Eerlijk duurt echt het langst...

@annemarie69 wrote:

@Sennapen wrote:
@romata wrote:
Wat super zeg van Karwei :thumbup:



Ik was denk ik niet terug gegaan :shifty:




Ik ook niet :shifty: is dat vreemd??




ja, dat vind ik vreemd.




nou ik niet :think: is toch hun fout :shifty:

als je nou dat bed mee krijgt en ze zeggen had u het al betaald dan zou ik niet liegen maar als je het zo mee krijgt

oke bedankt :roll:

Ik zou dat risico niet willen lopen hoor.

Straks komen ze er alsnog achter, sta jij op camerabeeld en word jij als dief gezien en sta jij in het politiedossier. En ja, die dingen gebeuren echt. Je hebt namelijk (mondeling) afgesproken dat je er voor betaalt, en dat heb je niet gedaan en het bed zo meegenomen (of dat nu door Karwei komt of niet, jij bent je afspraak niet nagekomen). En als ze daarachter komen, wordt dat gezien als stelen omdat je er niet voor heb betaald (en het hoe en wat kijken ze dan niet naar).



Nee, ik zou dat risico met een heel bed niet lopen.

@bianca&? wrote:

@annemarie69 wrote:
@Sennapen wrote:
@romata wrote:
Wat super zeg van Karwei :thumbup:



Ik was denk ik niet terug gegaan :shifty:




Ik ook niet :shifty: is dat vreemd??




ja, dat vind ik vreemd.




nou ik niet :think: is toch hun fout :shifty:

als je nou dat bed mee krijgt en ze zeggen had u het al betaald dan zou ik niet liegen maar als je het zo mee krijgt

oke bedankt :roll:




Ja en? Als het andersom is ga je toch ook terug?

Als jij iets fout doet op je werk is het toch ook fijn als het netjes afgehandeld word?

Ik snap dit nooit zo…

@~Melanie~ wrote:

@bianca&? wrote:
@annemarie69 wrote:
@Sennapen wrote:
@romata wrote:
Wat super zeg van Karwei :thumbup:



Ik was denk ik niet terug gegaan :shifty:




Ik ook niet :shifty: is dat vreemd??




ja, dat vind ik vreemd.




nou ik niet :think: is toch hun fout :shifty:

als je nou dat bed mee krijgt en ze zeggen had u het al betaald dan zou ik niet liegen maar als je het zo mee krijgt

oke bedankt :roll:




Ja en? Als het andersom is ga je toch ook terug?

Als jij iets fout doet op je werk is het toch ook fijn als het netjes afgehandeld word?

Ik snap dit nooit zo…




precies daarom. Als het in je nadeel is wel mekkeren en dan niks zeggen als het in je voordeel is? Vind ik raar :think:

Ik denk dat de jongere jeugd er wat anders over denkt :wink:.

De anderen zijn van de oude stempel… Mijn moeder was ook terug gegaan…

misschien begrijp ik je verkeerd hoor maar is dat “niet teruggaan als een ander een foutje maakt in jouw voordeel” dan iets van tegenwoordig? Sorry maar geef mij dan de oude stempel maar. Overigens voed ik dan mijn kinderen ook ouderwets op misschien maar het is in mijn ogen een kwestie van normen en waarden en dat heeft niet veel met “oude stempel” van doen.

Zo voel je je gekwetst ofzo? Ik zeg alleen maar dat mijn moeder ook was terugggegaan en die denkt er ook wat anders over, zeg toch niet dat je oud bent. Alleen dat wij er iets anders over denken. Ik dacht dat iedereeen een eigen mening mocht hebben en sorry hoor maar als een ander een foutje maakt dat in mijn voordeel is vind ik dat voor een keer wel eens leuk, mag dat? of zijn we dan opeens al crimineel?

@Sennapen wrote:

Ik denk dat de jongere jeugd er wat anders over denkt :wink:.

De anderen zijn van de oude stempel… Mijn moeder was ook terug gegaan…




ben midden 20 en was toch echt terug gegaan.

nou damens ieder voor zich denk ik he.

:thumbup:

@Sennapen wrote:

Zo voel je je gekwetst ofzo? Ik zeg alleen maar dat mijn moeder ook was terugggegaan en die denkt er ook wat anders over, zeg toch niet dat je oud bent. Alleen dat wij er iets anders over denken. Ik dacht dat iedereeen een eigen mening mocht hebben en sorry hoor maar als een ander een foutje maakt dat in mijn voordeel is vind ik dat voor een keer wel eens leuk, mag dat? of zijn we dan opeens al crimineel?




hoezo gekwetst? Om “oud” zijn? Dacht het niet. Heeft met normen en waarden te maken en niks met (mijn) leeftijd.

hoezo dat “wij er iets anders over denken”?

Tuurlijk, wordt lekker gelukkig met je eigen mening en een foutje in je voordeel.

Zo word ik ook gelukkig van mijn eigen mening.

Jij vroeg of het raar is niet terug te gaan en daarmee vroeg je om mijn mening. Doe ermee wat je wilt.



En dat bedrijf kan er misschien voor verzekerd zijn maar denk je niet dat de werknemer die het overkomt een foutje te maken zich niet ontzettend knullig zal voelen? Hoe zou jij willen dat klanten handelen als jij die Karwei medewerker was geweest?

Dan ben ik ook oud met mijn 35 want ook ik vind het niet bepaald kies dat er mensen zijn die zeggen… ik was niet teruggegaan.



Nou is de Karwei een groot concern, maar het is en blijft een onderneming die jaarlijks schade lijdt uit diefstal en misrekeningen.

Die schade word wellicht vergoed tot op zekere hoogte, maar daar is de verzekeringspremie dan ook naar en die verzekeringspremie gaat van de omzet af en voor je het weet krijgt het personeel bijvoorbeeld geen loonsverhoging.

Je buurman, broer, neef of goede vriend zal er maar werken he.



Bovendien, ben je dan van plan nooit meer in die winkel te komen?



Ik heb een keer gehad dat ik appels aan de wagen had hangen en ik reed door de kassa, de eigenaar van de supermarkt zat zelf achter de kassa en ook hij zag het niet.

Thuisgekomen zag ik dat die appels dus niet waren betaald. Ik heb de sticker van de zak gehaald en op mijn portmonee geplakt en de volgende dag ben ik met die sticker alsnog gaan betalen.

simpelweg omdat ik er nog vaker zal komen en wel naar eer en geweten mijn gezicht wil laten zien.



Het heeft idd met normen en waarden te maken en ik vind het ronduit oneerlijk en erg veel zeggen als je meent dat je niet terug hoeft te gaan omdat het toch “hun” fout was. Hun is dan ook breed, want ws heeft maar 1 medewerker je geholpen en dit dus verkeerd ingeschat. Maar hee, zo iemand is ook maar een mens.

Wat nou als de schade op zijn inkomen word verhaald? wat dan?

ben het eens met cell,



ik zou het ook niet kunnen,

laatst had tim een bus haarlak in zijn hand toen ik de winkel uit liep…

ben gewoon terug gegaan,

zeker na mijn ervaring met de appie happie,

lees in de cel gezeten daarvoor, en als een crimineel behandeld voor 1.99

kijk ik eerst alles na wat er in een kar of onder een tas ligt…



dat overkomt mij nooit meer !!!

gab, dat verhaal van jou kan ik me nog goed voor de geest halen, phff wat was dat erg toen!



Ik ben 24, maar was ook terug gegaan. Ik heb liever een eerlijk geweten.

wel vaag dat het zo kon gebeuren bij Karwei.

Daarbij hoe meer mensen niet eerlijk zijn, hoe minder vriendelijk een winkel word.

En mensen die in een winkel werken hebben een goed geheugen hoor, ook al zien ze heel veel verschillende mensen iedere dag weer.

Bij dit soort dingen onthouden ze denk echt wel om welke klant het ging.

Ik zou niet meer naar zo’n winkel durven gaan als ik niet eerlijk was geweest.

Begrijp ook niet wat leeftijd er mee te maken heeft.



Je weet niet eens hoe oud de personen zijn die hier meeschrijven toch? :think:





Ik was ook terug gegaan, zoals ik al aangaf, en ik voel me met mijn 28 jaar nog behoorlijk jeugdig en zeker niet van de oude stempel.



Ik voel me totaal niet beledigd, maar dit alleen om aan te geven dat je opmerking m.i. kant noch wal slaat… of om in jeugdige termen te blijven, ik het nogal onzin vind… :wink:

Volgens mij was er laatst trouwens ook een topic over wel of niet terug gaan als je iets vergeten bent te betalen.



Toen gaf ik aan dat ik niet terug ben gegaan met een krat bier, omdat wij die krat vermeld hebben en die caissière zelfs nog een opmerking maakte dat we hem niet op de band hoefden te zetten (dat was zowel voor haar als voor ons prettiger).

Als ik dan zie dat het niet betaald is achteraf, vind ik dat wij niet nalatig zijn geweest door het gewoon netjes te vermelden.



Maar dat was een krat bier, met een bed zou zelfs zo’n situatie al anders worden denk ik.





Zeker als het miscommunicatie betrof zoals de T.O.

Ik denk dat ik ook terug zou gaan om het geld alsnog te brengen of zou bellen dat t niet betaald is…



Puur omdat als je zelf genaaid word om een flink geld bedrag je gaat stuiteren en je mist dat geld dan… zelf zou ik dan ook boos worden.



Ik word niet graag besodemieterd met geld of andere dingen, een ander ook niet lijkt me zo :wink:



En dan te bedenken dat ik elke dubbeltje moet omdraaien, hoe ik dat bed ook nodig zou hebben en t geld eigenlijk niet zou kunnen missen, zou ik t alsnog betalen

Ik denk trouwens niet dat een bedrijf voor dit soort schade verzekerd is, hoor. Ik werk zelf als administrateur bij een paar winkels en als wij zoiets zouden hebben, dan is dat ‘gewoon’ een kasverschil ten laste van het resultaat. Ik kan me niet voorstellen dat hier verzekeringen voor zijn en als die er wel zijn dat veel bedrijven die hebben :shifty: :think: .

Hoe dan ook, ik zou zeker ook teruggaan/bellen. Heb laatst ook zoiets aan de hand gehad als wat Cell beschreef. Ik had te goeder trouw bij één van de plantensoorten die we in de kar hadden het verkeerde aantal genoemd. Ik moest er de volgende dag toch weer zijn en heb het extra plantje toen alsnog betaald. Ik denk niet dat ik er apart voor zou zijn teruggegaan, daar was het bedrag te klein voor (4,-) en ik was te goeder trouw geweest, maar bij een groter bedrag had ik het zeker alsnog wel gedaan.

Verzekerd of niet, ik vind het pure diefstal. Als je wéét dat je niet betaald hebt, ga je terug. Soms een paar dagen later, als het om iets kleins gaat en je bent niet in de gelegenheid om direct terug te gaan. (Dat had ik laatst bij Action; een tennissetje die onder de wagen lag. Zag ik pas toen ik thuis was. Een week later was ik bij action, viste zo’n tennissetje uit het schap en vertelde wat er was gebeurd en dat ik alsnog dat setje wilde afrekenen.)



Ik vind het eigenlijk gewoon beledigend als je zegt: ‘zo’n winkel is daarvoor verzekerd’ Dus ik heb bij jouw thuis carte blanche om je laptop, camera e.d mee te nemen want, je bent er toch voor verzekerd? Rij ik ook meteen je auto efe in de prak, de verzekering betaalt wel. Vreselijke mentaliteit vind ik dat…

Ten eerste ben ik nu best nieuwsgierig naar dat mooie bed :mrgreen:

Fijn dat jullie het zo netjes hebben opgelost!



Een paar keer per jaar komt deze “discussie” los op kok. En elke keer sta ik versteld…ik ben geen wereldverbeteraar, noch een heilige.

Maar je gaat toch serieus niet stelen? Iets dat je bewust niet betaald is in mijn ogen nog steeds stelen.



Ik had het laatst, een stel verwarde ik met een ander en liepen weg zonder af te rekenen. Owww ik baalde!!! Wat was ik blij dat ze later terug kwamen om alsnog hun rekening te voldoen omdat ze al dachten dat er iets niet klopte.

Tjee, ik was zo het haasje geweest. En dat is dan het personeelslid van de karwei ook geweest…

Stel dat het dan uit eigen zak betaald moet worden, en het personeelslid is je man/zoon/dochter/vrouw?



Ik kan werkelijk niet bij de gedachte dat je iemand zo laat boeten voor een fout…door het dan maar lekker zelf te houden.



Leer je je kinderen dat dan ook? Ow, haha ze heeft een fout gemaakt dus wij hebben gratis spullen.

Zijn dat dan normen en waarden? Ik zou er niet trots op zijn als ik mijn kinderen dát bij zou brengen, ipv wat je hebben wilt betaal je.

Zo mogen mij kinderen ook niks openmaken in winkels, of opeten. Het is pas van hen als het betaald is, eerder niet. Maar da’s een andere discussie.