwanger, heeft de eerste 3 mnd doodziek op bed gelegen. Had echt medelijden met haar want ik deed alles nog. Heb zelfs op hun kindje zitten passen terwijl zij broerd was. Voor iedereen die wel ziek is…Beterschap!!
Sinds maandag weet ik ook dat ik zwanger ben. Ik had ook weinig zwangerschapsverschijnselen. Ik was alleen misselijk en pijnlijke borsten, dat heb ik nu nog steeds maar niet zo heel erg meer. Wanneer is het het beste om naar de dokter te gaan? Van de ene hoor ik nog even wachten tot volgende week en de ander zegt dat ik gelijk moet gaan.