Een huis vol

dat valt toch in de categorie ‘iedere gek zijn gebrek’ :lol: .

@mamaMarije wrote:

kreeg zelf bij die opmerking het idee dat het haar meer deed/ meer zorgden baarde omdat hij down heeft?

Vond het zelf zorgelijker dat het normaal gevonden wordt blijkbaar dat hun 15 jarige zich klemzuipt en dat ook doodleuk weer wegdrinkt met een biertje :shifty: .

En vond het wel grappig… die gast die zijn kop kaalgeschoren had ‘laat hem nooit meer alleen met een tondeuze’. Hij is toch volwassen? Moet die zelf weten wat die met zijn haar doet toch?

Geloof dat ik het donkere gezin allemaal wat relaxter vind in alles.

Maar voor die vriendjes mee naar huis is dus geen ruimte… dat is dus wel jammer om te horen… het beperkt de kinderen dus wel om met zovelen te zijn.

Die was toch al 21 of heb ik scheef zitten kijken :shifty:

Ik vind familie Baumgaard ook relaxter overkomen.

Dat meisje was trouwens echt wel goed op die viool

heeft even snel terug gekeken

En hij was idd 21.

Oh ja, het huis naast dat van de Baumgards staat te koop. Iemand? :mrgreen:

OoooOoooo die hebben dus wel een koophuis???

WAar betalen ze dat van dan… :oops:

Niet dat als je 21 bent je dan jezelf wel klem hoort te zuipen maar goed… Bier als ontbijt lijkt me voor niemand gezond … :silenced:

@SuusyQ wrote:

Hij heeft gewoon een baan he… en ze kijken bij de aanvraag van een hypotheek niet naar het aantal kinderen dat je hebt.

Grote kans dat ze aan hypotheek minder kwijt zijn als aan huur (en dus per maand meer overhouden voor die kinderen).

@mamaMarije wrote:

@SuusyQ wrote:

Hij heeft gewoon een baan he… en ze kijken bij de aanvraag van een hypotheek niet naar het aantal kinderen dat je hebt.

Grote kans dat ze aan hypotheek minder kwijt zijn als aan huur (en dus per maand meer overhouden voor die kinderen).

Den haag en koophuizen… Volgens mij zijn die niet echt goedkoop…

Maar goed wie weet laten ze dat nog zien :wink: Ben heus niet nieuwschierig :liar:

@mamaMarije wrote:

@SuusyQ wrote:

Dat is toch dat sirinaamse stel ?

maar alles is wel hoger wat je normaal niet kwijt bent ozb levensverzekeringen , en de andere verzekeringen die erbij komen kijken… :think:

@SuusyQ wrote:

@mamaMarije wrote:
@SuusyQ wrote:

Maar goed wie weet laten ze dat nog zien :wink: Ben heus niet nieuwschierig :liar:

Niet alleen de koophuizen, de gemeente is er ook niet echt goedkoop :wink:

Misschien is het wel een rijtje huurhuizen waarbij bij elk vertrek het huis in de verkoop gaat?

@Duimelijntje wrote:

@SuusyQ wrote:
@mamaMarije wrote:
@SuusyQ wrote:

Niet alleen de koophuizen, de gemeente is er ook niet echt goedkoop :wink:

Nee inderdaad een dure gemeente, maar wel de Haagse markt! Daar is alles echt zoooo goedkoop!

Maar wel goed dat de oudere baantjes hebben, dat was bij ons thuis ook zo hoor. En ik heb alleen maar 1 broertje. We kregen een bepaald bedrag en wilde we meer hebben/uitgeven dan was het ga maar werken.

Al heb ik die nederlandse jongens nog niet echt zien werken/gehoord over werk…

maar huurhuizen zijn daar vast ook niet goedkoop lijkt me?

En als je maar net iets teveel verdient val je al buiten de sociale huursector en moet je in de particuliere sfeer huren of van een makelaar… weet nog dat wij 9 jaar geleden voor een ander huis gingen kijken en toen nog twijfelden tussen huur en koop.

We kregen toen in Assen (en dat is echt goedkoper als Den Haag) een huurwoning via makelaar aangeboden voor bijna 800 euro per maand!

Dat is dus 9 jaar geleden al, dus dat zal voor dat (rijtjes!)huis inmiddels nog wel iets meer zijn denk ik …

Dan zit je in Den Haag vast op een ruime 1000 euro voor een rijtjeshuis aan huur…

Wij zitten netto qua hypotheek op de helft van het huurhuis dat we kregen aangeboden… daar kan de ozb ed nog wel vanaf hoor. Wij zijn echt goedkoper uit in de koop als in de huur.

Maar ben idd wel benieuwd naar het financiele plaatje.

De oudste kinderen zullen neem ik aan hun eigen geld ook verdienen en eigen dingen bekostigen. Tenminste… dat moest ik ook deels en wij waren thuis met 3, neem aan dat je er met 12 kinderen helemaal niet aan ontkomt.

@SuusyQ wrote:

Al heb ik die nederlandse jongens nog niet echt zien werken/gehoord over werk…

Moeder maakte ergens wel een opmerking over de oudste… die alweer belde… dat hij altijd belt, zelfs als die op zijn werk is… dus er werkt er in elk geval 1 :lol: .

@Kittycat wrote:

Misschien is het wel een rijtje huurhuizen waarbij bij elk vertrek het huis in de verkoop gaat?

Dat zou inderdaad ook nog kunnen. (al ziet die keuken er best sjiek uit … )

Sociale huurwoningen hebben een max huur. 650 euro ofzo, geen idee.

En dan nog huurtoeslag misschien als alleen de man werkt en de vrouw niet.

Nou wij betaalden in den haag voor ons particuliere slecht onderhouden parterre appartementje van60 vierkante meter in een niet geweldige buurt al 1000 euro in de maand…

En we konden daar binnen ons budget geen eensgezinswoning vinden, onbetaalbaar. Wij vielen idd net buiten de sociale huurwoningen, en dus ook net buiten de part woningbouwverenigingen ( ik weet dat zij wel huizen rond die prijs verhuurden, maarwilden ons niet verhuren omdat we niet 4x dehuur als inkomsten hadden,dat is dan weer hun eis, heel frustrerend toen haha).

@SuusyQ wrote:

Niet dat als je 21 bent je dan jezelf wel klem hoort te zuipen maar goed… Bier als ontbijt lijkt me voor niemand gezond … :silenced:

Joh wie heeft dat nu niet gedaan vroeger. Zuipen/uitgaan tot de ochtend en idd opstaan met drank. Ik dan niet want dronk toen al nooit alcohol, maar kwam wel vroeg in de ochtend thuis. Dat hoort wel een beetje bij de puberteit vind ik. Lekker los gaan en gek doen.

Ik snap die jongens wel, vooral met koninginnenacht/dag.

@Mutsie86 wrote:

@SuusyQ wrote:

Joh wie heeft dat nu niet gedaan vroeger. Zuipen/uitgaan tot de ochtend en idd opstaan met drank. Ik dan niet want dronk toen al nooit alcohol, maar kwam wel vroeg in de ochtend thuis. Dat hoort wel een beetje bij de puberteit vind ik. Lekker los gaan en gek doen.

Ik :oops:

Gek doen of ontbijten met bier vind ik toch echt 2 andere dingen … :silenced:

Ze zullen de woning wel kunnen betalen anders woonden ze er niet toch.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het Surimaans gezin er wel wat bter voor staat. Het huis is veel netter ik vind het bij de nl wel een zooi hoor en gewoon echt veel te klein. Ze hebben totaal geen ruimte voor zichzelf ja. In de keuken word er gerookt wat al helemaal niet kan met zo’n zieke kleine.

Ja mischien heel raar maar als ik het nl gezin zie dan denk ik goh waar zijn jullie aan begonnen maar als ik het surinaams gezin zie dan denk ik goh best gezellig.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

@Mutsie86 wrote:

@SuusyQ wrote:

oké ben misschien een uitzondering, maar heb in mijn hele leven nog geen hele alcholische drank opgedronken.

Weleens een slokje van het 1 en ander geproefd, maar niks waarvan ik dacht: goh laat ik daar nog eens een slok van nemen, laat staan me klem te zuipen :wink: .

Maar daar misschien in houding alleen al te nuchter voor… zie de lol er echt niet van in je zo zat zuipen dat je je de volgende dag klote voelt en een week later hetzelfde nog een keer doen, terwijl je weet dat je je beroerd gaat voelen.

Maar vooruit, het was Koninginnenacht :mrgreen: .

@esmie wrote:

Ze zullen de woning wel kunnen betalen anders woonden ze er niet toch.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het Surimaans gezin er wel wat bter voor staat. Het huis is veel netter ik vind het bij de nl wel een zooi hoor en gewoon echt veel te klein. Ze hebben totaal geen ruimte voor zichzelf ja. In de keuken word er gerookt wat al helemaal niet kan met zo’n zieke kleine.

Ja mischien heel raar maar als ik het nl gezin zie dan denk ik goh waar zijn jullie aan begonnen maar als ik het surinaams gezin zie dan denk ik goh best gezellig.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Snap het helemaal, gevoel heb ik er namelijk ook wel bij.