Weet niet goed waar ik het moet zetten, denk hier…
Ik twijfel heel erg of ik een duowandelwagen zou aanschaffen of niet.
Daarmee bedoel ik een dubbele wandelwagen met twee zittingen en ik moet er 1 draagmand in kunnen plaatsen.
Jinthe is tegen de geboorte 2 jaar en 4 maanden.
Ik heb toen Jinthe baby was echt kilometers gewandeld ( dan huilde ze niet ).
Een opstapplankje achter de wandelwagen vind ik geen goed idee, je kan nog amper aan de duwstang en zo ook niet echt goed wandelen.
Of de eerste maanden een draagzak geburiken, maar dat is na wat wandelen ook best zwaar.
En dan later als de baby kan zitten een duobuggy.
Hoe doen jullie het ???
Christan is bijna 4 maanden en Eva bijna 2 jaar. Ik kan je dus alleen mijn ervaring van nu vertellen
Ik gebruik de duowagen erg vaak. Soms ook alleen maar voor Chris , dan loopt Eva de hele tijd, maar ik heb iig de mogelijkheid om haar erin te zetten als ze moe is, of als het gewoon makkelijker is.
Zelf denk ik wel dat een kiddyboard nu handig is, ook al dacht ik aanvankelijk van niet, Ik denk dat wij er nog wel eentje aanschaffen…
Verder gebruik ik ook een draagzak, ik heb een Babybjorn Carrier Active en deze is ook heerlijk voor langere stukken. Geeft veel steun in de rug.
Als je wilt kan ik nog wel een foto plaatsen van onze duowagen. HIer kan in het begin een babynestje in en als Chris groter wordt dan kan hij rechtop met de ruggen tegen elkaar. Maar ik denk niet dat ik tegen die tijd de duowagen nog veel zal gebruiken omdat Eva steeds makkelijker gaat lopen en luisteren.
Maar goed, dat zeg ik nu… Onze duowagen heeft wel een enorme bak onderin, ik kan zo voor een week boodschappen halen (Als Mark flessen en brood meeneemt)
Een foto zou ik wel willen zien ja!!
Zo’n kiddyboard dacht ik ook eerst te kopen, maar een vriendin van me zei dat het niet practisch is, ze kan amper aan de duwstang.
Maar dat hangt misschien van het board en de wandelwagen af.
Ze worden veel gebruikt die kiddyboards, misschien is het zo dat je vriendin een verouderd type wagen heeft die niet berekend is op een board erachter.
Wij hebben een Mutsy en daar zou het goed achter passen.
De foto :
Bedankt voor de foto!!
Ik heb dezelfde wagen als mijn vriendin, mijne is gekocht toen Jinthe geboren werd.
Heb je de wandelwagen van EVa weggedaan of gebruik je die soms nog?
Zal nog lang piekeren over wat het gaat worden denk ik.
Zou liefst een duowagen hebben waar ze naast elkaar zitten, moest ik er eentje kopen.
De Mutsy (wandelwagen van Eva) wordt al een hele tijd niet meer gebruikt, de wandelwageninzet ligt op zolder. De reiswieg hebben we wel nog vaak op het onderstel gehad, daar lag Christan in te slapen in de woonkamer toen hij nog kleiner was.
Ik denk dat de wandelwagen weer intensiever gebruikt gaat worden als Chris niet meer in de bak of in het nestje past en dat zal over een maandje of 3 zo zijn. Maar misschien dat we het ook nooit meer gebruiken, vind ik ook moeilijk om te bepalen hoor. Eva wil niet meer continue gereden worden en wil vaak lopen, maar soms is het gewoon handiger als ze even vastgezet wordt en dan ben ik heel blij met de duowagen.
Wij wilden beslist geen duowagen naast elkaar. Ik zie de moeder hier ook klooien om sommige winkelpaden door te komen of het pad bij sommige kassa’s. Er zijn wel smallere wagens naast elkaar, maar die zitjes zijn dan wel erg smal. Als je dan een dikke voetenzak gebruikt en je peuter moet er nog in, dan past het vaak niet meer. (probleem volgend winter)
Dus mijn tip, als je toch heel graag eentje wilt hebben waar ze naast elkaar zitten, probeer het dan goed uit in de winkel. Voetenzak erin, Jinthe met haar dikke winterjas, kijken hoe dat zit voor haar.
Ik wil Eva ook liever niet meer in de voetenzak, maar er zijn van die dagen, dan is het gewoon erg koud als je stil zit…
Hier geen ervaring met de duowagen. Samila is gewoon steeds gaan lopen toen Isana geboren was.
Ik heb een poosje geleden ook een vraag gesteld over een duowagen. Wij zijn er nu wel zo goed als zeker van dat we er een aanschaffen, maar Jarno is dan ook nog een stuk jonger dan Jinthe. Ik heb een poosje getwijfeld tussen de wagen die Karin heeft en de X-adventure Twinco (naast elkaar). In de winkel werd ons de Quinny Freestyle afgeraden omdat het zo’n zwaar ding zou zijn. Karin, is de Quinny duowagen inderdaad een zwaar geval? Ik vind het een hele mooie wagen.
Ook nog een fotootje van de Twinco, die trouwens heel betaalbaar is.
TJa lastig :think: :think:
Ik weet niet wat ik zou doen, ik denk dat ik niet een duowagen aan zou schaffen en Rick meer zou laten lopen of idd op zo’n kiddy board.
Maar ik weet het ook niet hoor!!
Misschien zou ik even een tijdje aan kijken hoe het zou gaan en valt het tegen dan alsnog een duowagen kopen.
eigenlijk heb je hier ook niet veel aan he
@Renee74 wrote:
Ik heb een poosje getwijfeld tussen de wagen die Karin heeft en de X-adventure Twinco (naast elkaar). In de winkel werd ons de Quinny Freestyle afgeraden omdat het zo’n zwaar ding zou zijn. Karin, is de Quinny duowagen inderdaad een zwaar geval? Ik vind het een hele mooie wagen.
Ik vind het geen zware wagen maar wat het zwaar maakt, is het gewicht wat ik erop zet :D Eva is 12 kilo, Christan is 6,5 kilo en ik gooi de bak helemaal vol met boodschappen want daar kan enorm veel in ! En dan is het zwaar, maar voor een ukje als ik vind ik het nog reuze meevallen hoor. Je kunt het alleen niet met 1 hand besturen. Bellen en rijden tegelijk gaat ook niet, want dan kom je de bocht niet om.
Maar ik zou geen andere willen ! Ik vind het een perfecte wagen, ik kan gerust in de Kruidvat gaan winkelen en dat kan met een dubbele wagen niet !
Wij hebben een duowagen waar ze achter elkaar zitten, erg handig, lekker smal enzo…nu de eerste 5 maanden heb ik hem intensief gebruikt, inderdaad met een babynestje.
Isabel was dan ook nog maar 14 mnd toen Jasmijn is geboren, dus het was ook wel noodzakelijk.
Nu wordt het babynestje te klein…dus gebruik ik de duowagen niet meer, maar hij is wel weer handig straks als Jasmijn ook kan zitten.
Ik heb ook een bugaboo en daar lag Jasmijn ook veel in te slapen. Nu hebben we ook een kiddy board aangeschaft en ik vind het ideaal, vooral voor de kleine stukken. Want een lange wandeling is niet prettig!
Maar echte lange wandelingen maak ik toch niet…voor je het weet moet ik weer terug zijn voor een fles en Isabel vind het ook lekker om onderweg veel te keutelen of even te spelen.
Dan hebben we ook nog een losse buggy voor als een van ons even alleen weg gaat met Isabel.
Een heel wagenpark dus hier ha ha
Succes met het maken van je keuze!
Groetjes Alex
Ik heb twee kids van dezelfde leeftijd , en heb de x-adventure twinco, ik vind de wagen geweldig!!!
Kan alle winkels in alle voordeuren door, nergens problemen mee.
Hij loopt ook echt super lekker, en is niet te duur ook de babynestjes niet die zijn volgens mij 50 euro.
Echt een aanrader.
maar die twinco spreekt me wel aan.die vindik ookerg mooi
maar je kan dan niet naar je kindje kijken :o
De oudste twee schelen precies een jaar. Voor hen heb ik destijds een duo wagen aangeschaf en ook redelijk veel gebruikt. Toen na 1 1/2 jaar de derde geboren werd heb ik hem zelfs tijdens dagtripjes voor 3kinderen tegelijk gebruikt (de jongste in het voorste stoeltje en de oudste twee in het achterste gedeelte die ik daarvoor helemaal plat deed).
De wagen heeft dit overigens uiteindelijk niet overleefd. Maar zoals we hier zeiden zijn geld wel opgebracht.
Toen de 5de werd geboren (een 19 maanden na de 4de) heb ik opnieuw een duo wagen aangeschaft. Maar heb die zelf eigenlijk zo goed als nooit gebruikt. De van 19 maanden kon al heel goed lopen (en dat werd natuurlijk met de tijd alleen maar beter). Een wagen met kiddyboard was toen veel praktischer. bovendien zat de 5de heel vaak in de draagdoek en dan kon de 4de zo nodig met de buggy mee.
Scheelt veel wat je veel kilometer vindt.
Ik wandelde in mijn kraamtijd vanaf 2 weken bij mijn oudste gemiddeld elke dag 4 kilometer per dag.
Mijn mijn tweede werd dat (met kiddyboard voor de oudste) gemiddeld 1,5 kilometer.
Bij mijn derde 3 kilometer per week omdat mijn tweede te zwaar was voor het kiddyboard.
Het hangt dus ook van het gedrag en gewicht van je kinderen af en welke afstand jij acceptabel genoeg vindt.
Ik heb via MP een duowagen gekocht.
Thomas kan dan wel lopen als de beste en is al 2 jaar en 8 maanden, maar aangezien ik geen auto heb en (momenteel) buiten het dorp en ver van de stad woon, moet ik veel lopen, en dat zie ik Thomas nog niet volhouden. En ik ben dus voor een groot deel afhankelijk van openbaar vervoer. Als ik mn vrienden in Zwolle of Almelo wil bezoeken ben ik zo een (halve) dag onderweg.
De duowagen die ik heb, van TOPMARK, is smal en wendbaar, en Thomas kan er nog zeker anderhalf jaar in.
Ik heb een duo Mountain Terrain. Leandro ligt in de reiswieg, Julien zit ernaast.
De wagen is heerlijk licht en heeft veel ruimte onderin.
Het nadeel van deze wagen is natuurlijk dat je niet overal even gemakkelijk in kunt (omdat hij vrij breed is).
Mij lijkt het handig, als je alleen maar een duowagen aan wilt schaffen, je ook kijkt of je de wagen om kunt bouwen voor 1 kind.
De eerste periode, als je ze samen in de wagen hebt, zal misschien toch veranderen naar lopen naast de wagen van je oudste en dan zit je kleintje in de buggy.
Even praktisch misschien, maar zo hoef je al minder snel een nieuwe buggy aan te schaffen…
Ik had op mp een goedkope duowagen gekocht, maar de kinderwagen had ik ook nog van de oudste, ik heb ze beide erg veel gebruikt…
Wij gaan wel voor een duowagen. Lynn zal ongeveer 1,5 jaar zijn als de kleine komt en lange stukken lopen gaat dan echt nog niet. Ook vind ik haar nog te jong voor een kiddyboard.
Ik heb geen rijbewijs en ben dus ook afhankelijk van het openbaar vervoer.
We zitten al een tijdje te dubben over welke wagen het dan moet worden. De twinco heb ik bekeken en getest in de winkel en dat vond ik helemaal niks. Ik heb Lynn erin gelegd met haar winterjas en het zat al krap. Terwijl ze pas net 1 jaar is en zeker niet de dikste (8,5 kg). Ook kan je je kindjes niet zien en dat vond ik ook een nadeel. De verkoopster noemde deze wagen een b-merk en zei dat je beter wat meer kon neerleggen, maar dan had je ook betere kwaliteit :think:
De urban jungle of mountain terrain vind ik een superwagen, ziet er goed uit, en Lynn paste er goed in met winterjas en al. Maar de prijs :shock: tweedehands blijft het ook nog een flink bedrag. En de breedte leek mij onhandig. Als het druk is in de bus, of er staat al een wagen dan kom ik de bus niet meer in.
Een wagen achter elkaar vond ik vrij zwaar. Vooral omdat het zwaarste gewicht vooraan zit.
Nu heb ik veel gehoord over de kiwi explorer/e3 explorer. Dat is een enkele wagen die je kan ombouwen tot dubbele. Morgen gaan wij een kijkje nemen in de winkel naar deze wagen en kijken of het wat is…
zo een heel verhaal maar een korte conclusie. Ja, we gaan voor een duowagen, we weten alleen nog niet welke :roll: .
babbel kom je even vertellen of de kiwi explorer/e3 explorer dan bevalt vind het ook zo lastig