eerste zwangerschapsverschijnselen

een poging om een topic aan te maken, over de eerste (mogelijke) zw.schapsverschijnselen.

tuurlijk, je weet het pas zeker nadat je ongi uitblijft en je getest hebt.

en de een weet het daardoor pas, maar de ander voelt het al eerder.

de een heeft last van meerdere kwaaltjes en blijkt toch niet zwanger te zijn.

de ander heeft geen kwaaltjes en is wel zwanger.

het verschilt dus per persoon.



heb jij nog iets waar je last van hebt, maar die er nog niet tussen staat?

typ het in een nieuw bericht en ik voeg het toe





afscheiding is wat cremerig en meer dan anders

slijmkleur



gevoelige borsten/tepels

grotere borsten

grotere tepels met de kliertjes van Montgomery (bobbeltjes op de tepelhof, worden er meer en groter)

aders duidelijker zichtbaar op borsten

opgeblazen buik

pukkels op rug

sterker reukvermogen

jeuk

dorst



duizelig

hartkloppingen

meer zweten

het warm hebben

niet kunnen slapen



geen koffie meer lusten

borrelende maag

vieze smaak in de mond (ijzersmaak)

honger



misselijk

overgeven

zin in lekkere dingen/eetbuien

geen zin in eten

buikpijn/ongi gevoel

spierpijn in de buik

hoofdpijn

vaak plassen

winderigheid

obstipatie

kuitkramp

boeren

bloedneus

pijn in onderrug



pukkels

rode handpalmen

beter ruiken

rode vlekken in gezicht (bloeddvatclusteringen)

afbrekende nagels



emotioneler/ prikkelbaar/stemmingswisselingen

moe

meer zin in sex

vergeetachtig

chagerijnig

sterk voorgevoel over zwanger zijn

minder concentratie



katten willen dichtbij je zijn/op je buik liggen

nestdrang (zin om op te ruimen/poetsen)







de eerste “verschijnselen” van mannelijk gezichtspunt bezien.

Misschien wel leuk, want het aardige is dat ook mannen in de ‘in verwachting-tijd’ verschijnselen hebben.



Wat dat zijn?


  • Merken dat je heel beschermende gevoelens krijgt,
  • Haar ontzettend lief gaan vinden, nog meer dan daarvoor,
  • Haar opeens voor je gevoel ‘zachter’ vinden,
  • Het gevoel hebben dat ze opeens ‘ronder’ is (en dan bedoel ik niet dat ze dikker wordt of zo maar een ronder gevoel geeft),
  • Veel meer van haar kunnen hebben,
  • Haar ontzettend veel willen knuffelen,
  • Een overwelidigend liefde gevoel krijgen,
  • “weten” dat ze de liefste en beste moeder gaat worden die er is,
  • “weten” dat het kindje het mooiste en liefste kindje gaat worden dat ooit geboren is,
  • Ontzettend bang zijn dat je niet de pappa kunt zijn die je kindje zou moeten hebben.

Hallo,



Volgens mij heb ik er nog een die er niet bij staat. Namelijk sinds ik zwanger ben, heb ik last van een dichtzittende neus (zoals bij als je verkouden bent) naarmate de dag vordert is ie weer open en 's nachts zit ie weer potdicht!(NB dit had ik ook tijdens de zwangerschap van mijn 1e kindje!)



Doei,

Claudie :-*

Hallo, dit waren mijn eerste zwangerschaps verschijnselen.

hoofdpijn

menstruatie achtige krampen

zere tepels.

Misselijkheid

licht gele afscheiding

obstipatie

Verder lijkt er elke week wel wat bij te komen aan klachten. Ik ben nu in week acht en volgende week vrijdag mag ik een echo laten maken.

Groetjes karin

Ik kon “ineens” een goede vriend van ons niet meer uitstaan. Dat hoort er ook bij, heb ik van horen zeggen.

Hoi, ik merk eigenlijk erg weinig en voel me gelukkig ook (nog) niet ziek ofzo. Heb wel wat verschijnselen zoals veel plassen en pukkels, maar ook:

  • Ontzettend veel zin in patat en andere frituurhappen!
  • Af en toe de slappe lach, om de gekste dingen lig ik helemaal dubbel! :lol:

ontzettend paranoia worden, overal wat achter zoeken… en ontzettend emotioneel op alles reageren… Daarnaast ook spontaan bloedend tandvlees, vergeetachtigheid… en geirriteerd zijn… continu kunnen slapen, en dat ook doen… kortom, lang leve de zwangerschap :mrgreen:

Geen zin in sex. Zie wel veel zin in sex erbij maar mijn libido was in het begin totaal VERDWENEN hahaha!!

bij mij groei(d)en mijn nagels juist en zijn een stuk sterker.

er staat in het rijtje afbrekende nagels.

en overall was ik mezelf niet, tot we er achter kwamen dat ik zwanger ben, toen vielen er diverse kwartjes op hun plek. :roll:



gr. colle

dag mensen

zal me even voorstellen, ik ben agnes ben 20 jaar

kom uit friesland !



ik zit met misschien een hele rare vraag ik weet niet of ik

hier goed zit maar ik zit in onzekerheid !



ik heb een half jaar de pil niet geslikt omdat ik en me ex een kindje wilde

dat is niet gelukt ! we zijn dan nu ook uit elkaar

ik vond dat ik maar weer is aan de pil moest beginnen !

de dokter vond dat ik pleisters moest nemen, dat is het zelfde als ze pil

maar voor mensen die ze wel is vergeet in te nemen bestaan er nu ook pleisters ! dat moet je 1x in de week vervangen ! als je er 3 weeken op heb zitten dan is het dus wachten dat je ongi wordt !



maar dit is dus de eerst maand dat ik de pleister gebruik

in me 2 week van me cyclus heb ik on veilige sex gehad met me nieuwe vriend, en een dag of 4 later, hij is nu op vakantie !!

ik ben nu in me 3e week van me cyclus ! en heb als ik goed kijk

een beetje rose cremig afscheiding ! en sinds 2 dagen heb ik ook

jeuk aan me schaamlipen ! ik wordt er onzeker van ik

ben bang dat ik of zwanger kan zijn , of misschien wel een soa ken hebben !? wie zou me advies kunnen geven ! ik wordt er onzeker van

Hallo Agnes, wat het is weet ik ook niet. Maar als je veilig gevreeen hebt en die pleister correct gebruikt heb, dan lijkt de kans op zwangerschap wel heel erg klein. Ik ben geen dokter, maar het lijkt op een vaginale schimmelinfectie, dat komt bij zoveel vrouwen voor en is niet ernstig maar wel vervelend. De huisarts kan je hiermee verder helpen! En ik denk dat hij voor de zekerheid ook zal kijken of je geen soa hebt opgelopen, maar als je met condoom gevrijd hebt dan is die kans ook klein, alleen schaamluis kan je niet voorkomen met een condoom.

Kortom: je kan het beste naar je huisarts gaan, dan weet je het snelst waar je aan toe bent!

dankje wel voor je berichtje :oops:

ik ben vandaag even naar mijn moeder geweest

en het haar is uitgelegt , volgens haar had ik ook een infectie

en moest gewoon ff langs de dokter , maar ik heb toen geen veilige sex gehad want ik had me pleister, maar ik dacht er niet bij na , dat ik lang de pil niet had geslikt en ! misschien dat de pleister langer duurt voor dat hij veilig zou zijn ? maar ja ff afwachten dan

Of de pleister meteen veilig is of niet, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan lijkt me. Is het niet net zoals de pil, ermee beginnen op de eerste dag van je menstruatie? Dan zou hij veilig moeten zijn lijkt me.

Sterkte!

Ik heb een hele waslijst.



Let op: is een beetje goor.



6 dagen na de eisprong: honger, baarmoedermond zit laag, nat gevoel, steken, gevoel van verkouden worden

7 dagen (donderdag): slecht geslapen. Rare en enge dromen. Al een paar dagen gevoel van blaasontsteking, maar geen pijn bij plassen. Veel creamy CM (dik, veel, soms beetje rekbaar). Steken rechtsonder, voelt aan als spierpijn, vooral bij rekken (op de plaats van mijn eierstok). Duizelig. Honger. Verkoudengevoel. CM laag en dicht. Chagerijnig.

8 dagen: goed geslapen. Steken rechtsonder blijven. best pijnlijk. honger is weg. Wel erg dorstig en beetje duizelig. Verkoudheid komt opzetten (verstopte neus, hoofdpijn en keelpijn). Diarree. ik lijk meer te ruiken dan anders. Alles stinkt. s morgens misselijk en boeren.

9 dagen (zaterdag): Misselijk, krampen, nog steeds scherpe pijn in rechterlies. Goed geslapen. Chagerijnig. Krampen

10 dagen: chagerijnig, weet zeker dat ik ongesteld word, bruin/rozig bloedverlies, koud, zie er bleek uit, krampen.

11 dagen (maandag): bruin bloedverlies, krampen, koud

12 dagen: s morgens nog bloedverlies daarna niks meer, krampen vannacht, bloedend tandvlees bij poetsen

13 dagen: Gisteravond weer krampen en koud. Beetje rood bloed bij de baarmoedermond. Vanochtend beetje misselijk, maar nu weer over. Geen honger meer. Beetje rekbaar slijm.

14 dagen (donderdag): vannacht misselijk, komt en gaat, veel afscheiding

15 dagen: dorst, zie er wit uit, lage rugpijn, moe (wel goed geslapen), Cm voelt sinds gisteren anders aan, geen randje meer te voelen. Weinig eetlust, vol gevoel, borsten worden iets gevoeliger, bmm lijkt roder, rommelende darmen

16 dagen: positieve test, borsten gevoelig (verdwijnt weer op zondag), s nachts misselijk

Hoi,

verstopte neus (verkouden lijken) en bloedend tandvlees had ik ook (heb ik normaal nooit)



groetjes babylover

Hoi,



Vind het zo spannend…dat verkouden zijn, dichte neus. Had ik ook toen ik zwanger was. Ik baalde er nog van omdat we net een midweekje weggingen en ik steeds die kleenex kwijt was…

En nu… zit mijn neus weer af en toe dicht. Niet echt super verkouden maar wel af en toe nodig om mijn neus te snuiten…en inderdaad ook die wittige afscheiding. We wachten af!!! Dag 23 vandaag.



Groetjes Ineke

Ik geloof dat ik nu ook eindelijk hier wat mag typen… :mrgreen:

Heb erg weinig eerste verschijnselen. Een beetje zwangerschapsdementie, waar zijn mijn sleutels, waar is die pen toch gebleven??

Mijn borsten zijn wat aan het groeien maar gelukkig nog geen Pamela-achtige taferelen (vind mijn mannetje wel jammer) en een heel klein beetje weeïg op mijn maag maar nooit in de ochtend vooral als ik net in bed lig. Ben ikzelf wel erg blij mee. En moe, moe, moe.

Gisteren ook weer, heb echt de halve dag geslapen. Dit is weer iets wat de kat erg gezellig vind. Die kruipt lekker bij me en op ongeveer een dag of 3 na de terugplaatsing wilde hij perse de hele dag bij me liggen. Als het even kon zo ongeveer bovenop mijn buik. (eens zien of hem dat over een week of 15 nog lukt 8) )

Zoo even aanvullen. De kwaaltjes worden meer. Ik ben al echt misselijk geweest, krijg het soms ineens heel warm. Mijn borsten zijn flink aan het groeien en dat voel ik dus ook behoorlijk.

jeetje !! wat zijn er toch een hoop verschillende symptonen.



Ik heb vandaag positief getest, dus niet heel veel ervaring.



Voel een soort samen trekken van de de buik (rond de maag).

En dit trekt naar de zijkant en iets wat in de onderrug.



het voeld een beetje als of je te hard je buik spieren heb getraind.



Zijn dit je banden???

Veel Liefs Nala

Paikea,



Wat een lijst zeg. Ontzettend bedankt. Jij hebt alle verschijnselen die ik de afgelopen periode had/heb opgenoemd. Gezien ik twee MK heb gehad, bedacht ik dat al die verschijnselen te maken hadden met een beginnende MK, gezien deze verschijnselen de eerste en tweede keer ook voorkwamen. Vooral dat onderbuik gevoel met steken en rare afscheiding. De wisselende klachten, zoals duizeligheid, hoofdpijnen, onderrug pijn (dan weer wel/dan weer niet), pijn aan mijn borsten (dan weer wel/dan weer niet)… Iedere dag is echt weer anders. Vandaag ben ik exact 6 weken en zit wederom in hele lastige/onzekere fase. Ik heb nl. de tweede MK net achter de rug (Juli). En voel me echt niet happy nu…



Hartelijke groet Mirakel

Was nog mijn eigen kwaaltjes vergeten…


  • erg droge huid en hele droge lippen
  • draaiierig gevoel in de buik
  • veel afscheiding
  • sterk ongi gevoel
  • met vlagen misselijk
  • met vlagen pijnlijke borsten



    Doei, groet Mirakel