eerste zwangerschapsverschijnselen

Ik kon vreselijk chaggerijnig zijn en moeilijk doen om niets.



Liefs van Nathalie.

Ik heb nog niet echt veel kwaaltjes:


  • ben al weken ontzettend misselijk, en sinds maandag moet ik heel vaak kokhalzen. Het gaat gelukkig niet zo ver dat ik echt moet overgeven, maar ik word er zo ziek van.
  • hele gevoelige tepels
  • de hele tijd heb ik honger, maar omdat ik dus zo misselijk ben krijg ik gewoon haast niks binnen
  • erg moe

hoi hoi



ik heb eigenlijk vooral erg gevoelige borsten.

Vreselijk veel honger zelfs s’nachts en drink heel veel op het moment.

Ben soms ook erg moe merg dat het best veel energie kost zo’n klein vruchtje.



Ben ook snel op me teentjes getrapt dus ze moeten geen ruzie met me zoeken nu :slight_smile:

Ben gelukkig nog niet misselijk geweest :stuck_out_tongue:

Hoi meiden,



Ik heb af en toe van die steken die ik ook voel met m’n eisprong… zegt dit iemand iets??



Groetjes Garfield

ik kan nu met recht zeggen dat elke zwangerschap verschilt met elkaar :?

toen ik zwanger was van lucas had ik nergens last van ik vloog echt door de eerste helft van de zwangerschap heel op het laatst kreeg ik de echte kwaalen

maar nu oooggghhhhh ik voel dag en nacht verschil

ik ben nu nog maar 5 weken (wel super trots natuurlijk) maar heb zoooo last van die kwaaltjes

wat hier al vaker genoemd is:

  • die menstruatie achtige klachten (denk dus ook elke keer oohhh nu zul je het hebben die :evil: :twisted: zijn me dus toch niet vergeten)
  • ontzettend moe maar met vlagen zo ineens kan ik niks meer opbrengen en moet ik echt ff gaan liggen
  • misselijk vooral als ik honger heb of krijg en dus ook met vlagen

    *afscheiding waardoor ik elke keer denk ja nu ben ik ongie geworden

    *je zelf helemaal gek maken met het idee dat het zo mis kan gaan vind het echt verschrikkelijk
  • oja hoofdpijn maar dan echte steken ppfffff
  • het gevoel dat het er 2 zijn ivm de kwaaltjes die ik met lucas niet heb gehad en om dat we zwanger zijn geworden via ivf/icsi en dus 2 emmys zijn terug geplaatst



    al met al vind ik het natuurlijk ook heerlijk want dan weet ik ook dat het goed zit maar die twijfel oohhgg wat is dat erg hebben jullie dat ook??

@hedwich wrote:





afscheiding is wat cremerig en meer dan anders

slijmkleur



gevoelige borsten/tepels

grotere borsten

aders duidelijker zichtbaar op borsten

opgeblazen buik

sterker reukvermogen

jeuk

dorst



duizelig

meer zweten



borrelende maag

vieze smaak in de mond (ijzersmaak)

honger



misselijk

zin in lekkere dingen

geen zin in eten

buikpijn

spierpijn in de buik

hoofdpijn

vaak plassen

pijn in onderrug



pukkels

beter ruiken



emotioneler/ prikkelbaar/stemmingswisselingen

moe

vergeetachtig

minder concentratie



katten willen dichtbij je zijn/op je buik liggen

nestdrang (zin om op te ruimen/poetsen)








Nja heb dan nog aardig wat als ik het zo bekijk…

Ik heb alles wat (nog)niet bij mij van toepassing is er tussen uit gehaald…

Behalve dat ik erg moe ben en gevoelige borsten heb, heb ik niet veel.

De poes ligt wel heel graag bij me, heb ook wel veel dorst en ben redelijk snel op m’n teentjes getrapt :?

Tja , nu is het al meer dan ik dacht…maar we hebben nog een tijd te gaan :wink:

Mijn borsten zijn niet constant pijnlijk, kan het zijn dat het een dag niet gevoelig is? Tja, je haalt je vanalles in je hoofd als iets verdwijnt…



Liefs Steph :-*

Ik ben vooral erg misselijk! bijna de hele dag door…

Heb erg pijnlijke borsten en ben sneller moe dan gewoonlijk…

Ik weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben, maar heb al wel meer dan een week een ongi gevoel, pijnlijke borsten (gisteren was het echt heel erg, vandaar dat ik vanmorgen weer getest heb). Verder gelukkig (nog) niet echt misselijk, maar gisteren tussen de middag wel ietsje, heel kort.

@Pumba wrote:

Ik weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben, maar heb al wel meer dan een week een ongi gevoel, pijnlijke borsten (gisteren was het echt heel erg, vandaar dat ik vanmorgen weer getest heb). Verder gelukkig (nog) niet echt misselijk, maar gisteren tussen de middag wel ietsje, heel kort.


Gefeliciteerd!

Ik heb er nog wel eentje die ik deze zwangerschap wel erg regelmatig heb.

Ik heb echt om de haverklap de hik.Ik word er echt gek van.Of zal ik zeggen daar krijg ik echt de hik van :lol:

Wat geinig om te lezen…ik vond het al zo opmerkelijk dat me katten zovaak bij me kwamen en zeker de kat die anders weinig van me wil weten, ik zat dus te denken zou ik dan toch zwanger zijn en dat ze dat aanvoelen!

En wat lees ik bij de zwangerschapverschijnselen/kwaaltjes…dat katten dichtbij je willlen zijn als je zwanger bent echt leuk om te lezen!

Ik heb nog helemaal nergens last van, had tijdens mijn eerste zw.schap al meteen pijnlijke borsten en groeide al een tierelier, nu nog helemaal niets. Ook de tepels kleurennog helemaal niet donkerder.

Het loopt echt allemaal anders dan de eerste zo in eerste instantie



Liefs

Dommeltje

Hallo,

Staat snurken erbij…? :oops:

…snurken schijnt er ook bij de zwangerschap te horen hoor Jennepen :lol:



Ik slaap laatste tijd erg vast geloof ik maar of ik snurk…heb vriend nog niet horen klagen :mrgreen:



Heb laatste dagen weinig last van kwaaltjes…alleen me humeur schijnt nogal slecht te zijn volgens mijn omgeving :angel:

Hoi

Ik als nieuweling zal er ook even wat bij zetten :smiley:

Ik slaap erg slecht omdat ik erge buikrampen heb, heb ik een nacht geen krampen, kan ik niet slapen omdat ik niks voel.(oftewel ik ben een dikke zeur) :?

Verder ben ik echt ongelooflijk chagarijnig steeds en heb echt nergens zin in.



Oja en ben erg bang om te vallen waardoor het mis kan gaan.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben??





Liefs

Marinda

Hoi Kira die buikkrampen en dat slechte humeur hoord er blijkbaar bij heb ik ook last van hoor.

En heb ook niet echt ergens zin aan, met name huishouden moet ik me echt toe zetten pfffffffffff

En je bent geen zeur hoor zijn gewoon de hormonen :**:

Pff gelukkig



Wel jammer want we hebben net een nieuwe winkel waar ik zo druk mee bezig was, en voor 2 weken geleden echt met volle moed aan begon, maar nu, kan die me gestolen worden.

Ach ik doe mijn best en verzet me er tegen, alleen dat valt niet mee :?

Hihi, ik heb er ook nog een. Wel een beetje een rare. Voor ik positief getest had, viel het me op dat ik steeds van die opgezette tepels (alsof ik het koud had of opgewonden was) had. Dit was ook al bij een eerdere zwangerschap gebeurd die in een MK eindigde.

Ik herinner me dat ik een keer in de taxi zat met m’n tas voor m’n borsten omdat ik niet wilde dat de chauffeur naar mijn fier uitstekende tepels zou gaan gluren. :lol:

Eigenlijk de hele zwangerschap door blijven mijn tepels zich op onverwachte momenten kenbaar maken… Hmm…



Heyya

Hoi dames,



Even een vraagje ik ben nieuw hier en heb tweede kerstdag een positieve zwangerschapstest gehad.

Nu verlies ik alleen ook sinds de dag voor de test bruinige afscheiding bij het plassen en afvegen. Nu vandaag is het erger en is het meer roodbruin. Hebben jullie daar ook last van gehad en hoelang? Heb veel last van steken en een trekkerig gevoel in mijn buik blijf misselijk en bh zit strak, daarnasst ook zweverig en trillerig. Maar geen buikpijn.



Groeten Lia