duowagen of niet?

@miekske wrote:

Mij lijkt het handig, als je alleen maar een duowagen aan wilt schaffen, je ook kijkt of je de wagen om kunt bouwen voor 1 kind.

Dat is uiteraard de bedoeling. Ik zou me er een aanshcaffen om in het bgein met de twee kids op stap te kunnen gaan. Jinthe rechtzittend en baby plat in een draagmand.

De wandelwagen van Jinthe hebben we ook nog, zij zit zelf nu in een gewone plooibuggy of stapt.
Dus die wandelwagen zou dan niet meer kunnen dienen at dan ook weer jammer is. We hebben geen plats om zowel een dubbele als enkel in de gang te zetten dus beiden gebruiken gaat niet.

Onze wagen kun je ombouwen tot een enkele wagen, dan kun je 1 zitje eraf halen en de andere in het midden plaatsen. Er zitten 3 of 4 standen op het onderstel. Het is dan wel een grote wagen omdat het onderstel wat groter is maar het kan prima.

@lizzy wrote:

babbel kom je even vertellen of de kiwi explorer/e3 explorer dan bevalt vind het ook zo lastig

Wij zijn vandaag wezen shoppen in Amsterdam en hebben uiteraard de E3 explorer van Phil&Teds (nieuwe versie van de kiwi explorer) bekeken. We kregen een uitgebreide demonstratie en we waren er zo weg van dat we 'm hebben aangeschaft. Begin maart kunnen we 'm ophalen, dan gebruiken we 'm eerst als enkele wagen voor Lynn en als duowagen als de kleine er is.

Het babygedeelte ligt helemaal plat en is ook ruimer dan je zou verwachten. Later als de baby kan zitten, zet je de duoseat erop en kunnen ze beiden zitten!

Hoe hij echt is als enkele wagen weten we pas als we 'm hebben, en hoe hij als duowagen is pas in juli :mrgreen:

ziet er gaaf uit hoe duur is die

Mooie wagen hoor :thumbup: , vast wel duur ?

En is ie wel kiepvast ? Meestal is het met die 3wielers zo dat je heel erg moet uitkijken dat het niet achterover kantelt.

kun je daar wel lekker achter lopen … zit dat duogedeelte niet in de weg?[/code]

Pff, ik vind het maar moeilijk om een keuze te maken uit al die modellen. Ik vind het jammer dat we de Quinny Freestyle die Karin2 heeft in geen enkele winkel tegenkomen. Die E3 Explorer wordt het voor ons sowieso niet. We blijven nog maar even door twijfelen. Eerst over wel/niet een duowagen en nu over welke duowagen :roll: .

hier komt er dus geen duowagen… wij wilden eerst dezelfde als karin2… kostte 400 euro compleet… maar dan wilden we onze bugaboo verkopen… omdat je de quinny ook als 1persoons wagen kan gebruiken en omdat we geen geld hadden om die quinny er bij te kopen… maar we konden niet geneog krijgen voor de bugaboo (net 5 mnd oud… kinderwagenbak niet gebruikt)… we kregen achterlijke biedingen van 200 euro enzo… dus tja… nu houden we de bugaboo… en kopen evt een bugaboard… en we hebben nog een 3wieler van tobias moeder gekregen en daar kan ik milan dan ook inzetten en “maarten” gaat dan in de tricotslen

De e3 explorer kostte ons compleet €729.

We hebben er 1 voetenzak, een regenscherm en de duoseat bij.

Ik heb er achter gelopen en bij mij zat de duoseat niet in de weg. Bij mijn man ook niet (hij is 1.83m).

Wat bij ons de doorslag gaf was het feit dat het ook een gewone enkele wagen is. Als Lynn dan op een gegeven moment gaat lopen en ook langere stukken kan lopen, dan blijf je de wagen toch gebruiken. het gebruik van een duowagen (zoals de urban jungle enz.) is dan toch wat onpraktischer.

Ook handig: ik heb op de jonge gezinnen beurs iets handigs gezien: past op Bugaboo’s en soortgelijken, een stoeltje dat je op het kiddieboard vast maakt! (heb thuis een foldertje ervan liggen)

Wij hebben een bugaboo en je kon daar ook even testen hoe het liep. Ik dacht altijd dat je echt weinig ruimte voor je (in mijn geval: lange!) benen zou hebben maar dat viel toen reuze mee.

he dat lijkt me wel handig zon stoeltje!! is er ook ergens een foto van ofzo?

bedoel je dit Pino???

Kost 95 euro !

Een vriendin van me had dit en heeft het niet gebruikt, ze kon niet meer aan de duwstang vd buggy.

Zal afhangen van het type wandelwagen of dit handig is of niet denk ik.

Het stoeltje kan ook in geklapt worden zodat enkel een opstapje overblijft om op te staan.

we gaan nu toch voor een duowagen! en ja we proberen het zelfs nog een keer 2ehands!

milan is zooo eigenwijs en wil altijd alleen maar de andere kant op als wij willen… en dan is het toch wel eens makkelijk om het vast te kunnen zetten…

ik heb er een gezien in utrecht (daar woont mn broer doordeweeks dus die kan em dan mooi meenemen (scheelt weer benzinekosten)) die wagen is 132,50 deze is inclusief reiswieg en regenhoes! het enige nadeel is dat het foam aan een kant kapot is… maar ach… dat is niet het ergste :wink:

Mooie en in goede staat verkerende duo Mountain.
De winter is voorbij, de lente komt er aan. Tijd om naar buiten te gaan, met peuter en baby. Dat kan met deze uitstekende Mountain Terrain buggy.

Inclusief regenhoes
Inclusief passende reiswieg
Kleur: groen
Vrij grote boodschappenmand onderin
Zitplaatsen makkelijk en afzonderlijk in slaapstand te zetten
Zeer eenvoudig inklapbaar
Goede luchtbanden
Zeer geschikt voor wandelingen door bos en duin. Kan ieder pad aan. Zeer robuust en gaat zeer lang mee.
Comfortabel voor baby en peuter.

klavertje, ik ben heel beniuewd hoe deze wagen werkt bij jou straks. Ik heb ook vaak naar deze wagen gekeken (deze of de urban jungle) maar de breedte stond me toch niet helemaal aan. Het lijkt mij dat je problemen hebt in winkels en in de bus lijkt het me ook niet handig (ik heb geen rijbewijs/auto en manlief ook ‘nog’ niet)

Maar ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring :smiley:

Ik wacht nog steeds op een belletje van de winkel dat mijn e3 explorer klaar staat. Ik hoop 'm deze week op te halen :mrgreen:

@dietske wrote:

bedoel je dit Pino???

Kost 95 euro !

Een vriendin van me had dit en heeft het niet gebruikt, ze kon niet meer aan de duwstang vd buggy.

Het stoeltje kan ook in geklapt worden zodat enkel een opstapje overblijft om op te staan.

Maar eh…Hoe kan je dan de kar voorduwen???

@Babbel wrote:

klavertje, ik ben heel beniuewd hoe deze wagen werkt bij jou straks. Ik heb ook vaak naar deze wagen gekeken (deze of de urban jungle) maar de breedte stond me toch niet helemaal aan. Het lijkt mij dat je problemen hebt in winkels en in de bus lijkt het me ook niet handig (ik heb geen rijbewijs/auto en manlief ook ‘nog’ niet)

Maar ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring :smiley:

Ik wacht nog steeds op een belletje van de winkel dat mijn e3 explorer klaar staat. Ik hoop 'm deze week op te halen :mrgreen:

ik ben er ook benieuwd naar :mrgreen:

Ik ben ook erg benieuwd naar het stoeltje voor op de kiddyboard, wie weet meer ?

Ik plaats wel even een nieuwe post anders leest “niemand” het, ik zet het wel in GEVRAAGD

@Marlous wrote:

@dietske wrote:
bedoel je dit Pino???

Kost 95 euro !

Maar eh…Hoe kan je dan de kar voorduwen???

goede vraag… volgens mij kan je dan nooit er lekker achterlopen

@pino wrote:

Wij hebben een bugaboo en je kon daar ook even testen hoe het liep. Ik dacht altijd dat je echt weinig ruimte voor je (in mijn geval: lange!) benen zou hebben maar dat viel toen reuze mee.

Klavertje, ik las net dat de mountain terrain dus niet plan kan. Balen zeg!!!

Wij hebben onze duowagen opgehaald.

Ik vind het een topding. Hij is nu in gebruik als enkele wagen en al vele malen praktischer dan m’n oude enkele wagen.

ben alleen vergeten een foto te maken met ook de babyligplek erin. Maar die is ook lekker ruim en helemaal plat!!