eerste zwangerschapsverschijnselen

hallo lia,

ik heb ook in het begin van mijn zwangerschap last gehad van bruine afscheidind.

het was best veel, het heeft 2 weken geduurt.

nu heb ik een gezonde dochter op schoot, bij mij was er dus niets aan de hand.

hoop dat het bij jou hetzelfde is.

groetjes kelly

komt het ook voor dat je veel afscheiding hebt , en dan al voor je evt kunt testen?

Hoi Bianca,



Was bij mij wel het geval, echt waterige en witte afscheiding, alsof ik het gevoel had dat ik ongesteld was geworden,

ik doe :pray: :pray: :pray: :pray: voor ikke ( mijzelluf ) :**:

Hoi !



Ik heb ook nog een heel vervelende klacht…



Ik heb nu een zeer onregelmatige stoelgang en last van obstipatie. Daardoor heb ik nu dus ook last van aambeien… (sorry!)

Weet iemand misschien wat daar aan te doen is? Iets bijzonders eten of drinken misschien? Ik had al iets gehoord over ontbijtkoek, pruimen (maar die zijn nu natuurlijk nergens te krijgen, toch?)



Ook slaap ik s’nachts heel slecht, veel wakker en dan natuurlijk ook plassen… en ook de hik en winderig en boeren. Echt heel charmant allemaal!! :shifty:

Maar ik heb het er allemaal voor over!

Ja, didi, die charmante verschijnselen heb ik ook!

Die constipatie EN aambeien zijn het vervelendste vind ik, door die aambeien ben ik ook bang om naar het toilet te gaan en dan nog eens die constipatie. Wat is nu doe is 's morgens op mijn nuchtere maag een glas lauw water drinken en een kiwi eten! Dit helpt echt EN volgens de gyn mocht ik ook Movicol of Forlax nemen…

Hopelijk ben je hiermee geholpen.



Groetjes



Ami

Hoi Amidala,



Bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen!

Ik heb trouwens net ook ergens gelezen dat er een limonadesiroop is die verlichting kan geven…

Gelukkig, ik heb van Roosvicee de Laxo-versie gevonden.

En ik begin s’ochtends met een kiwi, glas lauw water en gedroogde pruimen en een glas laxo. En ik merk na 2 dagen al verschil. Ook probeer ik minimaal 1.5 liter water te drinken. Is ook heel belangrijk!



Wat een verlichting zeg!

Hallo,



Een opgezettebuik een week voor je nod ongeveer, is dat ook een zw. kwaal



Het is net of ik 4 maanden ben, of ik een voetbal ingeslikt heb.



Iemand hier ook last van?



Groetjes Mo.

Dag dames,

Ben nieuw op dit forum en heb eigenlijk gelijk een vraagje aan jullie :smiley:

Ik ben, samen met mijn vrien natuurlijk, nu een aantal maanden bezig om zwanger te worden. Deze maand is eigenlijk de eerste maand dat ik over tijd ben. De afgelopen maanden had ik steeds een cyclus van rond de dertig dagen en dat betekend dat ik afgelopen maandag ongesteld had moeten worden.

Het is nu donderdag en nog steeds niets. Wel heb ik al twee weken wisselend last van een ongesteldheidsgevoel en heb ik mega grote borsten (gind mijn vriend niet erg trouwens) o, ja en ik be ook vreselijk moe en heb het gevoel dat ik vreselijk opgeblazen ben. Heb een test gedaan, maar ie was negatief. Sinds vandaag heb ik wat licht bruine afscheiding met het plassen en het afvegen. Moet ik door die negatieve test en die bruine afscheiding mijn hoop op een zwangerschap nu laten varen of kan het er allemaal bijhoren?



Groetjes Nikki

heej nikki



hoe gaat het nu met je?? weet je al wat meer???



Hier is ook nog iemand in afwachting van haar ongi maar tot op heden nog niks…wel heb ik last van mijn onderrug…weet iemand misschien wat het kan inhouden of ervaringen mee.heeft.hebben jullie daar ook last van gehad tijdens de eerste weken van de zwangerschap???..Zou het graag willen weten of dat bij het zwanger worden/zijn hoort…ben benieuwd



liefs knuffeltje

He knuffeltje en andere dames,



Ook ik moet over een paar dagen ongi worden.

Ik heb nu al een paar dagen last van mijn onderrug, steekjes in buik en liezen, gevoelige borsten en moet vaker plassen.

Maar het lijkt zo veel op wat ik altijd heb voor mijn ongi.



KAN LAST VAN JE ONDERRUG OOK EEN VERSCHIJNSEL ZIJN???



Ik ga maar nergens van uit.



Egni

Ik ben nieuw op dit forum, ben ws 5 weken zwanger. Eerst geloofde ik het maar niet, na 2 testen begon het door te dringen.

Had wel veel van de kwaaltjes zoals pijnlijke borsten, rommelen in buik, vaker plassen. Nu dat minder wordt ben ik als de dood dat het mis is. Als dit 9 maanden doorgaat, pfff wat kan je er al zenuwachtig en bezorgt van zijn.

18 April gelukkig termijnecho, kan niet wachten.

Ook ik heb een bruinige afscheiding! Heb wel het ongi gevoel, ben moe en af en toe misselijk! Moest 23 maart ongi worden, niet geworden en vrijdag getest, test was negatief. Nu dus bijna een week overtijd en vanaf vandaag die bruinige afscheiding, maar ongesteldheid zet niet door!! Oooh dit is niet leuk!

Vraagje… vanaf wanneer kun je misselijk worden?!

ik ben nog maar 2 daagjes overtijd maar heb afentoe van die vlagen misselijkheid en dat heb ik anders nooit :sick: !

Hallo meiden,



Ik had bij de eerste zwangerschap continue last van bruinverlies . Die zwangerschap is helaas geindigd in een miskraam.

Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en had alleen de eerste maand op de dag dat ik ongesteld moest worden een beetje bruinverlies.

Ik heb ook veel last van obstipatie , veel moeten plassen , emotioneel en een trekkend gevoel in de onderbuik. Ik moet soms ook kokhalzen als ik iets zie wat ik nu smerig vind. Dat had ik voorheen niet en heb een afkeer van kip ( vond ik voorheen heerlijk ) en eet me te pletter aan sorbetijs. 8)

De eerste paar weken was ik vooral misselijk.



Groetjes,



Linda

Mijn eerste verschijnselen zijn nu met 4 weken en 4 dagen: steken in de lies, verstopping, moe. Meer niet. Vreselijk vind ik het! Niet dat het zo erg is, maar als dit alles is… de positieve test is er, maar ik twijfel zooooo. En dat terwijl we al een zoontje van 13 maand hebben.



Groet, Tine

Hoi!



Ik ben al wel eerder geweest op het “zwanger worden” deel. Kwam deze topic tegen en wilde nu toch hier even reageren.



Ben nog bij aan het komen van gisteren: Ik had toen namelijk een POSITIEVE TEST!! Wow!..



Mijn verschijnselen:

Pijnlijke en iets grotere borsten

Meer plassen

Meer drinken

Af en toe een wat grieperig gevoel, ook alsof ik keelpijn ging krijgen.

Minder zin in seks

Vol gevoel in mijn buik

Onze poes is niet bij me weg te slaan, gaat inderdaad steeds op mijn buik liggen en staat volgens mijn man te zeuren bij de deur waardoor ik weg ben gegaan.

Het paard (een ruin) geeft normaal “lieve” (NIET, zijn keiharde!) kopstoten tegen mij aan, meestal tegen mijn buik en borsten, maar de afgelopen week duwt hij er alleen maar zachtjes (voor een lomp paard) zijn neus tegen.

Steken, soms echt pijnlijke, onderin mijn buik



Ik ben nu, denk ik, ongeveer vier weken zwanger.



Dit is wel anders dan mijn eerste zwangerschap! Daar merkte ik niet zoveel van. Alleen werd ik toen heel misselijk (tot kokhalzen toe) als ik sigaren rook (verleden tijd van ruiken, ik rook, van roken, zelf niets!).



Groetjes, Cobi

Cobi: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Geniet er maar fijn van!



Verder:

Ik las dat sommige van jullie last van aambeien hebben… het klinkt vreemd, maar wat heel goed werkt, is om er honing op te smeren. Echt, voor je het weet is het weg!



Sterkte met alle kwaaltjes!

Ben nu 6 wkn 1d en mijn eerste tekenen waren blijvende slijmverlies na mijn eisprong en witte puntjes op mijn tepels. Voor de rest was ik er echt van overtuigd dat ik ongesteld zou worden!



Liefs Eva