Een huis vol

Nee niet gezien, maar 12 kinderen en klein behuisd! :o En ik maar klagen dat ik boven maar 2 kleine slaapkamers heb en dat mijn 2 jongens een kamer delen. Ik heb als uitwijkmogelijkheid nog dat wij in de woonkamer op een slaapbankje gaan slapen en de jongste dan onze slaapkamer krijgt (mochten we hier zolang blijven wonen, d.w.z. totdat ze de leeftijd krijgen dat een eigen kamer toch wel heel fijn is voor ze), maar ideaal vind ik het niet. Nou ja, het kan dus altijd nog ‘erger’. :angel:

Ik ga het vanmiddag eens terugkijken als het lukt, ben wel erg benieuwd!

En 12 kinderen, ik moet er niet aan dénken! 12x zwanger, 12x bevallen, wat erg! :hand: (In mijn geval kan het niet eens, na 2 keizersnedes er nog 10 ondergaan is niet zo verstandig! :wink: )

en dan ook nog zeggen dat ze zich niet kunnen voorstellen nooit meer zwanger te zijn he :mrgreen:

wat ik wel jammer vond, is dat ze de verjaardagen en geboortedatums niet uit hun hoofd kennen… ik weet zelf de verjaardagen en geboortedatums ook van naaste familie erbij, dus van je eigen kinderen moet dat toch helemaal geen probleem leveren…

@knipoogje1983 wrote:

en dan ook nog zeggen dat ze zich niet kunnen voorstellen nooit meer zwanger te zijn he :mrgreen:

Dat kan ik me nog wel voorstellen ook eigenlijk :lol: .

Oké ik zit lang niet aan die 12 natuurlijk, maar ik denk dat ik dat gevoel altijd wel zal blijven houden. Of je nu 1 of 12x zwanger bent geweest… die periode van je kindje in je buik voelen bewegen, merkt dat het op je reageert het bijna schizofrene ‘ik ben met zijn tweetjes’ gevoel… dat is zo bijzonder. Oh vooruit, nu wil ik ook nog wel een keertje :inlove: .

En die geboortedata… ik weet prima wanneer mijn kinderen jarig zijn, maar toen gister bij de apotheek iemand me vroeg naar de geb.datum van de 3e, zei ik toch eerst ‘eh…’ :shifty: . Vrouw zal ook wel gedacht hebben :wink: .

Mijn vader is al zolang als ik me kan herinneren heel erg erin.

Die moet zelfs voor zichzelf terugrekenen hoe oud die nou ook alweer is… en dat was dus ook al zo toen wij klein waren.

Ik heb snel even gekeken bij programma gemist.

Jeetje wat een bedrijf is het huishouden dan he, haha.

Ik zou er niet aan moeten denken om iedere dag 12 kids te hebben om te verzorgen.

Al ben ik aardig op weg.: Mijn vriend heeft 3 kindjes, ikzelf 2 en van ons samen komt er nu 1 bij, en ik heb totaal 5 oppas kindjes, haha Maar hier is 1 groot verschil, dat ik ze niet allemaal tegelijk heb.

Ik zag in het voorstukje van vanavond dat een moeder haar kindjes op straat aan het tellen was en er eentje kwijt was… pff wat een gestress lijkt me dat!

De blanke vrouw zei dat ze zoveel kinderen had omdat de pil bij haar niet werkte. Wat een onzin, tuurlijk zijn er een boel vrouwen die door de pil heen zwanger worden, maar zeker als je dat eens hebt meegemaakt zijn er ook andere manieren om te voorkomen dat je zwanger wordt, geef dan gewoon toe dat je graag kinderen wilt, geen keuze maken voor anticonceptie is ook een keuze. (die ik overigens wel begrijp)

dat getel herken ik nog wel van vroeger… wij waren thuis met 7 kinderen en als we dan met openbaar vervoer ofzo gingen, dan werd er steeds geteld of iedereen er nog wel was :lol: :lol:

@knipoogje1983 wrote:

wat ik wel jammer vond, is dat ze de verjaardagen en geboortedatums niet uit hun hoofd kennen… ik weet zelf de verjaardagen en geboortedatums ook van naaste familie erbij, dus van je eigen kinderen moet dat toch helemaal geen probleem leveren…

Nou ik weet echt de geboortedatums incl. jaar van mijn broers/zussen niet allemaal.

Ik moet zelfs even terug rekenen wat het geboortejaar is van mijn man. :oops: Zelfs de datum van m’n man sla ik niet op. :oops:

@Kwakje wrote:

@knipoogje1983 wrote:

Nou ik weet echt de geboortedatums incl. jaar van mijn broers/zussen niet allemaal.

Ik moet zelfs even terug rekenen wat het geboortejaar is van mijn man. :oops: Zelfs de datum van m’n man sla ik niet op. :oops:

ow… ik dacht dat dat heel gewoon was dat je dat allemaal wist :mrgreen: :oops: :think:

@Marda wrote:

De blanke vrouw zei dat ze zoveel kinderen had omdat de pil bij haar niet werkte. Wat een onzin, tuurlijk zijn er een boel vrouwen die door de pil heen zwanger worden, maar zeker als je dat eens hebt meegemaakt zijn er ook andere manieren om te voorkomen dat je zwanger wordt, geef dan gewoon toe dat je graag kinderen wilt, geen keuze maken voor anticonceptie is ook een keuze. (die ik overigens wel begrijp)

Ze zei dat ze er 2 door de pil heen heeft gekregen en omdat ze toch misselijk werd van die pil ze er maar mee gestopt is en ze maar zouden zien wat er zou gebeuren.

Tja dan heb je dus 12 kinderen in 25 jaar tijd :mrgreen: .

@mamaMarije wrote:

@Marda wrote:

Ze zei dat ze er 2 door de pil heen heeft gekregen en omdat ze toch misselijk werd van die pil ze er maar mee gestopt is en ze maar zouden zien wat er zou gebeuren.

Tja dan heb je dus 12 kinderen in 25 jaar tijd :mrgreen: .

Dan valt het nog mee dat ze er geen 25 heeft! :wink:

Ondanks 12 kinderen toch niet super vruchtbaar dus. :slight_smile:

Maar zo te zien zijn ze ook niet echt jong meer :think:

Vind het knap hoe ze het doen hoor, maar niks voor mij, zou gek worden haahahha :lol:

nou ja… je bent toch elke keer 9 maand zwanger… en misschien met bv de volgende nog wat uitgesteld?

Toen ze de jaartallen opnoemende was het toch zo’n beetje om het jaar een kind.

Die donkere vrouw had ze sneller op elkaar in elk geval. De jongsten in beide gezinnen waren 1,5 en bij het blanke stel de oudste dus 27 en bij het donkere stel de oudste 21.

De aflevering van vanavond zo even terugkijken (tis nu nog bezig, maar begin gemist… dus lang leve het internet).

Ben errug benieuwd naar de verfperikelen op de 'jongens’kamer na het zien van het voorstukje en het commentaar van de oudste op de kleur verf (kom op zeg, 27 jaar en dan met je 7? jarige broertje en nog 2 anderen op 1 kamer liggen!?!? :oops: ).

ik heb weer met veel plezier gekeken,… af en toe open mond,… af en toe een big smile,… ik vind het een erg leuk programma!

en die arme kleine met pseudokroep,… heb zo te doen met het mannetje. Kreeg tranen in mijn ogen…

Ik ben na dit topic lezen wel erg benieuwd :mrgreen:

Ga zo eens terugkijken. Ik kan me overigens ook voorstellen dat je je na 12 kindereniet meer voor kan stelleniet meer zwanger te zullen zijn, juist denk ik. Als het de afgelopen 25 jr zo’n normaal onderdeel van je leven is geworden dan is het ook gek om daar echt afscheid van te nemen.

Enne, mijn man weet de geboortedatum van dejongste ook nog niet. Ben al blij dat hij die van de oudsten er nu ingehamerd heeft :lol:

@Lune wrote:

Enne, mijn man weet de geboortedatum van dejongste ook nog niet. Ben al blij dat hij die van de oudsten er nu ingehamerd heeft :lol:

Hier is de verjaardag van de jongste denk ik juist de verjaardag die hij nooit zal vergeten.

Tenminste… niet zolang hij in elk geval zijn eigen verjaardag nog weet. De jongste is 1 dag later jarig :lol: .

Papa wou hem wel als verjaardagscadeautje, maar hij is in de nacht volgend op de verjaardag van papa geboren. Heeft die toch zijn eigen dag :thumbup: .

heb net voor het eerst gekeken echt een leuk programma.

Ook leuk om te zien hoe ze zich in de drukte allemaal redden en ook zo liefdevol zijn.

En dat het ondanks met zo’n vele in een kleine ruimte netjes is.

ga zo de herhaling van gisteren zo kijken.

moest wel een traantje weg pinken bij het voor stukje van morgen hoe ze met dat kleine hummeltje in der armen een het schudden was.

Ach wat is ie toch ziek :frowning:

Kijk das handig :mrgreen:

Ik denk dat het zo’n anderhalf, twee jaar duurt voor hij het weet, zo ging het bij de vorigen iig :lol:

Zag het gisteren tijdens het zappen en ben blijven hangen…

Mijn god wat heerlijk zeg om zo een kijkje te kunnen nemen bij een ander en hoe ze dat allemaal voor elkaar krijgen elke dag weer.

Hier een gezin met 4 kinderen en een 5de op komst :think: nog even en wij kunnen mee doen :mrgreen: (grapje).

Ik vind het hier al en gepuzzel met 4 kinderen hier slapen ze ook met zijn 2en op een kamer en de baby krijgt straks zijn eigen kamertje.

Hier willen ze niet een eigen kamer dan gaan ze elkaar s’nachts opzoeken!

En dat tellen ja, ook dat hebben wij als wij al met onze 4 kinderen op stap zijn maar meestal :thumbup: opmerkingen hoor.

Ik vindt het heel leuk en interessant om te zien en zoooo zielig dat kleine mannetje…morgen weer kijken

ik heb het gisteren toevallig een stuk gekeken…erg leuk…

ik was echt aan het denken of geen van de ouders werkten…

maar ik lees hier dat het alleen de ochtend was… jammer dat ik het vandaag gemist heb

@ilsederooy wrote:

moest wel een traantje weg pinken bij het voor stukje van morgen hoe ze met dat kleine hummeltje in der armen een het schudden was.

Ach wat is ie toch ziek :frowning:

Ja zielig he :frowning: Daarvoor al, kindje lachte wel maar zag er zo ziekjes uit. Arm jochie. En stomen mocht niet, echt zielig.