Dubbel chocolade fudge brownies

Kan ook. Ik mixte de boter eerst met de suiker en eieren. In principe maakt het niets uit, want het wordt geen luchtige cake. :thumbup:



Het moet een lage ‘cake’ worden dus hoe groter hoe beter en niet helemaal vullen. Beter verdelen over 2 grote vormen zodat de cake niet te dik is.

Ik heb hem gemaakt en het is te schandalig voor woorden :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:



Alleen zijn bij mij de witte stukjes chocolade en fudge helemaal naar de bodem gezakt… Is dat de bedoeling of heb ik wat verkeerd gedaan???

Stukjes te groot of zo???

@wisje wrote:

Ik heb hem gemaakt en het is te schandalig voor woorden :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:



Alleen zijn bij mij de witte stukjes chocolade en fudge helemaal naar de bodem gezakt… Is dat de bedoeling of heb ik wat verkeerd gedaan???

Stukjes te groot of zo???




:think:

Dat had ik niet. Mijn beslag was er te dik voor.

@Nefarious wrote:

@wisje wrote:
Ik heb hem gemaakt en het is te schandalig voor woorden :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:



Alleen zijn bij mij de witte stukjes chocolade en fudge helemaal naar de bodem gezakt… Is dat de bedoeling of heb ik wat verkeerd gedaan???

Stukjes te groot of zo???




:think:

Dat had ik niet. Mijn beslag was er te dik voor.




same here.

Ik ga hem zondag maken met pinda’s en fudge :drool: :drool:

Oooh lekker!



Ik bak niet voor thuis consumptie, maar voor de verkoop op de rugby club. Ik kan dus niet met noten bakken vanwegen een paar allergische kinderen.

Morgen maak ik de flapjacks en choc chip cookies.

ooeeeh klinkt wel heeel erg lekker!!! :drool:

mmm wat klinkt dit lekker!!

nef, kan jij niet een apart showtopic openen met al jouw bak en kook creacties??? :drool: en dan per plaatje ook nog het recept erbij natuurlijk want heb al veel van jouw recepten gelezen en gemaakt en smaakt altijd verrukkelijk!

Fruity Flapjacks



150 gedroogde abrikozen

75 gram rozijnen

375 gram havermout vlokken

250 gram boter

75 gram bruine suiker

225 gram “golden Syrup” Lijkt op pannekoeken stroop, maar dan dikker. Je kan ook 25 meer suiker en 175 gram heldere honing gebruiken.



Boter met suiker en stroop smelten, fruit erdoor roeren, dan door de havermout roeren.



Ik heb dezelfde braad slee gebruikt als met de brownies, en er bakpapier in gelegd. Havermout mengsel erin uitspreiden en goed aandrukken.



In een voorverwarmde oven op 180 graden bakken voor 15-20 minuten. Niet langer anders worden ze te hard.

Fruity Flapjacks



150 gedroogde abrikozen

75 gram rozijnen

375 gram havermout vlokken

250 gram boter

75 gram bruine suiker

225 gram “golden Syrup” Lijkt op pannekoeken stroop, maar dan dikker. Je kan ook 25 meer suiker en 175 gram heldere honing gebruiken.



Boter met suiker en stroop smelten, fruit erdoor roeren, dan door de havermout roeren.



Ik heb dezelfde braad slee gebruikt als met de brownies, en er bakpapier in gelegd. Havermout mengsel erin uitspreiden en goed aandrukken.



In een voorverwarmde oven op 180 graden bakken voor 15-20 minuten. Niet langer anders worden ze te hard.



In tin af koelen, uitkeren, en in 18 repen snijden.

Heb ze nu in de oven staan. ben zooooooo benieuwd :smiley:

Ik wacht in spanning op de choc koekjes :drool: :drool: :drool:

Als die net zo lekker zijn als de brownies :pray: :dance: :drool:

225 gram bloem

75 gram havermout

150 gram chocolate chips

125 gram boter

2 eieren

75 gram bruine suiker

2 eetlepels stroop



Boter met suiker smelten, bloem erdoor, eieren erdoor, stroop erdoor, chocolade en havermout erdoor



Balletjes ter grote van een stuiter bal maken en op de bakplaat leggen. Plat drukken met lepel.

10 minuten op 180 graden. Af koelen op een taart rooster.



Ik kreeg er 16 koekjes uit.

Lees het recept nu pas…

Er staat daar er havermout in moet. Bedoel je dan die grote brokken? Of gemalen??

Want havermout zijn wij allemaal niet gek op :frowning:

Of is er iets wat we als vervanging kunnen gebruiken?

@wisje wrote:

Lees het recept nu pas…

Er staat daar er havermout in moet. Bedoel je dan die grote brokken? Of gemalen??

Want havermout zijn wij allemaal niet gek op :frowning:

Of is er iets wat we als vervanging kunnen gebruiken?




Het zijn de vlokken, en je proeft ze niet. Het geeft een lekkere textuur aan de koek. :drool:



Van de 16 koeken verkocht ik er 11. :dance:

Heerlijk nef :thumbup:

Ik heb ook eens zoiets gemaakt, maar niet met havermout.



Naja zijn eigenlijk gewoon doodnormale chocolade koekjes maar goed:

125 gram zachte boter

125 gram bruine basterdsuiker

1 ei, losgeklopt

200 gram zelfrijzend bakmeel

1 reep chocolade (melk, wit of puur), in kleine stukjes gehakt.



Meng de boter en de suiker en klop dit licht en luchtig. Voeg geleidelijk het ei toe en blijf kloppen. Zeef de bloem en de zout er doorheen en meng alles goed. Roer als laatste de stukjes chocolade er aan toe.

De oven warm je voor op 190 graden. Je legt bolletjes op een ingevette bakplaat. Niet al te dicht bij elkaar, want ze rijzen nog en ze lopen wat uit.

bak ze ongeveer 10-12 min. Laat ze daarna afkoelen.



Bron: mijn website haha :wink:

nef een vraagje, hoe hak jij chocolade??

@Mutsie86 wrote:

nef een vraagje, hoe hak jij chocolade??




Met een mes op een snijbord. Alsof je een snee brood in reepjes en dan blokjes snijd. :think:

zo doe ik het ook hoor haha maar zat de vorige keer zo te klungelen, dacht: moet toch makkelijker kunnen. :mrgreen:

het is een gedoe, maar met een beetje moedwil kom je een eind. :lol:

Mutsie, die koekjes zijn SCHANDALIG!!!

We hebben gisteren onder Xfactor de hele voorraad opgegeten, B´Elanna en ik…

Met passen en meten kan ik vandaag nog de helft van de ingrediënten bij elkaar krijgen om nog een voorraadje te maken voor vanavond…



Wij hebben 1 keer chocolade in een koffiemolen proberen te hakken. Ging helemaal perfect, tot we het bakje losmaakten en met een plastic lepeltje wat chocolade eruit wilde scheppen om te gebruiken…

Toen ontplofte het hele voorradje chocolade!!! allles door de keuken heen!!!

Was schijnbaar statisch geworden, vreselijk… dus ja, netjes met een mes fijnhakken dus maar…