Eerlijk duurt echt het langst...

:thumbup:

In principe is het moraal van het verhaal toch over eerlijk betalen en dat je daar dan rendement voor krijgt (wederzijds respect en ook nog eens extra korting)?

Vind ik geen reden om een topic te sluiten, het wijkt niet van het onderwerp af.

Reden om een topic te sluiten is blijkbaar het moment dat “men” zich (terecht!) aangesproken gaat voelen op a-sociaal gedrag. Ik heb me nogal in zitten houden eerder in dit topic, gelukkig zijn anderen wat meer uitgesproken :wink:



Lijkt mij ook niet nodig, merk niet veel van “meepraten”.



Heeft ze al in haar nieuwe bed geslapen?

" Schrik" best van de reacties die mijn verhaal krijgt… (hmmm, om met een ander topic te spreken: deze zin loopt niet, maar weet even niet het anders te zeggen…)



Niet eens van de mensen die zeggen dat ze niet terug zouden gaan, maar alles daarom heen.

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik blij was dat we eerlijk zijn geweest en dat dat beloont is.



Benthe heeft de eerste nacht heerlijk geslapen… vanavond vroeg ze of haar zus bij haar in bed mocht “logeren” :inlove:

Superfijn dat jullie genieten van het bed!

Leuk hoor dat ze er zo blij mee is!

Wat schattig!



Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat er volwassenen zijn die dit geen diefstal zouden vinden als je niet terug gaat… Ja, dat vind ik iets voor pubers, als je het dan toch over leeftijdsverschillen gaat hebben. Zij overzien de gevolgen misschien niet, maar een volwassene kun je dat toch wel van verwachten. Dat het een groot bedrijf is doet er toch niet echt toe zeg.



Ik vind het van de winkel overigens niet zo netjes dat je het niet gewoon over kunt maken. Wij hebben bijv geen auto en voor ons zou dat dus echt problematisch zijn. Mijn man zegt overigens dat hij het in dat geval gewoon zou melden; in de trend van goh, ik kan het niet overmaken, sturen jullie dan iemand om het op te halen of is het een kadootje :wink:

Wat een top service van de karwei.



Ik was ook terug gegaan, links of rechtsom, ik krijg dan echt het gevoel dat mijn zoon in een gestolen bed ligt, wie ze fout het ook was, het zou in mijn voordeel zijn, maar zou het ook iet leuk vinden als het in. Mijn nadeel was.

goede actie van beiden.



en id ik was ook terug gegaaan, draai de zaak eens om, wat als “jij” benadeelt word? gisteren nog voor 50 eurocent terug gegaan… alleen voor die eerlijkheid mochten we het dingetje gratis meenemen.

leuk om die verschillen te lezen tussen mensen. ZO waren wij bij tuinland en zag ik bij tuiskomst een bleometje voor 0 euro er tussen staan. Mijn zusje riep meteen… oooh… mazzel!! domme koeien… haha… etc



ik heb dan meteen: hmmm… plantje staat niet zo leuk meer nu, al is het heel mijn schulld en fout niet. Ben in dit geval niet terug geweest, tuinland is zeker een half uur rijden voor ons, en het desbetreffende plantje was 3 euro. Heb wel een mailtje gedaan dat de plantjes verkeerd in de computer staan. maar nooit wat van weer gehoord.



Blijf het toch leuk vinden dat je terug bent gegaan… zoveel mensen, zoveel dingen!!

Wat fijn om te lezen dat er gelukkig heel wat eerlijke mensen zijn die zoals wisje terug gaan om iets te betalen dat om de een of andere reden niet is betaald :thumbup: Je hoeft dan geen wereldverbeteraar te zijn, maar een betere wereld begint als eerste met jezelf :thumbup: Wat jij doet geeft ook een seintje af naar je omgeving, je vrienden, je kinderen, mede-kokkers…

Wat dat betreft ben ik het roerend eens met al die mooie stukjes die geschreven zijn door de dames die geloven in goede normen en waarden :thumbup: :clap:



Fijn dat Benthe blij is met haar bed!

wat een discussie :shifty:

Iedereen denkt er anders over, ieder het zijne (over terug gaan naar een winkel waarvoor dan ook, omdat er ook andere voorbeelden bij gepakt worden)!



Maarre ik ben wel enorm benieuwd naar het bed nu :inlove:

Het is ook wel dat jullie er met elkaar over hebben gepraat he, meteen bedoel ik dan.

Vond je man het niet raar dat hij het bed zo mee kreeg?

Wel netjes hoor van Karwei!

Dinsdag is Benthe logeren bij opa en oma en wil ik haar hoekje in de slaapkamer wat versieren met mooie muurstickers…

Als dat klaar is, zal ik foto maken…

@annemarie69 wrote:

@Sennapen wrote:
Zo voel je je gekwetst ofzo? Ik zeg alleen maar dat mijn moeder ook was terugggegaan en die denkt er ook wat anders over, zeg toch niet dat je oud bent. Alleen dat wij er iets anders over denken. Ik dacht dat iedereeen een eigen mening mocht hebben en sorry hoor maar als een ander een foutje maakt dat in mijn voordeel is vind ik dat voor een keer wel eens leuk, mag dat? of zijn we dan opeens al crimineel?




hoezo gekwetst? Om “oud” zijn? Dacht het niet. Heeft met normen en waarden te maken en niks met (mijn) leeftijd.

hoezo dat “wij er iets anders over denken”?

Tuurlijk, wordt lekker gelukkig met je eigen mening en een foutje in je voordeel.

Zo word ik ook gelukkig van mijn eigen mening.

Jij vroeg of het raar is niet terug te gaan en daarmee vroeg je om mijn mening. Doe ermee wat je wilt.



En dat bedrijf kan er misschien voor verzekerd zijn maar denk je niet dat de werknemer die het overkomt een foutje te maken zich niet ontzettend knullig zal voelen? Hoe zou jij willen dat klanten handelen als jij die Karwei medewerker was geweest?




nou nou mag het wat minder :think:

wat fijn dat ze er goed in heeft geslapen :thumbup:

Lag ze hiervoor nog in het ledikant of in een peuterbedje?

Ben benieuwd hoe het geworden is als de kamer verder ook gepimpt is.



En tja… verder is die discussie ook al eens in het discussie hoekje geweest, maar dan bij een supermarkt.



Hier laatst bij de HEMA kreeg ik ipv 1 euro een 2 euromunt terug. Ik zag het, dus zeg ik het. Zij helemaal blij ‘ja anders had ik kasverschil gehad’. Had ik het niet gezien was het me waarschijnlijk ook thuis niet opgevallen en dan had ik er ook niks mee kunnen doen/ gedaan.



alleen bij Karwei zou ik dus niet terug gaan… we hebben nu ook weer ‘gezeik’ met een produkt van hun… je zou zeggen dat we geleerd hebben inmiddels, maar blijkbaar niet… hier moeten we dus ook nog achteraan

Ze lag nog in een ledikantje. Werd dus wel tijd voor een groot bed :wink:



Ze heeft nu het bed waar ik als meisje al van droomde :inlove:

@wisje wrote:

Ze heeft nu het bed waar ik als meisje al van droomde :inlove:




nu ben ik helemaal benieuwd :smiley:

Je maakt me nieuwsgierig :inlove:

@bianca&? wrote:

@annemarie69 wrote:
@Sennapen wrote:
Zo voel je je gekwetst ofzo? Ik zeg alleen maar dat mijn moeder ook was terugggegaan en die denkt er ook wat anders over, zeg toch niet dat je oud bent. Alleen dat wij er iets anders over denken. Ik dacht dat iedereeen een eigen mening mocht hebben en sorry hoor maar als een ander een foutje maakt dat in mijn voordeel is vind ik dat voor een keer wel eens leuk, mag dat? of zijn we dan opeens al crimineel?




hoezo gekwetst? Om “oud” zijn? Dacht het niet. Heeft met normen en waarden te maken en niks met (mijn) leeftijd.

hoezo dat “wij er iets anders over denken”?

Tuurlijk, wordt lekker gelukkig met je eigen mening en een foutje in je voordeel.

Zo word ik ook gelukkig van mijn eigen mening.

Jij vroeg of het raar is niet terug te gaan en daarmee vroeg je om mijn mening. Doe ermee wat je wilt.



En dat bedrijf kan er misschien voor verzekerd zijn maar denk je niet dat de werknemer die het overkomt een foutje te maken zich niet ontzettend knullig zal voelen? Hoe zou jij willen dat klanten handelen als jij die Karwei medewerker was geweest?




nou nou mag het wat minder :think:




:think: het was geen reactie op jou, ik vind het een beetje vreemd dat je zo op mij reageert…en afgezien daarvan ben ik van mening dat dit nog een vrij nette reactie is; ik maak niemand voor crimineel oid uit, dat laat ik graag aan anderen over :angel:

Winkelpersoneel wordt afgerekend op kasverschillen. Om die reden zou ik al teruggaan, je brengt personeel ermee in een lastig parket, zéker met zoiets groots als een bed. Ik heb ook wel eens mijn dag niet en maak dan fouten op mijn werk, dat kan iedereen overkomen. Maar dat betekent niet dat je dan het personeel erop af moet (laten) rekenen door zo’n artikel te houden zonder te betalen. En buiten dat, is het niet het signaal dat ik af wil geven richting mijn kinderen. Dus ja, ik was zeker teruggegaan.