eerste zwangerschapsverschijnselen

Hoi Dames,



Ik had even een vraagje aan de “deskundige” onder ons:

Na hoelang na de ovulatie hadden jullie last van zwangerschapsverschijnselen? Het is nu 10 dagen na mijn ovulatie en voel lichte menstruatie krampjes en heb zo’n jeuk aan mijn rechter tepel, ja :oops: net alsof er allemaal kruimels ofzo in mijn bh zitten…

Komt dat jullie bekent voor?



Liefs Miranda

afscheiding is wat cremerig en meer dan anders

slijmkleur





grotere tepels met de kliertjes van Montgomery (bobbeltjes op de tepelhof, worden er meer en groter)



opgeblazen buik

pukkels op rug

sterker reukvermogen



dorst



duizelig

hartkloppingen



het warm hebben





geen koffie meer lusten

borrelende maag

vieze smaak in de mond (ijzersmaak)

honger



misselijk



zin in lekkere dingen/eetbuien

geen zin in eten

buikpijn/ongi gevoel

spierpijn in de buik

hoofdpijn

vaak plassen





kuitkramp





pijn in onderrug



pukkels

rode handpalmen (meer vlekkerige handpalmen maar ze zijn wel vaak rood)

beter ruiken





emotioneler/ prikkelbaar/stemmingswisselingen

moe

vergeetachtig

chagerijnig

sterk voorgevoel over zwanger zijn

minder concentratie



katten willen dichtbij je zijn/op je buik liggen(mijn kat laat zich ineens wel oppakken en blijft dan ook als een baby in mijn armen liggen)





dit zijn dus vrij veel symptonen die ik tot nu toe heb ,maar voornamelijk mijn buik ehb ik last van, alsof ik teveel heb gegeten en mijn broek te strak staatop hetmidden van mijn buik, herkent iemand dit? en oof zo’n misselijk gevoelweer

JOEPIE,



Wij weten sinds 2 weken dat ik zwanger ben :smiley:

En we zijn er erg blij mee ondanks de soms vervelende bijwerkingen

Ik ben ontzettend moe… en dus echt een slaapkop :roll:

En kan soms wel huilen als mijn man me een stevige knuffel wil geven… mijn borsten staan op exploderen!! ben nu al een maat gegroeit… zit inmiddels in de E :wall:

En soms stel ik hem teleur omdat ik mijn bord niet leeg eet, ik zit gewoon snel vol! dan heeft hij een half uur staan koken, en wilde ik iets graag eten en heeft hij zich uit zitten sloven en dan eet ik maar 10 hapjes… wordt hij nogal gefrustreed van… :frowning:



Verder beetje misselijk als ik opsta maar als ik dan een halfuurtje de hond uit ga laten ( vooral het lopen doet het ) dan gaat het wel weer…

Nou na 4 posi testen was ik wel overtuigd:D





Maar nu moet ik dus snel een dokter gaan zoeken :stuck_out_tongue: want die heb ik nog niet ( we zijn pas van provincie verhuisd ) vanaf wanneer kan ik daar het beste heen gaan? ( welke week )



Groetjes en succes iedereen!!



Liselotte

Ik heb een flauw vermoeden dat ik zwanger ben… Ik ben aan de pil, heb hem 1 keer te laat ingenomen in ik geloof mijn eerste week en het weekend daarna wel geslachtsgemeenschap gehad wat nu een maand geleden is.



Maar ik heb last van zweten, opgeblazen gevoel, obstipatie, veel hoofdpijn, heel snel het warm hebben en slecht slapen.



Zou ik zwanger kunnen zijn of is de pil niet zo verradelijk als je hem 1 x te laat in hebt genomen?

Hello Dames!!



Ik weet sinds eergisteren dat ik zwanger ben!



Mijn ‘kwaaltjes’ zijn:



Sterkte ruik (lees alles stinkt)

Ik heb het ontzettend koud

Pies me een ongeluk, vooral als ik lig moet ik om de 10 minuten naar de wc!

Gevoelige borsten



Maar hoe erg het ook wordt het kan me allemaal niet schelen!!! IK BEN GEWOON ZWANGER, na 21 maanden!!!

Ik heb niet zo heel veel last eigenlijk dus het valt nog mee :slight_smile:



afscheiding is wat cremerig en meer dan anders

slijmkleur



gevoelige borsten/tepels (vooral fietsen over heuvels of drempels doet lichtelijk pijn)

grotere borsten (meer breeder dan groter… maar wel vervelend eigenlijk tijdens slapen)

aders duidelijker zichtbaar op borsten

opgeblazen buik

sterker reukvermogen (alles stinkt -.-



borrelende maag

honger



misselijk

zin in lekkere dingen/eetbuien (ik wacht nog steeds op m’n kersentaart

spierpijn in de buik

winderigheid

boeren



pukkels (op m’n gezicht wel ja :frowning: )

beter ruiken



sterk voorgevoel over zwanger zijn

minder concentratie



katten willen dichtbij je zijn/op je buik liggen



Verder heb ik juist geen zin in sex en erg veel moeite om in slaap te komen heb ook veel liever een pyama aan omdat dat nu veel beter ligt



Rond 25 december uitgekrekend dus kerst kindje :smiley:

wat leuk om te lezen waar iedereen last van heeft…



ik ben nu ruim 8 weken zwanger en ik heb echt de klassieke kwaaltjes, misselijk, moe, zere borsten en honger.



maar wat geeft het? er is een kindje in de maak…morgen de echo dan kunnen we voor het eerst ons wondertje bekijken…

die ellendige vieze ijzersmaak in je mond gatver :sick: heb er nooit eerder last van gehad en tanden poetsen helpt niets

Hallo allemaal!

En voor degene die zwanger zijn; VAN HARTE GEFELICITEERD!!



Ik dacht tot gisteren dat ik echt zwanger was. Al een paar dagen (zeer) pijnlijke borsten en al die andere kwaaltjes. Ik had vorige week maandag ongi moeten worden… maar ik ben het tot nu toe nog niet! GIsteren hebben we een test gedaan, maar hij was negatief. Ik ga het zaterdagmorgen nog eens proberen, maar ik vind het best raar. Normaal gesproken wordt ik 3 dagen nadat ik gestopt ben met de pil ongi… en nu is het al zo veel later en nog steeds niets!



Kan het dan aan die test liggen? Of ben ik gewoon dan echt niet zwanger?



Liefs

Nou ik denk dat ik morgen even een test ga halen… heb een beetje gevoelige tepels (beetje gek aangezien ik jááren bv geef en heb gegeven)

Ben me de hele dag bewust van mijn buik (ben slank dus zit niet in de weg oid :wink: ) Heb “bandenpijn” of iig iets dat er op lijkt.

Krijg duizelingen, nu al meerdere keren dat de kamer om me heen draait en niet alleen als ik op sta, zelf een keer toen ik in bed lag en me omdraaide.

Voel me verder gewoon een beetje vreemd, neiging tot misselijkheid en kokhalzen tijdens het tandenpoetsen ed.

Ik weet ondertussen wel hoe zwanger zijn voelt, en eigenlijk voel ik me gewoon zo. Maar dat kan helemaal niet…



Het stomme is alleen dat ik er helemaal niet mee bezig ben dit hoofdstuk hebben mijn man en ik al een tijd afgesloten… na de derde heeft hij een vasectomie ondergaan… maar heeft het nooit laten controlene (stom, maar ja ik dacht is zijn ding, hij was resoluter in het besluit geen kinderen meer te willen dan ik)



Ik zit hier nu dus ook te tollen moet volgens mij even gaan liggen.

Hallo Allemaal,’

Dit is inderdaad erg leuk om te lezen.

Mijn vroege zwangerschaps verschijnselen zijn:



Jeukende tepels het jeukte zo erg dat ik met natte washandjes in mijn bh heb gelopen en dat voor ik wist dat ik zwanger was.



Verder heb ik nu last van

*gevoelige borsten

  • vaak plassen
  • Veel en vaak honger
  • sterke voorkeur voor bepaald eten zoals soep
  • moe en veel slapen.



    En we moeten nog 2 weken in spanning afwachten…

    Dan hebben we de echo en zullen we weten of het allemaal goed is! :pray:

    Groetjes van Aadje.

halloo allemaal,

een vraagje, ik heb sinds een paar dagen hele erge pijn in de onderbuik,(straalt uit naar linkerkant onderrug) misselijk ( dat ik zittend moet douche) omdat het me 's morgens dan zo slecht wordt, veel plassen, pijn in de onderbenen hoef maar een trap op te lopen en ik ben moe :roll: en heel veel last van hoofdpijn en kan dagen achter elkaar slapen.

heb vorige week wel gewoon mijn menstruatie gehad, maar vind het toch maar allemaal vreemd.

vorig jaar heb ik allemaal onderzoeken gehad door gynocoloog ivm met buikpijn maar toen hebben ze niks kunnen vinden en nu heb ik deze klachten weer allemaal erbij vindt het maar allemaal vreemd en ga ook niet graag meteen naar de doktor en weet ook niet als je nu wel een test kan doen?

wie heeft hier misschien een antwoord op? hoor het graag

groetjes

Hallo allemaal,



Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en heb de volgende zwangerschapskwaaltjes; moe, met vlagen een beetje misselijk, een “vol” gevoel, zware benen, een opgezette buik, pijnlijke tepels (alsof ze in de brand staan), veel boeren, vaak plassen en een enorme honger!!



A.s. maandag onze eerste echo, ben zo nieuwsgierig!! :mrgreen:



Ik heb alleen een vreemd voorgevoel over mijn zwangerschap, en daardoor ben ik zo bang dat het mis gaat. :roll:

Hebben jullie dat ook?



Liefs,

Leonie

Hoi hoi,



Ik ben 5 1/5 week zwanger :inlove: ! Ik ben natuurlijk helemaal in de wolken. Gelukkig heb ik nog maar heel weinig kwaaltjes. Ik ben vooral erg moe. Ook heb ik veel pukkels gehad en enorme jeuk aan m’n borsten. Misselijk ben ik niet maar ik heb wel een soort ‘wee’ gevoel in m’n buik. Dat kan ook door de spanning komen! Verder veel geborrel in m’n buik![/spoiler]

Hallo



Ik ben sinds 2 mnd weer begonnen met de pil hiervoor zat ik aan de implanon alleen was deze niet goed dus is verwijderd uit mn arm.



Vorige maand gewoon ongie geworden alleen heel weinig bloedverlies maar wel 3 dagen lang

Na mijn ongesteldheid ben ik begonnen aan mn nieuwe pil strip



maar toen ??



Buikkrampen in mn onderbuik heb ik normaal nooit tijdens mn pil strip alleeen in mn stopweek!!



Duizelig, en in eens hoofdpijn heb ik ook normaal nooit :o

misselijk in vlagen , Hoofdpijn , Lichte krampjes in mn kuiten, zere borsten niet elke dag zijn wel groter geworden



en mn vriend viel het op dat er dikke aders te zien waren hij schrok er zelfs van. en ja hij en mn moeder viel het op dat mijn borsten groter waren geworden!!



daarbij zie ik bij mn buik ook een bol naar boven toe lopen als jullie begrijpen wat ik bedoel :wink:



daarbij ben ik ook nog chagerijnig of heel vrolijk en totaal geen zin in sex :shock: en mn katten liggen steeds op mn buik a benen



Ben nog niet thuis ga zitten of mevrouwtjes liggen al op mn schoot :smiley:



maar ja zwanger of niet ??



Groetjes Gesina

hoi



vandaag 2 testen gedaan en allebei positief ben er super blij mee!! :inlove: !!



en blijkt dat ik nu ongeveer 4 weken ben wel spannend allemaal hoor.

vooral die eerste weken zit je toch in spanning en hopen dat het allemaal goed verloopt met de zwangerschap. :roll:



groetjes stephanie

Gister positief getest!! :mrgreen:

Echt geweldig, eindelijk!!



En ja, ik wist van tevoren al dat ik zwanger was… ik had niet écht heel duidelijke kwaaltjes, maar ze waren wel op de achtergrond aanwezig…


  • Ik sliep slecht vanaf ongeveer een week na de eisprong… ik had het gevoel niet diep geslapen te hebben en ik werd telkens vroeg wakker…
  • Ik was vanaf ongeveer een week na de eisprong wat emotioneler dan anders
  • Vanaf ongeveer 1,5 week na de eisprong voelde ik af en toe een ongi-kramp en wat steekjes aan beide kanten van mijn onderbuik
  • Vanaf ongeveer 1,5 week na de eisprong had ik last van gerommel en af en toe winderigheid en boeren :oops:
  • Vanaf ongeveer 1,5 week na de eisprong voelde ik iets wat op misselijkheid leek (maar waarvan ik dacht dat ik het mezelf aanpraatte)


  • En nu, met 4 weken en 1 dag zwanger ben ik goed misselijk… :roll:

ooo heerlijk he tierr!!



ook ik heb net positief getest (gister) maar ik had ook al van te voren ‘vage’ klachten


  • na (achteraf gezien) mn eisprong had ik ineens wat rood/bruine waterige afscheiding


  • verleden week was ik ook ontzettend moe, heb ik zomaar anderhalf uur liggen slapen tussen de middag, en savonds ging ik vrolijk om 10 uur weer naar bed!


  • nu heb ik wat steekjes af en toe onderin mn buik en mn buik voelt ook wat ‘zwaar’ aan


  • ik boer als een bouwvakker :smiley:


  • mn borsten doen een beetje zeer ook als ik gewoon loop…


  • af en toe een beetje misselijk, maar met een droog crackertje is het prima op te lossen


  • heb soms heel erg honger, maar tegelijk heb ik nergens trek in :smiley:

Haihai,

Ik heb pas getest toen ik al een week overtijd was, maar omdat het een verrassing was heb ik niet eerder gedacht aan een zwangerschap. Toch heb ik in die week dat ik overtijd was al verschillend seintjes gehad:



afscheiding is wat cremerig en meer dan anders

gevoelige borsten/tepels

grotere borsten

krampjes in buik alsof ik ongesteld ging worden

sterker reukvermogen

minder concentratie en warrig

kleine beetje bloederverlies na een week dat ik overtijd was. 2 druppels ofzo.



Inmiddels weet ik dus dat ik zwanger ben. Vanmorgen voor het eerst ook een leeg gevoel in mijn maag. Tegen misselijkkheid aan. Nog steeds krampjes in mijn buik. Maar ik vind het allemaal heerlijk!

OOOO ik heb nu al melk…is dat er ook 1?