Dubbel chocolade fudge brownies

@Nefarious wrote:

Echte boter, bijvoorbeeld. Of blu band uit een pakje en niet een kuipje.

Blue band uit een pakje is ook margarine he…

@~Melanie~ wrote:

@knipoogje1983 wrote:
@~Melanie~ wrote:
Maar dames…boter is boter en geen margarine he…

margarine (en halvarine helemaal) bevatten water, er is doorgaans een reden waarom een recept om boter vraagt en niet iets anders :slight_smile:

wat voor boter moet je dan hebben?

Roomboter, ongezouten boter, gras boter, net wat je lekker vind.

Je weet toch wel dat margarine en halvarine geen boter zijn?

ja weet ik wel, maar ik was aan het bedenken wat voor boter je dan moest hebben. :oops:

ach, laten we het er maar op houden dat ik er even niet helemaal bij was. :oops:

@knipoogje1983 wrote:

@~Melanie~ wrote:
@knipoogje1983 wrote:
@~Melanie~ wrote:

margarine (en halvarine helemaal) bevatten water, er is doorgaans een reden waarom een recept om boter vraagt en niet iets anders :slight_smile:

ja weet ik wel, maar ik was aan het bedenken wat voor boter je dan moest hebben. :oops:

ach, laten we het er maar op houden dat ik er even niet helemaal bij was. :oops:

Oke :oops: sorry, kwam oa door andere dames…ik houd mijn mond al :oops: :-*

@~Melanie~ wrote:

@Nefarious wrote:

Echt? Daar bakte ik altijd mijn eitjes in.

Hier hebben we zo veel soorten. Lurpak, Anchor, Willow, Welsh Butter, Stork voor deeg of Stork voor cake beslag, etc etc.

Overigens, hier maak ik ook wel eens de low fat brownies met low fat spread, halvarine dus. En dat gaat prima, alleen zijn ze niet zo dik als de ‘normale’ Brownies.

Ter info:

Boter: klikkerdeklik

(Bovenste link, hotlinken werkt niet bij deze)

Margarine: klikkerdeklik

Halvarine: klikkerdeklik

@Nefarious wrote:

@~Melanie~ wrote:
@Nefarious wrote:

Echt? Daar bakte ik altijd mijn eitjes in.

Hier hebben we zo veel soorten. Lurpak, Anchor, Willow, Welsh Butter, Stork voor deeg of Stork voor cake beslag, etc etc.

Overigens, hier maak ik ook wel eens de low fat brownies met low fat spread, halvarine dus. En dat gaat prima, alleen zijn ze niet zo dik als de ‘normale’ Brownies.

Klopt wel, in margarine kun je ook prima bakken en heel veel bakrecepten lenen zich best wel voor margarine.

Maar bij veel dingen is het ook weer niet aan te raden: stel he, halvarine bestaat voor het grootste deel uit water, brownies zijn van zichzelf al best kleffig dan worden ze nog kleffer met die halvarine er in toch?

@~Melanie~ wrote:

@knipoogje1983 wrote:
@~Melanie~ wrote:
@knipoogje1983 wrote:
@~Melanie~ wrote:

Oke :oops: sorry, kwam oa door andere dames…ik houd mijn mond al :oops: :-

ow je hoeft geen sorry te zeggen hoor! :-

Hihi, zo’n domme vraag stelde ik blijkbaar toch niet. :mrgreen:

Mijn man is nu de laatste ingrediënten aan het halen. Dat is mijn keukenprins :mrgreen:. Die is ook helemaal aangestoken door het recept en wil het gaan maken voor Nikkie haar verjaardag. Die vieren we zaterdag :thumbup:.

Mijn volgende uitdaging is voor 3 April. 400 kinderen plus een assortiment aan ouders/brusjes/familie leden. Een rugby toernee, dus.

Ik moet koekjes bakken voor 500+ man. :shifty:

Ik heb een recept voor 35 eenvoudige koekjes, waar ik nog wat chocola doorheen kan gooien. Maar 500 koekjes… 500/35= ongeveer 15 x bakken.

Ik denk dat ik dit weekend vast ga beginnen, en ze invries ofzo…

Met de verjaardag is het niet meer gelukt met de brownies. Wij hebben ze net gemaakt (lees…mijn man). Het staat nu af te koelen, maar ga zo proeven :drool:.

:drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Maar ik zit nu wel meteen heeeeeeeeeeel erg vol :mrgreen:.

Gisteren 18 Oatmeal and Raisin cookies en 9 Chocolate Biscuits gebakken, vanmorgen 11 Oatmeal en 7 Chocolate biscuits verkocht.

Nef, ik heb laatst de blondies gemaakt, maar vraag me af of ik wat verkeerd heb gedaan…

Het was vrij taai en proefde ook niet echt witte chocola…

Hij was wel lekker hoor, maar van zeer andere structuur dan de dubbelchoc brownie…

Ik heb de boter, suiker, chocolade tegelijk in de pan gedaan om te smelten… dat zag er vrij raar uit, klopt dat of heb ik het verkeerd gedaan???

We willen hem vrijdag toch nog een keer proberen, maar als ik wat fout gedaan heb, wil ik dat graag weten…

Het is van andere structuur dan de Brownies, en witte chocola heeft een mildere smaak dan donkere chocola, dus die zal je niet zo sterk proeven erin.

Wat je kan doen is ongeveer 75 gram gehakte witte chocola erdoor roeren voordat je gaat bakken.

De Blondie sliggen wat zwaarder dan de Brownies, dat vond ik zelf ook. Maar wel erg lekker.