Een huis vol

Kleintjes in de keuken gevaarlijk? :shock:. Ik heb kookles gegeven aan 4 - 6 jarigen :roll: (uiteraard wel op een verantwoorde manier maar goed…)

Beide moeders komen op mij wel (over)bezorgd over …

Bij de ene mogen ze niet naar buiten bij de ander niet in de keuken (maar wel messen in hun mond stoppen…) Maar goed misschien is dat wel mijn kijk als kind-loze :roll: :mrgreen:

Nou ik wil R.oan ook niet in de keuken als ik kook hoor, dan mag ie niet over de drempel. Hij zal maar 'per ongeluk tegen het gasstel aankomen, vingertjes aan het vuur, hete pot omstompen door een duw er tegen aan. Levensgevaarlijk hoor …

Maar R.oan is bijna 1.5 geen 5 of iets in die richting (volgens mij was hij wel ouder dan 1.5) :wink:

Is toch juist fijn als je kinderen willen helpen, of voor zichzelf kunnen zorgen? :think:

@SuusyQ wrote:

Maar R.oan is bijna 1.5 geen 5 of iets in die richting (volgens mij was hij wel ouder dan 1.5) :wink:

Is toch juist fijn als je kinderen willen helpen, of voor zichzelf kunnen zorgen? :think:

Ja oke, als ze 5 zijn en willen meehelpen is het anders… Maar goed, dan moet je ook uitkijken, weet je wat het is, als je mama wordt ben je al wat bezorgder dan eerst hoor :wink: , je hebt opeens een hele grote verantwoordelijkheid :mrgreen:

Ik krijg de indruk dat bij Van Deijs steeds maar iets van max 7 kinderen rondlopen. Waar is de rest? :think:

@Kittycat wrote:

Ik krijg de indruk dat bij Van Deijs steeds maar iets van max 7 kinderen rondlopen. Waar is de rest? :think:

een van die meisjes heeft een vriend ;-).

Waar de overige 4 dan zijn… Geen idee

Die hangen op straat, of zitten bij vriendjes :wink:

Hier mogen ze met ong 3 jr wel helpen in de keuken hoor. Ze koken nu (jongste 8) ook min/meer zelfstandig. Bij bijv pannenkoeken of pasta help ik helemaal niet, ben wel in de buurt.

Ik vind ze ook wat overbezorgd, verbaasde me wel, juist met zo’n groot gezin is een beetje zelfstandigheid wel prettig toch.

@Sennapen wrote:

@SuusyQ wrote:

Ja oke, als ze 5 zijn en willen meehelpen is het anders… Maar goed, dan moet je ook uitkijken, weet je wat het is, als je mama wordt ben je al wat bezorgder dan eerst hoor :wink: , je hebt opeens een hele grote verantwoordelijkheid :mrgreen:

Dat geloof ik ook wel hoor dat je bezorgder wordt, maar lijkt me juist zo leuk. Kneuterig in de keuken (oke mijn vader is kok en mijn oma coupeuse dus ik had al een eigen schort voor ik kon lopen en ik leerde kleien met koekjesdeeg maar goed… :mrgreen: ) Maar lijkt me gewoon gezellig. En ik vind het belangrijk dat mijn kindjes van alles wat mee krijgen. Dus de mannen koken maar de meisjes moeten ook weten hoe een boormachine werkt (I’m verey proud of mijn eigen in elkaar gezette hekje :wink: )

@Lune wrote:

Die hangen op straat, of zitten bij vriendjes :wink:

Hier mogen ze met ong 3 jr wel helpen in de keuken hoor. Ze koken nu (jongste 8) ook min/meer zelfstandig. Bij bijv pannenkoeken of pasta help ik helemaal niet, ben wel in de buurt.

Ik vind ze ook wat overbezorgd, verbaasde me wel, juist met zo’n groot gezin is een beetje zelfstandigheid wel prettig toch.

Inderdaad! lijkt me juist fijn als de kids helpen. Mijn moeders vond het eerst lastig maar later heerlijk als ik het eten alvast had gemaakt als zij uit haar werk kwam

Ik zie die andere kinderen ook niet meeeten. Dat scheelt nogal, of je er 12 of 6/7 in huis hebt rondlopen in dat kleine flatje.

@Kittycat wrote:

Ik zie die andere kinderen ook niet meeeten. Dat scheelt nogal, of je er 12 of 6/7 in huis hebt rondlopen in dat kleine flatje.

Nou inderdaad! Maar goed ze slapen er wel allemaal …

Heeft toch wel iets leuks zo’n grote klup … :oops:

Nou, mij niet gezien. Ik kom uit een gezin met 5 kinderen en ik vond het niks :shifty: Altijd herrie en mensen om je heen, nooit rust.

Bij die surinaamse familie had ik wel op dat feestje willen zijn, dat ziet er gezellig uit en surinaams eten is lekkerrrrrr :drool:

En ik heb alleen maar een broertje en had dolgraag nog wat zussen of broertjes gehad :wink:

Ach ja zo ieder zijn ding :mrgreen:

Ik heb alleen maar broertjes, mss was het anders geweest als ik ook 1 of meerdere zusjes had gehad. Dat zou best kunnen.

hoewel onze kinderen niet naar dit programma kijken… hebben de oudste 2 tijdje terug al een zusje ‘in de bestelling’ gedaan :lol: .

Dat hele broertjes gebeuren is natuurlijk gesneden koek :mrgreen: .

Vind in de dagelijkse omgang echt wel een groot verschil tussen beide gezinnen, maar ook in het reilen en zeilen. Bij de Baumgards zijn de kids er vrijwel allemaal ‘altijd’.

Dat is bij de Deijsjes niet zo. Daar is idd een groot deel de hort op.

Dan slapen ze er misschien allemaal wel, maar maakt het in de praktijk wel anders denk ik.

En ik zal een kind hier nooit op straat ‘schoppen’, maar zal mijn kinderen toch wel iets eerder stimuleren richting een eigen plekje.

Moet dan trouwens wel direct terugdenken aan toen onze 2e zo’n 3 was… terug naar huis van de psz zat hij voorop de fiets ‘gaat juf M ook broodje eten?’ ja die gaat ook een broodje eten nu he ‘ook bij de mama?’ nee juf woont niet meer bij haar papa en mama, die heeft een eigen huis… en ineens barst dat kleine ventje in tranen uit ‘ik wil altijd bij jou wooohoooonen’.

Zei ik tegen hem dat hij daar over een jaar of 20 wel anders over zou denken, maar als ik die kerels bij de Deijsjes zie weet ik dat niet zo zeker meer :o .

@Kittycat wrote:

Bij die surinaamse familie had ik wel op dat feestje willen zijn, dat ziet er gezellig uit en surinaams eten is lekkerrrrrr :drool:

:thumbup:

Ik kan me voorstellen dat als er 4 kinderen in de keuken staan en dat je dan moet koken en opletten, dat indd niet echt samen gaat.

Maar mijn oudste dochter zit vaak op het aanrecht of staat er met een stoel bij om mama te helpen. Gezellig vind ik dat samen koken, mijn meisje vind dat echt geweldig.

En surinaams eten mmmh echt heerlijk, maar we eten het wel een aantal keer per jaar bij vrienden van mijn ouders :drool:

Ohwww en die was :shock: :wall:. Ik zit soms al flink te vloeken hoeveel was ik wel niet heb met 4 personen :roll:

hahahaha Romato, heel herkenbaar en dan zijn wij nog maar met z’n 3. :oops:

haha en ik denk jeeetje wat lijkt me dat relaxed, alleen onze was en van 1 baby :lol:

mamamarije; zooo herkenbaar! hier ook een gevoelig knulletje voor wie het ondenkbaar was dat ie ooit ergens anders zou gaan wonen :inlove:

Toch zou ik het op een gegeven moment wel gaan stimuleren hoor, denk niet dat het gezond is als je 27 bent en nog niet zelfstandig kan functioneren.

Volgens mij zijn er bij de Baumgards gewoon ook wat meer kleinere kinderen, bij t andere gezin meer pubers, logisch toch dat die minder thuis zijn.

Ben ik nou de enige die zich dood-ergerde aan de opmerking van mama deijs op de zondagochtend?

“spelen doe je maar op school maar niet hier” :shock: