Mijn moeder is 1 van 4, mijn vader 1 van 3, mijn oma 1 van 7, mijn opa 1 van 13, andere oma 1 van 17 en andere opa 1 van 9… :mrgreen:
Mijn oma heeft foto’s van haar zusje die in de onderste lade van de grote ladecommode sliep als baby, dat was opgemaakt als wiegje en nam zo weinig ruimte in… haar vader had er blokjes onder gemaakt zodat de kast niet omkiepte en daar sliep haar babyzusje dan.
En opa, die van 13, die woonde 3 hoog achter in amsterdam op een woning met geen enkele slaapkamer.
Gewoon een grote vierkante ruimte met een natte ruimte waar ook gewassen werd en waar 4 grote twijfelaars tegen elkaar aan stonden met een gordijn erom voor de kinderen. Zijn ouders hadden een slaapvide gemaakt in de hoge ruimte waar ze zelf konden slapen.
En onze kinderen zijn wat dat betreft verpest tot het einde… alle 4 en niks gewend. Weet zeker hoor dat als we er meer hadden gekregen, onze kinderen samen slapen geen punt hadden gevonden. Maar een eigen plek is ook wel weer erg fijn.
Wij willen graag over 3 a 4 jaar, als Suus naar school gaat alsnog aan pleegzorg beginnen en daarvoor moet dan ook wel wat ruimte “gemaakt” worden. Maar dat worden er dan geen 8 hoor… :mrgreen:
Mijn moeder is 1 van 4, mijn vader 1 van 3, mijn oma 1 van 7, mijn opa 1 van 13, andere oma 1 van 17 en andere opa 1 van 9… :mrgreen:
Mijn oma heeft foto’s van haar zusje die in de onderste lade van de grote ladecommode sliep als baby, dat was opgemaakt als wiegje en nam zo weinig ruimte in… haar vader had er blokjes onder gemaakt zodat de kast niet omkiepte en daar sliep haar babyzusje dan.
En opa, die van 13, die woonde 3 hoog achter in amsterdam op een woning met geen enkele slaapkamer.
Gewoon een grote vierkante ruimte met een natte ruimte waar ook gewassen werd en waar 4 grote twijfelaars tegen elkaar aan stonden met een gordijn erom voor de kinderen. Zijn ouders hadden een slaapvide gemaakt in de hoge ruimte waar ze zelf konden slapen.
En onze kinderen zijn wat dat betreft verpest tot het einde… alle 4 en niks gewend. Weet zeker hoor dat als we er meer hadden gekregen, onze kinderen samen slapen geen punt hadden gevonden. Maar een eigen plek is ook wel weer erg fijn.
Wij willen graag over 3 a 4 jaar, als Suus naar school gaat alsnog aan pleegzorg beginnen en daarvoor moet dan ook wel wat ruimte “gemaakt” worden. Maar dat worden er dan geen 8 hoor… :mrgreen:
Ja inderdaad, dat sliep en leefde gewoon met elkaar, als kinderen niet beter weten zul je ze daarover niet snel horen,maar ik vond alskind wel heerlijk die kamer voor mij alleen
nu waren wij maar met z,n tweeën…
Pleegzorg …is toch wel effe andere koek he :think:
Ik vind de Baumgards ook het leukste gezin. Ze zijn zoveel relaxter en er lijkt veel meer samenhang in het gezin te zijn. Geweldig!
Over de kringen van de Deijs vader: Dat hoeft niet van het roken te komen hoor. Ik ken zat mensen, niet alleen mannen, die zulke kringen hebben, en toch echt niet roken, en ook nooit gerookt hebben.
tja kan me wel voorstellen dat ze niet zelf roepen: wil er ook twaaluf .
Maar die ene wel zo leuk ‘oh maar wel 4 ofzo hoor, maar eerst school’ :thumbup: .
Vond de trip naar de bazaar ook nogal eh bizar.
Eerst met z’n allen gestapeld in die bus… terwijl ze ook een eigen auto hebben, gek idee misschien, maar dan rijd je met bus en auto achter elkaar aan? Te duur? Dan laat je die 25 euro snoep de volgende keer maar achterwege .
Voor mezelf kan ik wel stellen dat ik me ook veel prettiger voel bij de Baumgards en liever daar een avondje door zou brengen als bij de Deijsen. Vind het ook allemaal net iets te ja weet niet… niet mijn ding.
ik vond het vooral raar dat ze zoveel geld uitgeven aan een uniek uitstapje, en dan naar zo’n bazar gaan ipv een pretpark, dagje strand of weet ik het. Iets wat echt leuk is voor kinderen.
Of een all-inclusive-park zoals je hier in de buurt wel hebt. Mag je eten en drinken zoveel je wilt en geloof me er komen echt mensen daar die eten niet maar vreten. :shock:
en das best merkwaardig als je de patat daar weleens hebt geproefd :silenced:
Of een all-inclusive-park zoals je hier in de buurt wel hebt. Mag je eten en drinken zoveel je wilt en geloof me er komen echt mensen daar die eten niet maar vreten. :shock:
en das best merkwaardig als je de patat daar weleens hebt geproefd :silenced:
Dat is ook geen eten, maar vreten, dus vind het niks niet gek dat ‘men’ daar vreet als varkens… 8)
Eerlijk gezegd zou ik persoonlijk ook liever naar de zwarte markt gaan, maar ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan pretparken! :mrgreen:
Maar damn ik moet er niet aan denken om met 12 kinderen over een bazaar te moeten lopen. Ga lekker naar een pretpark/dierentuin/zwemmen ofzo waar de kinderen ook plezier aan beleven.
Ik heb gisteravond de laatste 2 afleveringen gezien. Ik heb vooral met verbazing gekeken hoe de familie Deijs met z’n 14-en doodleuk in een busje stapten waar maar 9 personen in mogen :o :think: :thumbdown: . Wat mij betreft echt volledig onverantwoord om je 1,5 jarige niet in een autostoeltje te vervoeren, en om de andere kinderen bij elkaar op schoot te laten zitten. Ik dacht van te voren dat ze dus met èn het gehuurde busje èn de eigen auto zouden gaan.
Wel mooi om te zien hoe moeder Deijs geniet van haar dagje weg. En vader maar ploeteren thuis, hahaha.
De familie Baumgard komt op mij over als een lekkere warme familie. Ik vind vader zo grappig, hij kan heel relaxed doen, maar dan ineens slaat toch de stress toe. Het valt me wel op dat ik helemaal geen speelgoed zie in huis, of zou dat boven blijven? Vaak hangen die kinderen maar een beetje op de bank, is mijn indruk.
een pretpark lijkt me juist helemaal niet leuk als je zo’n groot gezin hebt waar van de oudste 27 is en de jongste 1,5.
Dan blijf je niet bij elkaar en heb je nog niets aan je dagje weg.
Nu waren ze wel (bijna) de hele dag samen.
En ja papa maar ploeteren haha. Al zeiden wij wel tegen elkaar: al 27 jaar vader maar weet helemaal niets van het huishouden. :shock: Hier helpt hub gewoon mee ook al zijn er nog geen kinderen.
Zou hem, ook straks met de baby, gerust zonder een schriftje vol aanwijzingen achter kunnen laten
En de surinaamse papa, vind het ook een hele leuke vent. Maar idd soms slaat de stress toe haha.
Toch blijf ik de plastic bordjes raar en slecht vinden. Ik had een schema opgemaakt van afwassen voor de kids. Elke dag twee anderen ofzo. Kinderen genoeg :mrgreen:
Toch blijf ik de plastic bordjes raar en slecht vinden. Ik had een schema opgemaakt van afwassen voor de kids. Elke dag twee anderen ofzo. Kinderen genoeg :mrgreen:
En met 3 kinderen kregen wij vroeger gewoon ieder 2 dagen in de week toegewezen om mijn moeder te helpen hoor .
Onze kinderen hebben het dan maar makkelijk hoor… alleen hun bordje en bekertje in de vaatwasser te zetten na het eten :lol: (en op vakantie moeten ze alsnog helpen met afwassen).