Een huis vol

Nee mama is bang dat ze wat overkomt en houdt ze het liefst binnen om ze dan in de gaten te houden, maar ze kan toch ook gewoon mee naar buiten :eh:

@HanB wrote:

Zag ik nou dat 1 van de Deijs koters wijn in zijn plastic bekertje goot, tijdens het ‘feestje’? :shock:

Ja, ik zag het ook.

@Maxime wrote:

@HanB wrote:
Zag ik nou dat 1 van de Deijs koters wijn in zijn plastic bekertje goot, tijdens het ‘feestje’? :shock:

Ja, ik zag het ook.

ja het gebeurde dus idd echt… :shock: .

Enne… papa Baumgard doet er misschien langer over, maar pakt het klussen wel ook een heel stuk grondiger aan met behang afsteken en ook daadwerkelijk de planken van de muur schroeven ed.

Als die dan deze keer ook even een afdeklatje regelt voor dat stukje schrootjes (om het nou een lambrisering te noemen) langs de muur is die kamer straks weer tiptop :thumbup: .

Dus het ligt niet aan mij… Omdat er niemand over begon hier… :oops:

Wijn… Voor een kind dat naar mijn inschatting nauwelijks kleuter-af kan zijn… Hoe oud zal hij zijn? Vijf of zes of zo? En dan aan de wijn??? :silenced:

@HanB wrote:

Dus het ligt niet aan mij… Omdat er niemand over begon hier… :oops:

Wijn… Voor een kind dat naar mijn inschatting nauwelijks kleuter-af kan zijn… Hoe oud zal hij zijn? Vijf of zes of zo? En dan aan de wijn??? :silenced:

Ik zag het ook, maar ik dacht dat ik het wel verkeerd gezien moest hebben :shock:

Om dat koken moest ik inderdaad ook erg lachen! Hoe kun je nou voor een pot groenten nog een gebruiksaanwijzing nodig hebben? En hoe kun je nu 12 kinderen hebben en nog nooit een kind in bad gedaan hebben ? Bizar… Ik heb niets tegen een traditionele rolverdeling, maar een man moet het wat mij betreft toch op zn minst allemaal kunnen (zonder dat ik er een schrift over vol schrijf).

ene kant zijn wij hier traditioneel… als in moeder thuis bij de kindjes en vader aan het werk… (had net zo goed andersom kunnen zijn, we hebben het er lang en breed over gehad, ook allerlei vormen van parttime werken overwogen en bleek ik toch ineens zo’n vrouw te zijn die ‘gewoon’ graag zelf voor de kinderen wil zorgen :mrgreen: ).

Maar dat betekent niet dat ik alles doe in huis.

Ben in eerste plaats thuis voor de kinderen en alles wat daar bij komt kijken.

En natuurlijk doe ik meer… zeker op maandag en woensdagochtend als nummer 3 ook op de psz zit en de jongste ligt te slapen jaag ik er (beneden) even flink doorheen etc en dingen als toilet etc doe ik ook allemaal tussendoor.

Alleen dingen als was ophangen ben ik (met name met nat weer en dus binnen moeten drogen en dus wachten tot de vorige lading goed droog is) lang niet altijd klaar tegen de tijd dat mijn man ook thuis is… vaak hangt hij dan de laatste was op als de oudste naar bed gaat. Leest hij zijn vader voor, terwijl die aan het hangen is. Is echt een momentje voor hun.

Koken doet mijn man zeker 75% van de tijd, dus de kinderen hoeven hier niet om te komen als moeders er niet is :thumbup: .

En ook met dingen als was vouwen… is het niet klaar en ligt er nog een lading dan helpt hij mee of toen ik zondag naar de bios was met de oudste kwam ik terug en stonden er 2 volle gevouwen manden, heeeerlijk.

Staat tegenover dat ik dan wel degene ben die klust in huis, die die slaapkamer die aangepakt moet worden komt op mijn bordje, ik verticuteer straks het gras weer etc etc en ik ben degene die met de lampen/ electra staat te pielen indien nodig (wel met alle stoppen uit, want ik vind stroom doodeng :shifty: ).

Dus hier sowieso een man die zich prima redt als ik er niet ben (zolang er geen klussen gedaan hoeven te worden :lol: ) en vind idd dat beide ouders dat ‘gewoon’ moeten kunnen, ongeacht wie de ‘hoofdverzorger’ ook is.

I love het surinaams gezin wat een relaxe gezellige familie :inlove: :inlove:

het nl gezin vind ik 3x niks , klein rommelig, dat de oudsten nog thuis wonen zeker die van 27 had ik het huis uitgeschopt :mrgreen:

Ik vindt dat de man het eigenlijk ook allemaal moet weten.

Ik bedoel wat nou als moeders er in ene niet meer is dan sta je daar als man en niks kunnen!!!

Mijn man kan en doet net zoveel als ik doe ik hoef geen schriftjes te schrijven over eten maken of hoe de wasmachine werkt etc etc als ik weg ga.

Wat mij vooral opviel was dat er voor vader en (volgens de commentaar stem) de helft van de kinderen totaal 1 pot groenten was… :shock:

ik dacht ook dat ik die wijn verkeerd zag… :shock:

En idd dat ene potje groenten, maar dan wel zo’n ranzige hamburger per kind… Maar goed, hopelijk gaat dat niet altijd zo.

Ik denk dat moeders dacht: dit is een kwestie van opwarmen kan niets verkeerds aan gaan :mrgreen:

Van de wijn heb ik niet gezien.

Inderdaad, zou die 27 jarige ook uit huis schoppen. Maaar aan de andere kant mijn zwager is ook al 1.5 jar bezig met een huis zoeken en wijzelf zijn ook 2 jaar bezig geweest voordat we ons huisje hadden… Dus wie weet zoekt hij wel maar kan hij niets vinden :silenced:

Ik denk trouwens dat als je met meerder broertjes/zusjes opgroeit je dat zorgende gewoon als “normaal” ziet. Omdat er altijd wel kleine broertjes zusjes zijn en je dus makkelijker een handje uit steekt. Wat niet in houd dat je kinderen die verantwoordelijkheid moet laten dragen maar ik denk wel dat het sneller gebeurt …

Volgens mij waren het trouwens jip en janneke bubbels … :lol:

Haha, ik deed vroeger ook alijd stiekem dingetjes in het karretje :mrgreen:

Waarom wordt het Down hebben zo benadrukt … :roll:

Wij moeten nog steeds de plintjes doen, denk dat, dat ook een 10 jaren plan wordt :mrgreen:

En inderdaad! Kijk naar de mogelijkheden!

wat ik niet snap waarom zat de jongste van 1,5 v/d Deijs gezin los in het busje zat bij iemand op schoot :wall: :wall: :wall:

De fam. van Deijs is een beetje uhm simpel volks volk. Vader draait nachtdiensten, maar is er geloof ik eerder uit dan de oudste jongens, vandaar die wallen. Dat vader niks weet komt denk ik (en dan spreek ik uit mijn eigen ervaring :shifty: ) omdat moeder gewoon alles op zich neemt. Sommige vrouwen doen dat nou eenmaal, ik ben ook zo, mijn man kan overigens wel koken en ook de kinderen verzorgen, maar als ik thuis ben trek ik het allemaal naar me toe :oops: . Ze zijn wel gek op hun kinderen, en ik vind ze ondanks hun uiterlijk wel heel fijn met elkaar om gaan.

De fam. Baumgard… moet eerlijk zeggen dat ik stiekem denk dat ze op deze manier misschien wel een beetje proberen die zingende meiden een beetje bekendheid te geven, een van de afleveringen werd wel even de nadruk op dat zingen gelegd. Ik vind ze verder wel heel relaxed, weet niet of ik zo rustig zou kunnen rondlopen met zoveel kinderen om me heen. Ze zijn daar in ieder geval stukken minder actief dan de andere familie en hangen veel meer rond.

Ik vind het erg bijzonder om een kijkje te nemen in het leven van deze mensen, die op hun manier goed voor hun kinderen zorgen, ik vind het ook heel knap dat ze rond kunnen komen, aangezien de mama’s allebei thuis zijn (tenminste ik heb ze tot nu toe niet over werken gehoord). Alleen zo’n groot gezin te eten geven is al een behoorlijke financiele verantwoording…

@mamav4 wrote:

Ik vindt dat de man het eigenlijk ook allemaal moet weten.

Ik bedoel wat nou als moeders er in ene niet meer is dan sta je daar als man en niks kunnen!!!

Mijn man kan en doet net zoveel als ik doe ik hoef geen schriftjes te schrijven over eten maken of hoe de wasmachine werkt etc etc als ik weg ga.

Mijn man heeft een enorme hekel aan de was doen. En ik vind dat helemaal geen enkel probleem, dus de wasmachine is hier echt mijn apparaat. Ik zou het waarschijnlijk ook voor 'm moeten opschrijven, want anders zet 'ie de wasmachine echt niet aan, omdat hij het ook weer niet verkeerd wil doen. Voor de rest doet hij genoeg in huis, maar wij hebben toevallig voor deze verdeling gekozen. En mocht ik er in ene niet meer zijn, dan vind ik het nou echt totaal niet interessant dat hij niet weet hoe de wasmachine werkt. Ik ga er vanuit dat er iemand hem daar echt wel mee zal helpen, en dat hij dat uiteindelijk echt wel zelf gaat doen (nadat hij eerst heeft uitgeprobeerd of het te doen is om elke keer nieuwe kleren te kopen :mrgreen: )

Maar soms is de verdeling gewoon anders dan bij jezelf thuis. Niks mee toch, als beide partners daar gelukkig mee zijn?

Heb ook weer gekeken…

Tja je kunt er van vinden wat je wil, maar als mijn dochter met 27 nog thuis woont…Prima…Ik schop mijn kind never de deur niet uit :snooty:

Die man is wel lekker bezig geweest met klussen zeg :thumbup:

kinderen weer blij, alleen niet zulke goede latten bodems, maar ja met stapelbedden heb je denk ik niet veel keus :think:

Vind dat die oude ‘kinderen’ ook wel de deur uit kunnen.

Ohhh vind het wel heel leuk om te zien dat iedereen zo gek is op dat kleine mannetje Jordi :inlove:

Vind ik ook, zo cute allemaal met Jordi, oogappeltje :inlove: :inlove: