Slecht hoor, om eigelijk iemand op een spellingsfout te wijzen, want in principe is het gewoon beledigen.
Wat nou als iemand bijzonder laag onderwijs heeft genoten vroeger?
Of het gewoon niet snapt om ABN te schrijven?
We weten toch wat er bedoeld word?
Of moet ik er nu een T achter zetten?
Dat is het dus juist; bij zo’n reclamebureau werken toch geen laag opgeleide mensen? Lijkt mij een HBO baan. Ze krijgen ervoor betaald om teksten te schrijven, dan mag je verwachten dat het foutloos is.
Maar zo hier op het forum e.d., ja dat vind ik ook wel beledigend als men er wat van zegt…
ook al irriteer ik me ook enorm aan ‘me’ wat verkeerd wordt gebruikt: “me huis, me kind” en ook aan dat ontzettend verkeerde ‘en toen deed ik dat even doen’. Zoals “en toen deed ik even een wasje draaien” of “toen deden wij even een ijsje eten” brrrrrr :thumbdown:
Maar zo hier op het forum e.d., ja dat vind ik ook wel beledigend als men er wat van zegt…
ook al irriteer ik me ook enorm aan ‘me’ wat verkeerd wordt gebruikt: “me huis, me kind” en ook aan dat ontzettend verkeerde ‘en toen deed ik dat even doen’. Zoals “en toen deed ik even een wasje draaien” of “toen deden wij even een ijsje eten” brrrrrr :thumbdown:
Dat heb ik ook ja :oops:
Ik werk met dyslectische mensen en ook mijn schoonfamilie is niet ‘taalkundig’, helemaal niks mis mee! Maar ik ben wel van mening dat (als je van jezelf weet dat) je er niet goed in bent, het een kleine moeite is om iets even na te lezen voor je iets besteld/ verstuurd.
Ik werk met dyslectische mensen en ook mijn schoonfamilie is niet ‘taalkundig’, helemaal niks mis mee! Maar ik ben wel van mening dat (als je van jezelf weet dat) je er niet goed in bent, het een kleine moeite is om iets even na te lezen voor je iets besteld/ verstuurd.
:oops:
Ik vind het in het normale leven dus niet beledigend om iemand op zijn schrijf/spreek fouten te wijzen (of als ik er zelf op word gewezen). Het is opbouwende kritiek en hopelijk leert iemand er alleen maar van. :thumbup:
Ik heb ooit eens een t shirt voor iemand bedrukt met , zo bleek achter af een typfout, tja het is een echt bianca fout geweest, maar kan gebeuren. Op een grote reklame bord bij de bushalte zou het niet juist zijn.
:oops:
Ik vind het in het normale leven dus niet beledigend om iemand op zijn schrijf/spreek fouten te wijzen (of als ik er zelf op word gewezen). Het is opbouwende kritiek en hopelijk leert iemand er alleen maar van. :thumbup:
Whahaha sorry, hier wachtte ik op :oops:
Maar helemaal mee eens! Ik zie het ook als opbouwende kritiek waar iemand wat van kan leren.
weet niet eens meer wat er stond (dan zou ik het weer op moeten zoeken, maar weet zo niet waar die ligt), maar wij kregen ooit een geboortekaartje waar ook een behoorlijke d/t fout opstond… dat vond ik ook ‘heel erg’ om te lezen.
Tuurlijk kan het gebeuren… maar iets als een geboortekaartje oid dat controleer je toch 10x voor je de tekst aanlevert bij de drukker? :shifty:
En als je weet dat je niet goed in taal/spelling bent… dan laat je het toch nog door anderen nalezen?
Hier op het forum maakt het me ook niet zoveel uit, lees over heel veel heen en tik zelf ook geregeld in haast dingen die niet goed zijn. Maar als ik iets de deur uit stuur op papier… of ik zou verantwoordelijk zijn voor een mailing/ poster of weet ik het… dan moet het toch wel goed zijn hoor.
Slecht hoor, om eigelijk iemand op een spellingsfout te wijzen, want in principe is het gewoon beledigen.
Vind je dat nou echt? Bijzonder...
Waarom bijzonder? :think:
Ik vind dat beledigend ja als je iemand op een spelfout wijst.
Maar dat is MIJN mening.
Waarom vind je dat? Want als ik stelselmatig iets verkeerd zou doen, zou ik willen dat iemand me erop wees, zodat ik daarvan kan leren.
Dat heb ik al eerder gemeld waarom ik dat vind.
Ik heb even terug gekeken, maar ik zie dat niet staan.
Rooike schreef:
Maar dat is MIJN mening.
Waarom vind je dat? Want als ik stelselmatig iets verkeerd zou doen, zou ik willen dat iemand me erop wees, zodat ik daarvan kan leren.
Rooike schreef:
Glimlach
Dat had ik gelezen, maar ik vind dat geen verklaring van wáárom ze het beledigend vindt. Maar wellicht heb ik een ander idee van wanneer iets beledigend is.
Maar dat is MIJN mening.
Rooike schreef:
Glimlach
Dat had ik gelezen, maar ik vind dat geen verklaring van wáárom ze het beledigend vindt. Maar wellicht heb ik een ander idee van wanneer iets beledigend is.
Je snapt toch wel dat het voor die persoon dan eventueel beledigend is/kan zijn? :think:
Dat is dus wel een verklaring, daarom vind ik dat beledigend, maar dat hoeft verder geen discussie te worden ofzo, daar ben ik niet op uit en al helemaal niet over spelfouten.
Ik lig er namelijk echt niet wakker van of het stoort me niet eens of iemand iets met DT of niet schrijft.
:mrgreen:
Ik lig er namelijk echt niet wakker van of het stoort me niet eens of iemand iets met DT of niet schrijft. :mrgreen:
Ik dus wel… Ik vind het vreselijk om te zien hoeveel Nederlands hun eigen taal niet eens goed kunnen schrijven. Als je dyslectisch bent vind ik het wat anders, maar echt niet al die mensen zijn dyslectisch.
Ik typ ook heus niet altijd foutloos, maar als ik kijk op verschillende fora dan is bijna de helft gewoon continue fouten aan het maken en dat zijn geen fouten meer vanwege te snel typen. Ik vind dat gewoon heel erg.
Ik lig er namelijk echt niet wakker van of het stoort me niet eens of iemand iets met DT of niet schrijft. :mrgreen:
Ik dus wel… Ik vind het vreselijk om te zien hoeveel Nederlands hun eigen taal niet eens goed kunnen schrijven. Als je dyslectisch bent vind ik het wat anders, maar echt niet al die mensen zijn dyslectisch.
Ik typ ook heus niet altijd foutloos, maar als ik kijk op verschillende fora dan is bijna de helft gewoon continue fouten aan het maken en dat zijn geen fouten meer vanwege te snel typen. Ik vind dat gewoon heel erg.
-s + ers
Overigens kan ik er dan nog steeds niet wakker van liggen of iemand het uit gemakzucht doet op een forum of vanwege te snel typen… op een forum… ach iedereen is daar (als het goed is) voor zijn/ haar ontspanning.
Ja de ‘me kind’ dingen erger ik me wel aan, maar weet je… ik begrijp diegene nog steeds en lees er maar over heen.
Kan wel betere dingen verzinnen om wakker van te liggen
Hartelijk dank voor uw email van 30-04-11 over Vanillevla.
Allereerst onze excuses voor de late reactie.
Wij stellen het altijd op prijs wanneer consumenten ons laten delen in hun ervaringen met onze verpakkingen.
De spelfout is reeds eerder geconstateerd en wij gaan de fout corrigeren.
Echter willen wij de gedrukte verpakkingen niet verloren laten gaan i.v.m. extra belasting voor het milieu. Eind juli zullen de nieuwe verpakkingen instromen.
Met vriendelijke groet,
FrieslandCampina ConsumentenService
Ik was dus niet de enige die het gezien had :mrgreen: