duowagen of niet?

Vandaag hebben we eindelijk de knoop doorgehakt en een X-Adventure Twinco besteld. Dinsdag krijgen we hem al geleverd.

Ik zag er vandaag iemand mee in het dorp, dus ben er gelijk op af gestapt om te vragen hoe de wagen beviel. Zij was zo positief, dat was voor ons het laatste zetje om voor de Twinco te gaan. En dankzij de tip van iemand op het forum ook nog voor een lekker prijsje :slight_smile: .

ik heb dezelfde topic geopend bij dreumes vraagjes.

daar zei iemand dat er nog zo’n zelfde topic was, dus even mee lezen.

ik ben ook op zoek naar een duo wagen, inmiddels al twee gehad, wel tweedehands hoor. een topmark die duwde heel zwaar als ilse voorop zat. ze is ook 16 kilo.

en nu nog een staan een tfk naast elkaar zit. deze vind ik ook maar niks ilse kan er niet lekker in zitten en hij is te breed, past niet door de achterdeur.

de meeste wagens zijn de zitjes tot 14 kilo, en als er een goede wagen bij zit zijn ze behoorlijk duur zelfs tweedehand.

ik kreeg in tip om een duobuggy te nemen, waarvan de rugleuning helemaal plat kan, die zijn ongeveer 75cm breed, daar ga ik van de week naar kijken.

en zat ook aan de kiwi explorer te denken, tot ik ergens las als de bovenste zitting niet bemand is gaat hij kiepen. en ilse zit niet altijd, ze loopt het eerste stuk mee en daarna gaat ze zitten.

ik blijf mee lezen.

groetjes henny

Hier nog iemand die al poosje aant bekijken is wat ze wil qau duowagen, maar pfff moeilijk hoor, ik heb op mp wel 1 gezien die me wat leek een quinny freestyle xl tandem kinderwagen iemand toevallig ervaring mee??

Maar blij hier mooi meelezen heb nog weken de tijd om er 1 aan te schaffen :wink:

ik zit momentueel te denken aan de mutsy urban rider!!Die kan je als enkele wagen en ook een duo van maken

ik heb de musty gezien, zat er ook aan te denken om die te nemen,tot dat ik hem zag.

de verkoopster rade het me ook af om die te kopen, omdat ilse zwaar is.

en wat ik zelf niet fijn vind aan deze wagen is dat je de baby niet in een ligstand kan zetten, alleen een maxicosi houding.

gr henny

Omdat Lucas net 1 jaar was toen Pepijn geboren is hebben we ook een duo wagen gekocht. Ik heb 3 maanden gereden met een duo wagen van graco (naast elkaar), maar dit was echt een onding. En eerlijk gezegt vond ik hem behoorlijk lelijk, maar goedkoop was tie wel (hadden hem nieuw gekocht).

Na die 3 maanden hebben we de Koelstra Flexxo Twin gekocht en omdat we al een normale flexxo hadden wisten we dat dit een fijne wagen was en inderdaad, hij rijdt geweldig, ziet er stoer uit, je kan er mee door elke normale deur (76cm breed) en ze zijn heel stevig en super wendbaar.

Ik zou niet anders meer willen.

Weet je wat ik nu zo vreemd vind, dat er niet meer merken met een practische duowagen op de markt komen !

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een degelijke betaalbare duowagen te ontwerpen ? Het is een gat in de markt, ik denk dat ik zelf maar eens een ontwerp ga maken en vragen of iemand dit voor me wil fabriceren :stuck_out_tongue:

Henny, je hebt de foto van mij wel eens gezien ? En heb je op MP gekeken voor de Quinny Freestyle Tandemwagen ? Zoek op trefwoord 4XL (plus of +)

hoi Karin.

ik heb de foto’s gezien, ik had hem ook op mp gezien.

ook heb ik op verscillende manier aan het zoeken geweest, tot nu toe maar 4 gevonden. de gene die dicht bij is vind ik veel te duur.

ik zal jou termen ook eens gebruiken, zou vanavond pas worden, de meiden zijn wakker.

helaas heb ik ongeveer 200/250 te besteden voor een andere wagen.

gr henny

Ik hoop dat je wat vindt, die van ons komt pas over een half jaar in de verkoop. Ik denk dat ik rond de 150 of 200 euro kan vragen.

Nou net wat jij zegt Karin2, dat er zo weinig keus is op het gebied van duowagens, ik lees dat veel duowagens niet echt juh van het zijn.

Die jij noemde de quinny freestyle 4xl tandem die spreekt mij het meeste aan maar degene die op mp of ergens anders worden aangeboden zijn me te ver weg!

EN net als Kimmiejj die mutsy urban rider met duoseat zag ik gister ook het leek me ook wel wat tot ik hier weer wta mindere ervaringen lees :shifty:

Pfff gelukkig heb ik nog zo`n 19 weken voor er 1 te zoekn :roll:

wij gaan zondag bij een paar babywinkels kijken, zoals de baby dump en babyplanet, die zitten redelijk bij elkaar in de buurt, en daar na naar het cenrtum van breda, kijken wat daar zoal te koop is van wagens.

ben gisteren nog aan het kijken geweest naat de quinny tandem, kon er maar 4 vinden, en die waren te ver weg of te duur, ik had een bod geplaats van 200 euro en die werd verwijderd. met zulke mensen wil ik dan ook niet in zee gaan, ze kunnen me ook mailen met dat ze het een te laag bod vinden.

ik zit nu toch wel een beetje te twijfelen om een explorer te nemen, alleen het lijkt me lastig met kantelen.

gr henny

het is zo lastig

vooral het kiezen van eentje naast elkaar of achterelkaar

en de mooie wagens vind ik ook zo prijzig

ppff ik blijf meelezen :mrgreen: wat al die duowagenmerken schrijf ik allemaal op

@henny wrote:

ben gisteren nog aan het kijken geweest naat de quinny tandem, kon er maar 4 vinden, en die waren te ver weg of te duur, ik had een bod geplaats van 200 euro en die werd verwijderd. met zulke mensen wil ik dan ook niet in zee gaan, ze kunnen me ook mailen met dat ze het een te laag bod vinden.

Nouja !! Das arrogant :o
Ik vind een bod van 200 een serieus bod hoor, of ben je per ongeluk een 0 vergeten ? Is mij wel eens overkomen :oops:

hoi karin2,

ik heb nog even gekeken naar de nul. het was wel 200.

jammer dat jij je wagen pas over een half jaar weg doe.

ik denk dat je hem straks zo kwijt.

gr henny

hoi hoi,

het was vandaag flink raak, ilse wilde niet zitten in de wagen alleen lopen.

opzich wel goed dat ze wil lopen, alleen het was er erg druk en ze luisterd maar half, bijna een paar keer de weg op gevlogen, gelukig was mijn man erbij, die kon haar optijd pakken.

we wilde haar in de wagen zetten, ze gilde en brulde alsof ze vermoord zou worden. en flink tegenstribelen. dit doet ze wel eens vaker maar zoals vandaag heeft ze nog niet gedaan.

ze wil dus lopen, dan is het probleem duowagen opgelost, alleen hoe maak je het veilig dat ze kan lopen. met mijn man erbij gaat het wel, maar met z’n drieen gaat het wat lastiger.

nu zat ik te denken aan een tuigje, alleen vind ik het zo raar lijken.

en misschien zo’n kiddyboard met een stoeltje erop, als ze toch moe word dat ze daar op kan zitten, als ze wilt. of ze wilt er juist op zitten omdat het weer iets anders is, iets nieuws.

volgens mij zag ik hem net hier op het forum staan.

groetjes henny

ben ik weer.

als ik het goed heb het zo’n kiddy board litaf pick up

@henny wrote:

en zat ook aan de kiwi explorer te denken, tot ik ergens las als de bovenste zitting niet bemand is gaat hij kiepen. en ilse zit niet altijd, ze loopt het eerste stuk mee en daarna gaat ze zitten.

ik blijf mee lezen.

groetjes henny

Dat is niet waar hoor.

Als je de wagen als enkele wagen gebruikt voor een baby dan zet je hem in platte stand, dat is dezelfde stand als die voor de baby als het zitje erboven zit voor de dreumes/peuter (als duowagen). En dan kiept ie echt niet om hoor.

Dan zou je 'm nooit als enkele wagen in de platte stand kunnen gebruiken.

Als je de duoseat achter gebruikt voor 2 oudere kindjes kiept de wagen ook niet om als de bovenste zit niet bemand is.

Ik denk dat ie dan wel iets sneller kiept als je op een helling staat of iets dergelijks, maar verder niet.

Hieronder een foto waar mijn dochter in de achterste zit zit, zonder dat de boevenste zit bemand is. En hij is echt niet omgekieperd. (ook niet toen hubbie er niet meer achter stond :wink: :mrgreen: )

Ik ben ook al even aan het meelezen hier. We hebben zaterdag even bij de prenat@l gekeken voor de mogelijkheden, alhoewel ze daar niet alles hadden staan…Ik vond de nieuwe E3 explorer een erg mooie wagen, die makkelijk te besturen is, ook met wout erop geprobeerd. (hij heet trouwens geen explorer meer, maar phil en teds) Voordeel vind ik dat die ook goed in het bos kan rijden. Nadeel: hij is duuuuuur!

De winkeljuffrouw wist me te vertellen dat het aangeraden wordt om de kinderen van verschillende leeftijden achter elkaar te laten zitten. Dit ivm de gewichtsverdeling bij een naast-elkaar-wagen. Dat vond ik wel logisch klinken. Bovendien vind ik zo’n wagen zo breed :?

De urban rider heb ik ff geprobeerd, mèèèè`n wat een mega draaicirkel, en dan over het sturen zelf nog niet gesproken. Die valt dus direct af.

Onze voorkeur gaat momenteel nog uit naar de E3 dus, maar alleen het geld is nog een probleem…ik vind de voorganger trouwens een stuk minder, een enkele uitvoering daar gelaten…En op MP is het vechten om de ene E3 die erop staat :?

Maar eh: zijn er hier meer ervaringen met de explorer duo?

@WoLa wrote:

Ik vond de nieuwe E3 explorer een erg mooie wagen, die makkelijk te besturen is, ook met wout erop geprobeerd. (hij heet trouwens geen explorer meer, maar phil en teds) Voordeel vind ik dat die ook goed in het bos kan rijden. Nadeel: hij is duuuuuur!

Ik vond 'm in vergelijking met andere wagens erg meevallen.... mijn voorkeur ging eerst uit naar een urban jungle.. nou daar moest ik meer dan 1000 euro voor neerleggen....
Voor de E3 sport (volgens mij heet ie geen explorer meer... maar Phil & teds E3 sport :wink: :mrgreen: )
Maar omdat ie ook als enkele wagen super is vind ik 'm z'n geld meer dan waard.
We gebruiken 'm nu voor m'n dochter, straks als duowagen. En als dochterlief alleen nog maar wil lopen dan gebruiken we 'm weer als enkele wagen voor de kleine frummel.
Dus naar mijn inziens gebruik je deze wagen veel langer dan een normale duowagen....

Ik vond zelf de oude kiwi explorer ook niet veel soeps.. maar deze E3 sport is echt geweldig.
Ik ben benieuwd of er meer mensen ervaring hebben met deze wagen. Ik ben nog nooit iemand ermee tegengekomen.

Ik kwam toevallig op de site van bibi en daar stond de swiss strolli-rider op dat is een fietsje wat je kan plaatsen op een buggy of kinderwagen.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Er zijn maar een aantal winkels die het verkoopt er zit ook 1 winkel in Assen.

Toevallig zijn we volgende week woensdag in Assen dus als er nog tijd over is ga ik even kijken of dat wat is