Dubbel chocolade fudge brownies

Ik doe de chocolade altijd in een stevige zak (diepvries), zorg dat er geen lucht in zit en dan sla ik er met een deegroller op.

Lekker makkelijk,snel en geen rommel :slight_smile:

Heb ik eerst ook geprobeerd, maar dat lukte niet… was bang het aanrecht te beschadigen…

Wil van de week even in Duitsland kijken (hier aan de andere kant van de straat :lol: ) Daar hebben ze volgens mij van die kleine brokjes om in cakes te doen… Kijken of dat niet teveel scheelt in de prijs, anders blijven we maar hakken met het mes…

Want dat er nog meer gemaakt gaan worden staat vast :wink: :drool: :drool: :drool:

ik doe er wel een stevige snijplank onder he :wink: maar tot nu toe heb ik er gelukkig nog nooit mijn blad mee beschadigd :slight_smile:

@Nefarious wrote:

200 gram witte chocolade in stukjes gehakt

200 gram donkere (minimum 70%) chocolade, gesmolten

225 gram zelfrijzend bakmeel

6 eieren

140 gram boter

140 gram bruine suiker

150 gram vanille fudge, in stukjes gehakt



Mix de boter en suiker, voeg 1 voor 1 de eieren toe, blijven mixen

Roer de bloem erdoor, en de gesmolten chocolade



Meng de stukjes witte chocolade en fudge erdoor



Beboter een braadslee, en schep het mengsel erin.

In de oven voor ongeveer 25 minuten op 170 celcius.



7.5 WW punten, of 339 calorien en 9.8gram verzadigde vetten



Erg lekker, erg ongezond, maar “a little of what you fancy does you good”

:wink:




Weet je hier in het dorp staan voldoende woningen leeg… een leuke buurvrouw met lekkere dingen is meer dan welkom hoor!!



Een schande dat je zover weg woont. Ik ben geen kei in zelf maken.

Inkie, dit kun je zelf ook hoor… het is makkelijk, maar véééééééééééééééééééls te lekkerrrrrrrr :drool: :drool: :drool:

Volgende week krijgen we visite, dus denk ik het dan maar weer maak voor bij de koffie…

Vandaag maak ik “Blondies” (Witte chocolade Brownies, dus) met glace kersen erdoor.

En weer de DOuble Choc Fudge Brownies.



Gelukkig verkoop ik ze…anders was ik tonnetje rond(er)!!



Voor de Blondies:



100 gram Glace kersen, gehalveerd

170 gram boter, ongezouten

150 gram suiker

3 eetlepels Golden Syrup (Of pannekoeken schenkstroop)

2 eieren

225 gram zelfruizend bakmeel

200 gram witte chocola



Oven voorverwarmen op 190c

Vierkante bakvorm invetten en bakpapier op de bodem leggen

Boter, suiker, en chocola smelten. Van hittebron afhalen, syrup erdoor roeren, dan de eieren erdoor kloppen. Bakmeel erbij en mixen maar niet teveel. Klontjes zijn hier welkom!

Kersen erdoorheen scheppen, en in de bakvorm gieten.

Bakken voor ongeveer 25 - 30 minuten, uit de oven halen, afkoelen, uitkeren en snijden.



De hoeveelheid ligt aan hoe groot je ze wilt!

en wat als je de kersen er niet doorheen doet???

Is het dan nog net zo lekker als dat het klinkt???

Yep!

Wat je ook kan doen ipv de glace kersen is witte chocolate chips of gehakte macademia noten.

Of niks.

OOOWWWMMMMMMMMM :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Met witte chocolade…

Wat ben jij slecht voor ons!!! :wink: :lol: Nou ja, mijn weegschaal…

@wisje wrote:

OOOWWWMMMMMMMMM :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Met witte chocolade…

Wat ben jij slecht voor ons!!! :wink: :lol: Nou ja, mijn weegschaal…




Ik bak dus alleen nog maar voor de rugby club. Als ik het niet zou verkopen had ik nu met 30 Brownies gezeten… :shifty:

Nef, morgen gan we de blondies maken. Hopelijk net zo lekker als de dubblechoc brownies met fudge :drool:

Maar vroeg em af, hoe dik moet je de beslag in de bakvorm gieten? 2 cm? 3 cm? of nog dikker of juist dunner?

Omdat bij de brownies hier toen de fudge helemaal naar de bodem ging… Misschien dat dat de reden was…

@wisje wrote:

Nef, morgen gan we de blondies maken. Hopelijk net zo lekker als de dubblechoc brownies met fudge :drool:

Maar vroeg em af, hoe dik moet je de beslag in de bakvorm gieten? 2 cm? 3 cm? of nog dikker of juist dunner?

Omdat bij de brownies hier toen de fudge helemaal naar de bodem ging… Misschien dat dat de reden was…


Ik gebruikte 2 vierkante vormen van 8x8 inches. (20x20 cm) en verdeelde het beslag tussen die twee.

Dan zal ik het dus ook maar in 2 keer bakken, want ik gebruik een ronde vorm van 24 doorsnede…

Ik heb er nu al zin in!!!

Help, het klinkt geweldig, maar ik ben echt geen keukenprinses. Ben blij dat ik water kan koken zeg maar. Maar…ik dacht, ik ga het gewoon proberen. Sta ik in de supermarkt, heb ik dus gewoon al moeite met de ingrediënten :oops:.



@Nefarious wrote:

200 gram witte chocolade in stukjes gehakt Dit is gelukt :dance:

200 gram donkere (minimum 70%) chocolade, gesmolten Ik heb nu puur van Verkade meegenomen. Deze was de puurste die ik kon vinden, maar er staat 55% achterop. Is dat dan niet goed?

225 gram zelfrijzend bakmeel Gelukt!

6 eieren Gelukt!

140 gram boter Wat voor boter moet dit zijn? Is 140 gram van een kuipje halverine ook goed?

140 gram bruine suiker Dit kon ik niet vinden, wel bruine basterdsuiker, of is dat hetzelfde :oops:?

150 gram vanille fudge, in stukjes gehakt Wat is dit? Heet dit in de supermarkt ook echt zo en waar kan ik dat dan vinden?




Ik voel me heel dom en blond met mijn vragen, maar het klinkt zo lekker en als ik het niet vraag, kom ik het nooit te weten hè :mrgreen: :oops:.

Ik hou zelf niet van te pure chocolade, dus ik heb gewoon de pure van C1000 genomen… en de taart was GODDELIJK!!!

Boter heb ik zo´n blok margarine voor genomen…

Ik heb idd bruine basterdsuiker gebruikt…

Voor de fudge heb ik die oranje zakken van LONKA gebruikt… dat was de enige fudge die ik kende…

En hij was zeer lekker, dus ik zou zeggen GA ERVOOR!!!

Fudge is caramel, je kunt het ook vaak in van die blokken op de markt bij een snoepkraam kopen.

Ik heb de brownies gemaakt voor de verjaardag van hub en iedereen vond het erg lekker! Zelfs mensen die op dieet waren wilde wel een stukje 8) Bedankt voor het recept!

Maar dames…boter is boter en geen margarine he…

margarine (en halvarine helemaal) bevatten water, er is doorgaans een reden waarom een recept om boter vraagt en niet iets anders :slight_smile:

@~Melanie~ wrote:

Maar dames…boter is boter en geen margarine he…

margarine (en halvarine helemaal) bevatten water, er is doorgaans een reden waarom een recept om boter vraagt en niet iets anders :slight_smile:




wat voor boter moet je dan hebben?

Echte boter, bijvoorbeeld. Of blu band uit een pakje en niet een kuipje.

@knipoogje1983 wrote:

@~Melanie~ wrote:
Maar dames…boter is boter en geen margarine he…

margarine (en halvarine helemaal) bevatten water, er is doorgaans een reden waarom een recept om boter vraagt en niet iets anders :slight_smile:




wat voor boter moet je dan hebben?


Roomboter, ongezouten boter, gras boter, net wat je lekker vind.

Je weet toch wel dat margarine en halvarine geen boter zijn?