eerste zwangerschapsverschijnselen

Ik heb dat zelf nooit gehad in de zwangerschap dat de navel ging “ploppen” zeg maar en dus minder diep werd dus kan je helaas niet helpen maar volgens mij moet je dan toch al wel eventjes onderweg zijn hoor.

Nu mag ik hier ook eens een reactie plaatsen:

Ik had vanaf ongeveer de innesteling af en toe menstruatie-achtige kramp.

Daarna gevoel van blaasontsteking.

Heel moe en me heel heet voelen bij vlagen.

Af en toe soort van spierpijn in mijn onderrug.

Zere borsten! (maar die heb ik altijd voor mijn ongi)



En het gevoel dat het met alles in mijn leven zou kloppen nu. Dat het eigenlijk wel zo moet zijn!

bericht verwijderd

Hey allemaal,



ff een vraagje, ik heb echt zo’n last van branderige tepels, wordt er soms gek van! Weet iemand wat te doen hier tegen :$?



Liefs Natasja

Helaas niet bij mij staan ze steeds ineens rechtovereind :mrgreen: en komen er soms gewoon druppels uit :shock: . En dat met 4 weken zal nog wat worden.



Hier verder wel zin in koffie :mrgreen:

pijnlijke steken door borsten af en toe.

zweem misselijkheid op en af.

Kramp in onderbuik/liezen (bij vorige zwangerschap ook)

IJzersmaak in mijn mond bah bah

Koude rillingen als het warm is :think:

Horen nachtmerrie´s er ook bij?



Mijn klachten/kwaaltjes lijstje:

  • misselijkheid (hele dag door)
  • veel plassen
  • pijnlijke tepels
  • gevoelige buik
  • verstopping/niet werkende darmen
  • enorme moeheid


  • nachtmerries…?

Het heeft even geduurd, maar ik mag dan nu ook mijn kwaaltjes gaan noteren… :roll:



pijnlijke borsten en tepels

af en toe last van onderrug

moe moe moe moe moe

af en toe een vlaag van misselijkheid

alle geuren komen driedubbel binnen, alles ruikt héél sterk. Is niet altijd even fijn…

pukkels



Tot zover eerst maar weer, vind het wel genoeg 8)

Paar dagen voor de NOD was ik misselijk, beetje gevoel een krop in mijn keel te hebben.

Verder:

*af en toe krampjes in onderbuik

*af en toe hoofdpijn

*geen honger meer

en vooral erg moeeeee :zzz:



Heb natuurlijk pas net de test gedaan dus er kan nog genoeg aan kwaaltjes bijkomen.

Van de eerste had ik de eerste drie maanden helemaal geen kwaaltjes. het is dat ik wist dat ik zwanger was anders had ik het niet geloofd hihi :mrgreen:

Hier ook moe, bandenpijn, misselijk van sommige dingen of geuren, last van mijn borsten. Alleen vanavond ook hoofdpijn en dat vind ik niet zo leuk omdat ik dat normaal altijd de dag voor mijn NOD heb. De overige kwaaltjes herkende ik snel weer van mijn vorige zwangerschappen.

Tijdens mijn eerste zwangerschap tien jaar geleden heb ik nergens last van gehad, ik heb zelfs gespeeld met de gedachte dat andere vrouwen zich aanstelden. :wink: Een dagje heb ik me effe missleijk gevoeld, maar dat was dan ook een hele drukke dag, veel op pad geweest en zowat niks gegeten. Ik vergat zelfs dat ik zwanger was, mijn buik groeide ook niet zo erg, de meeste mensen uit de buurt hadden helemaal niks in de gaten.



Nu met de tweede… pfff het zal wel de leeftijd zijn of zo. Ik mag nog van geluk spreken want heb toch niet veel kwaaltjes. Maar merken dat ik zwanger ben doe ik wel.



Mijn BH’s passen niet meer (een positief kwaaltje :stuck_out_tongue: ), ben tegen het eind van de middag uitgeput, eerste weekjes af en toe missleijk gevoeld maar das alweer over. En buikje is nu al duidelijk zichtbaar.

Niet echt nare, vervelende dingen eigenlijk.



Het is prima zo :stuck_out_tongue:

Rond de NOD:



erg emotioneel, moest overal om huilen, snapte er zelf niks van

moe, moe, moe en nog eens moe

mensen die tegen me zeiden dat ik er anders uitzag dan anders in mijn gezicht, of dat ik zo straalde de laatste tijd.



Later:



misselijk/trek/misselijk/trek/misselijk, etc

moe, moe, moe en nog meer moe

koud hebben

pijnlijke borsten en ze lijken met de dag groter te worden

Het eerste waaraan ik merkte dat ik weer zwanger was? Ik voelde me heel rustig rond m’n NOD. Een soort intuitief gevoel van “nu zit het goed” terwijl ik alle eerdere maanden doodnerveus was rond die dagen (m’n cyclus is niet heel erg regelmatig, vandaar)

Na lange tijd weer terug op het forum.

Van de week positief getest. :smiley:



Bij Robin merkte ik niks van me zwangerschap, door de echo’s geloofde ik het toen pas echt.

Nu steeds opgeblazen gevoel in me buik en sochtends misselijk en af en toe duizelig.



Gefelici margaret! :inlove:



Ik heb gister middag ook positief getest!

Qua kwaaltjes gaat alles nog lekker rustig. Ik heb wat gerommel in m’n buik en af en toe een lichte steek in mijn linkerborst en lies.



Ik kan jullie nog niet vertellen hoe ver ik ben i.v.m. onregelmatige cyclus maar ik hoop dat VK mij binnenkort iets kan vertellen!

Chelle en Margaret: proficiat met jullie positieve test!!! :dance: Hopelijk hebben jullie allebei een fijne zwangerschap

We weten sinds afgelopen maandagavond dat we zwanger zijn :smiley: , en heb al sinds vorige wk vrijdag af en toe “menstruatiekramp” wat ik nooit zolang heb dus stiekem dacht ik al dat ik zwanger was. En gevoelige borsten, wat ik normaal altijd een 1 a 2 weken heb voordat ik og word, die had ik ook pas sinds vrijdag. Nu ook soms klein beetje hoofdpijn en moe met vlagen…



Over die buikkrampen, iemand een idee hoelang je daar last van kan hebben?

ik heb die buikkrampen tot in de 10e week van de zwangerschap gehad, daarna werd het langzaam minder.

een sterk gevoel dat ik zwanger was, terwijl testen nog negatief waren…

daarna:

neus potdicht 's nachts,

vieze smaak in mijn mond,

bij alles (eten) denken ‘gatverdamme’ en wat ik normaal lekker vindt smaakt nergens naar,

extreem veel last van mijn (spastische) darmen,

's nachts wakker worden, badend in het zweet…

en hele zere tepels

oja, en veel sneller huilen, vooral als ik iets ergs hoor over kinderen, dan biggelen de tranen mij spontaan over de wangen :cry:

Dit is mijn 4e zwangerschap dit zijn alle symptomen die ik heb gehad rond NOD:



Emotioneler

sneller vet haar

pukkels op onlogische plaatsen (rug, wang)

pijnlijke borsten vooral aan de buitenzijkant

steken in mijn borsten

jeukende tepels

krampjes en steekjes links en rechts van mijn baarmoeder

afkeer van bepaalde etenswaren

licht misselijk, beetje als reisziekte, in het begin met vlagen vooral 's avonds laat 's ochtends

beter reukvermogen

vermoeid, geen energie

waziger zien bij lezen

niet fit voelen