De komende 3 weken is het programma ‘Een huis vol’ elke avond te zien op nederland 1 om 19.25.
Het gaat over 2 gezinnen met 12 kinderen, die relatief klein wonen.
Ik vind het knap hoor dat ze het allemaal zo weten te regelen.
Iemand dit ook gezien? Wat vonden jullie ervan?
Ik ken het programma niet. Zal wel druk zijn zo met zijn allen.
Waren die niet bij carlo en irene gister,heb het niet gezien…zal als ik er morgen aan denk kijken… vraag me af waar slapen al die kinderen, volgens mij dan gewoon bij elkaar, geen stukje privacy meer lijkt me :think:
hoe gaat dat als ze ouder worden… :?
ik heb net even gekeken op gemist.
Maar poeh ik moet er niet aan denken zeg, als kind zijnde niet maar al zker als moeder niet. Het zou mij veels te druk worden.
Vind het inderdaad wel knap hoe ze het allemaal voor elkaar krijgen. Maar qua financieen lijkt me erg moeilijk.
Ik zou heel graag een derde willen, maar dan is het wel druk genoeg
Tenzij ik een kast van een huis had een een schip vol geld en niet hoef te werken, dan lijkt een groot gezin me wel leuk. Maar 12 kinderen? :naughty: :naughty: :naughty: (dat kan ik trouwens op mijn leeftijd wel vergeten)
heb het niet gezien, maar buren/ vrienden van ons wonen in een huis met 3 slaapkamers met 5 kids.
Oké vooruit de 5e lifte onverwacht mee met de 4e :lol: maar ook met 4 kinderen was het daar 2 kids op 1 kamer geweest.
Nu zijn het dus 3 op de ene kamer en de tweeling op de andere kamer.
Zij beginnen het nu bij de oudste wel te merken dat die meer iets voor zichzelf wil qua ruimte, maar die mogelijkheid is er niet…
Bij ons voorzie ik niet zo’n probleem… wij hebben dan wel 2 op 1 kamer, maar kunnen in de samenstelling wel schuiven natuurlijk… de 2e en 3e slapen op 1 kamer, op een bepaald moment zal de 2e misschien wel een eigen plekje willen en kunnen de 3e en 4e op 1 kamer… en als de 3e toe is als puber aan een eigen plekje dan is de oudste wel het huis uit waarschijnlijk .
En anders kunnen wij altijd nog de zolder splitsen tot 2 kamers.
Of ook wachten op dat schip met geld natuurlijk :mrgreen: .
Zou er hier nog een verrassingskindje komen dan wordt het nog iets meer inschikken… maar dan zit ik gevoelsmatig echt wel aan de tax voor de ruimte van het huis hoor met 5 kids hier. En dan hebben wij 4 slaapkamers… 12… tja…
Ik heb het ook gezien. En ik vond dat ze het wel allemaal goed deden hoor. Kinderen zagen er allemaal goed verzorgt uit. Ik denk ook dat het financieel geen vetpot is maar ze zullen er wel naar leven.
Ik kom ook wel uit een groot gezin 7 kids en het was vaak druk dat wel maar ik wist nie anders. Ook wij zagen er goed verzorgt uit kregen goed te eten maar geld voor andere dingen was er gewoon niet.
Ik was enige meid dus had een eigen kamer 2 broertjes lagen op zolder. Mijn broertje die geestelijk gehandicapt is had ook een eigen kamer en de 3 jongsten lagen ook bij elkaar.
Ik ga het vanavond zeker weer kijken.
Ik heb dit programma net zitten kijken via internet.
Wauw op een flatje met 14 personen en 2 katten. Vind het maar knap!
Zou helemaal kriegel worden.
Maar verbaasde me wel dat het oudste kind van 27 nog thuis woont. Had hem toch wel gestimuleerd (de kinderen erna ook) om eens wat voor zichzelf te gaan zoeken.
ik heb het ook gezien. wij hebben vol bewondering zitten kijken. hoe krijgen ze het voor elkaar!
wij maken ons bijvoorbeeld druk of we een 2e kindje wel kunnen betalen (kdv enzo) tewijl wel allebei een goede baan hebben.
deze mensen hebben stukken minder te besteden en kunnen 12 kinderen grootbrengen (alleen vraag ik me af wat ze gaan doen als ze alle 12 willen gaan studeren).
ik vind het knap!
Ik heb genoten!
Ik vind het heerlijk zo’n kijkje in de keuken te krijgen van andere mensen en hun levenskeuzes. Hoe dit in zijn werk gaat.
Dat die van 27 thuis blijft wonen snap ik ook nog wel,… stel je voor een huis met altijd leven en drukte, altijd aanspraak, altijd iemand aanwezig,… tegenover een stil,… eenzaam eigen plekkie!
Hij zou natuurlijk wel kunnen overwegen het huis ernaast te huren :mrgreen:
Ik vond dit hele krachtige moeders, heerlijk om te zien hoe zij thuis de boel organiseerden.
Persoonlijk zou ik gillend gek worden denk ik maar dat is omdat ik dit niet gewend ben,… als je in zo’n gezin geboren wordt rol je er zo in.
vond een stuk die het rondkomen wel verklaart:
(nou verklaart,… het is geen vetpot, maar het maakt hun leven wel ietsje makkelijker denk ik hahaha,… kleren kun je doorschuiven,… eten kan in grootverpakkingen etc.)
Kinderbijslag vanaf januari 2011
De bedragen voor de kinderbijslag 2011 zijn hetzelfde als in 2009 en 2010.
Zodra de bedragen voor 2012 veranderen, ziet u het op deze pagina.
Kinderbijslag voor kinderen geboren op of na 1 januari 1995
bedrag in euro per kwartaal 0 t/m 5 jaar 6 t/m 11 jaar 12 t/m 17 jaar
Per kind € 194,99 € 236,77 € 278,55
Kinderbijslag voor kinderen geboren vóór 1 januari 1995
Bedrag in euro per kind per kwartaalAantal kinderen 16 t/m 17 jaar
1 € 278,55
2 € 313,25
3 € 324,81
4 € 350,23
5 € 365,47
6 € 375,64
7 € 382,90
8 € 396,22
9 € 406,57
10 € 414,85
Ga wel kijken. Ik ben ook heel benieuwd hoe het er aan toe gaat in zo’n druk gezin. Moet er zelf niet aan denken. Word al nerveus als ik denk aan 3 kinderen… :shifty:
ik heb gister ook gekeken via gemist .
Ik schrok alleen wel van dat blanke gezin waar die moeder zei dat er door de week geen tijd was om te douchen dus dan maar goed wassen en in het weekend douchen …
alleen in het weekend ?!?! :shock:
ik zou niet met ze willen ruilen, maar ik was ook wel een beetje jaloers :inlove:
Ik vond de stilte ook heel erg toen ik de deur uit was hoor. Thuis werd ik vaak gek van het lawaai maar eenmaal de deur uit had ik zo ontzettend veel heimwee.
@esmie wrote:
Ik vond de stilte ook heel erg toen ik de deur uit was hoor. Thuis werd ik vaak gek van het lawaai maar eenmaal de deur uit had ik zo ontzettend veel heimwee.
nou precies,… dat moet afschuwelijk zijn! zeker als een gezin een warm gezin is ga je terug verlangen. Dan is stilte niet altijd je vriend. Daar verlang je in zo’n gezin wel naar maar als je het hebt,…

Ik vind het heerlijk te horen hoe ze erover praten.
@Mam van 2 wrote:
ik heb gister ook gekeken via gemist .
Ik schrok alleen wel van dat blanke gezin waar die moeder zei dat er door de week geen tijd was om te douchen dus dan maar goed wassen en in het weekend douchen …
ik zou niet met ze willen ruilen, maar ik was ook wel een beetje jaloers :inlove:
Ik douche ook niet elke dag, meestal 1 keer in de 2/3 dagen. Dit ivm m’n huid.
ja maar 12 kinderen ? alleen in het weekend ? dus 5 dagen ( of 6 ) niet ?
@Mam van 2 wrote:
ja maar 12 kinderen ? alleen in het weekend ? dus 5 dagen ( of 6 ) niet ?
ik initerpretteerde het anders. Door de week was er in de ochtend geen tijd om te douchen, omdat ze dan om 5 uur moesten opstaan. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat er in de avond niet gedouched wordt?
@kaboutertje wrote:
Persoonlijk zou ik gillend gek worden denk ik maar dat is omdat ik dit niet gewend ben,… als je in zo’n gezin geboren wordt rol je er zo in.
Mijn man vond het al enorm druk toen hij voor het eerst bij ons thuis kerst mee vierde… en dan heb ik maar 2 broers + hun aanhang. Voor ons gesneden koek (want vaak hadden we ook 1 dag met de hele familie van de kant van mijn vader… mijn vader was vroeger met 4 thuis en allemaal 2/3 kinderen en de oudste ook al kleinkinderen… dus tel maar na… en dat zijn geeneens echt grote gezinnen in mijn ogen).
Maar hij had na die avond echt zoiets: zooooo en nu wil ik een heel weekend niemand zien :lol: .
@Mam van 2 wrote:
Zo schokkend is dat nou toch ook weer niet?
Als je je goed wast ben je net zo schoon als onder de douche hoor. En het spaart ook nog eens een hoop water + energie = dus geld.
Mijn opa heeft in zijn hele leven misschien 10x onder de douche gestaan. Eerst hadden ze er niet eentje en toen ze er wel 1 hadden kon hij er gewoon niet aan wennen.
En mijn opa was ontzettend schoon op zich zelf. Die zou je niet ongewassen en ongeschoren aantreffen hoor, altijd pico bello en netjes in de kleren.
Wij douchen ook niet elke dag en de kinderen ook niet.
Oké in eerste instantie vanwege droge huidjes en eczeem huidjes van de kinderen, maar het sowieso niet ‘nodig’ als je verder gewoon wast ed.
De jongste gaat 1x per week in bad, soms nog een keer met 1 van ons mee onder de douche en verder is dat ook washandjes werk hoor.
Als wij straks 4 pubers in huis hebben zullen ze ook niet (allemaal) in de ochtend kunnen douchen voor school aan. Hopelijk sporten ze tegen die tijd ook nog en is het sowieso logischer om 's avonds na het sporten te douchen en dan in de ochtend even een ‘lap om de kop’ te halen.
Zelfs met 3 kinderen was het bij ons thuis al niet te doen dat we allemaal douchten in de ochtend en dan krijg je vanzelf een routine… jij sport op maandag? Mooi dan in de ochtend even snel wassen en na het sporten douchen? En op woensdag ook, want ook sport.
Jij sport op dinsdag… dan jij dus op dinsdag even wassen en na het sporten douchen etc.
Het waren geen uitgewerkte schema’s, maar wel ingesleten routines

Elke dag douchen of in bad is ook niet goed voor de huid, vooral niet voor kinderhuidjes.
Wij gingen vroeger op zaterdagavond en woensdagavond onder de douche of in de teil.
Nu douche ik nog niet elke dag want dan heb ik helemaal een droge olifanten huid.
Misschien leggen ze het in een andere aflevering nog uit hoe ze het financieel doen. Dit ging alleen over het ochtendritueel.