Ze zullen de woning wel kunnen betalen anders woonden ze er niet toch.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het Surimaans gezin er wel wat bter voor staat. Het huis is veel netter ik vind het bij de nl wel een zooi hoor en gewoon echt veel te klein. Ze hebben totaal geen ruimte voor zichzelf ja. In de keuken word er gerookt wat al helemaal niet kan met zo’n zieke kleine.
Ja mischien heel raar maar als ik het nl gezin zie dan denk ik goh waar zijn jullie aan begonnen maar als ik het surinaams gezin zie dan denk ik goh best gezellig.
Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?
Snap het helemaal, gevoel heb ik er namelijk ook wel bij.
Snap je helemaal!
Vind allebei de huizen wel netjes alleen het flatje is gewoon veel te klein voor zoveel mensen. Al die spullen en mensen oogt daardoor veel drukker. En dan al die kleurtjes. Ik houd van roze, en vila kakelbont vind ik echt een topidee maar dit is wel heeel erg veel/krap/klein.
Aan de andere kant, als ik de ruimte & het geld zou hebben zou ik ook wel een groot gezin willen. Niet alleen van mezelf maar ook bijv. pleegzorg of adoptie…
MamaMarije heb dat ook hoor met drank, maar goed ieder zijn eigen ding. (al kijk ik nu van de straat… en das toch echt wel sneu …)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het Surimaans gezin er wel wat bter voor staat. Het huis is veel netter ik vind het bij de nl wel een zooi hoor en gewoon echt veel te klein. Ze hebben totaal geen ruimte voor zichzelf ja. In de keuken word er gerookt wat al helemaal niet kan met zo’n zieke kleine.
Ja mischien heel raar maar als ik het nl gezin zie dan denk ik goh waar zijn jullie aan begonnen maar als ik het surinaams gezin zie dan denk ik goh best gezellig.
Snap het helemaal, gevoel heb ik er namelijk ook wel bij.
Ik ook
Heb de aflevering van vanavond niet gezien. Ik was er niet en staat nog niet online, dus dat wordt morgen. Maar het gaat dus over zuipen begrijp ik Ik heb vroeger ook echt wel eens teveel gezopen en ook vast wel eens 's ochtends bier gezopen. Kater wegdrinken met bier hoort toch? Toen ik 16 was, was ik vreselijk, tot mn 18e ongeveer. Nu drink ik misschien 2 biertjes per jaar :lol:
De kinderen vond ik ook netjes,sparen voor mama voor moederdag :thumbup: :inlove:
Maar mamamarijë als je een huurhuis hebt hoef je geen levensverzekering te hebben en ozb heb je ook al niet…en reparaties inprincipe ook niet…
Maar mamamarijë als je een huurhuis hebt hoef je geen levensverzekering te hebben en ozb heb je ook al niet…en reparaties inprincipe ook niet…
maar… als je hier huurt betaal je meer dan wanneer je koopt, ook als je die dingen op een rijtje zet. Grof geschat, we kopen hier al een huis voor 130.000 euro. Daar betaal je 600 hypo voor, 275 krijg je terug van de belasting, je betaald 325 zelf. Een huurhuis kost hier al de goedkoopste 540 euro pm. ALs ik mijn ozb, en levensverzekering erbij optel, ben ik nog goedkoper uit. Dan kunnen die reparaties ook ngo uit, als ik nu tel hebben we in de zes jaar alleen eens de kozijnen geverfd, meer niet. De ruit was op de glasverzekering.
Ik ehb het nog niet gezien. Dat ene meisje van dat donkere gezin wa sook in hollands got tallent jaar terug volgens mij.
Niet dat als je 21 bent je dan jezelf wel klem hoort te zuipen maar goed… Bier als ontbijt lijkt me voor niemand gezond … :silenced:
Joh wie heeft dat nu niet gedaan vroeger. Zuipen/uitgaan tot de ochtend en idd opstaan met drank. Ik dan niet want dronk toen al nooit alcohol, maar kwam wel vroeg in de ochtend thuis. Dat hoort wel een beetje bij de puberteit vind ik. Lekker los gaan en gek doen.
Ik snap die jongens wel, vooral met koninginnenacht/dag.
Weleens een slokje van het 1 en ander geproefd, maar niks waarvan ik dacht: goh laat ik daar nog eens een slok van nemen, laat staan me klem te zuipen .
Maar daar misschien in houding alleen al te nuchter voor… zie de lol er echt niet van in je zo zat zuipen dat je je de volgende dag klote voelt en een week later hetzelfde nog een keer doen, terwijl je weet dat je je beroerd gaat voelen.
Maar vooruit, het was Koninginnenacht :mrgreen: .
Nee ik dat het zelf ook niet, maar kom uit een boerengehucht waar het best normaal was/is om zo uit te gaan. Rond de ochtend nog even naar de febo, je bed inrollen en pas tegen 14:00 of later uit je nest komen. 8) Zag dat genoeg om me heen.
Vond dat de jongens nog aardig vroeg hun bed uit waren :mrgreen:
Ik snap trouwens best de opmerking van moeders over Jordy. Jordy is immers ook geen normaal kind, daar heb je volgens mij best meer zorgen over. Met een normaal kind had ze kunnen stomen en dan was het kind er eerder doorheen geweest. Met Jordy kan dat niet en je moet als moeder/vader dan maar toezien hoe je gehandicapt kindje naar adem hapt. Arm jochie, vind het maar zielig zo ziek zijn. Oogjes ook nog eens ontstoken
Maar er straalt wel heel veel liefde uit bij hun, al is hun flat een zooi, roken ze allemaal en is het allemaal krapjes. Lijkt me ook een hele leuke vader.
Surinaamse gezin met de koekjes :drool: Wat had ze het keurig gedaan, netjes in bakjes met etiket Maar wanneer had ze anders moeten bakken al vind ik tot midden in de nacht ook niet normaal haha.
(Naja soms met een fondant taart word het hier ook middernacht)
Ik vind het wel fijn om naar haar te luisteren, ze komt heel warm over en heeft een prettige stem om naar te luisteren.
mutsie: ik vind de surinaamse mama ook heel lief, nuchter, aardig overkomen! ze heeft in elk geval een prettigere stem om te luisteren dan haar vioolspelende dochter :silenced:
vind vooral een zaterdagavonden erg leuk klinken :mrgreen: gezellig met zijn alle thuis en muziek maken.
jaaa zulke zaterdagavonden wil ik ook wel zeg :mrgreen: Hoewel wij het hier ook best gezellig hebben natuurlijk, vind ik het altijd zeer spijtig dat ik slechts 1 dochter heb die graag danst en mijn jongens al snel last van de ‘herrie’ hebben
Ik vind het iig een leuke serie, bij de een gaat het wat leuker misschien asl bij de ander, maar er straalt idd een hoop liefde af en ze komen niks tekort, en daar gaat het om toch.
lief dat de surinaamse dochters zeggen dat ze ook zoveel respect voor hun ouders hebben.
vind dat toch altijd mooi om te horen, als kinderen dat ook uitten.
en denk dat de nederlandse zonen ook echt wel gelijk hebben qua een opvatting over een shirt van 5 of van 100 euro. al zit er natuurlijk ook nog een prijsklasse tussenin :mrgreen:
Kijk het ook… maar sorry hoor… vind de familie Baumgard way classier dan de deijsjes… 27 en nog thuiswonen, roken als een ketter, pa heeft grauwe doorrookte kringen om zijn ogen en moe op z’n amsterdams roepen "weslieeeeeeeeeeeeee naar bovuhhh! :shifty:
Ze lijkt nogal snel geirriteerd eigelijk… vind moeder ingridt helemaal niet zo heel leuk overkomen…
:shifty:
Maar die Baumgardjes… die zijn leuk, zo zou ik ook wel hebben willen opgroeien in een groot gezin :inlove:
Die meiden ook zo in hun eigen show zeggen “Ik zeg het nu, ik ben happy en space, we hebben space.”
Zij zijn echt een reclame voor een groot gezin… die andere eh… niet :shifty:
Kijk het ook… maar sorry hoor… vind de familie Baumgard way classier dan de deijsjes… 27 en nog thuiswonen, roken als een ketter, pa heeft grauwe doorrookte kringen om zijn ogen en moe op z’n amsterdams roepen "weslieeeeeeeeeeeeee naar bovuhhh! :shifty:
Ze lijkt nogal snel geirriteerd eigelijk… vind moeder ingridt helemaal niet zo heel leuk overkomen…
:shifty:
Maar die Baumgardjes… die zijn leuk, zo zou ik ook wel hebben willen opgroeien in een groot gezin :inlove:
Die meiden ook zo in hun eigen show zeggen “Ik zeg het nu, ik ben happy en space, we hebben space.”
Zij zijn echt een reclame voor een groot gezin… die andere eh… niet :shifty:
En met die snoep :lol: 23 euro heel verontwaardigd, ik denk is toch je eigen schuld…je laat ze zelf scheppen…buiten dat kosten 2 kinderen minder dan 12
Die vader is dan wel veelrelaxter die…snapte ook wel dat die kinderen lekker gingen scheppen :lol: :thumbup: